کسب و کار

10 نکته مهم و موثر در کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار جدید

افزایش بازدید در گوگل

رازهای کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار جدید

این روزها کارآفرینی به یکی از داغ ترین مباحث روز تبدیل شده است که احتمالا شما هم بارها در مورد آن چیزهایی شنیده اید.

بد نیست بدانید که راه اندازی یک کسب و کار نیازی به ایده های بزرگ ندارد، بلکه بسیاری از شرکت های موفق نیز کارشان را از یک کسب و کار ساده شروع کرده اند.

بنابراین اگر سرمایه زیادی ندارید و یا فکر می کنید ایده های تان به اندازه کافی جالب توجه نیست، به احتمال زیاد اشتباه می کنید.

موفقیت در این زمینه به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که سرمایه تنها جزئی از آن است. چه بسا کسب و کارهایی بوده اند که با سرمایه ناچیز توانسته اند شهرت و موفقیت زیادی کسب کنند.

پیش رفتن در این مسیر قطعا پستی و بلندی های خاص خودش را دارد، اما یادگیری اصول آن به شما کمک می کند تا بتوانید از آن ها به درستی گذر کنید.

بنابراین اگر شما هم قصد دارید تا در این باره اطلاعات بیشتری کسب کرده و گام های بعدی تان را دقیق تر بردارید، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ نکته مهم و موثر در کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار جدید، آشنا کنیم.

ایده راه اندازی کسب و کار جدید,راه اندازی کسب و کار,راه اندازی کسب و کار جدید

۱۰. برای کسب و کارتان تبلیغ کنید

بدون شک زمانی که شما کسب و کار جدیدتان را راه اندازی می کنید، نیاز دارید که مشتری جذب کنید. برای موفق شدن در این زمینه نباید عجله کنید، بلکه باید کاملا اصولی شروع کرده و پیشنهاد خوبی برای فروش یا بازاریابی ارائه کنید.

سعی کنید که در مورد کسب و کارهای کوچک و شیوه های بازاریابی آن ها تحقیق کرده و از نکات موجود در آن استفاده کنید.

زمانی که این جزئیات را به دقت انجام دهید، می توان گفت که اصول اولیه یک بازاریابی اساسی را به خوبی رعایت کرده اید.

فراموش نکنید که موفقیت در زمینه کسب و کار، چیزی نیست که یک شبه ایجاد شود، شما باید به طور منظم و مداوم روی ایده ها و برنامه ریزی های تان کار کنید تا در انتها به موفقیت برسید.

۹. تیم کاری تان را آماده کنید

نهمین گامی که شما باید در این زمینه بردارید، استخدام نیرو و تشکیل تیم می باشد. به عنوان یک مدیر حرفه ای شما باید مسئولیت ها و سمت های مورد نیاز کسب و کارتان را تشخیص داده و برای انتخاب هر فرد، فاکتورهای مشخصی را تعریف کنید.

اگر به جای استخدام نیرو تصمیم دارید که این وظایف را برون سپاری کنید، یکی از رازهای موفقیت در کسب و کار و راه اندازی کسب و کار جدید آن است که از یک وکیل کمک بگیرید تا دچار دردسر نشوید.

چنانچه شما سرمایه گذار هستید و یا تنها به عنوان مدیر مجموعه فعالیت می کنید، ممکن است که به نیروی خاصی نیاز نداشته باشید، اما تیم پشتیبانی از آن دسته مواردی است که همیشه بدان نیاز خواهید داشت.

این تیم می تواند متشکل از افرادی مثل مشاور شغلی شما بوده و یا شامل افرادی باشد که شما در مسیرتان از آن ها انگیزه می گیرید و به حرف های شان نیاز دارید.

راه اندازی کسب و کارهای جدید,کسب و کار جدید,ایده راه اندازی کسب و کار جدید

۸. مکان کسب و کارتان را آماده کنید

راه اندازی مکانی که قرار است در آن کار کنید، یکی از مهم ترین گام هایی است که باید در این راه بردارید.

فرقی نمی کند که به دنبال اجاره یک مکان خاص هستید و یا قصد دارید در خانه خودتان کار کنید، در هر صورت شما باید برای تجهیزات و فضای مورد نظرتان به خوبی تحقیق کرده باشید.

اگر قصد دارید که مکانی را اجاره کرده و یا آن را بخرید، باید دقت کنید که این کار کاملا با اهداف و بودجه تان سازگار باشد. بنابراین پیش از انجام هر کاری جوانب مختلف آن را به خوبی بسنجید تا دچار مشکل نشوید.

۷. سیستم حسابداری مناسبی انتخاب کنید

بدون شک راه اندازی یک کسب و کار به سیستم ها و همچنین تیم های متفاوتی نیاز دارد تا بتوانید در طول مسیر به درستی گام بردارید.

یکی از مهم ترین سیستم ها در این زمینه، سیستم حسابداری شرکت شماست، زیرا تمامی حساب و کتاب ها، اعم از مدیریت بودجه، تعیین قیمت، ارتباط با سایر شرکا و.. بر عهده این سیستم است.

یکی از رازهای موفقیت در کسب و کار آن است که سیستم حسابداری قوی تشکیل دهید و یا از یک حسابدار حرفه ای کمک بگیرید.

این کار نیاز به بررسی و تحقیق زیادی دارد، بنابراین اگر می خواهید خودتان به تنهایی برای آن تصمیم گیری کنید، احتمالا زمان و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت.

ایده راه اندازی کسب و کار جدید,راه اندازی کسب و کار,راه اندازی کسب و کار جدید

۶. مجوزهای مورد نظر را اخذ کنید

هر کاری برای شروع نیاز به کاغذ بازی های زیادی دارد که راه اندازی یک کسب و کار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با توجه به اینکه اهداف کاری تان چیست و چه مکانی را برای آن انتخاب کرده اید، مجوزهای گوناگونی وجود دارد که باید آن ها را اخذ کنید.

برای اینکه اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید، بهتر است که پیش از شروع کار درباره تمام مجوزها و مدارکی که در ادامه مسیر نیاز دارید، به خوبی تحقیق کنید.

۵. برای کسب و کارتان نام انتخاب کنید

انتخاب اسم مناسب یکی از رازهای موفقیت در کسب و کار به شمار می رود که ممکن است در ابتدا توجهی به آن نداشته باشید. نام شما در واقع معرف شرکت و کسب و کار شماست، بنابراین اهمیت زیادی در موفقیت تان خواهد داشت.

شما باید برای انتخاب یک نام مناسب تحقیقات زیادی انجام دهید و اصول اصلی را رعایت کنید. علاوه بر آن، باید حواس تان باشد که نام انتخابی شما قبلا توسط شخص یا شرکت دیگری استفاده نشده باشد.

شما باید نام مدنظرتان را در سطح استان و یا در سطح ملی به ثبت برسانید. فراموش نکنید که پس از این کار برای ثبت کردن نام دامنه نیز اقدام کنید.

ایده راه اندازی کسب و کار جدید,راه اندازی کسب و کار,راه اندازی کسب و کار جدید

۴. برای تامین سرمایه تان برنامه ریزی کنید

سومین گامی که شما باید در مسیر راه اندازی یک کسب و کار بردارید، برنامه ریزی مناسب برای تامین سرمایه می باشد.

همانطور که گفتیم، راه اندازی یک کسب و کار کوچک نیاز به سرمایه و بودجه هنگفتی ندارد، اما بدون شک به مقدار مشخصی برای شروع نیاز دارد که باید برای آن برنامه ریزی کنید.

یکی از رازهای موفقیت در کسب و کار آن است که شما پیش از رسیدن به مرحله سود دهی، بتوانید به درستی از منابع تان استفاده کرده و آن ها را هدر ندهید.

برای شروع شما باید تمامی هزینه ها از گرفتن مجوز های لازم گرفته تا تهیه تجهیزات و هزینه بیمه و.. را در نظر بگیرید.

علاوه بر آن، بهتر است که هزینه های شرکت تا ۱۲ ماه آتی را نیز محاسبه کرده و برای آن برنامه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

پس از اینکه تمامی جزئیات را در نظر گرفتید، می بینید که یک رقم حدودی به دست می آید که شما برای استارت زدن کار به آن نیاز خواهید داشت.

شما برای تامین این سرمایه راه های متفاوتی دارید که در زیر به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

  • استفاده و جذب سرمایه شخصی
  • کمک گرفتن از وام های کوچک
  • استفاده از اعانه های مربوط به کسب و کار
  • کمک گرفتن از سرمایه گذاران
  • جمع آوری کردن اعانه از به روش عمومی

شما می توانید از روش های بالا استفاده کرده و یا ترکیبی از آن ها را به کار بگیرید. در هر حال فراموش نکنید که شما باید با توجه به اهداف تان برنامه ریزی کنید.

۳. در نظر گرفتن ساختار مناسب

پیش از هر چیزی باید بدانید که شرکت شما می تواند ساختار مالکیت مطلق داشته، به صورت شراکتی کار کند و یا ساختارهای دیگری را در پیش بگیرد.

هر کدام از ساختارهای ممکن برای کسب و کار شما، اطلاعات و جزئیات زیادی از مسیر پیش روی تان به دست می دهند که با یکدیگر متفاوت اند.

بنابراین انتخاب یک ساختار مناسب و مشخص کردن جزئیات آن، یکی از مهم ترین کارهایی است که باید در طول مسیر انجام دهید.

گاهی اوقات ممکن است که شما در روند رشد و پیشرفت شرکت تان، اصول و ارزش های اولیه را متناسب با اهداف و نیازهای تان تغییر دهید، بنابراین می توان گفت که انتخاب ساختار پیچیدگی های خاص خودش را دارد.

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل ممکن عمل کنید، پیشنهاد می کنیم که از یک مشاور و متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

ایده راه اندازی کسب و کار جدید,راه اندازی کسب و کار,راه اندازی کسب و کار جدید

۲. مشخص کردن نقشه راه

بدون شک یکی از مهم ترین رازهای موفقیت در کسب و کار، داشتن برنامه ریزی مناسب است. شما به خوبی آگاهید که هیچ کاری بدون برنامه ریی اصولی و مشخص، به نتیجه قابل قبولی نخواهد رسید.

یکی از ضروری ترین برنامه ریزی های شما، همان طرح اولیه برای شرکت تان است. در واقع این برنامه مشخص می کند که شما برای استارت زدن باید از کجا شروع کرده و به کجا برسید.

فراموش نکنید که هر کسب و کاری با توجه به دامنه فعالیت و هدف هایش برنامه های متفاوتی نیاز دارد، بنابراین این مورد چیزی نیست که بخواهید از آن تقلید کنید.

اگر قرار است که از طرف سازمان یا شخص خاصی حمایت شوید، باید از طرح ریزی های سنتی که اصول مشخصی دارند استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که لازم نیست از همان اول عالی عمل کنید، بلکه طرح اولیه شما ممکن است از نوشتن روی یک دستمال کاغذی شروع شده و به مرور زمان گسترده تر شود.

۱. به خوبی تحقیق کنید

اولین گام برای راه اندازی یک کسب کار آن است که به خوبی درباره همه چیز تحقیق کنید.

برای شروع بهتر است که ایده های تان را بررسی کنید و ببنید که آیا آن ها قابلیت موفق شدن را دارند یا نیاز است که پیش از شروع تغییراتی در آن ها لحاظ کنید؟

یکی از رازهای موفقیت در کسب و کار آن است که ایده شما بتواند برطرف کننده مشکل یا نیازی خاص بوده و آن را حل کند. تنها در این صورت است که توجه بازار به شما جلب می شود.

برای آنکه این مورد را بررسی کنید راه زیادی وجود دارد، که از انجام آزمون و خطا گرفته تا تحقیق کردن در مورد سایر شرکت ها را شامل می شود.

در این راه بهتر است که سوالات زیر را از خودتان پرسیده و به دنبال جواب شان باشید:

  • آیا کسب و کار من در بازار وجود دارد؟
  • چه افرادی به آن نیاز دارند و آیا اصلا مورد نیاز مشتری ها می باشد؟
  • آیا در این راه رقیب دارم؟ چگونه باید از آن ها متمایز شوم؟
  • با توجه به شرایط، شیوه کسب و کار و موفق شدن من به چه عواملی وابسته خواهد بود؟

فراموش نکنید که پیش از شروع حتما جوانب محتلف کار را سنجیده و به هیچ وجه بی گدار به آب نزنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا