راهنمای سفر به ایرانگردشگری

10 تا از بهترین جاذبه های گردشگری کیش

لیست جاذبه های تفریحی کیش

کشور پهناور ایران همواره یکی از مناطق جذاب و پربازدید در زمینه گردشگری در جهان به شمار می رود. طبیعت چهار فصل، اماکن تاریخی ، مناظر بکر، سازه های باستانی و مشاهیر ادبی نامدار، همگی سالانه جمع کثیری از مسافران و گردشگران را به ایران می کشاند، تا با دیدار از جاذبه های منحصر به فرد این دیار کهن با فرهنگ غنی آن نیز آشنایی پیدا کنند. در میان تمام مناطق بی نظیر سرزمین پرافتخارمان، جزیره کیش همچون نگینی در آب های نیلگون خلیج فارس می درخشد و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. جزیره کیش یکی از جزایر مهم خلیج فارس، و از توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان به شمار می رود. در برخی اسناد تاریخی نوشته شده که این جزیره را با نام “قیس” می خوانده اند و بعد ها به اسم کیش تغییر نام داده است.

به طور کلی کیش دارای تاریخی پر فراز و نشیب است و از آن جا که جزء یکی از مهم ترین قطب های گردشگری کشورمان به شمار می رود، بهتر است که پیش از انتخاب بهترین زمان سفر به کیش حتما اطلاعاتی کامل و جامع از آن به دست آورید و برای جمع آوری این اطلاعات هم می توانید سری به بهترین سایت های گردشگری بزنید.

کیش در قسمت شرقی به تنگه هرمز و از بخش جنوبی به کشور امارات متحده عربی متصل می گردد. از زمان هخامنشیان تا به امروز این جزیره تحت حکمرانی ایران بوده و همواره نقشی اساسی در زمینه سیاسی و استراتژیک ایفا نموده. کتیبه های به دست آمده از دوران ساسانی که به زبان پهلوی نگاشته شده اند، سندی بر قدمت فرهنگی این خطه می باشد. این جزیره در سال ۱۳۶۱ به عنوان منطقه آزاد تجاری انتخاب و مورد توجه جهانیان قرار گرفت. کیش از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، هنری و گردشگری فراوانی برخوردار است، که ما در این مطلب به معرفی جاذبه های گردشگری کیش خواهیم پرداخت، با ما همراه شوید تا با این جزیره  دوست داشتنی و زیبا بیشتر آشنا شوید.

از جاذبه های گردشگری کیش,بهترین جاذبه های گردشگری کیش,جاذبه های تفریحی کیش

۱۰. شهر حریره | Harireh Ancient City

شهر تاریخی حریره با قدمتی مربوط به سده ۵ هجری قمری در قسمت شمالی جزیره کیش قرار گرفته، که در سال ۱۳۷۶ به عنوان آثار ملی درفهرست میراث فرهنگی ثبت گردید. ویرانه های به جا مانده در بخش هایی از شهر، و آثار کشف شده از آن حکایت از وسعت ۱۲۰ هکتاری این منطقه مسکونی دارد.

حمام های سنتی، عمارت های اشرافی، کارگاه میناگری، قنات های بسیار قدیمی همگی خبر از رونق و فراوانی تردد به حریره در قرون ۴ تا ۱۰ هجری می دهد. در قسمت های بندرگاهی نیز کتیبه هایی کشف گردیده ، که نمایانگر استفاده تجاری از این منطقه می باشد.

جاذبه های توریستی کیش,جاذبه های گردشگری کیش با عکس,جاذبه های گردشگری کیش با قیمت

۹. پارک ساحلی مرجان | Marjan Kish Beach Park

در شرق جزیره کیش و در جوار بازارمرجان، پارک ساحلی مرجان واقع شده، که با هوایی دلپذیر، شن های نقره ای که با تابش آفتاب منظره ای خیره کننده ایجاد می کند، دریا با شفافیت منحصر به فرد که سنگ های کف به خوبی دیده می شوند و سایر امکانات رفاهی و تفریحی، مکانی دوست داشتنی را برای گردشگران به وجود آورده است.

آرامش مسحور کننده خلیج فارس و آب های نیلگونش به همراه تابش گرم آفتاب، فضایی دلنشین و نایاب را ایجاد کرده و لحظات غروب خورشید در این نمای رویایی همچون تابلویی جادویی، دل و جان هر بیننده ای را به خود مجذوب می دارد.

جاذبه های گردشگری کیش در تابستان,جاذبه های گردشی کیش,عکس جاذبه های گردشگری کیش

۸. کلبه هور | Kolbeh Hoor Lantern

کلبه هور مکانی تفریحی و بسیار شاد و جذاب در قسمت غرب جزیره کیش، به عنوان منطقه غواصی، با صخره های مرجانی و بستر شفاف دریا، همچون یک آکواریوم طبیعی مسافران را قادر می سازد، بخش های زیر آب را با لاک پشت ها، سنگسر و سرخو و یا جانوارنی که در دریا شناورند را بدون واسطه مشاهده کنند.

چنانچه قصد سفر به جزیره زیبا کیش را دارید حتما این بخش را در لیست جاذبه های تفریحی کیش قرار دهید. در کنار مناظر طبیعی و بکری که در جهان نایاب هستند، آلاچیق هایی نیز برای استراحت و اقامت گردشگران تعبیه شده؛ که شب هایی تکرار نشدنی را در ذهن تان ثبت خواهد کرد.

از جاذبه های گردشگری کیش,بهترین جاذبه های گردشگری کیش,جاذبه های تفریحی کیش

۷. مسجد ماشه | Masheh Mosque

مسجد ماشه، یکی از سازه های دوران قاجار و همچنین از جاذبه های گردشگری کیش می باشد، که هچون نگینی بر تارک جزیره می درخشد. معماری غنی و بی نظیر با ظرافت و طراحی خاص این بنا را به یکی از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و هنری کیش تبدیل کرده است. راهروهایی که حیاط را به داخل مسجد متصل می کنند، به صورت دالان های پی درپی ساخته شده و داخل ساختمان نیز با گچبری های مختص به معماری قاجاری و محرابی با سنگ مرمر نیز زیبایی خیره کننده ای را پدید آورده.

این مسجد متعلق به هموطنان اهل سنت می باشد و در سال ۱۲۸۵ هجری قمری توسط فردی به نام عبدالحسین نور بنا گردید. پایه های مسجد به شیوه ای خارق العاده استحکام سازی شده و به نحوی قرار گرفته که کاملا به دریا مشرف است. اقامه نماز در کنار ساحل رویایی کیش و صدای گوش نواز امواج حس و حال وصف ناپذیری را به وجود می آورد.

از جاذبه های گردشگری کیش,بهترین جاذبه های گردشگری کیش,جاذبه های تفریحی کیش

۶. پارک دلفین | Kish Dolphin Park

نخستین پارک دلفیناریم ایران در جزیره کیش تاسیس شده و در سال ۱۳۹۳ در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار گرفت. صد هکتار مساحت پارک دلفین که در بخش شرقی جزیره واقع گردیده در کنار باغ پرندگان و استخر بزرگ ماهیگیری و دلفین های باهوش و دوست داشتنی، جاذبه ای بی نظیر را برای گردشگران ایجاد کرده. نمونه هایی از آبزیان که در این آکواریون روباز می توان مشاهده نمود از قیبل: دلفین، شیر دریایی، پنگوئن، گراز دریایی، تمساح و گربه دریایی می باشد.

در جوار دلفیناریم، باغ پرندگان با گونه های متفاوتی همچون: طوطی ماکائو، لک لک، طاووس، مرغ سقا، موزخوار، قو و توکان منظره ای شگفت انگیز را به نمایش می گذارد. از گونه های کمیاب گیاهی نیز در فضای سبز این مجموعه برای زیبا سازی نمای پارک استفاده شده است.

از جاذبه های گردشگری کیش,بهترین جاذبه های گردشگری کیش,جاذبه های تفریحی کیش

۵. پارک درخت سبز | Green Tree Park

آب هایی که به صورت سطحی از قسمت شمال جزیره که معروف به دره پرتغالی هاست، به محوطه بیرون دره راه پیدا کرده اند، فضایی سرسبز و زیبا را به وجود آورده است. پارک درخت سبز، به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کیش از جذابیت بالایی برخوردار است. یک درخت انجیر کهن سال به نام “لور” که قدمتی ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله را برایش رقم می رنند، در وسط محوطه خود نمایی می کند، و هر بیننده ای را به سوی خود مجذوب می دارد.

در گذشته های نه چندان دور بومیان جزیره معتقد بودند، درخت لور بسیار خوش یمن بوده و برای دست یافتن به حاجات و آرزوهای شان نخ یا پارچه های سبزی را به شاخه ها گره می زدند. البته امروزه نیز برخی گردشگران این کار را تکرار می کنند، که بیشتر جنبه تفریحی دارد. ریشه های به هم تابیده که از خاک بیرون زده اند، تنه ی پیچ خورده و شاخه های در هم فرو رفته درخت انجیر، نمایی مینیاطوری را به وجود آورده اند.

از جاذبه های گردشگری کیش,بهترین جاذبه های گردشگری کیش,جاذبه های تفریحی کیش

۴. باغ وحش پارک آهوان | Ahovan Park Kish

تنها باغ وحش جزیره کیش به نام پارک آهوان؛ یکی دیگر ازجاذبه های دیدنی و سرگرم کننده این جزیره به شمار می رود. گونه های متفاوت جانوری و گیاهی در این باغ وحش که به صورت مکانی طبیعی برای جانداران طراحی شده، نمایی شگفت انگیز را برای مسافران و بازدید کنندگان پدید آورده است.

جانورانی همچون: آهو، شغال؛ شیر، روباه، سنجاب، گوزن، اسب، میمون و پرندگان بسیار زیبا که به صورت آزادانه در منطقه حفاظت شده زندگی می کنند، و گردشگران با قطارهای مخصوصی که از میان پارک می گذرد، می توانند به تماشای این مخلوقات شگفت انگیزپرداخته و لذت ببرند. چندین نوع از آهوهای مناطق مختلف جهان را در این پارک گرد هم آورده اند، و زیبایی خاص این موجودات دوست داشتنی ، نام باغ وحش را به آهوان تبدیل نموده است.

از جاذبه های گردشگری کیش,بهترین جاذبه های گردشگری کیش,جاذبه های تفریحی کیش

۳. شهر زیر زمینی کاریز | Kariz Underground City

شهر زیر زمینی کاریز کیش، با شهرت جهانی و قدمتی ۲۵۰۰ ساله، یکی از جاذبه های توریستی کیش می باشد، که سالانه جمعیت فراوانی را از سراسر دنیا و ایران برای بازدید و تماشای این بنای تاریخی به کیش بزرگ و زیبا میهمان می کند. طراحی و ساخت شهر زیر زمینی و قناتی که آب شهر را تامین می کرده، چشم جهانیان را به تبحر و مهارت معماران ایران باستان خیره نگه داشته.

سقفی که شهر را در بر گرفته نقش بسزایی در خنک کردن خانه ها دارد و فسیل های مرجانی که به صورت طبیعی اشکال جالبی را ایجاد کرده اند، و صدف هایی که در بین فسیل ها گیر افتاده  و خشک شده اند، گویی طرحی از دریا را در خود گنجانده است. گروهی از محققان دانشگاه مونیخ آلمان با تحقیق بر فسیله های سقف شهر قدمت آنان را ۵۷۰ میلیون سال تخمین زدند، که در نوع خود جالب و بی نظیر هستند.

از جاذبه های گردشگری کیش,بهترین جاذبه های گردشگری کیش,جاذبه های تفریحی کیش

۲. روستای باغو | Baghou Village

روستای باغو، از مناطق بسیار کهن جزیره کیش، به شمار می رود. باستان شناسان در تحقیقات به عمل آمده از ابزار کشف شده در این روستا به این نتیجه رسیدند؛ که ساکنان اولیه جزیره در این منطقه ساکن بوده اند. یکی از ساکنان روستا به نام ننه باغو با سنی بیش از صد سال در این روستا زندگی می کند و زمان تسلط پرتغالی ها را بر جزیره به خوبی به یاد دارد که نام روستا را نیز از این بانوی کهنسال گرفته اند.

در جوار روستا مسجدی با معماری خارق العاده به نام مسجد النبی ساخته شده که نمایی جالب را به وجود آورده است. روستا از بافتی بسیار ساده و قدیمی برخوردار می باشد، و هیچگونه تکنولوژی یا ابزار مدرن را در خود جای نداده ، اما فضایی مملو از صمیمیت توام با حس ها و انرژی مثبت داشته که برای گردشگران جایگاه بسیار بالایی دارد.

از جاذبه های گردشگری کیش,بهترین جاذبه های گردشگری کیش,جاذبه های تفریحی کیش

۱. کشتی یونانی | Greek Ship

کشتی یونانی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش، که در تاریخ ۴ مردادماه سال ۱۳۴۵ در جوار روستای باغو به گل نشست. این کشتی در سال ۱۳۲۲ توسط ویلیام همیلتون در گلاسکو به طول ۱۳۶ متر ساخته شد. بستر خلیج در منطقه ساحلی به نحوی کشتی را در خود فرو برده که دیگر امکان بیرون کشیدنش از گل و لای وجود نداشته و به مرور زمان به یکی از مکان های گردشگری تبدیل شده است.

در برخی اسناد شرکت های بیمه، دلیل به گل نشستن کشتی را هوای مه آلود و عدم دید کافی برای ناخدا دانسته اند. نمای غروب آفتاب بر عرشه کشتی یکی از بهترین تابلوهای زنده طبیعت محسوب می گردد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا