کسب و کار

10 اشتباه در نام گذاری برند تان که نباید انجام دهید!

خلاصه نوشته
  • یکی از دارایی های هر برند که نقش مهمی در موفقیت برند دارد، نام برند و انتخاب درست این نام است. با این همه بسیاری از مدیران با نامگذاری اشتباه برند، نه تنها باعث طولانی تر شدن فرایند شناخته شدن برند می شوند، بلکه هزینه های مالی هنگفتی را هم برای برند به وجود می آورند.

نام برند، یکی از مهمترین دارایی های یک برند است که نه تنها نشان دهنده تصویری کلی از برند به مشتریان است، بلکه اولین و مهمترین ابزار در کمک به مشتریان برای یادآوری برندها هم به شمار می آید.

به همین دلیل انتخاب درست نام برند و استفاده از نام های مناسب، یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های خلق یک برند موفق است.

با این حال بسیاری از شرکت ها و سازمان ها و برندها با بی توجهی به اهمیت فوق العاده نام ها، دچار مشکلی ساده و پیش پا افتاده و در عین حال بزرگ به نام نامگذاری اشتباه برند می شوند.

اشتباه در انتخاب نام درست برای برند نه تنها باعث طولانی تر شدن زمان مورد نیاز برای شناخته شدن نام یک شرکت یا سازمان توسط مشتریان می شود، بلکه می تواند هزینه ها و ضررهای مالی زیادی را هم برای برندها به دنبال داشته باشد.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا با آشنا کردن خوانندگان با 10 مورد از اصلی ترین اشتباهات در نامگذاری برند، به آنها در زمینه دوری از این خطر کمک کنیم.

اشتباهات در نامگذاری برند,انتخاب اشتباه نام برند,اشتباهات در نامگذاری برند,

10. توجه بیش از حد به اطلاع رسانی

بسیاری از مدیران تمایل دارند که نام انتخاب شده برای برند آنها بتواند حداکثر اطلاعات ممکن درباره برند را به شنوندگان انتقال دهد.

اما نکته ای که مدیران باید به آن توجه داشته باشند این است که پرداختن بیش از حد به این گرایش، نامگذاری اشتباه برند را به دنبال خواهد داشت.

در زمان انتخاب نام برند باید به این موضوع را در نظر داشت که بازتاب دادن کامل و جامع تمام فعالیت های یک سازمان یا شرکت در نام برند آن شرکت یا سازمان، کار تقریبا غیرممکنی است.

9. انتخاب نام بر اساس پیش فرض های ذهنی

یکی دیگر از اشتباهات رایج در انتخاب نام برند، توجه بیش از حد به تصورات ذهنی و تجربیات شخصی است.

راه حل پیشنهادی متخصصان برای حل این مشکل، استفاده از معیارهای کاملا از پیش مشخص شده در انتخاب نام درست برای برند و عدم توجه به پیش داوری های ذهنی در این زمینه است.

8. پرهیز از انتخاب نام بر اساس ضرورت

یکی از موضوعاتی که در زمینه انتخاب اشتباه نام برند باید به آن اشاره کرد، انتخاب نام از روی ضرورت و ناچاری ناشی از کمبود وقت یا الزامات قانونی است.

نکته ای که در انتخاب نام برند باید به آن توجه داشت این است که فرایند انتخاب نام برند، فرایندی پیچیده و زمان بر است که در عین متکی بودن به خلاقیت باید بر اساس اصول و قواعد مشخص و بر اساس برنامه زمانی از قبل تدوین شده ای انجام شود.

با این همه و در بعضی از اوقات، عدم توجه به اصول و چارچوب های قانونی و رعایت نکردن زمانبندی های مشخص شده باعث می شود تا مدیران مجموعه ها مجبور شوند تا یک نام را بدون توجه به نیازهای شرکت و تنها به دلیل ضرورت انتخاب کنند.

این مطلب را از دست ندهید
کارشناس رسمی دادگستری و قیمت گذاری

مشاوره بامتخصصان آگاه و با تجربه در زمینه قوانین و مقرارت، یکی از راهکارهای دوری از این اشتباه است.

انتخاب اشتباه نام برند,اشتباهات در نامگذاری برند,انتخاب اشتباه نام برند,

7. عدم توجه به علائم تجاری

یکی دیگر از مواردی که در این فهرست باید به آن اشاره کنیم، عدم توجه کافی به اهمیت علائم تجاری در نامگذاری موفق برندها است.

در حال حاضر چیزی بیش از 13 میلیون علامت تجاری ثبت شده در سطح جهانی وجود دارد که تعداد این علائم به صورت روزافزون در حال ازدیاد است.

با این احتساب، شانس اینکه علامت انتخابی یک برند، پیش از آن توسط برند دیگری به ثبت رسیده باشد بسیار زیاد است.

استفاده از علائم تجاری پیچیده و ترکیبی، یکی از راه های کاهش شانس این رویداد و منحصر به فرد ماندن نام ها و علائم انتخابی برای برندها است.

6. عدم توجه به هویت های غیر کلامی

یکی دیگر از موضوعاتی که در زمینه نامگذاری اشتباه برند باید به آن اشاره کرد، عدم توجه به اهمیت هویت های غیر کلامی در انتخاب نام برند است.

توجه به سایر عناصر یک نام مانند ساختار موسیقیایی نام انتخابی و یا ظاهر نوشتاری آن، از جمله مواردی است که باعث می شود تا شانس در خاطر ماندن یک برند و به طبع آن موفقیت برند، به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

5. عدم توجه به اهمیت استاتژیک نام ها

بسیاری از مدیران از اهمیت خلاقیت در زمینه انتخاب نام برای برند خود آگاه هستند، اما موضوعی که بسیاری از آن آگاهی ندارند یا نسبت به آن بی توجهی می کنند، موضوع اهمیت استراتژیک نام ها برای سازمان ها است.

نام درست و مناسب برای یک برند، نامی است که ضمن بهره برده از عنصر خلاقیت و جذابیت، همخوانی و تناسب راهبردی و استراتژیک هم با محصولات و خدمات شرکت را داشته باشد.

انتخاب یک استراتژی دقیق و از قبل تدوین شده برای برند و توجه به آن در زمان انتخاب نام باعث می شود تا شانس موفقیت نام انتخاب شده برای برند به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

اشتباهات در نامگذاری برند,انتخاب اشتباه نام برند,اشتباهات در نامگذاری برند,

4. نگهداری نام های غیر مرتبط

یکی دیگر از مواردی که در زمینه اشتباهات در نامگذاری برند می توان به آن اشاره کرد، اصرار بعضی از مدیران برای حفظ و نگهداری نام هایی است که ارتباط خود با حوزه کاری برند را از دست داده اند.

بعضی از اوقات و با گذر زمان، حیطه کاری یک برند به قدری دچار نوآوری و تغییر می شود که نام برند دیگر هیچ همخوانی با زمینه فعالیت برند ندارد.

در این شرایط، اصرار به حفظ نام برند اشتباهی است که باید از آن پرهیز کرد و مدیران برند باید سریعا و البته با توجه به اصول و قواعد، نام جدیدی را برای برند خود انتخاب کنند.

3. عدم توجه به نتایج جهانی

مورد دیگری که در زمینه نامگذاری اشتباه برند باید به آن اشاره کنیم، موضوع عدم توجه به نتایج و تاثیرات جهانی یک نام است.

این مطلب را از دست ندهید
10 شغل ناسالم دنیا که باید در موردش بدانید

نکته ای که مدیران باید آن را همواره در نظر داشته باشند، تفاوت های فرهنگی بنیادی و مهم مردم در نقاط مختلف جهان است.

بر این اساس نام یا علامتی که در یک نقطه از جهان معنا و مفهوم مشخصی دارد، در نقطه دیگر می تواند معنا و مفهومی کاملا متمایز و حتی منفی داشته باشد.

توجه به فرهنگ مشتریان هدف و دقت کردن به موضوع معانی واژه ها و کلامات در زبان مردمان منطقه هدف، یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب نام درست برای یک برند است.

2. هر چیزی به نام نیاز دارد

به صورت کلی ذهن انسان به گونه ای سامان یافته است که بدون در اختیار داشتن نام نمی تواند به درستی در مورد یک موضوع فکر کند و توجه خود به موضوع را برای مدید ادامه دهد.

همین موضوع باعث شده تا یکی از الزامات اصلی و مهم برای تمام ایده ها و نوآوری های جدید، انتخاب نام برای این چیزهای نو و جدید است.

1. بی توجهی به ارزش و اهمیت نام های کوتاه

بی اعتنایی به اهمیت و ارزش نام های کوتاه و موجز از دیگر مواردی است که در زمینه انتخاب اشتباه نام برند باید به آن اشاره کرد.

نام های کوتاه در عین حال که به همان خوبی و توانایی نام های طولانی و پیچیده می توانند اطلاعات مربوط به یک شرکت را به مخاطبان انتقال دهند، شانس بیشتری برای به یادماندن در اذهان مشتریان بالقوه داشته و در نتیجه در درازمدت موفق تر هستند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت خرید فالوور اینستاگرام بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

دکمه بازگشت به بالا