راهنمای سفر به ایران

۱۰ بهترین مکان عکاسی در ایران

افزایش بازدید در گوگل

پیشنهاد ویژه بست فارسی

اگر دنبال بهترین سایت برای اعزام دانشجو و مهاجرت به ترکیه می گردی بزن رو دکمه پایین

قیمت لیر ترکیهاعزام دانشجوتحصیل در ترکیهمهاجرت به ترکیه

بهترین مکان برای عکاسی در ایران

مکان‌ ها و لوکیشن های بسیاری در ایران وجود دارد که برای عکاسی گزینه بسیار مناسبی به ‌شمار می‌ روند در واقع این مکان ‌ها به ‌قدری خاص هستند که کمتر کسی از بازدید آن ها بی خیال می شود.

لوکیشن‌ های مختلفی چون طبیعت، پارک، باغ، جنگل، دشت، اماکن تاریخی، خیابان‌ ها و بلوارهای مختلف وجود دارد که ممکن است تا به‌ حال حتی اسم آن ‌ها را نشنیده باشید، اما برای عکاسی سوژه مناسبی هستند.

برای آشنایی بیشتر شما قصد داریم در ادامه مطالب به معرفی ۱۰ بهترین لوکیشن عکاسی در ایران برای شما می پردازیم.

بهترین مکان برای عکاسی,بهترین مکان عکاسی,بهترین مکان عکاسی در اصفهان

۱۰. پل طبیعت

یکی از بهترین مکان‌ های عکاسی که در پایتخت ایران وجود دارد پل طبیعت است که در طول شبانه ‌روز می‌ تواند سوژه های مناسبی را در اختیار شما قرار دهد. در واقع این پل که از روی اتوبان مدرس رد می ‌شود به پارک طالقانی متصل خواهد شد.

می ‌توان پل طبیعت را سومین نماد شهر تهران معرفی کرد و یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای خارجی‌ ها می‌ باشد، بنابراین شما می ‌توانید بر روی بزرگ ‌ترین پل عابر پیاده در خاورمیانه عکاسی های مناسبی را انجام دهید.

بهترین مکان عکاسی در شمال,بهترین مکان عکاسی در مشهد,بهترین مکان برای عکاسی

۹. مسجد نصیرالدین

بهترین مکان عکاسی در شیراز مسجد نصیرالدین نام دارد که کف شیشه‌ ای بسیار جذابی دارد و از شیشه‌ های رنگارنگ برای سقف آن استفاده کرده اند. از طرفی دارای یک حیاط نقلی همراه با حوض آبی و دیوارهای کاشی ‌کاری شده ‌است که می‌ تواند چشم هر فردی را به سوی خود جلب کند.

در این مسجد جشنواره‌ های نور و رنگی را برگزار می‌ کنند که شما می‌ توانید در آن‌ جا حضور داشته باشید و به عنوان یکی از قدیمی‌ ترین مسجدهای شیراز معرفی می ‌شود که در سال ۱۲۹۴ آن را ساخته ‌اند. این مسجد با توجه به این‌ که مقرنس ‌کاری‌ ها و شیشه ‌های رنگی دارد از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

بهترین مکان برای عکاسی,بهترین مکان عکاسی,بهترین مکان عکاسی در اصفهان

۸. میدان نقش جهان

میدان نقش جهان یکی از قشنگ‌ ترین و زیباترین جاذبه‌ های شهر اصفهان به شمار می‌ رود که در زمینه عکاسی و سوژه هایی که در آن جا میبینید حرفی برای گفتن دارد.

در واقع این میدان در زمان دوران صفویان احداث شده‌ است که قبل‌ از این‌ که به میدان تغییر کاربری دهد یک باغ زیبا بوده و به عنوان دولت خانه صفوی از آن استفاده می‌ کردند که در زمان پادشاهی شاه عباس دوم آن را وسیع‌ تر کردند و به اسم میدان نقش جهان معروف شد.

به طور کلی این میدان از بهترین مکان عکاسی در اصفهان است که شما با رفتن به آن ‌جا می ‌توانید عکس‌ های بسیار زیبایی را در سبد خاطرات خود قرار دهید.

بهترین مکان برای عکاسی,بهترین مکان عکاسی,بهترین مکان عکاسی در اصفهان

۷. ماسال

عکاسی در مناطق گردشگری رشت می‌ تواند تجربه‌ بسیار لذت‌ بخشی را برای شما رقم بزند. در واقع ماسال یکی از شهرهای کوهستانی رشت به ‌شمار می‌ رود که در فاصله ۵۰ کیلومتری دارد.

ماسال یعنی کنار کوه یا کوه واره که خانه‌ های موجود در آن ‌جا در کنار کوه واقع شده‌ و به‌ عنوان یکی از قدیمی‌ ترین شهرهای شمالی معرفی می ‌شود که قدمت آن را می‌ توان از روی قبرستان‌ هایی که در آن‌ جا وجود دارد تشخیص داد.

به طور کلی ماسال شهر گم‌ شده‌ ای در میان ابرها می ‌باشد که دارای رودخانه ‌ها و چشمه ‌های زیادی است، بنابراین شما می‌ توانید لوکیشن های بسیار مناسبی را برای عکاسی در آن ‌جا بیابید.

بهترین مکان برای عکاسی,بهترین مکان عکاسی,بهترین مکان عکاسی در اصفهان

۶. باغ وکیل ‌آباد

مشهد یکی از شهرهای زیارتی و سیاحتی در ایران به شمار می ‌رود که جاذبه ‌های گردشگری بسیار زیادی دارد. در واقع باغ وکیل آباد که توسط حاج حسین ملک در سال ۱۳۴۷ افتتاح شد به‌ عنوان یکی از پر جاذبه ‌ترین پارک‌ های مشهد به‌ شمار می‌ رود که در کنار باغ ‌وحش قرار دارد.

این باغ می ‌تواند بهترین لوکیشن عکاسی برای گردشگران باشد که دارای درختان سرسبز و منظره های جذابی است، بنابراین زمانی‌ که به شهر مشهد رهایی می شوید به ‌راحتی می‌ توانید در این باغ عکس‌ های خاطره‌ انگیزی را برای خود ثبت کنید.

بهترین مکان برای عکاسی,بهترین مکان عکاسی,بهترین مکان عکاسی در اصفهان

۵. خانه امیر نظام گروسی

لوکیشن های بسیار زیبا برای عکاسی در شهر تبریز واقع شده که خانه امیر نظام گروسی از بهترین آن ها است که در زمان حکومت قاجار ساخته‌ شده و امروزه به عنوان موزه از آن استفاده می کنند.

خانه امیر نظام گروسی دارای ۲ حیاط بیرونی و اندرونی است که باغچه زیبایی را درون خود جای داده که شما می ‌توانید در آن‌ جا عکس‌ های بی ‌نظیری را ثبت کنید.

در طبقه بالا پنجره ‌هایی با شیشه ‌های کاملا رنگی است که زیبایی عمارت را چند برابر کرده، همچنین گچ‌ بری‌ های زمان دوران قاجار زیبایی بی نظیری در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین مکان برای عکاسی,بهترین مکان عکاسی,بهترین مکان عکاسی در اصفهان

۴. حافظیه شیراز

یکی از زیباترین شهرها در کشور ایران شیراز است که نمی ‌توانید از گشت ‌و گذار در باغ و کوچه پس‌ کوچه‌ های آن دل بکنید، از طرفی هم بهترین مکان عکاسی در شیراز شامل خانه ‌های قدیمی و اماکن تاریخی می شود که سوژه های مناسبی دارند.

به عنوان مثال حافظیه که آرامگاه یکی از شاعران بزرگ ایرانی است به‌ عنوان مکانی پرطرفدار معرفی می‌ شود که نماد شهر شیراز است و منظره ‌ای زیبا و دیدنی را در اختیار شما قرار می ‌دهد، بنابراین شما می ‌توانید زمان راهی شدن به سوی شیراز با رفتن به حافظیه عکس ‌های به ‌یاد ماندنی را در آن لوکیشن برای خود ثبت کنید.

بهترین مکان برای عکاسی,بهترین مکان عکاسی,بهترین مکان عکاسی در اصفهان

۳. سی و سه پل

اصفهان به‌ عنوان یکی از تاریخی ‌ترین شهرهای ایران معرفی می ‌شود که اماکن زیبایی را درون خود جای داده و در کل دنیا محبوبیت زیادی دارد که می‌ تواند سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند.

در اصفهان می ‌توانید از لوکیشن های عکاسی بسیاری دیدن کنید که یکی از آن ‌ها سی و سه پل است. در واقع این پل به‌ عنوان یکی از نمادهای شهر اصفهان معرفی می‌ شود که شاهکار معماری زمان حکومت صفویان را بر روی رودخانه زاینده‌ رود نشان می ‌دهد، از طرفی شما شب ‌هنگام می ‌توانید جلوه خاصی را از آن‌ جا ببینید و به عکاسی بپردازید.

بهترین مکان برای عکاسی,بهترین مکان عکاسی,بهترین مکان عکاسی در اصفهان

۲. بافت تاریخی شهر یزد

یزد به ‌عنوان یکی از شهرهای کویری ایران معرفی می‌ شود که خانه ‌های آن خشتی است و پشت ‌بام‌ های کاهگلی دارند. در واقع بافت تاریخی یزد یکی دیگر از نقاط مناسب برای عکاسی در کشور ایران به شمار می‌ رود که دیدنی‌ های بسیاری را درون خود جای داده است.

به‌ عنوان مثال شما می ‌توانید با رفتن به بافت قدیمی شهر یزد زیبایی‌ های بی ‌نظیری را ببینید که تنها ۲ رنگ در  آن ‌جا به‌ کار برده شده ‌است. کوچه‌ های تودرتو نامنظم و طاق‌ های پوشیده از کاه گلی که در این منطقه وجود دارد می ‌تواند لوکیشن های مناسبی را در اختیار شما قرار دهد.

بهترین مکان برای عکاسی,بهترین مکان عکاسی,بهترین مکان عکاسی در اصفهان

۱. دره ستارگان

قشم که یکی از جزیره‌ های محبوب کشور ایران بشمار می‌ رود دارای جاذبه ‌های بی ‌نظیری است که از میان آن ‌ها می ‌توان دره ستارگان را نام برد. در واقع در این‌ جا یکی از زیباترین ژئو پارک‌ های ایران وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

دره ستارگان خود از ستون‌ های کوتاه و بلندی درست شده که هر کدام دارای شکل‌ های متفاوتی هستند و به عقیده مردم بومی آن‌ جا یک ستاره از آسمان بر روی زمین وجود دارد که این دره را تشکیل داده است، از طرفی باید بگوییم که یکی از جذاب ‌ترین مکان ‌های جنوبی کشور برای عکاسی می‌ باشد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا