کسب و کار

۱۰ درس مهم در زمینه تجارت اینترنتی

افزایش بازدید در گوگل

نکات مهم در تجارت اینترنتی

امروزه تجارت اینترنتی به‌ عنوان یکی از بهترین راه ‌های درآمد معرفی می ‌شود که نکات زیادی برای کسب موفقیت در آن وجود دارد، به‌ عنوان مثال جمع ‌آوری آدرس پست الکترونیکی یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید.

شاخه‌ های مختلف تجارت اینترنتی امروزه به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های فناوری معرفی می‌ شوند که ممکن است بسیاری از افراد با آن ‌ها آشنایی نداشته باشد، اما مطالب بسیار زیادی وجود دارد که می‌ تواند رشد تجارت اینترنتی را به همراه داشته باشد‌ به‌ همین علت در ادامه‌ مطالب قصد داریم ۱۰ نکته‌ مهم در مورد تجارت اینترنتی در اختیار شما قرار دهیم.

۱۰. هر فردی برای تجارت الکترونیکی سایتی را در اختیار دارد، اما دقت داشته باشید که هر سایت شکست یا پیروزی شما را به ‌دنبال دارد، بنابراین فردی که از یک سایت حرفه‌ای برخوردار است می ‌تواند موفقیت بسیاری را در امر تجارت اینترنتی کسب کند. اگر در طراحی سایت مهارت ندارید بهتر است یک نفر را برای انجام این کار در کنار خود داشته باشید.

البته به این نکته دقت داشته باشید داشتن سایت پیچیده با الگوریتم های متفاوت نمی تواند گویای حرفه ای بودن وب سایت باشد. سایتی حرفه ای است که در نگاه اول ساده به ‌نظر برسد و از ساختار مناسبی برخوردار باشد، همچنین دسترسی راحت به اطلاعت، سرعت لود شدن بالا، داشتن خدمات مناسب، پشتیبان گیری سریع، پشتیبانی از زبان های متفاوت و … از دیگر مواردی است که می تواند یک سایت حرفه ای را در اختیار شما قرار دهد.

۹. از دیگر کارهایی که برای داشتن یک تجارت اینترنتی مناسب باید به آن دقت کنید گردآوری آدرس پست الکترونیکی بازدیدکنندگان می ‌باشد. زمانی‌ که شما سایت خود را طراحی می ‌کنید باید تمامی آدرس ‌هایی که به مشاهده وب ‌سایت شما می ‌پردازند را در اختیار داشته باشید تا بتوانید لیست مشتریان بالقوه خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید.

شما می‌ توانید به لیست خود محصولات جدید، ساعت پاسخگویی، خوش آمد گویی  و هر چیزی که می ‌خواهید آن را ارسال کنیم اضافه نمایید، اما دقت داشته باشید که تنها لیست ‌های کوچک را می‌ توانید توسط نرم‌ افزار پست الکترونیکی پیش ببرید.

زمانی‌ که لیست شما بزرگ می ‌شود باید از ابزارهای مخصوصی برای مدیریت استفاده کنید. از طرفی در این شرایط فروش خدمات و محصولات خود از سود بیشتری برخوردار است به‌ عنوان مثال شما می ‌توانید به فروش نرم ‌افزار، طراحی سایت، خدمات اینترنت، و … بپردازید.

تجارت اینترنتی,نکته در مورد تجارت اینترنتی,تجارت اینترنتی

۸. یکی از مهم‌ ترین موضوعاتی که باید آن را مدنظر داشته باشید خدمات پس ‌از فروش و رضایت مشتریان می ‌باشد، هرچند دنیای تجارت اینترنتی این صحبت ‌ها را ندارد، اما مردم در دنیای واقعی زندگی می‌ کنند و به ارتباط بین نرم ‌افزارها و پست الکترونیکی توجهی ندارند، اما بسیاری از خریداران دوست دارند که با یک نفر در بخش خدمات مشتری صحبت کنند و بعد از آن خرید خود را انجام دهد، بنابراین بهتر است از امکاناتی چون پشتیبانی زنده استفاده کنید.

۷. وقت شما بسیار با ارزش است، بنابراین خودکار کردن کارها بسیار مهم می‌ باشد، هرچند در تجارت اینترنتی اکثر کارها را باید خود شخص انجام دهد، اما خیلی از کارها مثل مدیریت لیست آدرس‌ ها، پیگیری مشتری ها، پیام خوش ‌آمدگویی، پیگیری سفارش، تایید سفارش، سیستم پاسخگویی خودکار و … را می‌ توانید به‌ صورت خودکار انجام دهید.

۶. یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مردم دوست ندارند چیزی را به آن‌ ها بفروشید و در این شرایط در مقابل خرید مقاومت زیادی نشان می دهند. زمانی در تجارت اینترنتی موفق خواهید بود که بتوانید به مشتریان خود کمک کنید که این کار با برگزاری دوره ‌های آموزشی، مقالات مفید، حضور فعال در اتاق‌ های گفتگو و … به دست می ‌آید.

در واقع در تجارت اینترنتی اعتماد حرف اول را می‌ زند و شما باید بتوانید در میان مشتریان اعتبار بدست آورید، بنابراین اگر مشتری احساس کند که تنها به فکر منافع خود هستید و می ‌خواهید پولی را به جیب بزنید به ‌هیچ ‌وجه به خرید محصولات شما نمی‌ پردازد.

۵. اگر قصد دارید پول کلانی را بدست آورید باید حتما یک بازار خاص را برای وب‌ سایت خود انتخاب کنید که بتواند به نیاز مشتریان پاسخ دهد. مردم بیشتر به استفاده از محصولات و خدماتی می ‌پردازند که نیاز شخصی آن‌ ها را رفع کند، بنابراین اگر بتوانید در خصوص برآورده کردن این نیازها برآیید مشتریان زیادی شما را دنبال می کنند.

به طور کلی سعی نکنید که برای تجارت الکترونیکی خود محصولات مختلفی را در نظر بگیرید، به عنوان مثال برای خرید کتاب مراجعه به یک سایت فرهنگی که تنها بر روی فروش کتاب تمرکز دارد بسیار مناسب ‌تر از وبسایتی است که به فروش کلی اسباب ‌بازی می‌ پردازد.

تجارت اینترنتی,نکته در مورد تجارت اینترنتی,تجارت اینترنتی

۴. بدست آوردن ترافیک بالا برای وب‌ سایت به زمان و هزینه نیاز دارد، در واقع شما هرچه بیشتر با سایت های مختلف ارتباط برقرار کنید، می‌ توانید ترافیک بالایی را به دست آورید. هرچند قرار داشتن در لیست موتورهای جستجو می‌ تواند ترافیک زیادی را برای شما به وجود آورد، اما روش ‌های دیگری هم وجود دارد که می‌ تواند به ایجاد ترافیک کمک کند.

۳. ارائه محصولات و خدمات رایگان و داشتن امکانات رایگان می‌ تواند به جذب ترافیک زیاد کمک کند، به عنوان مثال مقالات رایگانی را در سایت خود قرار دهید که مردم بتوانند از آن‌ ها استفاده کند، همچنین قرار دادن کتاب ‌های الکترونیک رایگان، فایل‌ های صوتی و …  بسیار مناسب است.

۲. استفاده از برنامه همکاری و برنامه‌ هایی که به برقراری ارتباط با دیگر سایت ‌ها کمک می ‌کند، همچنین می ‌تواند به شما کمک کند که ترافیک بالایی را بدست آورید به‌ عنوان مثال شما باید برنامه‌ ای را طراحی کنید که بتوانند خدمات و محصولات شما را از طریق وب‌ سایت خود به فروش برساند و درصدی از فروش را هم به آن ‌ها اختصاص دهید.

۱.  یک سازمان مناسب کار باعث موفقیت تجارت اینترنتی شما می ‌شود، به عنوان مثال برخوردار بودن از برنامه کاری زمان‌ بندی ‌شده و استفاده از برنامه دریافت پست الکترونیک می‌ تواند به شما کمک کند که به موفقیت زیادی برسید.

به طور کلی باید شاخه ‌های موجود در رایانه خود را برای داشتن دسترسی راحت تنظیم کنید و صفحه‌ ای با عنوان سوال و جواب ‌های مکرر را در سایت خود طراحی نمایید تا پاسخ مناسبی برای سوال های تکراری مشتریان وجود داشته باشد و بازدیدکنندگان خیلی سریع تر به جواب خود می رسند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا