بیوگرافی

زندگینامه رابرت دنیرو بازیگر مطرح هالیوود

افزایش بازدید در گوگل

بیوگرافی رابرت دنیرو (زندگینامه هنرمندان)

رابرت دنیرو بازیگر، تهیه کننده و کارگردان اهل کشور آمریکا است. از نظر خیلی از منتقدان او از قوی ترین، محبوب ترین و تاثیرگذارترین هنرپیشه های دنیا به شمار می رود. شهرت وی از زمانی شروع شد که در فیلم پدرخوانده نقش ویتو کورلئونه را بازی می کرد. فیلم پدر خوانده ۲ اوج شهرت رابرت دنیرو می باشد. او به خاطر بازی تاثیرگذارش در این فیلم توانست جایزه اسکار بهترین نقش مکمل مرد را از آن خود کند. ما قصد داریم تا در این مطلب به معرفی زندگی نامه رابرت دنیرو این هنرمند برجسته بپردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

عکس رابرت دنیرو

بیوگرافی رابرت دنیرو,زندگی نامه رابرت دنیرو,زندگینامه رابرت دنیرو

رابرت دنیرو کیست؟ رابرت دنیرو متولد ۱۷ آگوست سال ۱۹۴۳ در ایالت نیویوک آمریکا می باشد. او در خانواده ای هنر دوست به دنیا آمده است. پدرش روبرت مجسمه ساز، نقاش و شاعر بود و مادرش ویرجینا آدمیرال، نقاشی می کرد. هر دوی اینها اصالتا ایتالیایی هستند اما در آن زمان برای ادامه زندگی به نیویورک مهاجرت کردند. دنیرو از بچگی جثه ای کوچک، ضعیف و پوست سفیدی داشت و به او لقب شیر برنج می دادند.

زندگینامه ی رابرت دنیرو,بیوگرافی رابرت دنیرو,زندگی نامه رابرت دنیرو

دوران کودکی و نوجوانی رابرت دنیرو

زمانی که رابرت دنیرو دو ساله بود پدر و مادرش از هم جدا شدند و او تا مدت ها دچار بلاتکلیفی شده بود و یک مدت نزد پدرش می ماند و مدتی دیگر پیش مادرش می رفت. این اتفاقات به اعتماد به نفس او ضربه زد و رابرت دنیرو را به یک پسر خجالتی تبدیل کرده بود که از محبت پدر و مادرش دور مانده است. او از همان کودکی علاقه زیادی به تئاتر و سینما داشت. از آنجا که دنیرو حتی در محیط مدرسه خجالتی و منزوی بود نمی توانست با همکلاسی های خود ارتباط برقرار کند.

یکی از معلمان او که متوجه این موضوع شده بود تصمیم گرفت رابرت دنیرو را به تئاترهای نمایشی ببرد تا با ایفای نقش از این احساس خجالت در بیاید. رابرت با انجام این کار توانست قدری اعتماد به نفس خود را پیدا کند.

او در سن ۱۰ سالگی با بازی در تئاتر «جادوگر اونر» در نقش شیر ظاهر شد. سپس چند سال بعد در سن ۱۶ سالگی در نمایش خرس که اثری از چخوف بود بازی کرد و از آن زمان با دنیای بازیگری آشنا شد. او با دریافت اولین دستمزد خود در این بازی تصمیمی جدی برای آینده اش گرفت و به دنبال رویای خود یعنی سینما رفت.

بیوگرافی رابرت دنیرو,زندگی نامه رابرت دنیرو,زندگینامه رابرت دنیرو

دوران بازیگری حرفه ای رابرت دنیرو

رابرت به این مسئله پی برده بود که برای ورود به عرصه بازیگری در سینما نیاز به آموزشی جدی دارد. به همین خاطر در هنرستان استلاآدلر در کارگاه هنری آمریکایی آموزش بازیگری خود را دنبال کرد. او دست و پا شکسته، بازیگری خود را با بازی در چند تبلیغ تجاری برای تلویزیون شروع کرد.

بیوگرافی رابرت دنیرو,زندگی نامه رابرت دنیرو,زندگینامه رابرت دنیرو

اولین بازی جدی رابرت دنیرو در سال ۱۹۶۵ در فیلم سینمایی «سه اتاق در منهتن» اتفاق افتاد که به عنوان سیاهی لشکر و یکی از مشتریان رستوران ایفای نقش کرد. او در همان سال پیشنهاد بازی در فیلم «مهمانی عروسی» را پذیرفت. در سال ۱۹۶۸ یکی از دستیاران «برایان دی پالما» نیز با او آشنا شد و به او پیشنهاد بازی در فیلم سینمایی «تبریک» را داد.

اما این چند فیلم آنچنان برای او موفقیت خاصی نداشت،‌ ولی دست از تلاش نکشید و با بازی در فیلم سینمایی «طبل را آهسته به صدا در بیاور» توانست یک شهرت نسبی برای خود دست و پا کند. سپس پس از گذشت مدتی او با بازی در فیلم «کوچه کثیف» در سال ۱۹۷۳ توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را کسب کند.

بیوگرافی رابرت دنیرو,زندگی نامه رابرت دنیرو,زندگینامه رابرت دنیرو

این برای رابرت دنیرو موفقیتی بزرگ محسوب می شد. چرا که بعد از بازی در این فیلم کارگردان مشهور «فرانسیس فورد کاپولا» او را به عنوان نقش «دون کورلئونه» برای فیلم پدرخوانده ۲ در سال ۱۹۷۴ انتخاب کرد. رابرت دنیرو باز هم توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش دوم در این فیلم را کسب کند.

بعد از نقش آفرینی موفق در فیلم پدرخوانده او تصمیم گرفت در فیلم «راننده تاکسی» ایفای نقش کند. رابرت دنیرو برای بازی در این فیلم روزهای متوالی در تاکسی های نیویورک می نشست و رفتار رانندگان تاکسی را نگاه می کرد تا بتواند نقش خود را دقیقا مانند یک راننده تاکسی ایفا کند. پس از این فیلم نوبت به ایفای نقش در فیلم سینمایی «نیویورک نیویورک» در سال ۱۹۷۷ رسید و بعد از آن در یک فیلم سینمایی به نام «۱۹۰۰» که محصول سه کشور فرانسه، آلمان و ایتالیا بود حضور یافت. زبان این فیلم ایتالیایی می باشد.

بیوگرافی رابرت دنیرو,زندگی نامه رابرت دنیرو,زندگینامه رابرت دنیرو

یکی دیگر از نقش آفرینی های بی بدیل رابرت دنیرو در فیلم «شکارچی گوزن» در نقش «مایکل ورانسکی» بود. بعد از این سراغ بازی در فیلم مشهور «گاو خشمگین» در سال ۱۹۸۰ رفت که با استقبال پرشور مردم روبرو شد. رابرت دنیرو برای این فیلم مجبور شد ۲۸ کیلو به وزن خود اضافه کند. او با بازی تاثیرگذارش در این فیلم موفق شد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند. از فیلم های مهم دیگر او «کازینو» سال ۱۹۵۵ و «زوربای یونانی» می باشد. یکی از بهترین نقش های رابرت دنیرو در فیلم «رفقای خوب» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی می باشد. رابرت دنیرو در این فیلم نقش «جیمی کانوی» را بازی می کند.

بیوگرافی رابرت دنیرو,زندگی نامه رابرت دنیرو,زندگینامه رابرت دنیرو

رابرت دنیرو از معدود کسانی بوده که توانسته در نقش های مختلف و متنوع در سینما بازی کند. از راننده تاکسی تا آدمکش، از یک مشت زن تا مافیا. او حتی در فیلم های کمدی بسیار موفق ظاهر شده است و این نقش را به بهترین شکل به اجرا در میاورد. رابرت دنیرو برای فیلم «ماموریت» دو نقش کاملا متفاوت را ارائه می کند که هیچ ربطی به همدیگر ندارند و این از قدرت بالای بازیگری او می باشد.

بیوگرافی رابرت دنیرو,زندگی نامه رابرت دنیرو,زندگینامه رابرت دنیرو

زندگی شخصی رابرت دنیرو

اولین ازدواج رابرت دنیرو در سال ۱۹۷۶ با «دیان آبوت» بود که حاصل آن یک پسر به نام «رافائل» شد. در سال ۱۹۸۸ این ازدواج به جدایی ختم شد و رابرت دنیرو دختر دیان یعنی «درینا» که حاصل ازدواج اول دیان بود را به فرزند خواندگی قبول کرد. پسرش رافائل هم اکنون به بازیگری مشغول است که در استودیوی «استلا آدلر» آموزش دیده است. ازدواج بعدی رابرت دنیرو در سال ۱۹۹۸ با «گریس» هنرپیشه هالیوود بود که فرزند آنها «الیوت» نیز از این ازدواج بیرون آمد.

بیوگرافی رابرت دنیرو,زندگی نامه رابرت دنیرو,زندگینامه رابرت دنیرو

رابرت دنیرو در نیویورک چندین رستوران دارد و با همکاری فرانسیس فورد کاپولا رستوران های زنجیره ای لایکا و نوبا را راه اندازی کرده است. رابرت دنیرو انسان خیر و نیکوکاری بوده که کمک های زیادی به کودکان فقیر آفریقایی کرده است. او چندین جشنواره بزرگ را به نفع آنان برگزار کرده و حاصل درآمد آن را به آنان بخشیده است.

بیوگرافی رابرت دنیرو,زندگی نامه رابرت دنیرو,زندگینامه رابرت دنیرو

دستاوردها و افتخارات رابرت دنیرو

رابرت دنیرو در سال ۲۰۰۲ از طرف مجله پرمیر به عنوان هفتاد و هشتمین فرد قدرتمند جهان معرفی کرد. او اولین کسی است که توانست شیوه بازیگری متد اکتینگ را در یک فیلم کارتونی به نام ماجراهای راکی و بولوینکل را به کار بگیرد. رابرت دنیرو در سال ۲۰۱۱ به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم کن فعالیت کرد.

بیوگرافی رابرت دنیرو,زندگی نامه رابرت دنیرو,زندگینامه رابرت دنیرو

او در سال ۲۰۱۶ نشان افتخار آزادی رئیس جمهوری را از طرف باراک اوباما دریافت کرد. از جوایز اسکار نیز، او جایزه بهترین بازیگر نقش مرد برای گاو خشمگین و بهترین بازیگر نقش مکمل برای پدر خوانده ۲ دریافت کرده است.

رابرت دنیرو یکی از بزرگترین بازیگران همه دوران تاریخ سینما جهان محسوب می شود.

شبکه اجتماعی
Robert De Niro FacebookRobert De Niro InstagramRobert De Niro Twitter

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا