اعزام دانشجو

شرایط اعزام دانشجو به ایتالیا

پیشنهاد ویژه بست فارسی

اگر دنبال بهترین سایت برای اعزام دانشجو و مهاجرت به ترکیه می گردی بزن رو دکمه پایین

قیمت لیر ترکیهاعزام دانشجوتحصیل در ترکیهمهاجرت به ترکیه

اعزام دانشجو به ایتالیا چگونه است؟

از آن جایی که دانشگاه های کشور ایتالیا سابقه دیرینه ای دارد در حال حاضر نیز اعزام دانشجو به ایتالیا رواج زیادی یافته است. یکی از مواردی که سبب محبوبیت دانشگاه های این کشور شده آن است که امکان تحصیل در آن ها به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی وجود خواهد داشت. تحصیل نمودن از طریق بورسیه و همچنین پایین بودن هزینه ها نسبت به سایر کشورهای اروپایی میزان تقاضا برای مهاجرت به این کشور را افزایش داده است. دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می توانند در دانشگاه های کشور ایتالیا تحصیلات خود را آغاز کنند.

مزایای زیادی موجب شده است که همه ساله دانشجویان زیادی به کشور ایتالیا اعزام شوند و بتوانند ایام تحصیلات خود را با آرامش خاطر کامل سپری نمایند. گذراندن تحصیلات دانشگاهی در کشور ایتالیا محدود به سن خاصی نبوده و آقایان و بانوان با رده های سنی مختلف می توانند این ایام ‌را سپری کنند. همان طور که می‌ دانید یک سال از دو ترم تشکیل شده که ترم اول آن اکتبر آغاز گردیده و فوریه به پایان می‌ رسد و ترم دوم آن نیز فوریه آغاز شده و جولای به پایان خواهد رسید. برای اعزام دانشجو به ایتالیا جهت اخذ لیسانس داشتن مدرک زبان ایتالیایی الزامی خواهد بود.

به طور کلی می ‌توان گفت که دانشجویان متناسب با مقطع تحصیلی خود باید دارای مدرک زبان انگلیسی و یا ایتالیایی باشند. در حقیقت نوع مدرک زبان رابطه مستقیمی با مقطع تحصیلی فرد دارد، به عنوان مثال برای مدرک لیسانس داشتن مدرک زبان ایتالیایی الزامی خواهد بود اما برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا شخص می تواند با مدرک زبان ایتالیایی و یا انگلیسی تحصیلات خود را ادامه دهد. در کشور ایتالیا دانشگاه های زیادی وجود دارد که دانشجویان می توانند تحصیلات خود را در مراکز مختلف گذرانده و در نهایت مدارک خود را کسب کنند.

اولین قدم برای اعزام دانشجو به ایتالیا آن است که فرد درخواست خود را به یکی از دانشگاه ‌های این کشور اعلام کند. پس از پذیرفته شدن توسط دانشگاه یک نامه جهت اخذ ویزای تحصیلی برای شما ارسال خواهد شد. همان طور که پیش تر نیز بیان نمودیم در کشور ایتالیا دانشگاه های زیادی وجود دارد که میزان اعتبار آن ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. اصلی ترین زمان برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور ایتالیا ماه ژانویه تا می خواهد بود که پاسخ نهایی آن نیز در این بازه زمانی به متقاضیان اعلام می گردد. دانشجو بعد از پذیرفته شدن توسط دانشگاه کشور ایتالیا می تواند اقدامات لازم جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور را آغاز کند. گرفتن پذیرش از دانشگاه به معنای قطعی بودن مهاجرت نخواهد بود، زیرا مرحله بعدی اخذ ویزای تحصیلی بوده که اهمیت زیادی دارد و بدین جهت لازم است که شخص مدارک لازم را آماده کند.

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا,اعزام دانشجو به ایتالیا,اعزام دانشجو به کشور ایتالیا

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

همان طور که شما عزیزان نیز در جریان هستید صادر کردن ویزای تحصیلی کشور ایتالیا توسط سفارت این دولت در کشور مبدا یا محل زندگی متقاضی انجام خواهد شد. دانشجویان در اتحادیه اروپا می ‌توانند با استفاده از یک کارت شناسایی و یا یک گذرنامه وارد کشور ایتالیا شده و بدون احتیاج به ویزا مدرک تحصیلی مورد نظر خود را اخذ نمایند. این افراد لازم است که در ابتدا به اداره پلیس کشور ایتالیا مراجعه نموده تا مجوزهای لازم جهت اقامت خود در این کشور را تهیه کنند. دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا زندگی می کنند لازم است که پیش از ورود به کشور ایتالیا ویزای دانشجویی و تحصیلی خود را تهیه فرمایند.

به طور کلی می‌ توان گفت که متناسب با مدت زمان تحصیل در ایتالیا دو نوع ویزای تحصیلی وجود خواهد داشت که هم اکنون به بررسی آن ها برای شما عزیزان خواهیم پرداخت که شامل موارد زیر می ‌شود.

  1. ویزای اقامت کوتاه مدت مدل C: این نوع ویزا که با عنوان ویزای مسافرتی نیز خوانده می ‌شود حدود ۹۰ روز اعتبار خواهد داشت‌.
  2. ویزای مدل D: این ویزا که با نام ویزای طولانی مدت نیز شناخته شده است، بیشتر از ۹۰ روز اعتبار دارد.

شاید این سوال برای بسیاری از متقاضیان متاهل پیش آمده باشد که امکان اخذ ویزای همراه نیز وجود خواهد داشت یا خیر که در پاسخ باید گفت که در صورت گرفتن ویزای همراه شانس پذیرفته شدن دانشجو کاهش خواهد یافت، بنابراین بهتر است که شخص متقاضی ویزای خود را دریافت کرده و پس از مهاجرت اقدامات لازم جهت اخذ ویزای همراه را نیز انجام دهد. همراه دانشجو نیز پس از اعزام به این کشور می ‌تواند اقدامات لازم را انجام داده و متناسب با رشته و مهارت خود وارد بازار های کاری شود. اعزام دانشجو به ایتالیا جهت گذراندن تحصیلات طرفداران زیادی داشته و هزینه دوران تحصیل نیز متناسب با مقطع تحصیلی فرد و مدت زمان پایان آن متفاوت خواهد بود. رایگان بودن تحصیلات در کشور ایتالیا شایعه ای بیش نبوده و دانشجویان مهاجر از سایر کشورها می بایست تمام هزینه ‌ها را به طور کامل پرداخت کنند.

علاوه بر هزینه های مربوط به تحصیل، هزینه های مربوط به گذراندن زندگی نیز برای دانشجویان وجود دارد، اما اشخاصی که بورسیه تحصیلی را بدست می آورند می توانند به صورت کاملاً رایگان در دانشگاه های ایتالیا تحصیلات عالیه خود را به پایان برسانند. در صورتی که دانشجویان در زمان تحصیل خود مجوز کار ایتالیا را نیز به دست بیاورند می ‌توانند در این ایام فعالیت خود را در بازار های کاری این کشور آغاز کنند. دانشجویان می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی در مشاغل گوناگون کار خود را آغاز نمایند.

مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا,اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا,اعزام دانشجو به ایتالیا

مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا

هم اکنون که درباره اعزام دانشجو به ایتالیا به اطلاعاتی دست یافتید، پیرامون مزایای تحصیل در این کشور با شما عزیزان سخن خواهیم ‌گفت. یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل در این کشور اخذ اقامت اروپا از طریق اخذ ویزای تحصیلی خواهد بود، زیرا این امکان برای دانشجویان فراهم می ‌شود که امکان اقامت در تمام کشورهای اروپایی را داشته باشند. بارز ترین مزایای تحصیل در کشور ایتالیا عبارت است از:

  • استفاده نمودن از بورسیه تحصیلی
  • افتتاح کردن حساب های بین المللی
  • امکان کار کردن در حین گذراندن تحصیلات
  • مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی
  • اخذ اقامت یک ساله جهت یافتن کار پس از پایان تحصیلات
  • و غیره

یکی از مهمترین مواردی که سبب افزایش اعزام دانشجو به ایتالیا شده، معتبر بودن مدرک دانشگاهی ارائه شده توسط مراکز آموزشی این کشور می باشد و در حقیقت مدارک ارائه شده توسط دانشگاه در سایر کشورها نیز قابل قبول خواهد بود. به طور کلی می ‌توان گفت بورسیه های کشور ایتالیا به سه دسته تقسیم می شود که شامل موارد زیر می گردد.

  1. بورس تحصیلی استانی: این بورسیه شامل پرداخت هزینه تحصیل و اقامت دانشجو در یکی از اقامتگاه های دانشجویی خواهد شد.
  2. بورس تحصیلی طلا: این نوع بورسیه نیز شامل تقبل نمودن ‌هزینه های تحصیل و اقامت دانشجو می شود.
  3. بورس تحصیلی نقره: در حقیقت این نوع بورس تحصیلی شامل پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل در طول یک‌ سال خواهد بود.

به طور کلی می ‌توان گفت که بورس تحصیلی استانی نسبت به سایر نمونه ها در دسترس تر بوده و لازم است که دانشجویان قبل از ورود به کشور ایتالیا و شروع تحصیلات خود، اقدامات لازم را انجام بدهند. شاید این ‌سوال برای بسیاری از متقاضیان پیش بیاید که اعزام دانشجو به کشور ایتالیا چه مدت طول خواهد کشید که در پاسخ باید گفت که حدود ۵ الی ۱۰ ماه فرآیند مهاجرت متقاضی به طول می ‌انجامد. در صورتی که دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود قصد اقامت در ایتالیا را داشته باشند، لازم است که ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کنند که پس از ۵ سال اقامت در این کشور، امکان اقامت دائمی برای آنان فراهم خواهد شد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دکمه بازگشت به بالا