عجیب ترین ها

10 بیماری عجیب دنیا – گاز گرفتن تا خون خوردن

افزایش بازدید در گوگل

عجیب ترین بیماریهای جهان کدامند؟

جهان از ابتدا آفرینش تا به اکنون با بیماری های گوناگونی رو به رو شده، که در بسیاری موارد به دلیل کمبود امکانات یا تجهیزات موجب مرگ انسان های بیشماری گردیده است. در میان خیلی از امراض کشنده، انواع جدیدتری از ویروس ها و میکروب ها وارد بدن افراد شده و گونه های عجیب تری از بیماری ها را به وجود آوردند. ۱۰ تا از عجیب ترین بیماریهای جهان را مورد جستجو قرار داده ایم و طی این مقاله به حضور شما همراهان همیشگی تقدیم می کنیم.

بیماری عجیب در دنیا,بیماریهای عجیب دنیا,بیماریهای عجیب روانی

۱۰. پوست چسبنده | Sticky Skin

این نوع بیماری موجب افزایش میزان جذب اشیا از طریق پوست بدن می شود. این اشخاص هر اندازه مقدار چسبندگی پوستشان بیشتر باشد، اشیا سنگین تری را می توانند بدون دست نگه دارند. شاید تا به حال کسانی را دیده باشید، که با بدنشان اشیا فلزی مانند قاشق  را جذب می کنند، آن ها از بیماری پوست چسبنده رنج می برند که یکی از بیماریهای عجیب دنیا محسوب می شود.

بیماریهای عجیب غریب,عجیب ترین بیماریهای جهان,عجیب ترین بیماریهای دنیا

۹. هیستری توده ای | Hysteria

هیستری توده ای یک اختلال روانی و یکی از عجیب ترین بیماریهای دنیا است، که افراد مبتلا تمایل شدیدی به گاز گرفتن پیدا می کنند. این اشخاص در زمان بروز یک بحران عاطفی یا عصبی به شدت نیازمندند که اطرافیان را گاز گرفته تا به آرامش روحی برسند. طی برخی تحقیقات از سوی موسسه بهداشت جهانی این بیماری از طریق وراثت قابل انتقال می باشد.

عجیب ترین بیماریهای پوستی,بیماری عجیب در دنیا,بیماریهای عجیب دنیا

۸. گیلفورد پروجریا، پیرزاد | Gilford Progeria

پروجریا در زبان یونانی به معنای “پیرمتولد شدن” می باشد. این بیماری هنوز دلیل علمی متقنی را به نام خود ثبت نکرده و پزشکان کمبود برخی ویتامین ها را در بدن مادر و جنین دلیل بروزآن می دانند. افرادی که به پروجریا مبتلا شده اند با ظاهری کاملا پیر به دنیا می آیند، پوستی چروکیده، پیرچشمی، استخوان های نا مستحکم و حتی موهای سپید. البته پدیده سپید مویی به تنهایی نشانه این بیماری نمی باشد.

بیماری عجیب در دنیا,بیماریهای عجیب دنیا,بیماریهای عجیب روانی

۷. تمایل به نوشیدن خون | Renfield’s Syndrome

شاید گمان کنید که خون آشام ها را فقط باید در فیلم ها دید، اما متاسفانه باید بگوییم سندروم خون آشامی موجب بروز نوعی بیماری روحی می گردد، که فرد مبتلا تمایل شدیدی به نوشیدن خون پیدا می کند. افرادی که به این گونه نادر ابتلا داشته باشند به شدت دچار کم خونی خواهند شد.

بیماری عجیب در دنیا,بیماریهای عجیب دنیا,بیماریهای عجیب روانی

۶. پورفیریا، حساسیت به نور خورشید | Porphyria

یکی دیگر از عجیب ترین بیماریهای پوستی پورفیریا نام دارد. افرادی که به این مریضی مبتلا هستند، به نور خورشید حساسیت داشته و نمی توانند در روزهای آفتابی از منزل خارج شوند. این اشخاص به محض تابش نور آفتاب به پوستشان، دچار تاول های دردناک شده و به شدت از زخم های ایجاد شده عذاب می کشند.

بیماری عجیب در دنیا,بیماریهای عجیب دنیا,بیماریهای عجیب روانی

۵. ایکتیوز | Ichthyosis

این بیماری از عجیب ترین و نادر ترین بیماری ها در جهان به شمار می رود. نوزادانی که با این بیماری متولد می شوند، چشمان از حدقه بیرون زده و دهانی مثلثی دارند به همین دلیل به نوزادان دلقکی معروفند. متاسفانه کودکانی با این نوع مریضی عمر کوتاهی داشته و تا به حال هیچکدام بیشتر از یکسالگی را ندیده اند.

بیماری عجیب در دنیا,بیماریهای عجیب دنیا,بیماریهای عجیب روانی

۴. آرگیریا، پوست آبی | Argyria

بیماری پوست آبی یکی از بیماریهای عجیب غریب و گونه ای نادر از سندروم های پوستی است، که افراد مبتلا به تدریج رنگ طبیعی بدن خود را از دست داده و به رنگ آبی در می آیند. متاسفانه این بیماری نیز از طریق وراثت قابل انتقال است. اولین بار خانواده ای اهل ایالت متحده آمریکا به این مریضی ابتلا پیدا کردند.

بیماری عجیب در دنیا,بیماریهای عجیب دنیا,بیماریهای عجیب روانی

۳. انگل شفاف | Transparent parasite

بیماری انگل شفاف، از نمونه های عجیب بیماری های انگلی است، که حتی در برخی آزمایش ها نیز قابل تشخیص نمی باشد. افرادی که به این مریضی مبتلا می شوند، به شدت وزن از دست داده و رنگ پوست بدن و چشمشان به زردی می گراید. انگل های میکروسکوپی و شفاف که در بافت کلیه کبد و روده ها لانه گزینی کرده و به تدریج آن ها را از بین می برد. این انگل از طریق مواد غذایی یا آب آلوده به افراد انتقال می یابد.

بیماری عجیب در دنیا,بیماریهای عجیب دنیا,بیماریهای عجیب روانی

۲. همولاکریا، چشمان خونبار | Hemolacria

همولاکریا یک بیماری عجیب در دنیا می باشد که به چشمان خون بار نیز معروف می باشد. در این گونه نادر، افراد مبتلا در زمان گریه به جای اشک از چشمشان خون سرازیر می شود. پزشکان با بررسی اشخاصی که به همولاکریا ابتلا پیدا کرده بودند، متوجه شدند، فشاری که به مویرگ های اطراف غدد اشکی وارد می گردد، موجب خونریزی شده و اشک و خون را با هم از غددشان خارج می کند.

بیماری عجیب در دنیا,بیماریهای عجیب دنیا,بیماریهای عجیب روانی

۱. حساسیت به آب | Water Sensitivity

شاید به جرات بتوان گفت، حساسیت به آب عجیب ترین نوع بیماری در دنیا به شمار می رود. اشخاصی که به این مریضی ابتلا پیدا می کنند، قادر نیستند با آب دوش بگیرند یا شنا کنند. باید در مخزن آبی که قصد استحمام با آن را دارند، مقدار زیادی جوش شیرین ریخته و بدنشان را با لوسیون های مخصوص به خوبی چرب نمایند. هر گونه تماس پوست شان با آب موجب ایجاد کهیرهای دردناک و خارش های دیوانه کننده خواهد شد.

به نظر شما عزیزان عجیب ترین بیماریهای جهان چه بیماری است و آیا شما تا به حال با آن روبرو شده اید؟

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا