اعزام دانشجو

معرفی دانشگاه جاجت تپه آنکارا

پیشنهاد ویژه بست فارسی

اگر دنبال بهترین سایت برای اعزام دانشجو و مهاجرت به ترکیه می گردی بزن رو دکمه پایین

قیمت لیر ترکیهاعزام دانشجوتحصیل در ترکیهمهاجرت به ترکیه

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه جاجت تپه آنکارا را دارید با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی درباره این دانشگاه کسب نمایید و با آگاهی کامل آن را انتخاب کنید. دانشگاه حاجت تپه آنکارا یکی از برترین و معتبرترین مراکز آموزش عالی است که در آنکارا واقع شده و سالانه افراد زیادی از جمله ایرانیان برای ادامه تحصیل رهسپار آنجا می‌شوند.

این مرکز ظرفیت بسیار بالایی برای پذیرش دانشجو از سراسر جهان دارد و در واقع هدف نهایی بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل محسوب می‌شود و در فضای وسیعی بنا شده است رشته های موجود در این مرکز بسیار گوناگون و متنوع است و دانشجویان با توجه به علاقه و معدل خود می‌توانند ادامه تحصیل دهند و مدرک آن را دریافت کنند مدرک آن نیز اعتبار جهانی دارد و در تمام کشورها مورد تایید می‌باشد از این رو، با اخذ آن می‌توانید آینده شغلی خود را تضمین کنند.

این مرکز، یک دانشگاه دولتی است که بودجه آن توسط پارلمان ترکیه تأمین می‌شود و از نظر کیفیت آموزشی در سطح بسیار بالایی قرار دارد، آن دارای دو پردیس اصلی است که یکی در داخل آنکارا و دیگری در خارج این شهر قرار گرفته است.

برای پیدا کردن بهترین موسسات اعزام دانشجو به ترکیه روی لینک کلیک کنید

در دانشگاه جاجت تپه hacettepe University، امکانات فوق العاده ای مانند سالن فوتبال، والیبال، استخر، کتابخانه های مدرن، آزمایشگاه و غیره ارائه می‌شود که افراد در اوقات فراغت خود می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند.

این دانشگاه رابطه تنگاتنگی با دانشگاه هاروارد آمریکا دارد و این امر مزیتی در جهت اخذ انتقالی به دانشگاه‌های اروپایی محسوب می‌شود و دانشجویان بومی کشورهای اروپایی برای این انتقالی می‌توانند اقدام کنند.

تاریخچه ی دانشگاه حاجت تپه آنکارا

همانطور که بیان شد دانشگاه جاجت تپه آنکارا یکی از مراکز ممتاز آموزشی است و دانشجویان زیادی در آن مشغول به تحصیل هستند، آشنایی با تاریخچه ی دانشگاه حاجت تپه برای بسیاری از افراد جذاب می‌باشد از این رو، در ادامه به اختصار به این موضوع می‌پردازیم.

این دانشگاه در سال ۱۹۶۷ در آنکارا تاسیس شد و رسماً به عنوان یک مرکز آموزش عالی معرفی شد، در سال‌های قبل، این مرکز با عنوان موسسه بهداشت و پزشکی کودکان فعالیت می‌کرد در سال ۱۹۶۱ با پیشرفت قابل توجهی که این نهاد داشت به مرکز علمی بهداشت و پزشکی تغییر نام داد و در نهایت به دانشگاه حاجت تپه تبدیل شد.

مرکز اصلی این دانشگاه در آنکارا واقع شده که مشاهیر زیادی از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند و دارای رتبه نخست در میان دانشگاه‌های ترکیه است به همین جهت، افراد زیادی تمایل دارند در این مرکز به ادامه تحصیل بپردازند و از امکانات آموزشی و رفاهی آن بهره‌مند شوند.

این مرکز علاوه بر دو پردیس اصلی، شامل چندین دانشکده، مرکز تحقیقاتی، موسسه علمی و غیره نیز می‌شود که وجود این مراکز موجب افزایش اعتبار آن شده است و اساتید بسیار مجرب در رشته و زمینه های گوناگون در آن مشغول به تدریس هستند.

نشان و مهر رسمی این دانشگاه به شکل گوزن نر است که توسط دکتر یوسل تانیری در سال ۱۹۶۷طراحی شد و همچنان به عنوان نماد رسمی این مرکز به کار گرفته می‌شود. این دانشگاه در رتبه ۵۳۴ جهان قرار گرفته و در ترکیه برترین دانشگاه محسوب می‌شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه حاجت تپه,دانشگاه حاجت تپه,پذیرش دانشگاه حاجت تپه

رشته های دانشگاه حاجت تپه

از آن جایی که دانشگاه جاجت تپه آنکارا یک مرکز آموزشی بسیار وسیع و گسترده می‌باشد، رشته‌های مختلفی در آن تدریس می‌شود که در ادامه به بیان و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

یکی از مهمترین و اصلی ترین رشته های دانشگاه حاجت تپه، رشته پزشکی و زیر مجموعه‌های مرتبط آن مانند پرستاری، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، توان بخشی و غیره می‌باشد که در سطح کارشناسی، ارشد و دکتری تدریس می‌شود و هر کدام شرایط پذیرش خاص خود را دارد. در این مرکز، برای این رشته‌ها، آزمایشگاه‌های بسیار مجهز تعبیه شده است که امکان تحقیق و پژوهش را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

دانشکده پزشکی از زمان تاسیس تاکنون جزء برترین مراکز علمی محسوب شده است و مدرک آن بسیار معتبر می‌باشد و برای ورود به آن باید رتبه و معدل بالایی داشت.

دندانپزشکی از دیگر رشته‌های این دانشگاه است که طرفداران زیادی دارد و بعد از اتمام دوره چند ساله به دانشجو مدرک جراح فک و لثه داده می‌شود که با آن هم می‌تواند کار کند و هم می‌تواند در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهد.

علاوه بر رشته‌های پزشکی، رشته‌های دیگری مانند مهندسی، اقتصاد، هنرهای زیبا و غیره نیز در این مرکز علمی تدریس می‌شود، در دانشکده مهندسی ۳۰ رشته تحصیلی وجود دارد که دانشجویان مشغول تحصیل هستند.

دانشکده هنرهای زیبا شامل سفالگری، نقاشی، طراحی، گرافیک و مجمسه سازی می‌شود که افراد با توجه به علاقه خود و پس از آزمون ورودی می‌توانند در این مرکز ادامه تحصیل دهند.

تمام دروس در این دانشگاه به زبان ترکی و انگلیسی تدریس می‌شود از این رو، دانشجویان برای ادامه تحصیل باید با این دو رشته آشنایی داشته باشند در واقع یکی از شرایط لازم برای ادامه تحصیل، تسلط به این زبان‌ها می‌باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی تمام رشته‌ها ۴ سال طول می‌کشد و دانشجویان ملزم به گذراندن واحد‌های اختیاری و اجباری هستند در واقع مقطع کارشناسی پیش نیاز مقاطع بالاتر می‌باشد.

در مقطع کارشناسی، دانشجویان در کنار تحصیل می‌توانند دوره‌های کارورزی را طی کنند این دوره‌ها، آمادگی افراد برای ورود به محیط کار را فراهم می‌کند. از دیگر رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه می‌توان رشته‌های مهندسی را نام برد که شامل مهندسی برق، عمران، شیمی، مکانیک و فضا می‌شود.

دوره کارشناسی ارشد ۲ سال طول می‌کشد که در این دوره، دانشجویان با توجه به رشته خود، پژوهش‌های مختلفی انجام می‌دهند و دستاوردهای خود را ثبت می‌کنند. متقاضیان دوره دکتری، باید از نظر علمی فوق‌العاده و درجه یک باشند چون عمده فعالیت افراد در این مقطع، انجام پژوهش‌های مختلف است که با راهنمایی اساتید انجام می‌شود.

دوره پزشکی ۶ ساله است و دانشجویان در ۳ سال اول دروس عمومی را فرا می‌گیرند و ۳ سال دوم دوره‌های کارآموزی را در بیمارستان و مراکز بهداشتی سپری می‌کنند. رشته دندانپزشکی در این دانشگاه یک دوره ۵ ساله است و مدرک آن مورد تایید وزارت بهداشت سایر کشورها از جمله ایران می‌باشد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه حاجت تپه,دانشگاه حاجت تپه,پذیرش دانشگاه حاجت تپه

شرایط پذیرش دانشگاه حاجت تپه

در قسمت‌های قبلی با دانشگاه جاجت تپه آنکارا و رشته‌های تحصیلی آن آشنا شدیم اما پذیرش دانشگاه حاجت تپه شرایط و ضوابط خاصی دارد که به اختصار آن‌ها را شرح می‌دهیم.

شرایط پذیرش این دانشگاه برای تمام دانشجویان یکسان می‌باشد در ابتدا افراد باید در آزمون‌های ورودی این مرکز شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند. داشتن مدرک زبان ترکی برای تمام رشته‌ها و مدرک انگلیسی برای برخی از رشته‌ها از شرایط اصلی و مهم پذیرش در این دانشگاه می‌باشد.

از دیگر شرایط ضروری برای پذیرش در مقطع کارشناسی داشتن گواهینامه اتمام دبیرستان و دوره متوسطه است که باید ترجمه شده باشد، ارائه فرم درخواست پذیرش از مدارک بسیار مهمی است که تاثیر بسزایی در پذیرش یا عدم پذیرش افراد خواهد داشت افراد متقاضی می توانند آن را از وبسایت دانشگاه دریافت نمایند.

یکی دیگر از شروط لازم برای پذیرش، ارائه ریز نمرات سال‌های قبل می‌باشد. متقاضیان تحصیل در مقطع ارشد و دکتری باید مدرک کارشناسی یا معادل آن را ارائه کنند، در واقع داشتن مدرک کارشناسی برای مقاطع بالاتر مهم و ضروری می‌باشد، علاوه بر مدارک بیان شده، داشتن پاسپورت معتبر نیز از شرایط پذیرش محسوب می‌شود.

تقریبا شرایط پذیرش برای اکثر رشته‌ها یکسان است اما گاهی اوقات برای رشته خاصی، ممکن است شرایط اپلای تغییر کند که تمام مدارک و شرایط مورد نیاز توسط دانشگاه اعلام می‌شود و کاملا به روز و آپدیت هستند از این رو، افراد متقاضی بهتر است قبل از اقدام برای پذیرش، قوانین و ضوابط را به دقت مطالعه کنند و با آگاهی کامل مدارک خود را تکمیل نمایند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه حاجت تپه

اگر چه دانشگاه جاجت تپه آنکارا جزء مراکز دولتی به شمار می‌آید اما برای تحصیل در آن باید شهریه و هزینه پرداخت کرد که این میزان شهریه نسبت به مراکز دیگر کمتر بوده و با توجه به رشته متغیر خواهد بود اما گاهی اوقات بورسیه دانشگاه حاجت تپه به برخی از دانشجویان تعلق می‌گیرد.

این بورسیه تحصیلی معمولا به افرادی تعلق می‌گیرد که از نظر علم و سواد در سطح بسیار بالایی قرار دارند و نخبه هستند. افراد با داشتن این بورسیه می‌توانند از تحصیل رایگان یا نیم بها بهره‌مند شوند، افراد متقاضی برای دریافت این بورسیه باید فرم تقاضا را تکمیل نمایند و در زمان مقرر به دانشگاه تحویل دهند امکان بهره‌مندی از این فرم در تمام مقاطع وجود دارد.

داشتن مدرک تافل و آیلتس از جمله امتیازات مثبت در اخذ بورسیه محسوب می‌شود و افرادی که این مدرک را دارند، شانس بیشتری در اخذ بورسیه خواهند داشت. گاهی اوقات، با وجود مدارک کامل، بورسیه به افراد تعلق نمی‌گیرد چون در این زمینه تصمیم نهایی بر عهده دانشگاه است و عوامل اجرایی آن برای اعطای بورسیه تصمیم می‌گیرند.

دانشگاه برای دریافت بورسیه شرایط سنی بیان کرده است در مقطع کارشناسی سن متقاضی باید زیر ۲۱ سال و در مقطع ارشد زیر ۳۰ و برای دکتری زیر ۳۵ سال باشد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه حاجت تپه,دانشگاه حاجت تپه,پذیرش دانشگاه حاجت تپه

هزینه های زندگی دانشجویی

افرادی که متقاضی تحصیل در دانشگاه جاجت تپه آنکارا هستند باید تمام هزینه های زندگی دانشجویی را در نظر بگیرند و برای آن برنامه ریزی نمایند این هزینه‌ها شامل موارد زیادی می‌شود که یکی از آن‌ها، شهریه دانشگاه می‌باشد این شهریه شامل هزینه ثابت و متغیر است که برای هر رشته فرق می‌کند، رشته‌هایی که واحد عملی دارند نسبت به سایر رشته‌ها گران تر هستند.

همچنین دانشگاه‌های خصوصی نسبت به دانشگاه‌های دولتی گران قیمت تر هستند و هزینه بیشتری به عنوان شهریه باید پرداخت نمود. از دیگر هزینه‌های زندگی دانشجویی می‌توان به هزینه خوابگاه اشاره کرد که مخصوص دانشجویان غیر بومی می‌باشد، این هزینه با توجه به موقعیت و امکانات خوابگاه متغیر می‌باشد.

هزینه خوابگاه برای دانشجویان در این شهر نسبتاً کم است چون چند دانشجو با هم در یک اتاق زندگی می‌کنند و هزینه بین آن‌ها تقسیم می‌شود از این لحاظ مقرون به صرفه است اما خوابگاه های خصوصی نیز وجود دارد که هر اتاق، مختص یک نفر است و هزینه آن بالاتر از سایر خوابگاه‌ها می‌باشد.

هزینه حمل و نقل از دیگر هزینه‌های زندگی دانشجویی است که باید مد نظر قرار داد به عنوان مثال قیمت بلیط اتوبوس، متر، قطار و سایر وسایل نقلیه با یکدیگر تفاوت دارد و با توجه به شرایط و مقصد باید وسیله نقلیه مناسب را انتخاب کرد.

هزینه بیمه یکی دیگر از هزینه‌های مهم و اساسی زندگی دانشجویی است که با توجه به نوع دانشگاه و مدت زمان تحت پوشش متفاوت می‌باشد. همانطور که اشاره شد در دانشگاه جاجت تپه آنکارا، امکان تحصیل به زبان ترکی و انگلیسی وجود دارد و میزان شهریه این دو با هم تفاوت دارد شهریه تحصیل به زبان ترکی ارزان‌تر از انگلیسی می‌باشد و این هزینه نیز جزء هزینه‌های زندگی دانشجویی به شمار می‌آید.

هزینه غذا و خوراک نیز جزء هزینه‌های مهم و حیاتی است دانشجویان می‌توانند از غذاهای داخل دانشگاه بهره‌مند شوند و یا اینکه از رستوران‌های خارج دانشگاه استفاده کنند که مسلما کافه و رستوران داخلی ارزان تر خواهد بود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه حاجت تپه,دانشگاه حاجت تپه,پذیرش دانشگاه حاجت تپه

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه جاجت تپه آنکارا یکی از مراکز علمی مطرح و بسیار مشهور در سراسر جهان است، اگر قصد ادامه تحصیل در آن را دارید باید از شرایط و مدارک ثبت نام دانشگاه حاجت تپه مطلع باشید تا بتوانید با مدارک کامل برای ثبت نام اقدام کنید چون کم و کاستی در مدارک منجر به عدم پذیرش می‌شود.

یکی از مدارک اصلی و مهم برای ثبت نام، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی معتبر است که به همراه ریز نمرات باید ترجمه شود. در این دانشگاه برای افراد متقاضی آزمون ورودی برگزار می‌شود از این رو، کسب نمره قبولی در آن، از دیگر مدارک مهم برای ثبت نام است در واقع نمره باید به حد نصاب رسیده باشد.

از دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت نام، پر کردن فرم ثبت نام و تقاضا است که به صورت کاملا صحیح و دقیق باید تکمیل شود این فرم در وبسایت دانشگاه وجود دارد و به صورت آنلاین باید آن را تکمیل کرد.

داشتن گذرنامه معتبر، یکی دیگر از مدارک و اسناد لازم و ضروری برای ثبت نام است در واقع این گذرنامه هویت شما را نشان می‌دهد و بسیار مهم می‌باشد. از دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت نام، عکس بیومتریک است در این عکس، تصویر متقاضی باید کاملا واضح بوده و با عکس پاسپورت مطابقت داشته باشد.

تمامی این مدارک باید در بازه زمانی خاصی به دانشگاه تحویل داده شود، خارج از تایم تعیین شده، مدارک عودت داده می‌شود و دانشگاه هیچ مسئولیتی در این زمینه بر عهده ندارد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دکمه بازگشت به بالا