تکنولوژی

10 باور غلط درباره گوشی تلفن همراه که نمیدانید

افزایش بازدید در گوگل

باورهای اشتباه درباره گوشی تلفن همراه

هر روزه حجم  بالایی از اطلاعات و حقایق جدید درباره این ابزارهای پیشرفته منتشر می شود که برخی از آن ها به قدری منطقی هستند که ما به سرعت آن ها را می پذیریم، اما پیش از هرچیز باید بدانید بسیاری از اطلاعاتی که می شنوید حقیقیت ندارند.

بنابراین بهتر است تا پیش از باور کردن هر چیزی آن را بررسی کنید و از واقعی بودنش مطمئن شوید. اگر شما هم در این زمینه کنجکاو شده اید تا بتوانید اطلاعات درست را از غلط تشخیص دهید، پس پیشنهاد می نیم تا با Bestfarsi ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ باور غلط درباره گوشی تلفن همراه که باید بدانید، آشنا کنیم.

باورهای غلط موبایل,باورهای غلط گوشی تلفن همراه,باورهای غلط موبایل

۱۰. پاک کردن داده های گوشی با استفاده از آهن ربا

اگر چه که این باور زیاد هم غیر واقعی نیست، اما تنها با استفاده از آهن رباهای بسیار قوی ممکن خواهد بود. بنابراین انظار نداشته باشید که با آهن ربای روی در یخچال بتوانید داده های گوشی تان را پاک کنید!

در واقع استفاده آهن ربا در گوشی ها بیشتر برای جهت یابی است و آن ها اطلاعات و داده های موجود را روی فلش ها و یا درایوهای جامد نگه می دارند و این درایوها قطعاتی هستند که از طریق سیگنال های الکتریکی اطلاعات را ذخیره می کنند.

جالب است بدانید که این فرآیند الکتریکی است، نه مغناطیسی، بنابراین استفاده از آهن ربا هیچ تغییری در آن ایجاد نخواهد کرد.

۹. پنجره های ناشناس و یا مرورگر های خصوصی حافظ داده ها و اطلاعات شما هستند

احتمالا شما هم شنیده اید  که استفاده از حالت ناشناس در مرورگر باعث می شود تا هیچ داده ای از شما روی گوشی ذخیره نشود، اما باید بدانید در این حالت تنها سابقه سرچ های مرورگرتان پاک خواهد شد، اما آدرس IP شما همچنان در مرورگر وجود دارد و در صورت نیاز قابل ردگیری است.

علاوه بر آن پنجره های ناشناس از بد افزارها و ویروس های مختلف جلوگیری نمی کنند، بنابراین بهتر است تا از یک آنتی ویروس مناسب استفاده کنید و این باور غلط را به فراموشی بسپارید.

باورهای غلط موبایل,باورهای غلط گوشی تلفن همراه,باورهای غلط موبایل

۸. استفاده نکردن از گوشی همراه هنگام شارژ کردن آن

این جمله از آن دسته باورهایی است که همه ما بارها آن را شنیده ایم و تا حد زیادی قبولش داریم. اما این باور چقدر حقیقت دارد؟ در جواب باید به شما بگوییم که این جمله پایه علمی و حقیقی ندارد و چنانچه شما از گوشی تان در حین شارژ استفاده کنید نه منفجر خواهد شد و نه باتری اش را از دست خواهید داد.

تنها زمانی ممکن است اینکار به گوشی تان آسیب بزند که از یک شارژر ضعیف و بی کیفیت استفاده کرده باشید، بنابراین کار کردن با گوشی در حین شارژ شدن آن هیچ مشکلی نخواهد داشت و تنها باعث می شود که زمان بیشتری برای شارژ کردن آن صرف کنید.

۷. برای عملکرد سریع گوشی، برنامه های پس زمینه تان را ببندید

احتمالا بارها پیش آمده که ما از این ترفند استفاده کرده ایم و انتظار داشتیم که واقعا تغییری در گوشی رخ دهد، اما باید بدانید که آن چیزی که مد نظر شماست کاملا داستان متفاوتی دارد.

در واقع علت کم شدن سرعت گوشی برنامه هایی هستند که در پس زمینه در حال اجرا شدن هستند و این مسئله ربطی به برنامه های باز ندارد.

باز بودن برنامه ها در پس زمینه تنها برای دسترسی سریع شماست و گرنه این برنامه ها اصلا انرژی و یا منبع خاصی مصرف نمی کنند که بخواهید نگران شان باشید.

بنابراین باید بدانید که متوقف کردن برنامه های پس زمینه به شما کمکی نخواهد کرد و کاری که شما باید انجام دهید این است که برنامه های اجرا شونده را ببندید.

باورهای غلط موبایل,باورهای غلط گوشی تلفن همراه,باورهای غلط موبایل

۶. کم کردن نور صفحه نمایش ضرری به چشم های تان نخواهد رساند

یکی از باورهایی که بارها در مورد آن شنیده ایم این است که بهتر است شب هنگام و در تاریکی، نور گوشی مان را کم کنیم تا چشمان مان آسیب نبیند، اما نکته آن جاست که کم کردن بیش از حد نور گوشی زیاد تاثیری نخواهد داشت.

اگر نور گوشی تان را خیلی کم کنید مجبور می شوید که برای نگاه کردن به آن به چشم تان فشار بیشتری بیاورید و این کار باعث می شود که سردرد بگیرید و یا چشم تان اذیت شود.

بنابراین بهترین کار این است که نور صفحه ای را انتخاب کنید که با آن راحت هستید و برای دیدن صفحه نیازی به فشار آوردن به چشمان تان ندارید.

۵. برای شارژ کردن گوشی صبر کنید تا شارژ آن خالی شود

اگر شما هم از طرفداران این باور هستید و مدام آن را تکرار می کنید بهتر است بدانید که این کار نه تنهای سودی ندارد بلکه در طولانی مدت نیز می تواند آسیب های زیادی به باتری گوشی تان وارد کند.

اگر باتری گوشی تان از نوع لیتیومی است نیازی نیست تا خالی شدن آن صبر کنید، بلکه بهترین کار آن است که زمانی که به حد معقولی مانند ۲۰ درصد رسید، آن را شارژ کنید تا باتری تان سالم بماند و مدت طولانی تری کار کند زیرا این باتری ها اثر حافظه ندارند.

اگر در مورد اثر حافظه کنجکاو هستید باید بگوییم در واقع پدیده ای است که در اثر یک واکنش بین نیکل کادمیم و نیکل هیدرید در باتری ها رخ می دهد و همان عاملی است که باعث می شود باتری شارژ کمتری در خودش نگه دارد.

بنابراین اگر آن ها را قبل از خالی شدن شان شارژ کنید و یا قبل از فول شارژ شدن از شارژر جدا کنید، ظرفیت شان را از دست می دهند. اما باتری های لیتیومی چون این اثر را ندارند بهتر است که برعکس برای شان عمل کنید تا بهتر کار کنند.

باورهای غلط موبایل,باورهای غلط گوشی تلفن همراه,باورهای غلط موبایل

۴. تلفن همراه تان را در کنار کارت های اعتباری قرار ندهید

اگر بخواهیم در مورد منشاء اصلی این باور صحبت کنیم احتمالا به میدان مغناطیسی کوچک موجود در گوشی ها مربوط می شود که باعث شده است تا مردم فکر کنند این ویژگی می تواند روی کارت های اعتباری اثر بگذارد و در نهایت آن ها را از کار بیندازد.

نکته ای که باید بدانید این است که در گوشی های جدید این آهن رباهای مغناطیسی به قدری ضعیف هستند که نمی توانند روی کارت تان اثری بگذارند، بنابراین اصلا نگران نباشید و مطمئن باشید که یک آهن ربای ساده یخچال می تواند بیشتر از گوشی تان روی کارت های اعتباری تاثیر منفی بگذارد.

۳. توانایی پختن تخم مرغ با استفاده از تلفن همراه تان

شاید شنیدن این باور کمی برای تان عجیب باشد اما باید بدانید این عقیده از سال ۲۰۰۰ شروع به ترویج کرد و افرادی مدعی بودند که امواج گوشی به قدری است که می تواند یک تخم را بپزد پس بنابراین می تواند ذهن تان را هم بپزد و به آن آسیب بزند!

قبل از ترسیدن بهتر است بدانید که این گفته اصلا حقیقت ندارد و گوشی شما قادر نیست تا مثل یک ماکروویو عمل کند و از تخم مرغ تا پاپ کرن را برای تان اماده کند.

برای اینکه خیال تان راحت شود بهتر است بدانید که حتی اگر کل گوشی ها را هم جمع آوری کنید و انرژی شان را روی یک تخم مرغ متمرکز کنید باز هم اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. بنابراین این باور را به دست فراموشی بسپارید.

باورهای غلط موبایل,باورهای غلط گوشی تلفن همراه,باورهای غلط موبایل

۲. شارژ کردن طولانی و شبانه به باتری گوشی تان آسیب می زند

یکی از مهم ترین حقیقت هایی که باید در مورد گوشی های هوشمند بدانید این است که آن ها به خوبی می دانند که بعد از پر شدن گوشی باید شارژ کردن را متوقف کنند و اصلا به همین دلیل است که هوشمند نام گذاری شده اند.

بنابراین اگر شما تمام طول شب هم گوشی تان را به شارژ بزنید، پس از رسیدن به ۱۰۰ با یک اعلان به شما می گوید که گوشی شارژ شده و شارژ کردن آن را متوقف می کند.

تنها چیزی که در این تایم مصرف می شود برق است، بنابراین برای مصرف برق هم که شده بهتر است آن را از شارژ خارج کنید وگرنه باتری شما شارژ نخواهد شد و تنها زمانی که یک درصد از آن کم شود دوباره اتصال برقرار می شود.

۱. خطر آتش سوزی در پمپ بنزین در صورت استفاده از گوشی همراه

جالب است بدانید که علارغم تمام تاکید هایی که روی این جمله می شود، بار علمی ندارد و تا حالا مشاهده نشده است که یگی گوشی بتواند در پمپ بنزین آتش سوزی ایجاد کند.

حتی در برنامه ای به نام MythBuster Discovery اعلام شد که در تلاشی برای ایجاد آتش سوزی توسط گوشی در پمپ بنزین، هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است و آزمایش شکست خورده است.

در واقع باید بدانید که علت آتش سوزی، الکتریسیته ساکن است که ممکن است در صورت پیاده شدن شما از ماشین هم صورت بگیرد، بنابراین بهتر است که گوشی تان را کنار بگذارید تا بتوانید حواس تان را جمع کنید و دردسر ساز نشوید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا