کسب و کار

با حذف این اشتباهات، پول خود را چند برابر کنید

افزایش بازدید در گوگل

وضعیت مالی افراد پیش از آنکه نتیجه میزان کار کردن و درآمد آنها باشد، متاثر از نگرش‌های آنان است. به عبارتی برخی از افراد ممکن است درآمد زیادی داشته باشند، اما به دلیل نگرش‌های اشتباه همیشه مقروض و بدهکار باشند.

عکس این حالت نیز وجود دارد. افرادی که درآمد کم دارند اما حساب بانکی آنها همیشه پر است. پس آنچه درباره پول درآوردن مهم است حذف نگرش‌های اشتباه است. در اینجا به ۱۰ مورد از نگرش‌ های اشتباه درباره پس انداز اشاره شده است.

۱. موفقیت با اندازه تفکر شما تعیین می‌ شود

نگرش منفی نسبت به ثروتمندان و پول شما را دقیقاً در همان نقطه مالی که هستید نگه می‌دارد. نقطه‌ای که احتمالا بسیاری از مردم در حال شکستن یا عبور از آن هستند. پس لازم است نگرش خود را تغییر دهید و زمانی که این کار را انجام دادید، درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت.

موفقیت با اندازه باور شما سنجیده می‌شود. وقتی به اهداف کوچک فکر کنید باید انتظار دستاوردهای کوچک را داشته باشید. پس به اهداف بزرگ بیندیشید و موفقیت‌های بزرگ را بدست آورید.

۲. پس‌انداز کردن یا سرمایه‌گذاری فایده‌ای ندارد

برخی از افراد نسبت به پس‌انداز کردن پول دیدگاه منفی دارند. این نگرش اشتباه است و باید با این نگرش مبارزه کنید. پس‌انداز به همان اندازه که باعث ایجاد یک عادت خوب می‌شود، به جمع آوری سریع مبالغ زیاد نیز منجر می‌شود.

هنگامی که پس‌انداز را شروع کردید، همزمان با افزایش درآمد خود، مقدار پس‌اندازتان را نیز افزایش دهید.

۳. درآمد من در آینده افزایش می‌یابد، پس می‌توانم الان بیشتر خرج کنم

برخی از افراد با محاسبات اشتباه یا تصورات غلط، بر پولی که از کسب آن مطمئن نیستند حساب کرده و شروع به خرج کردن یا گرفتن وام می‌کنند. به هیچ وجه این کار را نکنید.

هرگز تضمینی وجود ندارد که در آینده درآمد بیشتری داشته باشید. همیشه سعی کنید در حد توان خود و مقدار پولی که دارید زندگی کنید، نه پولی که قرار است در آینده به دستتان برسد.

از وام نیز برای موارد ضروری که اکنون نیاز دارید استفاده کنید، نه برای شروع یک سبک زندگی آینده که متناسب با درآمد فعلی شما نیست.

۴. من نمی‌دانم چگونه پول را مدیریت کنم

این که شما یک برنامه‌ریز مالی معتبر نیستید به این معنی نیست که نمی‌توانید پول خود را به درستی مدیریت کنید.

خواه مشکل شما خرج کردن بیش از حد باشد یا صرفاً فقدان سازماندهی، مدیریت وضعیت مالی نباید کار طاقت فرسایی به نظر برسد. اگر دائماً به خود می‌گویید: «من مدیریت کردن پول را بلد نیستم»، پیامدهای مالی منفی را خواهید دید.

صرف زمان برای یادگیری اصول مالی شخصی و اجرای چند ابزار اساسی، مانند بودجه، می‌تواند به شما کمک کند تا مدیریت درست را به دست آورید.

شما همچنین باید نگرش مطمئن‌تری داشته باشید و باور داشته باشید که می‌توانید تصمیمات مالی خوبی بگیرید. همانطور که دانش شما افزایش می‌یابد، باید شروع به دیدن نتایج مثبت از نظر نتیجه نهایی خود کنید.

نگرش‌ های اشتباه درباره پس انداز,کارت به کارت آنی بانک تجارت,نگرش‌ های اشتباه درباره پس انداز

۵. هزینه کردن در لوازم ارزان نوعی پس‌انداز است

گاه پیش آمده به خرید بروید و ناگهان پیراهن یا ژاکتی با قیمت بسیار ارزان را ببینید. مثلا پیراهنی که قیمت آن از نظر شما ممکن است ۵۰۰ هزار تومان ارزش داشته باشد اما در آنجا فقط ۲۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده.

بنابراین تصمیم می‌گیرید آن را بخرید و به خیال خود کار درستی انجام داده‌اید. اما این نگرش اشتباه است و شما با خرید چیزی که قصد تهیه آن را نداشتید یا جز نیازهای اساسی شما نبوده، بودجه و پس‌انداز خود را از دست داده‌اید.

۶. چرا باید پول را برای روز مبادا کنار بگذارم و از آن لذت نبرم؟

پس انداز برای روز مبادا مهم است، زیرا ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که انتظارش را نداشتید. زندگی همین است، اما برخی خیال می‌کنند بهترین روش زندگی کردن، آن است که در لحظه زندگی کنیم و با خرج کردن، لذت ببریم.

در حالیکه پس‌انداز کردن همیشه لازم است. پس انداز فقط یک نوع بیمه نامه نیست. پس انداز امنیت و بودجه را برای کارهای دیگری که می‌خواهید در آینده انجام دهید فراهم می‌کند. هر چه پس انداز بیشتری ایجاد کنید، احساس آزادی بیشتری در مورد نحوه استفاده از ثروت خود خواهید داشت.

۷. من راه‌ های درست پول درآوردن را می‌دانم پس نیازی به مشاور ندارم

برخی از افراد خود را دانای کل می‌دانند و بر این باورند که پول درآوردن یعنی صرف زمان طولانی برای کار کردن.

گرچه این روش درست است، اما همیشه راه‌های مناسب و خوبی نیز برای کسب بهتر درآمد و یا پس‌انداز کردن وجود دارد که ممکن است از آن آگاه نباشید. پس خود را دانای کل نپندارید و با افراد ذی‌صلاح مشورت کنید.

۸. ریسک کردن اشتباه است

برخی از افراد از هر گونه ریسکی خودداری می‌کنند، در حالیکه برای افزایش ثروت باید گاهی ریسک کرد. البته منظور هر ریسکی نیست، بلکه ریسکی درست است که پشت آن آگاهی نیز باشد.

ممکن است گاهی در برخی از ریسک‌ها متضرر هم شوید، اما به تدریج با راه‌های افزایش ثروت و پول درآوردن نیز آشنا خواهید شد.

۹. کار و حقوق من کافیست

هیچگاه به کار و حقوقی که دارید اکتفا نکنید. به خصوص اگر در کشوری زندگی می‌کنید که تورم در آن زیاد است، سعی کنید کار دوم و یا راه‌هایی برای کسب حقوق بیشتر نیز پیدا کنید.

زیرا وقتی قیمت همه چیز چند برابر ‌شود، حقوق شما در همان حد ثابت باقی می‌ماند و باعث فقر تدریجی شما شود. امروزه راه اندازی کسب و کار اینترنتی با وجود امکاناتی مانند سامانه پرداخت اشتراکی از همیشه ساده تر شده است. پس شما هم دست به کار شوید.

۱۰. روش‌ های سنتی کسب و کار جوابگوی من است

برخی از افراد در کسب و کار خود به روش‌های سنتی پایبند هستند. این ویژگی در افراد مسن، رایج‌تر است. این افراد معمولا از فناوری‌های جدید می‌ترسند و یا نسبت به آن گارد منفی دارند.

به عنوان مثال برخی از مدیران کسب و کارهای سنتی ترجیح می‌دهند تعاملات خود با بانک‌ها را به همان روش سنتی یعنی مراجعه حضوری به بانک انجام دهند.

البته گاها کم‌سوادی افراد نیز دلیل این موضوع است. در حالیکه این روش‌ها شاید مدتی جوابگو باشد، اما شما را از رقبا عقب می‌راند و بر پول درآوردن شما تاثیر منفی می‌گذارد.

پس وقتی روش‌های مدرن و آسانی همچون انتقال وجه با کارت به کارت آنی بانک تجارت وجود دارد، چرا باید خود را اسیر روش‌ های سنتی نماییم؟ بنابراین لازم است با تحولات روز همگام شوید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا