عجیب ترین ها

10 تا از عجیب ترین طوطی های جهان

باهوش ترین طوطی های جهان

جهان با گونه های متفاوت جانوری همواره چیزی برای شگفتی بشر رو می کند. بسیاری از جانداران در قسمت هایی از این کره خاکی زندگی می کنند که ما ها از وجودشان بی خبریم. زیست شناسان بزرگ در طول تاریخ به کشف حیوانات عجیبی دست یافته اند، که برخی را به نمونه های منقرض شده ماقبل تاریخ نسبت می دهند.

پرندگان پس از حشرات بیشترین تنوع جانوری را در دنیا از آن خود کرده اند، و گاهی از یک نوع چندین شاخه متفاوت در طبیعت بوجود آمده. یکی از محبوب ترین پرندگان طوطی ها هستند، و با بیش از ۱۱۵ گونه شناخته شده، همچنان صدر جدول زیباترین ها را نیز به خود اختصاص داده اند. اینبار قصد داریم ۱۰ تا از عجیب ترین طوطی های دنیا را به حضورتان معرفی نماییم.

باهوش ترین طوطی های جهان,خوشگل ترین طوطی های دنیا,زیباترین طوطی های جهان

۱۰. طوطی آمازون پیشانی سفید | White Fronted Amazon Parrot

طوطی آمازون پیشانی سفید یکی از پرندگان بومی آمریکای جنوبی و از باهوش ترین طوطی های جهان می باشد، که با قدی حدود ۲۵ سانتی متر، عنوان کوچکترین پرنده آمازون را نیز به خود اختصاص داده.

این پرنده باهوش توانایی تقلید صدای بی نظیری داشته و بیش از ۴۰ طیف صوتی را به راحتی از حنجره اش ارسال می کند. بسیاری از گردشگران یا جانور شناسان زمانی که به آمازون می روند، با صداهای گوناگون طوطی آمازون گمراه می شوند.

این گونه از طوطی ها بسیار باهوش هستند و می توانند به راحتی زبان انسان ها را آموخته و صحبت کنند.

زیباترین طوطی های دنیا,عجیب ترین طوطی های جهان,گران قیمت ترین طوطی های دنیا

۹. طوطی باجریگار | Budgerigar Parrot

طوطی باجریگار که در ایران با نام مرغ عشق آن را می شناسیم یکی از خوشگل ترین طوطی های دنیا است که برای اولین بار در استرالیا حدود سال های ۱۷۰۰.۱۷۱۰ میلادی دیده شد.

طیف رنگی طوطی باجریگار در میان سایر همنوعانش بیشترین سهم را داشته و با طول عمری بالغ بر ۸ سال می تواند هم خانه ای دوست داشتنی به شمار بیاید. معروف ترین گونه های باجریگار نواری زرد یا سبز رنگ مقابل سینه شان قرار گرفته.

گرانترین طوطی های جهان,گرانترین طوطی های دنیا,باهوش ترین طوطی های جهان

۸. شاه طوطی | Alexandrine Parakeet Parrot

شاه طوطی یا طوطی اسکندر، با قدی حدود ۵۸ سانتی متر، از پرندگان بومی کشور پاکستان است، که در رنگ های سبز به همراه نوارهای زرد، صورتی، نارنجی، قرمز و بنفش دور گردن شان می باشند.

کشورهای آسیایی بیشترین گونه این نژاد از گرانترین طوطی های جهان را در خود جای داده اند. طبیعت بکر هندوستان مکانی دوست داشتنی برای آن ها بوده که به راحتی زندگی و تولید مثل کنند.

باهوش ترین طوطی های جهان,خوشگل ترین طوطی های دنیا,زیباترین طوطی های جهان

۷. طوطی رزیلا | Rosellas Parrot

یکی دیگر از نژادهای طوطی استرالیایی، رزیلا می باشد، که با طول عمری زیاد و تنوع خارق العاده رنگی در پرهایش به عنوان محبوب ترین حیوان خانگی و زیباترین طوطی های جهان به شمار می رود.

این پرنده به سرعت انواع صداها را آموخته و تقلید می کند، و همین امر موجب شده تا به سرعت سخن گفتن را بیاموزد. قدرت تکلم و زیبایی خیره کننده اش، رزیلا را به گرانترین پرنده دست آموز تبدیل نموده.

باهوش ترین طوطی های جهان,خوشگل ترین طوطی های دنیا,زیباترین طوطی های جهان

۶. طوطی راهب (کواکر) | Monk Parakeet Parrot

طوطی راهب با رنگی خاکستری، طول قامتی حدود ۳۰ سانتی متر و زندگی به صورت انفرادی یا اجتماع های بسیار کوچک به این نام معروف گردیده. این پرنده در مناطق آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، بولیوی و آرژانتین زندگی می کند، و تقریبا ۲۰ سال می تواند در شرایط معمولی طبیعت زنده بماند.

جنسیت طوطی راهب تنها از طریق تست دی ان ای جانوری قابل تشخیص می باشد. راهبه های پرنده تنها ۴ گونه مختلف داشته و به ندرت در مکان های شلوغ و پرتردد مشاهده می شوند.

باهوش ترین طوطی های جهان,خوشگل ترین طوطی های دنیا,زیباترین طوطی های جهان

۵. طوطی خورشیدی | Sun Conure Parrot

طوطی خورشیدی یا همان سان کورن مشهور، نیز یکی از عجیب ترین طوطی های جهان می باشد، که طیف رنگی ترکیب شده از نارنجی، زرد، طلایی، سبز روشن، قرمز و فسفری دارد. این پرنده به طوطی رقصان نیز شهرت یافته زیرا با هر نوع صدای موزیک می تواند حرکات جالب و خنده داری از خود به نمایش بگذارد.

طوطی سان کورن در منطقه شمالی آمریکای جنوبی زندگی می نماید. طول عمری بالغ بر ۲۵ سال می تواند از او یک همنشین بامزه و دوست داشتنی بسازد.

باهوش ترین طوطی های جهان,خوشگل ترین طوطی های دنیا,زیباترین طوطی های جهان

۴. طوطی اکلکتوس | Eclectus Parrot

شمال شرقی کشور استرالیا، گینه نو، سومبا، جزایر سلیمان و مالوکو محل زندگی نوعی طوطی زیبا و عجیب به نام اکلکتوس است. این پرنده قدی ۴۰ سانتی متری و عمری حدود ۳۰ سال دارد.

رنگ های سرخ، آبی، ارغوانی، نارنجی و قهوه ای گونه ای خارق العاده و خیره کننده از یک پرنده وحشی ساخته. تفاوت طیف رنگی جنسیت طوطی اکلکتوس را مشخص می کند، ماده ها قهوه ای و قرمز و نرها بیشتر به رنگ سبز تیره می باشند.

باهوش ترین طوطی های جهان,خوشگل ترین طوطی های دنیا,زیباترین طوطی های جهان

۳. طوطی کاکل زری | Cacatua Sulphurea Parrot

طوطی کاکلی یا کاکل زری یکی از بزرگترین طوطی های جهان می باشد، اغلب در رنگ سفید دیده می شوند.

همه ی طوطی های کاکلی یک تاج زرد رنگ بر سر دارند، که آن ها را به کاکل زری مشهور ساخته. گینه نو و استرالیا جزو زیستگاه های کاکلی محسوب می گردند.

باهوش ترین طوطی های جهان,خوشگل ترین طوطی های دنیا,زیباترین طوطی های جهان

۲. طوطی خاکستری آفریقایی (کاسکو) | Grey Parrot

جنگل های پر بارش غرب آفریقا مکان زندگی نوعی طوطی به رنگ خاکستری می باشد، که یکی از باهوش ترین پرندگان دنیا نیز هستند. هر صدایی که بشنوند به راحتی تقلید کرده و تقریبا از انواع میوه ها و مغزها برای خوراک خود بهره می گیرند.

منقار قوی و بسیار محکمی داشته، که آن ها را قادر می سازد سخت ترین هسته ها را شکسته و هرگز گرسنه نمانند. قدرت تکلم فوق العاده ی طوطی خاکستری او را به محبوب ترین حیوان خانگی در سراسر دنیا بدل ساخته، کاسکو یکی از گران قیمت ترین طوطی های دنیا محسوب می شود.

باهوش ترین طوطی های جهان,خوشگل ترین طوطی های دنیا,زیباترین طوطی های جهان

۱. طوطی کاکابو | Cockatoos Parrot

عنوان عجیب ترین طوطی جهان به طور قطع متعلق به کاکابو خواهد بود. این پرنده پرهایی سبز رنگ، پاهایی کوتاه، نوکی خاکستری و دمی کوچک دارد، که در ظاهر هیچ شباهتی به سایر همنوعانش در آن نمی بینید.

کاکابو هر دو سال یکبار جفتگیری کرده و تقریبا نسل اش رو به انقراض می باشد. نکته ی قابل توجه بعدی عدم توانایی کاکابو در پرواز است، و طول عمری بالغ بر ۹۰ سال از او یک پدیده اعجاب انگیز ساخته.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا