بیوگرافی

زندگینامه شکیرا خواننده معروف کلمبیایی

افزایش بازدید در گوگل

بیوگرافی شکیرا ایزابل (زندگینامه هنرمندان)

شکیرا ایزابل خواننده، ترانه سرا، تهیه کننده، رقصنده، بازیگر، و یک نیکوکار کلمبیایی است. این خواننده به عنوان ملکه موسیقی لاتین شناخته می شود و به دلیل تطبیق پذیری در موسیقی شهرت زیادی دارد. هنر خوانندگی را در سن ۱۳ سالگی با مدیریت موسیقی Sony Colombia شروع کرد. او نه تنها در کشور اسپانیا بلکه با انتشار پنجمین آلبوم خود به نام Laundry Service در سال ۲۰۰۱ وارد بازار آهنگ های انگلیسی زبان شد و با فروش بیش از ۱۳ میلیون نسخه در سطح بین المللی به شهرت رسید. شکیرا برای کارهای خود جوایز و تقدیرهای بی شماری دریافت کرده است. ما قصد داریم تا در این مطلب به معرفی زندگینامه شکیرا همسر پیکه، این خواننده پرطرفدار بپردازیم.

عکس شکیرا ایزابل

بیوگرافی شکیرا,زندگینامه شکیرا خواننده,زندگینامه شکیرا

شکیرا ایزابل کیست؟ پیشرفت شکیرا غالباً به خاطر انتشار آلبوم های اسپانیایی Fijación Oral, Vol.1 (2005)، Sale el Sol (2010) و El Dorado (2017) بود که همگی در رده اول لیست آلبوم های لاتین برتر بیلبورد قرار گرفتند و به وسیله انجمن صنعت ضبط آمریکا گواهی تایید گرفتند. تعدادی از آهنگ های وی مانند: «La Tortura»، «Hips Don’t Li»، «دروغگوی زیبا»،« واکا واکا (این بار برای آفریقا)»، «لوکا» و«چانتاژه» جز برترین های سایر کشورها می باشد. او در دو سیزن از مجموعه تلویزیونی مسابقه آواز آمریکایی The Voice (2013-2014) به عنوان مربی حضور داشت.

در سال ۲۰۰۹ بیلبورد، او را به عنوان بهترین زن هنرمند لاتین دهه معرفی کرد. شکیرا با فروش بیش از ۷۵ میلیون در سراسر جهان، همچنان یکی از پرفروش ترین هنرمندان موسیقی دنیا می باشد. فوربس گزارش داد که از سال ۲۰۱۸ شکیرا به هنرمندی لاتین تبدیل شده که بیشترین آلبوم تاریخ را به فروش رسانده است. او همچنین یکی از سه هنرمند برتری بود که در یوتیوب کلیپش بیش از دو میلیارد بازدید داشت. بخاطر کارهای خیرخواهانه با بنیاد Barefoot و مشارکت در موسیقی آنها، در سال ۲۰۱۱ جایزه بهترین آکادمی ضبط لاتین و بهترین هنرمند سال بنیاد هاروارد را دریافت کرد.

زندگینامه شکیرا خواننده معروف,زندگینامه شکیرا همسر پیکه,زندگینامه شکیرا و پیکه

اوباما رئیس‌ جمهور اسبق آمریکا، این خواننده پاپ را در سِمت مشاور آموزشی کاخ سفید تعیین نمود. فوربس او را در میان زنان پردرآمد موسیقی در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۹ قرار داد. شکیرا اولین هنرمندی می باشد که سه بار در جام جهانی فیفا هنرنمایی کرده است.

دوران کودکی شکیرا ایزابل

در زندگینامه شکیرا خواننده معروف آمده است که: شکیرا ایزابل مبارک ریپل در ۲ فوریه سال ۱۹۷۷ در بارانکیلا، کلمبیا متولد شد. او دختر ویلیام مبارک چدید و نیدیا ریپول تورادو است. مادرش در کلمبیا به دنیا آمده و اصالت اسپانیایی (کاتالان و کاستیلایی) و ایتالیایی دارد. پدربزرگ و مادربزرگ پدری وی از کشور لبنان به شهر نیویورک، جایی که پدرش در آن متولد شده بود، مهاجرت کردند. شکیرا که تنها فرزند این زوج است، از ازدواج های دیگر پدرش هشت خواهر و برادر بزرگتر و ناتنی دارد. هنگامی که او دو سال داشت برادر ناتنی بزرگش در حالی که سوار بر موتور بود در اثر تصادف با خودرو یک راننده مست، درگذشت.

عکس شکیرا ایزابل,بیوگرافی شکیرا,زندگینامه شکیرا خواننده

او کاتولیک بزرگ شد و در مدارس کاتولیک تحصیل کرده است. شکیرا بیشتر جوانی خود را در بارانکیلا، شهری واقع در سواحل شمالی کارائیب کلمبیا گذراند و اولین شعر خود را با عنوان “La Rosa De Cristal” نوشت، در حالی که فقط چهار سال داشت. او شیفته دیدن پدرش زمانی که روی ماشین تحریر داستان می نوشت، بود و همین باعث شد یکی از آنها را به عنوان هدیه کریسمس درخواست کند. او این ماشین تحریر را در هفت سالگی هدیه گرفت و از آن زمان به نوشتن شعر ادامه داد. این شعرها سرانجام به آهنگ تبدیل شدند.

بیوگرافی شکیرا,زندگینامه شکیرا خواننده,زندگینامه شکیرا

زمانی که تنها هشت سال سن داشت، نخستین ترانه خود را با عنوان “Tus gafas oscuras” نوشت و در واقع آن را از عینک تیره پدرش که سال ها برای پنهان کردن غم و اندوه خود استفاده کرده بود، الهام گرفته بود. شکیرا از سنین پایین رقص شکم را آغاز کرد و از ۱۰ سالگی شروع به شرکت در مسابقات استعدادیابی نمود. در مدرسه به او «دختر رقصندهٔ شکم» می گفتند و هر جمعه چیزی را که آموخته بود به دیگران یاد می داد. در سنین ۱۰ تا ۱۳ سالگی، به رویدادهای مختلف در بارانکیلا دعوت و در منطقه به رسمیت شناخته شد. در همین زمان تقریبی بود که او با تهیه کننده محلی تئاتر مونیکا آریزا ملاقات نمود و تحت تأثیر او قرار گرفت و در نتیجه سعی کرد برای رشد و ترقی از او کمک بگیرد.

بیوگرافی شکیرا,زندگینامه شکیرا خواننده,زندگینامه شکیرا

زندگی حرفه ای شکیرا ایزابل

اولین آلبوم شکیرا به نام Magia در حالی که تنها ۱۳ سال داشت در سال ۱۹۹۰ با سونی موزیک کلمبیا ضبط شد. این ترانه ها که مجموعه ای از تصنیف های ترکیبی پاپ راک و آهنگ های دیسکو است در هشت سالگی توسط خود او ساخته شده بودند. این آلبوم در ژوئن ۱۹۹۱ منتشر و شامل “مجیا” و سه تک آهنگ دیگر بود. اگرچه در کشور کلمبیا نمایش خوبی داشت و شکیرای جوان را در معرض نمایش زیادی قرار داد، اما از نظر تجاری آلبوم خوبی نبود، زیرا فقط ۱۲۰۰ نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شد. پس از عملکرد ضعیف آلبوم اول، ناامید نشد و برای موفقیت بیشتر تلاش کرد.

در فوریه ۱۹۹۳ برای اجرای برنامه در جشنواره بین المللی آهنگ شیلی در Viña del Mar دعوت شد. این جشنواره به خوانندگان مشتاق آمریکای لاتین فرصتی داد تا آهنگ های خود را اجرا کنند. شکیرا تصنیف “ارس” (تو هستی) را اجرا کرد و جایزه سوم را کسب نمود. یکی از داورانی که به پیروزی وی رای داد، ریکی مارتین (پادشاه پاپ لاتین) بود. دومین آلبوم استودیویی وی با نام Peligro در ماه مارس منتشر شد، اما شکیرا از نتیجه نهایی راضی نبود؛ و بیشتر با تولید آن مشکل داشت. استقبال از این آلبوم بهتر از آلبوم نخست بود، اگرچه به دلیل خودداری خود خواننده از تبلیغ آن، یک شکست تجاری محسوب می شد.

بیوگرافی شکیرا,زندگینامه شکیرا خواننده,زندگینامه شکیرا

در ادامه او تصمیم گرفت یک وقفه در ضبط کردن آهنگ ها ایجاد کند تا بتواند از دبیرستان فارغ التحصیل شود. در همان سال، شکیرا در مجموعه تلویزیونی The Oasis کلمبیا بازی کرد، که بر اساس فاجعه Armero در سال ۱۹۸۵ ساخته شده بود. از آن زمان، آلبوم ها از انتشار خارج شدند و جز آلبوم های رسمی شکیرا محسوب نمی شوند بلکه بیشتر تبلیغاتی هستند. شکیرا در ابتدا دوران حرفه ای، برند خود را تولید کرد و آلبوم او به نام Pies Descalzos در اکتبر ۱۹۹۵ در کشورهای آمریکای لاتین و در فوریه ۱۹۹۶ در ایالات متحده منتشر شد و در جدول آلبوم های لاتین برتر بیلبورد آمریکا به رتبه پنج رسید. این آلبوم شهرت وی در آمریکای لاتین و اسپانیا را در پی داشت. در ادامه آهنگ “¿Dónde Estás Corazón؟” (دزدها کجایند؟) را روانه بازار کرد که به شدت مورد پسند مخاطبان قرار گرفت و هفت میلیون نسخه از آن در سطح جهانی به فروش رسید.

در مارس ۱۹۹۶ شکیرا به اولین تور بین المللی خود که به آن تورهای دسکالزوس Tour Pies Descalzos)) گفته می شد، رفت. این تور شامل ۲۰ نمایش بود و در سال ۱۹۹۷ به پایان رسید. همچنین در آن سال این خواننده، سه جایزه موسیقی بیلبورد لاتین را برای آلبوم Pies Descalzos، ویدئوی Estoy Aqui”” و بهترین هنرمند جدید دریافت کرد. Pies Descalzos بعداً بیش از ۵ میلیون نسخه فروخت و باعث انتشار یک آلبوم ریمیکس شد. ریمیکس ها شامل آهنگ های پرتغالی نیز بودند.

بیوگرافی شکیرا,زندگینامه شکیرا خواننده,زندگینامه شکیرا

چهارمین آلبوم استودیویی وی با عنوان Dónde Están los Ladrones؟ توسط شکیرا به همراه تهیه کننده اجرایی ایمیلیو استفان تولید و در سپتامبر ۱۹۹۸ منتشر شد. این آلبوم با الهام از حادثه ای در فرودگاه که در آن چمدانی پر از متن نوشته به سرقت رفته بود، به محبوبیت بیشتری نسبت به Pies Descalzos رسید. این آلبوم در جایگاه ۱۳۱ در بیلبورد ۲۰۰ آمریکا به جایگاه اوج رسید و به مدت ۱۱ هفته در جایگاه اول جدول آلبوم های لاتین قرار گرفت. از آن زمان بیش از ۷ میلیون نسخه از این آهنگ در سراسر جهان فروخته شده است که تنها ۱.۵ میلیون نسخه از آن فقط در ایالات متحده آمریکا به فروش رسید. این یکی از پرفروش ترین آلبوم های اسپانیایی در ایالات متحده است.

شکیرا همچنین اولین نامزدی جایزه گرمی خود را در سال ۱۹۹۹ برای بهترین آلبوم راک لاتین دریافت کرد. اولین آلبوم زنده او در ۱۲ آگوست ۱۹۹۹ در شهر نیویورک ضبط شد و مورد تحسین منتقدان آمریکایی قرار گرفت که به عنوان یکی از بهترین اجرای های زنده او شناخته می شود. در مارس ۲۰۰۰ شکیرا تور دو ماهه آمریکای لاتین و ایالات متحده Anfibio را آغاز کرد. در آگوست ۲۰۰۰ برای “Ojos Así” جایزه موسیقی ویدیویی MTV را در گروه “هنرمند بین المللی مورد علاقه با انتخاب مردم” دریافت کرد. در سپتامبر ۲۰۰۰ او آهنگOjos Así” ” را در مراسم افتتاحیه جوایز گرمی لاتین اجرا نمود، جایی که وی در پنج دسته برای دریافت جایزه نامزد شده بود.

بیوگرافی شکیرا,زندگینامه شکیرا خواننده,زندگینامه شکیرا

شکیرا سال ۲۰۱۶ در فیلم انیمیشن دیزنی Zootopia یک نقش صوتی داشت. در ۲۸ اکتبر ۲۰۱۶ تک آهنگ”Chantaje”  را با Maluma خواننده کلمبیایی منتشر کرد. این آهنگ با بیش از ۲.۱ میلیارد بازدید از اول ژوئن ۲۰۱۸ به پربیننده ترین ویدیوی یوتیوب شکیرا تبدیل شد. در ۷ آوریل ۲۰۱۷ شکیرا آهنگ ” Me Enamoré” را به عنوان دومین آهنگ رسمی از یازدهمین آلبوم استودیویی اش به نام El Dorado، منتشر کرد. در ژانویه ۲۰۱۸ برای ال دورادو سومین جایزه گرمی بهترین آلبوم پاپ لاتین را به دست آورد، و این جایزه وی را به عنوان تنها زن هنرمند لاتین برای این کار انتخاب کرد.

در فوریه سال ۲۰۲۰ او و جنیفر لوپز برای نمایش نیمه وقت Super Bowl LIV برنامه اجرا کردند. طبق گزارش بیلبورد، این نمایش نیمه وقت ۱۰۳ میلیون نفر تماشاگر داشت و در یوتیوب، بیشترین بازدید را ازان خود کرد. شکیرا در ترانه “دختری مثل من” در آلبوم ترجمه Black Eyed Peas در ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ حضور داشت. او در دو برنامه تلویزیونی ویژه با اجرای آهنگ های خود در طول بیماری همه گیر COVID-19 ظاهر شد.

بیوگرافی شکیرا,زندگینامه شکیرا خواننده,زندگینامه شکیرا

زندگی شخصی شکیرا ایزابل

شکیرا در سال ۲۰۰۰ با آنتونیو دلا روا که یک وکیل آرژانتینی بود رابطه عاطفی برقرار کرد و در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۹ اظهار داشت که رابطه آنها مانند یک زوج متاهل بوده است. این دو پس از ۱۰ سال زندگی مشترک، در آگوست ۲۰۱۰ ازهم جدا شدند و از آن به عنوان “یک تصمیم متقابل برای جدا شدن از رابطه عاشقانه” یاد می کردند. گزارش شد که دلاروا از شکیرا در آوریل ۲۰۱۳ شکایت کرده و درخواست ۱۰۰ میلیون دلار از او را داشت.

شکیرا در سال ۲۰۱۱ با جرارد پیکه، مدافع میانی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا وارد رابطه شد. پیکه، که دقیقاً ده سال از او کوچکتر بود برای اولین بار در بهار ۲۰۱۰ هنگامی که در ویدئو Waka Waka (آهنگ رسمی جام جهانی فیفا ۲۰۱۰) او شرکت کرد، با شکیرا آشنا گشت. آنها دارای دو فرزند پسر میلان پیکه (متولد ۲۲ ژانویه ۲۰۱۳) که در بارسلون، اسپانیا، جایی که خانواده در آنجا اقامت داشتند، به دنیا آمد و ساشا پیکه (متولد ۲۹ ژانویه ۲۰۱۵) هستند.

بیوگرافی شکیرا,زندگینامه شکیرا خواننده,زندگینامه شکیرا

او در مورد موسیقی خود گفته که “من فکر می کنم موسیقی من تلفیق عناصر مختلف است و من همیشه در حال آزمایش هستم، بنابراین سعی می کنم خودم را محدود نکنم، یا خودم را در یک گروه قرار ندهم، درواقع دوست دارم معمار زندان خودم باشم.” شکیرا به طور مکرر اظهار داشت که از موسیقی شرقی و موسیقی هندی الهام گرفته، که بر بسیاری از کارهای قبلی او تأثیر گذاشته است.

او همچنین تحت تأثیر میراث عربی خود قرار دارد، که دلیل عمده ای برای موفقیت جهانی Ojos Así   بود. وی به تلویزیون پرتغال گفت: “بسیاری از حرکات من متعلق به فرهنگ عرب می باشد.” آلبوم های اسپانیایی قبلی او از جمله Pies Descalzos و Dónde Están los Ladrones؟ ترکیبی از موسیقی محلی و راک لاتین بودند. آلبوم متقاطع انگلیسی او، سرویس رختشویی و آلبوم های بعدی تحت تأثیر پاپ راک و پاپ لاتین قرار گرفت.

بیوگرافی شکیرا,زندگینامه شکیرا خواننده,زندگینامه شکیرا

شکیرا به خاطر رقصیدن در موزیک ویدیوها و کنسرت هایش بسیار مشهور بوده و گفته می شود که با سبک رقص متمایز، رقص لاتین را با رقص شکم خاورمیانه ترکیب می کند که از میراث لبنانی وی گرفته شده است و این نوع رقص منحصر به اوست. معمولاً با کمترین آرایش و موهای طبیعی و بدون رقصنده های دیگر، روی صحنه می رود و ترجیح می دهد روی آواز، حرکات رقص و حضور در صحنه تمرکز کند. او اغلب پابرهنه اجرا می کند. شکیرا می گوید این شکل رقص را در نوجوانی آموخته تا بر خجالتی بودن خود غلبه کند.

بیوگرافی شکیرا,زندگینامه شکیرا خواننده,زندگینامه شکیرا

وی چهره برجسته ای در موسیقی لاتین می باشد و ورود او به بازارهای جهانی به گونه ای است که نیویورک تایمز او را “تیتان پاپ لاتین” به دلیل موقعیت منحصر به فرد در موسیقی لاتین خطاب کرد.علاوه بر این، فوربس شکیرا را به دلیل موفقیت بی نظیر خود، “پدیده کراس اوور” قلمداد کرده و می گوید که او باعث الهام بخشیدن به سایر هنرمندان آمریکای لاتین شده است. پس از کراس اوور، حضور جهانی و جریان اصلی وی به قدری بزرگ شد که مجله TIME توانست شکیرا را “افسانه پاپ” بنامد.

بسیاری از هنرمندان از وی به عنوان بت یا الهام خود یاد کرده اند و تحت تأثیر او قرار گرفته اند، مانند: بیانسه، ریحانا، لورن جاورگی، ریتا اورا، جاستین بیبر، مالوما، کارول جی، ناتی ناتاشا، لی لی پونز و آندرس کوئرو. در سال ۲۰۱۸ Spotify شکیرا را در لیست ۱۰ هنرمند برتر زن دهه جاری در این پلتفرم قرار داد و از این رو او را به بالاترین جریان پخش کننده لاتین تبدیل کرد. در سال ۲۰۲۰ شکیرا اولین هنرمند زن در تاریخ شد که ۴ آهنگ از دهه های مختلف داشت و دارای بیش از ۱۰۰ میلیون جریان در Spotify بود. در سال ۲۰۲۰ وی رکورد های جوایز گواهی شده Vevo را شکست و رکورد ۳۷ را ثبت کرد و با بیش از ۱۰۰ میلیون جریان هنری تاکنون هنرمندی با بیشترین ویدئو دیده شده است. او اکنون ۳۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.

بیوگرافی شکیرا,زندگینامه شکیرا خواننده,زندگینامه شکیرا

آلبوم های شکیرا ایزابل

  • افسون (۱۹۹۱)
  • خطر (۱۹۹۳)
  • پابرهنه (۱۹۹۵)
  • دزدان کجایند؟ (۱۹۹۸)
  • سرویس رختشویی (۲۰۰۱)
  • دلبستگی دهانی جلد ۱ (۲۰۰۵)
  • دلبستگی دهانی جلد ۲ (۲۰۰۵)
  • گرگ ماده (۲۰۰۹)
  • خورشید در می‌ آید (۲۰۱۰)
  • شکیرا (۲۰۱۴)
  • شخص زرین (۲۰۱۷)

بیوگرافی شکیرا,زندگینامه شکیرا خواننده,زندگینامه شکیرا

افتخارات شکیرا ایزابل

شکیرا جوایز زیادی از جمله سه جایزه گرمی، دوازده جایزه گرمی لاتین، چهار جایزه موسیقی MTV Video، هفت جایزه موسیقی بیلبورد، سی و نه جایزه موسیقی لاتین بیلبورد، شش رکورد جهانی گینس و یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود دریافت کرده است. او بیش از ۷۵ میلیون رکورد در سراسر جهان به فروش رسانده، و این وی را به یکی از پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان تبدیل کرده است. شکیرا به عنوان اولین هنرمند در تاریخ نمودارهای بیلبورد شناخته شد که توانست مکان های محبوب یک را در ۴۰ جریان اصلی و برتر کسب کند. او تنها هنرمندی از آمریکای جنوبی بود که به رتبه یک در Billboard Hot 100 ایالات متحده، نمودار ARIA استرالیا و نمودار Singles Chart انگلستان رسید.

شبکه اجتماعی
Shakira InstagramShakira FacebookShakira Twitter

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا