اعزام دانشجو

راهنمای اجاره خانه در استانبول

پیشنهاد ویژه بست فارسی

اگر دنبال بهترین سایت برای اعزام دانشجو و مهاجرت به ترکیه می گردی بزن رو دکمه پایین

قیمت لیر ترکیهاعزام دانشجوتحصیل در ترکیهمهاجرت به ترکیه

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید برای کار یا تحصیل به ترکیه سفر کنید می بایست اطلاعاتی راجب هزینه های زندگی و اقامت در این کشور را از طریق راهنمای اجاره خانه در استانبول به دست آورید. استانبول از نظر بازار کار دارای شغل های متعددی با دستمزد های عالی می باشد. همچنین از نظر تحصیلی نیز دارای دانشگاه های معتبری در سطح بین الملل است. همین موضوعات باعث شده تا افراد زیادی از کشور های مختلف به این کشور مهاجرت نمایند. برای اقامت در استانبول نیاز دارید تا خانه مناسبی را که در نزدیکی محل کار یا تحصیل شما می باشد را برای خود اجاره نمایید.

در ادامه با ما همراه باشید تا راهنمای اجاره خانه در استانبول را در اختیار شما قرار دهیم. در ابتدا باید بدانید اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید اجاره قیمت های خانه در شهر استانبول بیش تر از شهر های دیگر این کشور است. اما در مقابل این نکته نیز دارای اهمیت است که در این شهر علاوه بر بالا بودن هزینه های زندگی اعم از اجاره های خانه، موقعیت های شغلی بسیار خوبی نیز وجود دارد. باید بدانید که قیمت ها برای خرید خانه در ترکیه به دلیل تورم کم تری که در این کشور وجود دارد ارزان تر از کشور ایران است.

اجاره خانه در استانبول

یکی از نکات جالبی که باید بدانید این است که چیزی به نام رهن خانه در این کشور وجود ندارد. اجاره خانه در کشور ترکیه متفاوت است و افراد نیازی به سرمایه هنگفت اولیه جهت پرداخت مبلغ زیادی را در ابتدا به صاحب خانه ندارند. البته این موضوع به این معنا نیست که  نیاز نباشد پولی را به عنوان پول پیش به صاحب خانه بدهید.

بلکه پولی که به صاحب خانه داده می شود مبلغ کمی حدود مبلغی به اندازه دوماه  اجاره خانه است. خانه هایی که در استانبول هستند یا به صورت مبله اجاره داده می شوند و یا بدون هیچ وسیله ای هستند. مبلغی که به عنوان پول پیش خانه تعیین می شود بر اساس این موضوعات تعیین می گردد یعنی اگر خانه مبله باشد برای پول پیش می بایست مبلغ دوماه اجاره را به صاحب خانه پرداخت کنید.

اگر خانه بدون وسیله باشد می بایست مبلغی به اندازه یک ماه کرایه را پیش پرداخت نمایید. مبلغ پول پیش خانه در ترکیه به اسم دپوزیت شناخته می شود. مبلغ دپوزیت در صورتی که کرایه خانه ۲۰ هزار لیر باشد برای خانه های مبله ۴۰ هزار لیر و برای خانه های بدون مبله همان ۲۰ هزار لیر می بایست پرداخت شود.

نحوه پرداخت اجاره خانه در استانبول  به صاحب خانه به این صورت است که مبلغ پرداختی هر ماه، در اول آن ماه پرداخت خواهد شد. این در حالی است که در ایران بعد از گذشت یک ماه کامل در انتهای ماه مبلغ اجاره پرداخت می شود.

نکته ای که در اجاره خانه های کشور ترکیه می بایست رعایت شود بستگی به منطقه قرار گیری در آن دارد. بهتر است خانه شما جهت رفاه بیش تر شما در این کشور در نزدیکی امکاناتی چون مراکز خرید، مراکز درمانی و حمل و نقل عمومی باشد. اگر دارای فرزند می باشید نیز می بایست توجه نمایید که در نزدیکی خانه شما مدارس و دانشگاه هایی جهت تحصیل آن ها وجود داشته باشد.

اجاره خانه در استانبول,اجاره خانه در استانبول رو به دریا,اقامت در ترکیه

قرار داد اجاره خانه در استانبول

قراردادی در املاک کشور ترکیه جهت اجاره خانه بین صاحب خانه و مستاجر تنظیم می شود و با یک مبلغ توافق شده بین طرفین امضا می گردد. پس از آن کلید خانه تحویل مستاجر تا روز پایان قرار داد می شود. پرداخت قبوض در ترکیه می بایست توسط کسی انجام شود که این قبوض به نام اوست.

پس باید در ابتدا قبوض را به نام خود بزنید تا بتوانید از مبالغ آن مطلع شده و آن ها را به موقع پرداخت نمایید. برای این کار می بایست دارای کارت اقامت در ترکیه باشید. پرداخت اجاره ها به صاحب خانه می بایست از طریق حساب های بانکی شما به صورت آنلاین پرداخت گردد. پس باید طبق راهنمای اجاره خانه در استانبول قبل از هر اقدامی ابتدا حساب بانکی در یکی از بانک های ترکیه افتتاح نمایید.

نکته ای که در این مطلب به آن تاکید شده است این موضوع می باشد که برای خانه های مبله می بایست در ابتدا بعد از بسته شدن قرار داد به اتفاق صاحب خانه، به خانه مورد نظر رفته و فیلمی از وسایل خانه بگیرید. تمام نقص هایی که در وسایل خانه وجود دارد بهتر است در قرار داد ذکر شود.

این کار باعث می شود در زمان پایان قرار داد و تحویل خانه به صاحب آن سوء تفاهمی به وجود نیاید. در صورتی که خسارتی به وسایل خانه یا هر یک از قسمت های خانه وارد شده باشد صاحب خانه حق کسر خسارت را از دپوزیت پرداخت شده توسط مستاجر دارد.

در انتهای این مطلب جهت راهنمای اجاره خانه در استانبول اشاره می شود که تمام بند های قرار داد را می بایست به طور دقیق بررسی کنید. اگر زبان ترکی شما خوب است این بررسی توسط خودتان انجام شود ولی اگر به زبان ترکی مسلط نیستید از یک فرد مورد اطمینان مسلط به این زبان کمک بگیرید.

قیمت اجاره خانه در استانبول,اجاره خانه در استانبول,اجاره خانه در استانبول رو به دریا

شرایط اجاره خانه در استانبول

افراد متقاضی اقامت در ترکیه می بایست توجه داشته باشند که منطقه اقامت آن ها مورد تایید اداره مهاجرت باشد. زیرا که اداره مهاجرت اقامت در بعضی از مناطق استانبول را قبول ندارد. برای اطلاع از این موضوع می توانید از اداره مهاجرت لیست مناطق ممنوعه و مناطقی را که مورد قبول این اداره نیست از این اداره بگیرید.

با توجه به این که بعد از اجاره خانه سند خانه را باید در اختیار اداره مهاجرت قرار داد، سند باید بدون هیچ گونه مشکلی باشد. برای مثال ممکن است برخی از خانه ها سند تجاری داشته باشند اما به عنوان واحد های مسکونی به مستاجر اجاره داده شود و باید بدانید که این موضوع قابل قبول اداره مهاجرت نخواهد بود. اگر از جمله افرادی باشید که از طریق اجاره خانه در استانبول اجازه اقامت در کشور ترکیه را کسب کرده باشید در مواجه با این مشکلات اجازه شما لغو می گردد.

افراد می توانند از طریق سایت های اجاره خانه در ترکیه در شهر مورد نظر خود به دنبال خانه ای مناسب برای خرید یا اجاره باشند. البته طبق راهنمای اجاره خانه در استانبول می بایست این کار از یک سایت معتبر انجام شود تا مطمئن بود که مشکلی در سند وجود ندارد.

همچنین سایت های زیادی هستند که از طریق کلاهبرداری مبلغی را به عنوان پیش پرداخت دریافت کرده و بعد از سفر فرد متقاضی به ترکیه پاسخگویی جهت این کلاهبرداری پیدا نخواهد کرد. از طرفی به دلیل این که تا به امروز در این کشور حمایت از حقوق افراد خارجی و مهاجر ضعیف می باشد بهتر است سایت های معتبر را از طریق اداره مهاجرت یا دوستانی که در ترکیه اقامت دارند تهیه نمایید.

البته لازم به ذکر است که فرد متقاضی می تواند قرار داد خانه مورد نظر خود را توسط فرد مورد اطمینانی که از قبل به او وکالت داده است ببندد. همچنین افراد متقاضی مهاجرت به ترکیه از طریق موسسات خدمات مهاجرتی می توانند درخواست اجاره خانه در کشور ترکیه در هر شهری را بدهند. این موسسات با توجه به روابطی که با املاک و صاحب خانه ها دارند می تواند خانه ای متناسب با شرایط متقاضی برای او اجاره نماید.

اجاره خانه در استانبول,اجاره خانه در استانبول رو به دریا,اقامت در ترکیه

قیمت اجاره خانه در استانبول

میزان قیمت اجاره خانه در استانبول بر اساس مدت زمان اجاره تعیین می شود. هر چه مدت زمان اجاره بیش تر باشد قیمت کم تری در نظر گرفته می شود. موضوع دیگری که در قیمت اجاره خانه ها در ترکیه تاثیر گذار است میزان مساحت خانه می باشد. این موضوع معمولا در همه کشور ها طبیعی است که هر چه خانه مساحت بزرگ تری داشته باشد قیمت اجازه آن بیش تر است.

همچنین خانه های ویلایی اجاره بیش تری نسبت به خانه های آپارتمانی دارند. راهنمای اجاره خانه در استانبول  به  افراد متقاضی توصیه می کند تا دارا بودن سیستم های سرمایش و گرمایش خانه ها را نیز در نظر بگیرند. لازم به ذکر است که سیستم های سرمایشی و گرمایشی نیز در قیمت اجاره آن ها تاثیر دارد زیرا هزینه سرویس برخی از این سیستم ها بسیار گران قیمت می باشد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دکمه بازگشت به بالا