راهنمای سفر به ایرانگردشگری

10 تا از بهترین جاذبه های گردشگری چابهار با عکس

افزایش بازدید در گوگل

لیست جاذبه های گردشگری چابهار

درست هنگامی که فرصتی برای سفر و استراحت پیش می آید، شمال کشور جزو اولین گزینه های احتمالی مطرح می شود. زیبایی های این منطقه انکار کردنی نیست اما آیا تا به حال به دیدنی های فوق العاده نواحی جنوبی فکر کرده اید؟

استان پهناور سیستان و بلوچستان علی اینکه در مجموع گرم و خشک محسوب می شود، تنوع آب و هوای بسیاری دارد. از همین جهت دارای پیشنهاداتی عالی برای گشت و گذار می باشد. شهرستان چابهار که موقعیت تجاری بی اندازه پر اهمیتی دارد، در این استان واقع شده است.

شهری که به واسطه هوای همواره بهاری خود چنین نامی را بر روی آن گذاشته اند. با وجود همچین خصیصه ارزشمندی که در کمتر مکانی می توان سراغ آن را گرفت؛ اگر برسید بهترین زمان سفر به چابهار چه وقتی ست؟

باید گفت هر موقع که شما آماده مسافرت باشید! صد ها نقطه تماشایی با مناظری که هرگز با مانند شان برخورد نکرده اید میزبان شماخواهنئد بود. بهترین کار قبل از شروع حرکت تهیه یک لیست از جاذبه ها می باشد. برای اینکه بدون فوت وقت و سردرگم شدن به بازدید تان بپردازید؛ باید طرح خوبی داشته باشید.

ده ها منظره طبیعی، قلعه هایی باستانی باقی مانده از عصر اشکانیان و ساسانیان، گورستان هایی با قدمت زیاد و… از مواردی هستند که باید در زمان سفر به چابهار به دیدن شان رفت. در ادامه مطلب به چندی از مشهور ترین آن ها اشاره می کنیم که می تواند دید جامعی به شما ببخشد. همچین برای کسب اطلاعات بیشتر بهترین سایت های گردشگری ایران راهنما و راهگشا خواهند بود. تا انتها همراه ما باشید.

جاذبه های دیدنی چابهار,جاذبه های شهر چابهار,جاذبه های طبیعی چابهار

۱۰. بندر گواتر | Guvar Harbor

در بخشی از ساحل مکران، خلیجی کوچک به نام گوتر یکی از جاذبه های دیدنی چابهار، چشم اندازی بی نهایت زیبا را ایجاد کرده است. در سفر به سیستان و بلوچستان اگر بازدید از این بندر قدیمی را از قلم بیندازید، گویی هرگز به آن منطقه از کشور نرفته اید.

درست در ناحیه مرزی مشترک بین چابهار و پاکستان، منظره ای رویایی توجهات را به خود جلب می کند. آب دریا به طرز قابل توجهی تمیز و شفاف دیده می شود.

حضور انبوه کشتی ها و پرندگانی که بر فراز آسمان در حال پرواز هستند؛ به هرچه تماشایی تر به نظر رسیدن فضا منجر شده است. جنگل های حرا که حتما بارها اسم آن به گوش تان خورده هم در حوالی واقع شده اند.

درخت هایی که ریشه های مابین عمق و سطح آب دیده می شوند؛ تصاویری بی بدیل که جای دیگری به سادگی پیدای شان نمی کنید.

جاذبه های چابهار,جاذبه های گردشگری منطقه آزاد چابهار,جاذبه های گردشگری چابهار

۹. مسجد جامع تیس | Tiss Mosque

در عصر امپراطوری هخامنشیان و در ساحل مکران بندری بوده که تیس نام داشت. امروزه در همانم مقیاس تاریخی به روستایی کهن سال با همین نام بر می خوریم که یکی از جاذبه های گردشگری چابهار ایران قلمداد می شود.

مسجد جامع واقع در آن جا بیش از ۱۲۵۰ سال عمر دارد و پس از ورود اسلام به ایران، دومین عبادتگاه بزرگ مسلمین به شمار می رود. اهل سنت اغلب مسجد های شان را با تنها یک مناره بنا می کنند و این مورد نیز از همین قانون تبعیت کرده است.

سبک معماری غالب بر ساختمان به شیوه ساخت و ساز پاکستانی ها و مسلمانان هندی نزدیک است. در کمال سادگی و ظرافت، شیشه و آینه کاری های دقیق به علاوه به کارگیری رنگ هایی چون سبز و سرخ در تزئینات، موجب شده تا سازه از دور هم جلوه ای خاص داشته باشد.

جاذبه های گردشگری چابهار ایران,عکس جاذبه های گردشگری چابهار,جاذبه های دیدنی چابهار

۸. منطقه حفاظت شده گاندو ها | Bahookalat Protected Area

گاندو ها یا تمساح های پوزه کوتاه یکی از انواع این خانواده گوشت خوار هستند که اولین بار در کشور هند دیده شدند. به مرور در برمه، پاکستان، سریلانکا، بنگلادش و ایران نیز حضور آن ها رویت شد.

در سال ۱۳۴۹ تصمیم گرفته شد تا منطقه ای حفاظت شده را به این حیوان اختصاص دهند. فضایی به وسعت حدودا ۴۵۰ هزار هکتار در باهوکلات که هر ساله علاقه مندان زیادی به آن جا سفر می کنند تا این مکان به یکی از جاذبه های گردشگری منطقه آزاد چابهار تبدیل شود.

رودخانه پر آب و خروشان باهوکلات نیز موجب شده تا محوطه سرسبز باشد. منبع اصلی تامین آب حیوانات منطقه همین رودخانه محسوب می شود. به جز گاندو های کوچک، روباه ها، سیاهگوش ها، شغال، جبیر، سنجاب بومی بلوچ و حیواناتی دیگر هم در محل حضور دارند. اگر تماشا کردن زندگی طبیعی جانوران برای تان جالب باشید، از این بازدید بسیار لذت خواهید برد.

جاذبه های دیدنی چابهار,جاذبه های شهر چابهار,جاذبه های طبیعی چابهار

۷. گل فشان | Mud Volcano

جاذبه های طبیعی چابهار، همچنین جذاب و کم سابقه ای که می توان مثال زد باید به گل افشان اشاره کرد. احتمالا بارها در شبکه های اجتماعی تصاویری از آن را دیده باشید.

تحرکات آتشفشانی زیر زمین و یا فشار های ناشی از فعالیت های زمین شناخی باعث شکل گیری همچین مورد استثنایی می شوند. در کنارک استان سیستان، چندین نمونه از آن ها قابل رویت است.

گل فشان به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شود؛ در این منطقه با نوع سر آن مواجه می شوید زیرا بلند شدن گل و لای ها با هیچ بخاری همراه نیست. چاله های که شعاع شان تقریبا به یک متر می رسد و عمقی حدودا نیم متری دارند.

ارتفاع کوه های گل افشان بندر تنگ کنارک تا صد متر هم امتداد پیدا می کند. هدیه ای خیره کننده از طبیعت زیبای ایران که به راحتی قابل دسترسی ست.

جاذبه های دیدنی چابهار,جاذبه های شهر چابهار,جاذبه های طبیعی چابهار

۶. مسجد جامع دزک | Dezak Great Mosque

در فاصله کمی از شهر سراوان، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری چابهار واقع شده است. مسجدی بسیار قدیمی با معماری ای خاص که تا کنون مشخص نشده که در چه سالی تاسیس شده است.

محققان احتمال می دهند صفویان همچین سازه ای را بنا کرده باشد، اما به هر صورت اطمینانی در این باره وجود ندارد. سازه ای خشتی و ساده که ستون های پهن درون آن بیش از هر ویژگی دیگری توجهات را جلب می کند.

سقف آن برگ و ساقه های در هم تنیده خرما ساخته شده و حالتی جالب را پدید آورده است. معماری کلی و منبر مسجد به حد قابل تاملی بدون تزئین یا جزئیات هستند. شاید اگر بنا باشد تا اصطلاحی امروزه برای سبک آن به کار ببریم، پیروی از مینیمالیسم حق مطلب را ادا می کند.

جاذبه های دیدنی چابهار,جاذبه های شهر چابهار,جاذبه های طبیعی چابهار

۵. درخت مکرزن | Makrzan Tree

در ساحل دریای عمان خلیج فارس درخت هایی خیره کننده و ویژه به چشم می خورند که بعید است تا به حال شبیه شان را دیده باشید.

مکرزن یا درخت هندی، به تنهایی بهترین جاذبه گردشگری چابهار حساب می شود. انجیر معابد یا هندی از دیگر نام های آن هستند. برگ های پهن و رو به پایین و ریشه های به هم پیچیده ظاهری منحصر به فرد برای آن ایجاد کرده اند. به یقین در حین مواجه شدن با آن ها خیلی شگفت زده خواهید شد.

جاذبه های دیدنی چابهار,جاذبه های شهر چابهار,جاذبه های طبیعی چابهار

۴. مجموعه غار های بان مسیتی | Banmasity Caves

مجموعه غار های بان مسیتی در فاصله پنج کیلومتری از روستای تاریخی تیس و در دامنه کوه استوار شهازبند، یکی دیگر از جاذبه های طبیعی چابهار محسوب می شوند.

مجموعه ای از چند غار طبیعی و مصنوعی که به نسبت در آن سنگ نگاره یا حجاری قابل توجهی یافت نمی شود. در همین فضا به یک مقبره یا آرامگاه بر می خوریم که اطلاعات زیادی درباره آن در دست نیست. عدم دیده شدن حتی یک نوشته بر روی سنگ قبر باعث شده تا مرموز تر به نظر برسد.

البه خطوط رنگی ناواضحی که احتمال به زبان هندی هستند، به چشم می خورند که البته نمی توان آن ها کاملا خوانا برشمرد. باستان شناسان اعتقاد دارند که در گذشته این محوطه جزوی از یک پرستشگاه یا صومعه بوده که مردم برای عبادت به آن جا مراجعه می کردند.

جاذبه های دیدنی چابهار,جاذبه های شهر چابهار,جاذبه های طبیعی چابهار

۳. موزه چابهار | Museum Chbahar

سفر به چابهار زیبا و همیشه خوش آب و هوا بدون بازدید از موزه معروف آن ناقص خواهد ماند. این بنا در گذشته ساختمان فرمانداری شهر در دوره قاجاریه بوده که بعد ها تغیر کاربری داد.

در این مکان می توانید بخش های مختلفی را تماشا کنید که هر یک به موضوعی خاص پرداخته اند. آشنایی با ابزار و وسایل مردم منطقه در اعصار پیشین و حتی دوره معاصر، شیوه لباس پوشیدن، غذا پختن و به طور کلی سبک و سیاق زندگی اهالی شهر را می توانید از طریق همین فضا بشناسید.

در قسمتی دیگر از موزه، به تابلو هایی از آبزیان و گیاهان دریایی منحصر به فرد و بومی خلیج فارس و دریای عمان بر می خورید، که در نوع خود جالب توجه هستند.

جاذبه های دیدنی چابهار,جاذبه های شهر چابهار,جاذبه های طبیعی چابهار

۲. تالاب لیپار | Lipar Wetland

تالاب صورتی نام دیگر این محوطه است که به علت ظاهر ویژه و متمایز خود به شهرت رسیده. در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهرستان چابهار، در امتدا جاده ساحلی روستای رمین با این فضای بی نظیر رو به رو می شوید.

تحقیقات نشان می دهند که ترکیبات شیمیایی خاص محلول در آب و جلبک هایی که در عمق آن وجود دارند دلیل رنگ زیبای این جاذبه گردشگری چابهار هستند.

در اغلب اوقات که به بازدید از این محل بروید، احتمالا با حضور انبوه پرندگان زیبا و کوچک و بزرگی مواجه می شوید. فلامینگو ها، حواصیل، تیهو، کشیم، باقرقره و عقاب خاکی که پرنده بومی ایران هم هست، برخی از آن ها به شمار می روند.

وجود تالاب لیپار برای کنترل تعادل اکوسیستم و شرایط اقلیمی منطقه واجب و ضروری محسوب می شود.

جاذبه های دیدنی چابهار,جاذبه های شهر چابهار,جاذبه های طبیعی چابهار

۱. کوه های مینیاتوری | Martian Mountains

کوه های فوق العاده خیره کننده چابهار را باید مهم ترین یا شاید معروف ترین جاذبه های شهر چابهار معرفی کرد. آن ها از حوالی بندر گواتر تا منطقه کچو امتداد یافته اند و درست شبیه به یک تابلوی نقاشی مینیاتوری به نظر می رسد.

پدیده طبیعی ظریف و با جزئیات که خیلی ها حاضر هستند تا برای چند قطعه عکس در آن محل، راه طولانی را طی کنند. بهترین مکان برای به تماشا نشستن یکی از اشکال خارق العاده و زیبای ژئومورفولوژی یا زمین ریخت شناسی بی شک همین جاست.

تجربه ای فراموش نشدنی از متفاوت ترین کوه های ایران، در دیار سیستان و بلوچستان که تا ابد در ذهن تان باقی می ماند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا