راهنمای سفر به اروپافرهنگ و هنر

10 تا از بهترین سوغاتی های یونان

افزایش بازدید در گوگل

سوغات معروف یونان کدامند؟

یونان و پایتخت آن، شهر زیبای آتن، همواره یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری می باشد که هر ساله مسافران زیادی به آن سفر می کنند. این کشور تاریخی و اروپایی دارای آثار باستانی و کهن فوق العاده ای است که از نظر تاریخ و فرهنگ حسابی زبان زد مسافران می باشد و قدمتی طولانی دارد.

یکی از دغدغه های مسافران این کشور، انتخاب هدایا و سوغاتی های به یادماندنی است تا نه تنها اطرافیان شان را خوشحال کنند، بلکه بتوانند خاطره این سفر دوست داشتنی و جذاب را هم در ذهن شان ثبت کنند.

بهتر است بدانید که یونان دارای صنایع دستی خاص و زیبایی است که برای هدیه دادن یکی از بهترین انتخاب های ممکن به شمار می روند.

بنابراین اگر شما هم ازدسته افرادی هستید که عاشق سوغاتی های ماندگار می باشید، با Bestfarsi همراه باشید تا شما را با ۱۰ تا از بهترین سوغاتی های یونان آشنا کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

در مطالب پیش سایت خرید سوغات را به شما معرفی کرده ایم.

سوغات معروف یونان,سوغات یونان,سوغات کشور یونان

۱۰. روغن زیتون | Olive Oil

پیش از هر چیز باید بدانید که روغن زیتون های کشور یونان شهرتی جهانی دارند و حسابی محبوب هستند، بنابراین تعجبی ندارد که یکی از بهترین و با کیفیت ترین سوغات یونان در این لیست به شمار روند.

مرغوبیت روغن زیتون های یونانی به قدری بالاست که نه تنها برای مصارف روزانه استفاده می شود، بلکه برای محصولات آرایشی بهداشتی و دارویی نیز کاربرد دارد و حتی در ساخت صابون هم به کار می رود.

بنابراین می توانید این روغن ها را نه تنها برای خودتان، بلکه برای هدیه دادن هم استفاده کنید و به عنوان یکی از بهترین سوغاتی های یونان همراه تان بیاورید.

سوغات یونان,سوغات یونان چیست,سوغاتی های کشور یونان

۹. جواهرات یونان | Jewellery

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که عاشق سوغاتی های لوکس هستند و یا تصمیم دارید هدیه ای شیک و گران بها برای عزیزان تان تهیه کنید، جواهرات یونانی یکی از خاص ترین انتخاب های پیش روی شما به شمار می رود.

این جواهرات که اکثرشان دست ساز هستند، دارای طراحی های خاص و یونیک می باشند که آن ها را به یکی از منحصر به فرد ترین زیورآلاتی تبدیل کرده است که می توانید انتخاب کنید.

بنابراین در سفرتان به این کشور فوق العاده از جواهرات خیره کننده اش غافل نشوید.

سوغاتی های یونان,سوغاتی یونان,سوغات معروف یونان

۸. اشیای سفالی و سرامیکی | Pottery and Ceramics

همانطور که گفتیم، یونان با تاریخ و فرهنگ غنی و فوق العاده اش در اروپا می درخشد و این ویژگی به خوبی در هنر و طراحی های اصیل این کشور مشهود است.

شما می توانید با انتخاب آثار سفالی و یا اشیا سرامیکی که دارای نقش و نگارهای خیره کننده و خاص هستند، یکی از بهترین سوغاتی های کشور یونان را انتخاب کنید و رنگ بویی از یونان را همراه تان بیاورید.

شما می توانید انواع متفاوتی از محصولات را از ماگ ها و کاسه های کوچک گرفته تا گلدان ها و اشیای ظریف با طرح های یونیک و سنتی را به عنوان هدایایی دوست داشتنی و ساده انتخاب کنید.

سوغات معروف یونان,سوغات یونان,سوغات کشور یونان

۷. بوزوکی | Bouzouki

چنانچه شما هم افراد نزدیکی دارید که شیفته موسیقی و هر چیزی که مربوط به آن می شود هستند، بوزوکی یکی از خاص ترین، هیجان انگیز ترین و بهترین سوغات یونان است که می توانید در این کشور به فراوانی پیدا کرده و برای شان تهیه کنید.

بوزوکی در اصل یکی از سازهای سنتی کشور یونان محسوب می شود که معمولا بیشتر افراد غیر بومی نواختن آن را بلد نیستند اما بهتر است بدانید که این سازهای زیبا می توانند به عنوان دکوری هایی جذاب هم استفاده شوند که یادآور یونان و فرهنگ زیبای آن خواهد بود.

نکته ای که بوزوکی را از سایر سوغاتی ها متمایز می کند، دست ساز بودن آن هاست که ارزش شان را برای شما دو چندان خواهد کرد.

سوغات معروف یونان,سوغات یونان,سوغات کشور یونان

۶. چشم نظر | Evil Eye

شاید با دیدن نام چشم نظر در دسته سوغات کشور یونان کمی تعجب کرده باشید اما باید بدانید که مانند استانبول، در یونان هم می توانید انواعی از چشم نظرهای زیبا را پیدا کنید که می توانند سوغاتی هایی خاص و به یادماندنی به شمار روند.

هرچند که چشم نظر به طور کلی ماهیتی به عنوان دفع بلا داشته است اما در این کشور بیشتر با جنبه های تزئینی اش فروخته می شود و یکی از سوغاتی های جالب در یونان محسوب می شود.

سوغات معروف یونان,سوغات یونان,سوغات کشور یونان

۵. صندل های چرم | Leather Sandals

در طراحی ها و داستان های مربوط به اساطیر یونانی، همواره دیدن تصویر افراد با صندل هایی که پای شان است، یکی از شناخته شده ترین بخش هایی است که در فرهنگ لباس یونانیان استفاده می شده است.

جالب است بدانید که یکی از معروف ترین سوغاتی های یونان، همین صندل های ساده هستند که با چرم های مرغوبی از شمال یونان تهیه می شوند.

این صندل های با کیفیت برای فصل تابستان بسیار مناسب هستند و نکته خاصی که در مورد آن ها وجود دارد این است که معمولا با اسم سلبریتی ها و فیلسوف های مشهور و محبوب نامگذاری می شوند که به خودی خود ایده بسیار ناب و جذابی به حساب می آید!

سوغات معروف یونان,سوغات یونان,سوغات کشور یونان

۴. عسل | Honey

جایگاه یکی دیگر از خوشمزه ترین سوغات یونان در این لیست به عسل های مرغوب و ویژه یونانی اختصاص دارد که می تواند یکی از هدایای فوق العاده ای محسوب شود که خاطره شیرین سفرتان را به خوبی ماندگار خواهد کرد.

یونانی ها همواره در پرورش و نگهداری از زنبورهای عسل مهارت و سابقه ای طولانی داشته اند، بنابراین عجیب نیست که عسل های یونانی یکی از با کیفیت ترین عسل های موجود به شمار روند که دارای خواص فوق العاده ای نیز هستند.

این عسل ها نه تنها در مصارف خوراکی کاربرد دارند، بلکه شما می توانید از خواص درمانی شان در انواعی از درمان های خانگی نیز بهره مند شوید و از آن استفاده کنید.

سوغات معروف یونان,سوغات یونان,سوغات کشور یونان

۳. چای های گیاهی و دارویی | Herbal Teas

کشور یونان دارای پوشش گیاهی بسیار متنوع و گسترده ایست که همین امر باعث شده است تا انواعی از چای ها و گیاهان دارویی در این کشور رواج داشته باشد که طعم و خواص منحصر به فرد خودشان را دارند.

گیاهان کوهی این کشور برای تهیه چای های بسیار خوش طعم و مرغوبی استفاده می شود که می توانید بهترین آن ها را در بازار های محلی پیدا کنید و همراه تان بیاورید.

بنابراین هنگام انتخاب سوغات معروف یونان، از چای های کوهستانی غافل نشوید.

سوغات معروف یونان,سوغات یونان,سوغات کشور یونان

۲. نیم فنجان های یونانی | Half Cup

ست های نیم فنجان از دیگر هدایا و سوغات کشور یونان به شمار می رود که ریشه در آداب مردم آن دارد. یکی از صحنه های زیبا که در این کشور به وفور شاهد آن خواهید بود، دسته ای از افراد هستند که دور هم جمع شده اند و در فنجان هایی کوچک و زیبا در حال نوشیدن قهوه هستند!

این نیم ست های دوست داشتنی در اکثر فروشگاه های یونان یافت می شوند و انواع بسیار متفاوتی دارند که از قیمت های پایین و متوسط شروع می شود و در انواع لوکس آن به رقم های بالاتری می رسد.

نیم فنجان های کلاسیک یونانی معمولا ساده و سفید هستند اما انواع لاکچری تر آن دارای طرح های خاص و سنتی می شوند و حتی می توانید نوع چینی آن ها را با تزئیناتی از جنس طلا پیدا کنید!

بنابراین در انتخاب سوغاتی این ست های کوچک را هم در نظر بگیرید، زیرا یکی از بهترین سوغاتی های یونان به شمار می روند که می توانید به راحتی تهیه شان کنید.

سوغات معروف یونان,سوغات یونان,سوغات کشور یونان

۱. تخته نرد | Backgammon

تخته نرد از آن دسته وسیله ها و سرگرمی هایی محسوب می شود که آن را در هر خانه ای پیدا خواهید کرد و با توجه به محبوبیت آن به یکی از بهترین سوغاتی های کشور یونان تبدیل شده است که می توانید در انتخاب های تان در نظر بگیرید.

ویژگی منحصر به فردی که در مورد تخته نرد های یونانی وجود دارد این است که در یونان، این تخته ها با مرغوب ترین چوب ها از جنس درخت زیتون ساخته می شوند که همین دست ساز بودن شان اهمیت و ارزش آن ها را دو چندان خواهد کرد.

بنابراین یکی از سرگرم کننده ترین و خاص ترین سوغاتی هایی محسوب می شود که می توانید در کشور یونان تهیه کنید و به عزیزان تان هدیه دهید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا