کسب و کار

۱۰ نکته برندینگ برای ارتقاء کسب‌ و کار شخصی

افزایش بازدید در گوگل

اهمیت برندینگ در کسب و کار

برند سازی به معنی مسئولیت‌ پذیری درباره شیوه معرفی خود است. اگر در تلاش هستید تا خود را به‌ عنوان یک متخصص نشان دهید یا در حوزه کاری خود بتوانید به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید، در این‌ جا برندینگ شخصی به‌ عنوان یک رهبر به کمک شما می ‌آید.

شما می ‌توانید با نشان‌ دادن خصوصیت‌ های ویژه شخصیتی خود و حضور فعال، برای ایجاد یک برند شخصی معتبر و کارآمد تلاش کنید. در این مقاله ۱۰ اصول برندینگ شخصی  برای ارتقا کسب‌ و کار را به شما معرفی می ‌کنیم.

اهمیت برندینگ در کسب و کار,برندینگ کسب و کارها,تاثیر برندینگ در کسب و کار

برندینگ شخصی چیست؟

برندینگ یا برند سازی شخصی به مراحل به وجود آوردن برند برای یک شخص به ‌جای یک نهاد تجاری گفته می شود. کاربرد برند سازی شخصی کمک کردن به پیشرفت شغلی افراد و نشان‌ دادن آن‌ ها به‌ عنوان یک متخصص در یک صنعت است.

با گسترش یک برند شخصی، یک فرد توانایی این را دارد فالوورهای شبکه های اجتماعی را افزایش دهد تا آن ‌ها در شغل خود بهتر ظاهر شوند و محصولات بیشتری را در حوزه کسب‌ و کار خود بفروشند.

در نظر داشته باشید ساختن یک برند شخصی یک‌ شبه اتفاق نمی‌ افتد و به برنامه‌ ریزی زیاد و ماه‌ ها کار سخت نیاز دارد تا نتایج دلخواه کسب شود. بعضی وقت‌ ها بعد از مشاهده بازخورد، باید  تلاش کنید برند شخصی خود را بهتر کنید، این نوع برند سازی را می ‌توان برندینگ  (Self Branding) هم نام‌ گذاری کرد.

برای ارتقا برند شخصی، می توانید یک بیانیه برای خود داشته باشید، چرا که بیانیه برند شخصی مخاطبان شما را مشخص می ‌کند. در واقع این بیانیه ارزشی است  که می‌ خواهید به مخاطبان خود بدهید، از طرفی برای نوشتن بیانیه باید از عبارت ۱ تا ۲ جمله‌ ای استفاده کنید تا مطمئن شوید که به آن متعهد هستید.

چگونه برند شخصی خود را بهبود ببخشیم؟

زمانی که با نحوه برندسازی شخصی آشنا شدید، اطمینان از هم‌ جهت بودن نام تجاری با بیانیه برند سازی شخصی در بهبود پیشرفت کاری‌  به شما کمک زیادی می‌ کند. برند سازی شخصی برای تمامی مردم خوب می باشد، اما بدون بیانیه برندینگ  شخصی در صورت تلاش ‌برای رسیدن به موفقیت  به نظر دشوار خواهد بود؛ پس لازم است چگونگی پیشرفت برای بهبود برند سازی را بدانید.

مراحل پیش رو برای بهبود برند شخصی

اولین کاری که برای بهبود برند شخصی باید انجام دهید این است که به جست و جو و تحقیق بپردازید و بیانیه برندینگ شخصی خود را بسازید، در این مرحله شما باید مخاطبان خود را تعریف کنید و رقبای احتمالی را مورد بررسی قرار دهید.

در قدم بعدی یک تاکتیک را برای برندینگ شخصی خود در نظر بگیرید و برای چگونگی ارتباط باید با مخاطبان تعامل برقرار کنید و مشخص نمایید که موفقیت در دو ماه، نه ماه یا دو سال آینده برای شما به چه صورت باید باشد.

کنترل تعامل با برند شخصی خود از دیگر مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای شود، مشارکت مثبت را افزایش دهید و برای اظهار نظر های منفی برنامه عملی در پیش بگیرید.

یکی از نکات برند سازی و بهبود آن این است به فکر توسعه برند شخصی خود باشید، هدف خود را برای به اشتراک گذاشتن برند شخصی خود از طریق فضاهای مجازی، شبکه‌ سازی، اطلاع‌ رسانی و فرصت‌ های صحبت کردن مشخص کنید. از وبلاگ نویسی، بلاگری، پادکست و سایر راه‌ هایی که می ‌توانید برند شخصی خود را تبلیغ کنید استفاده نمایید تا مخاطبان به‌ سرعت محتوای شما را ببینند.

داشتن برنامه ارتباطی مناسب از دیگر مراحل برای بهبود برندینگ به شمار می رود. کنترل حضور آنلاین می‌ تواند وقت زیادی از شما بگیرد، بنابراین برخورداری از یک برنامه ارتباطی به شما کمک می کند تا با واکنش‌ های منفی مواجه نشوید.

بررسی موفقیت در بازه زمانی های مختلف نشان دهنده درستی یا غلط بودن مسیر می باشد. در صورت کسب موفقیت های ناچیز جشن کوچکی برپا کنید تا انگیزه شما بالاتر رود.

اهمیت برندینگ در کسب و کار,برندینگ کسب و کارها,تاثیر برندینگ در کسب و کار

چرا برندینگ شخصی مهم است؟

برند سازی به این جهت اهمیت دارد که به جذب اعتبار بیشتر فرد کمک می‌ کند، از آن جایی‌ که امروزه خیلی از افراد دارای برند شخصی هستند، باید وارد این حوزه شوید تا مورد توجه قرار بگیرید. برند سازی شخصی برای کارفرمایان این امکان را فراهم می‌ کند که راحت‌ تر شما را بیابند به‌ ویژه اگر خودتان وبلاگ نویسی را انجام داده باشید.

اگر قصد دارید در یک شرکت جدید ارتقا جایگاه داشته باشید، می ‌توانید راه‌ های کلیدی مانند تعداد فالوورهایی که دارید، میزان ترافیک وب‌ سایت یا سایر شاخص‌ های حیاتی که برای شما مزیت رقابتی نسبت‌ به سایر نامزد ها ایجاد می کند را به نمایش بگذارید.

تقریبا آن را مانند یک نمونه کار آنلاین در رابطه با خودتان در نظر بگیرید، برند شخصی به افراد بیشتری اجازه می ‌دهد که بدانند شما چه کسی هستید و چگونه ارزش‌ آفرینی می ‌کنید، همچنین این بستر را فراهم می ‌کند تا فرصت‌ های جدیدی مانند معاملات تجاری یا شرکت‌ های بازاری به وجود آورید، مخصوصا اگر فردی تاثیرگذار باشید.

اگر اصول برندینگ شخصی را به خوبی بلد باشید می توانید اعتبار و اعتماد را به دانش و توانایی‌ های خود منتقل کنید، بنابراین شرکت‌ ها متوجه می شوند که همکاری با شما در بهبود آگاهی از برند آن‌ ها مؤثر خواهد بود.

شاخص‌ های مهم تشخیص موفقیت برندینگ

چند شاخص کلیدی مهم برای تشخیص موفقیت برندینگ شخصی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

وقتی از طریق وبلاگ شما یک فروش اتفاق می افتد (تبدیل)، زمانی که از شما تقاضا می شود در یک رویداد یا در یک پادکست حرف بزنید، هنگامی که شما را به یک مشتری بالقوه معرفی کند، وقتی که یک نشریه در وبلاگ مهمان حضور پیدا می کند و از شما دعوت به عمل می آورد و مردم نام شما را به صورت آنلاین، در فضاهای مجازی، وبلاگ خود یا سایر رسانه های مهم ذکر می کنند.

اهمیت برندینگ در کسب و کار,برندینگ کسب و کارها,تاثیر برندینگ در کسب و کار

نکات مهم ایجاد برندینگ شخصی

توجه داشته باشید که برند سازی شخصی کار دشوار، کند، زمان‌ بر و بعضی اوقات خسته کننده است، دریافت بازخورد منفی آنلاین در صورتی‌ که یک برنامه ارتباطی عالی داشته باشید، می ‌تواند روی شما تاثیر بگذارد، و در بعضی مواقع از برندی که ساخته‌ اید رضایت نداشته باشید.

ما در ادامه به نکاتی در مورد نحوه برندسازی شخصی  می پردازیم تا با توجه  به آن‌ ها بتوانید  برند خود را بهبود بخشید.

۱۰. نادیده گرفتن دیگر اینفلوئنسر ها

به احتمال قوی شما تنها شخصی نیستید که در صنعت خود دارای برند شخصی می باشد، افراد دیگری نیز قبل از شما فعالیت داشته اند. تحقیق کنید و به این اطمینان برسید که  کسی هدف شما را انجام نداده باشد.  لیستی از رقبای خود تهیه کنید و ان ها را زیر نظر بگیرید تا بدانید مشغول انجام چه کاری هستند و ایده هایی را از آن ها دریافت کنید.

۹. نادیده گرفتن دنبال کننده ها

حتی اگر تعداد فالوورهای شما کم باشد، مطمئن شوید که آن چه را می ‌گویند گوش می‌ دهید. اگر محصولی را تبلیغ می ‌کنید و آن‌ ها علاقه ‌ای نشان نمی‌ دهند، دلیل آن را پیدا کنید و از آن‌ ها بپرسید که محصول شما مناسب شراکت است یا نه.

پس‌ از به اشتراک گذاشتن پست‌ های خود در فضاهای مجازی نظرات مخاطبان را بخوانید تا به‌ خوبی متوجه شوید فالوورها چه چیزهایی را دوست دارند و از موتور جست و جو برای سرچ اسم خود کمک بگیرید، امکان دارد چیزی را در مورد خودتان متوجه شوید که قبلا در مورد آن اطلاعی نداشتید.

۸. تولید محتوای با کیفیت

تنبلی و بی خیالی کار درستی نیست مخصوصا  هنگامی‌ که تصمیم دارید برندی را در رابطه با دانش خود ایجاد کنید. با صنعت خود هماهنگی داشته باشید و اگر در نوشتن قوی نیستید، رسانه های دیگری را برای تبلیغات بیابید، همچنین می توانید یک فریلنسر استخدام کنید تا شما را در پیشرفت کسب و کار راهنمایی کند.

۷. انتخاب نام تجاری غیر واقعی

اگر کسب و کار خود را مدت زمان طولانی است راه اندازی کرده اید و می خواهید به آن جان ببخشید، از مثبت یا منفی بودن نتیجه آن اطلاع پیدا کنید. قبل‌ از این‌ که در نحوه برند سازی شخصی اشتباه کنید ابتدا وارد بازار کار شوید و سوالات سختی بپرسید، البته در نظر داشته باشید که برند شخصی باید خود واقعی شما باشد نه آن چیزی که خلق می ‌کنید، چرا که هرچه طبیعی‌ تر باشد، راحت‌ تر می‌ توانید در طول زمان ثابت‌ قدم بودن را حفظ کنید.

۶. ثبات نداشتن

یکی از مهم ترین نکات برندینگ شخصی ثابت بودن است. محتواهای افرادی که خیلی سریع تفکر خود را عوض می ‌کنند، کاملا غیر قابل اعتماد است، از طرفی فالوورها باید به شما اعتماد کنند تا کسب و کار شما با رشد خوبی مواجه شود.

فالوورها با ویژگی‌ های فکری بخصوصی موافقت دارند  کسانی را دنبال می‌ کنند که مثل آن ‌ها فکر می ‌کنند، بنابراین اگر در بازه زمانی های مختلف تفکرات اساسی خود را تغییر دهید اعتماد فالوورها به برند شخصی شما از بین می‌ رود.

۵. فراموش کردن طولانی مدت

از اصول برندینگ شخصی می توان فکر کردن در بازه زمانی طولانی مدت را نام برد. به عنوان مثال اگر تصمیم گرفته‌ اید ویدیو های آموزشی در مورد آرایش برای افراد علاقه مند بارگذاری کنید باید سطح کیفی ویدیوهای خود را در بلند مدت ارتقا دهید.

۴. برندینگ شخصی در حرفه

در موضوع برندینگ شخصی برای رقابت با افراد دیگر باید شخصیت پر جنب و جوشی داشته باشید، سوالی که ممکن است ایجاد شود این است که آیا برند شما ماندگار می شود؟ برای ماندگار بودن می توانید از رهبران بازار الگوبرداری کنید.

۳. قابل قیاس بودن برندهای بزرگ با افراد

ما به‌ طور معمول افرادی را  که از شخصیت قوی برخوردار هستند و تأثیری مثبت ایجاد می‌ کنند، دنبال می‌ کنیم و همیشه آن ها را در ذهن خود به یاد می آوریم. برای این‌ که به چنین نماد مشهور و نامی تبدیل شوید باید برندینگ شخصی خود را ایجاد کنید.

به این نکته دقت داشته باشید که همیشه بر روی صحنه باشید، چرا که برای موفقیت در امر برندینگ باید یک شخصیت ثابت داشته باشید. یکی از شاخص‌ های کلیدی موفقیت برند تجاری، برخورداری از یک برند با توجه به شخصیت اصلی می باشد.

۲. ایجاد تصمیم

احساسات مخاطبان به وسیله زبان برند، شکل، قابلیت دسترسی و بیان ‌ شکل  خواهد گرفت، این نکات باعث ایجاد نتایج مثبت یا منفی در فروش خواهد شد.

اگر می‌ خواهید در بحث روانشناسی مشتریان موفق شوید، در ابتدا باید بر روی نیاز به شخصی‌ سازی شغل خود، برندینگ و ارتباط سازی با این افراد تاکید داشته باشید، به طور کلی برند خود را در حیطه چهار رفتار که شامل، صداقت، مهربانی، مفید بودن و خنده دار در اختیار مصرف کننده قرار دهید.

۱. توجه به یک هدف خاص

از نکات برندینگ شخصی می توان متمرکز بودن بر روی یک هدف خاص را نام برد، در واقع اگر شما نتوانید با یک فرد ارتباط برقرار کنید دلیل آن تمرکز نداشتن است، بنابراین برای ایجاد برندینگ حرفه ای باید ابتدا هدف اصلی خود را تعیین  کنید و همیشه به آن پایبند باشید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا