اعزام دانشجو

معرفی بهترین دانشگاه های فرانسه

پیشنهاد ویژه بست فارسی

اگر دنبال بهترین سایت برای اعزام دانشجو و مهاجرت به ترکیه می گردی بزن رو دکمه پایین

قیمت لیر ترکیهاعزام دانشجوتحصیل در ترکیهمهاجرت به ترکیه

لیست معتبرترین دانشگاه های فرانسه

یکی از کشور هایی که افراد درخواست تحصیل در آن را دارند کشور فرانسه است. دانشگاه های برتر فرانسه با سطح علمی مناسبی که در سطح جهانی دارند توانسته اند افراد زیادی را جهت تحصیل از کشور های مختلف به خود جذب کنند. تحصیل در دانشگاه های این کشور از مقطع کارشناسی تا دکترا برای افراد خارجی متقاضی تحصیل در این کشور امکان پذیر است. داشتن مدرک زبان برای مهاجرت جهت تحصیل به این کشور در مقطع دکترا الزامی نیست. زیرا بعد از قبول درخواست شما از طرف دانشگاه های فرانسه دوره های آموزش زبان نیز برای کسانی که دارای مدرک زبان نیستند در نظر گرفته می شود. در مقطه دبیرستان نیز کالج هایی پذیرای دانش آموزان خارجی هستند اما دانش آموزان می بایست فقط در کالج های خصوصی مشغول به تحصیل شوند.

البته باید گفت در صورتی که دانش آموز خانواده ای آلمانی که حمایت او را در یک تعهد نامه کتبی بپذیرند می تواند در کالج های دولتی نیز مشغول به تحصیل شود. فرانسه نیز مانند دیگر کشور ها برای پذیرش دانشجو قوانین عمومی و خصوصی دارد که قبل از اقدام می بایست نکاتی را درباره آن ها بدانید.

تحصیل در دانشگاه های فرانسه در مقطع کارشناسی

اکثر دانشجویان متقاضی تحصیل معمولا از این مقطع اقدام به تحصیل در این کشور می کنند. به طور کلی ۳ سال طول می کشد تا فردی در این مقطع تحصیل خود را در این کشور به پایان برساند. در کارشناسی سخت گیری زیادی برای نمرات تحصیلی قبلی دانشجو نخواهد شد و فقط می بایست معدل متقاضی بالای نمره ۱۰ باشد. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی را دارید می بایست در آزمون ورودی این دانشگاه ها قبول شوید. در غیر این صورت می توانید با پرداخت مبلغی در دانشگاه های خصوصی مشغول به تحصیل شوید. بورسیه تحصیلی برای این مقطع نیز در نظر گرفته شده است.

آموزش دروس در دروس کارشناسی فقط به زبان فرانسه می باشد و افراد متقاضی تحصیل در این مقطع می بایست مدرک زبان فرانسه داشته باشند. در آزمون ورودی دانشگاه های دولتی فرانسه سطح زبان دانشجویان نیز سنجیده می شود و متقاضیان طبق آن ارزیابی انجام می شوند. البته لازم به ذکر است که برخی از رشته ها به زبان انگلیسی نیز آموزش داده می شود. پس بهتر است که قبل از درخواست تحصیل در دانشگاه های فرانسه درباره این اطلاعات تحقیق نمایید.

ادامه تحصیل در فرانسه,بهترین دانشگاه های فرانسه,تحصیل در فرانسه

تحصیل در دانشگاه های فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه ها می بایست به زبان فرانسه و یا انگلیسی مسلط باشید. مدت زمان تحصیل در این مقطع باید ۲ سال طول بکشد و بعد از آن دولت به دانشجو به مدت ۶ ماه مهلت یافتن یک شغل مناسب برای تمدید ویزای تحصیلی خو را می دهد. تحصیل در این مقطع با توجه به بورسیه های در نظر گرفته شده به صورت رایگان یا با مبلغ بسیار پایینی امکان پذیر می باشد. برخی از دانشگاه های فرانسه افزایش درصدی از مبلغ شهریه را برای دانشجویان غیر اروپایی در این مقطع تحصیلی در نظر می گیرند.

تحصیل در دانشگاه های فرانسه در مقطع دکترا

مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه سه سال به طول می انجامد. بورسیه های تحصیلی مختلفی به این مقطع تعلق می گیرد که می توان به مهم ترین موراد آن در زیر اشاره نمود.

  • بورسیه دانشگاه لیون
  • بورسیه دانشگاه HCE پاریس
  • بورسیه ایفل
  • بورسیه دانشگاه Aix-arseille
  • و…

علاوه بر دانشجویانی در مقطع تحصیلی دکترا برخی از دانشگاه ها متقاضیان تحصیل در مقاطع پسا دکترا و افرادی که محقق در زمینه ها مختلف می باشند را می پذیرد.

لیست دانشگاه های برتر فرانسه

فرانسه دارای دانشگاه های برتری در سطح جهانی و بین المللی می باشد. افراد متقاضی ابتدا می بایست با توجه به زبانی که بر آن مسلط هستند دانشگاهی را در نظر بگیرند. قبل از درخواست برای شرکت در دانشگاه فرانسه می بایست اطلاعاتی درباره شرایط ورود به دست آورید و در صورت نیاز برای شرکت در هر یک از آزمون های GMAT، LSAT، GRE می بایست از قبل اقدام نمایید. اگر قصد درخواست تحصیل در دانشگاه های فرانسه را دارید اما نمی دانید کدام دانشگاه بهتر است ابتدا لیست زیر را بررسی نمایید

دریافت ویزای دانشجوی فرانسه,ادامه تحصیل در فرانسه,بهترین دانشگاه های فرانسه

دانشگاه گرونوپل آلپ:

این دانشگاه رتبه ۱۰ دانشگاه های برتر فرانسه را به خود اختصاص داده است. همچنین رتبه ۷۴ را در بین تمامی دانشگاه های اروپایی دارد. این دانشگاه در کوه های آلپ قرر دارد به همین دلیل این نام اختصاصی برای آن در نظر گرفته شده است. دانشگاه گرونوپل آلپ بورسیه های تحصیلی برای  حمایت مالی از دانشجویان در نظر می گیرد.

ادامه تحصیل در فرانسه,بهترین دانشگاه های فرانسه,تحصیل در فرانسه

دانشگاه پاریس:

این دانشگاه جزو هفتمین دانشگاه برتر کشور فرانسه است. رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود از جمله رشته های پزشکی، دندانپزشکی، اقتصاد، داروسازی، هنر، پرستاری و… می باشند. شهریه پرداختی این دانشگاه برای دانشجویان خارجی افزایش نمی یابد و طبق همان مبلغ شهریه پرداختی دانشجویان بومی می باشد.

ادامه تحصیل در فرانسه,بهترین دانشگاه های فرانسه,تحصیل در فرانسه

دانشگاه علم و فناوری پاریس:

این دانشگاه دارای سطح علمی بالایی است و با دانشگاه های بزرگ و معتبری همکاری دارد. برای پذیرش در این دانشگاه می بایست نمرات خوبی در مقطع تحصیلی قبلی خود داشته باشید.

ادامه تحصیل در فرانسه,بهترین دانشگاه های فرانسه,تحصیل در فرانسه

دانشگاه پاریس ساکلی:

رتبه این دانشگاه در کشور فرانسه رتبه ۴ است. این دانشگاه دانشجویانی که قصد تحقیقات علمی دارند نیز می پذیرد و آن ها را مورد حمایت قرار می دهد. زیرا معتقد است این دانشجویان می توانند به پیشرفت تکولوژی روز دنیا کمک نمایند.

ادامه تحصیل در فرانسه,بهترین دانشگاه های فرانسه,تحصیل در فرانسه

دانشگاه سوربن:

رتبه ۳ دانشگاه های برتر فرانسه متعلق به دانشگاه سوربن می باشد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های فرانسه برای مقاطع کارشناسی تا دکترا می توانند به این دانشگاه درخواست تحصیل ارسال نمایند. این دانشگاه در پایتخت فرانسه قرار دارد و متشکل از ۳ دانشکده پزشکی، هنر و مهندسی می باشد.

ادامه تحصیل در فرانسه,بهترین دانشگاه های فرانسه,تحصیل در فرانسه

دانشگاه لیون:

این دانشگاه نیز یکی از دانشگاه های معتبر در سراسر جهان می باشد. دانشگاه لیون با دانشگاه های معروف زیادی در سراسر اروپا تبادل دانشجو انجام می دهد و جزو دانشگاه های پر طرفدار کشور فرانسه محسوب می شود.

ادامه تحصیل در فرانسه,بهترین دانشگاه های فرانسه,تحصیل در فرانسه

دانشگاه PSL:

این دانشگاه دارای رتبه یک در کشور فرانسه می باشد. همچنین در بین دانشگاه های بین المللی دارای رتبه ۱۶ است. این دانشگاه از ابتدای تاسیسش سعی داشته جزو برترین موسسه های علمی تحقیقاتی باشد و جوایز زیادی را در مسابقات علمی در رشته های مختلف کسب نموده است.

ادامه تحصیل در فرانسه,بهترین دانشگاه های فرانسه,تحصیل در فرانسه

دانشگاه پلی تکنیک:

این دانشگاه در بیرون شهر و نزدیک پاریس قرار دارد، دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا می پذیرد و رشته های زیادی را در خود تدریس می کند. استادان این دانشگاه بار علمی خوبی دارند و می توانند به دانشجو در جهت پیشرفت در آینده کمک کنند.

دانشگاه های دیگری مانند دانشگاه استراسبورگ، دانشگاه مونپلیه، دانشگاه بوردو، دانشگاه تولوز در فرانسه وجود دارد که دارای رتبه خوبی در خود کشور فرانسه و در بین دانشگاه های بین المللی می باشند.

پس از بررسی دانشگاه های برتر این کشور بهتر است حداقل در ۳ دانشگاه درخواست دهید. افراد متقاضی می بایست ابتدا رشته ای که می خواهید در آن مشغول به تحصیل شوند را در نظر بگیرند. سپس می بایست تحقیق نمایند و دانشگاه هایی که این رشته را تدریس می نمایند پیدا کنند. بعد از مشخص شدن دانشگاه هایی که رشته مورد نظر در آن ها تدریس می شود می بایست از طریق سایت دانشگاه شرایط پذیرش دانشجو را مطالعه نمایند و بهترین دانشگاه را از بین آن ها انتخاب و درخواست تحصیل خود را ارسال نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در دانشگاه های فرانسه

  • مدرکی که در ابتدا می بایست برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه آن را اخذ نمایید مدرک زبان فرانسه است. افراد متقاضی می بایست در دوره های آموزشی زبان فرانسه در آموزشگاه های معتبر و مورد قبول دولت فرانسه شرکت نمایند و نمره قابل قبولی را کسب نمایند.
  • اگر ارائه مدارک مربوط به زبان انگلیسی فرد متقاضی نیاز بود می بایست مدرک تحصیلی آیتلس، تافل و یا PTE را که از آموزشگاه های معتبر تهیه نموده را ارسال نمایید.
  • مدارک تحصیلی مقاطع گذرانده شده به همراه ریز نمرات به طور کامل برای ارائه به دانشگاه آماده شود. این مدارک باید به زبان فرانسوی توسط یک موسسه معتبر ترجمه سپس ارسال شوند.
  • انگیزه نامه ای که به صورت شفاف توسط شما نوشته شده است.
  • تمامی مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی اصل و کپی آن می بایست موجود باشد.
  • رزومه ای که شامل کسب رتبه در مسابقات، رزومه کاری و… می باشد.
  • پاسپورتی که دارای اعتبار کافی است.
  • تمامی مقالاتی که نوشته و در سایت های معتبر ثبت گردیده است.

پس از این که در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شدید می بایست مراحل باقی مانده را طی نمایید. این مراحل شامل موارد زیر می شود.

  • پس از با خبر شدن از پذیرفته شدن شما در دانشگاه مورد نظر می بایست در خواست ویزای دانشجویی به دولت فرانسه ارسال کرده و منتظر صدور آن بمانید.
  • گواهی های مربوط به اثبات تمکن مالی خود را نیز برای دانشگاه ارسال نمایید.
  • خود را از طریق سایت های مربوطه در کشور فرانسه بیمه کنید.
  • به صورت حضوری به دانشگاه مورد نظر خود رفته و در آن جا اعلام حضو نمایید و سپس هزینه لازم جهت اقامت خود را در خوابگاه های دانشجویی پرداخت نمایید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دکمه بازگشت به بالا