کسب و کار

10 شیوه کار برای دورکاری در منزل

مهمترین نکات برای دورکاری در خانه

امروزه تلاش بسیاری برای دورکاری در منزل صورت می گیرد چرا که وقت و حوصله ها کاهش یافته است و همه به دنبال کار های خانگی هستند و البته بسیاری از مردم از جمله زنان خانه دار که شرایط کار در بیرون از منزل را ندارند، هم به دنبال این دست از کارها می گردند. وقتی سخن از کسب و کارهای خانگی به میام می آید، اکثر مردم تصورشان، کارهایی مانند پاک کردن سبزی و بسته بندی مواد غذایی و یا نهایتا تایپ و انجام کارهای هنری است! دورکاری یا فریلنسری، اصطلاحاتی هستند که شاید آن ها را نشنیده باشید و یا کار در منزل به صورت دورکاری برای تان عجیب باشد. در گذشته بسیاری از مردم چندان تصورات خوبی نسبت به دورکاری نداشتند اما در چند سال اخیر با تغییر دیدگاه ها نسبت به دورکاری در خانه، این شغل بسیار رواج یافته است تا جایی که بعضی از آن ها محدودیت سنی هم ندارند زیرا با ظهور عصر فناوری اطلاعات، همگی ترجیح خواهند داد تا خودشان را با آن تطبیق دهند. دورکاری در منزل خصوصیات مثبت بسیاری برای افراد به ارمغان آورده از جمله: هزینه پایین، ذخیره زمان و در آمد بسیار خوب. امروزه اغلب دورکاری ها مشاغلی هستند که با رایانه و اینترنت سر و کار دارند و این خود موجب راحتی کار آنها شده است. در ادامه قصد داریم بهترین شیوه کار برای دورکاری در منزل را برای شما بیان کنیم.

دورکاری در منزل,دورکاری بسته بندی در منزل,دورکاری در خانه

۱۰. از سکوت استفاده کنید

دورکاری در منزل یعنی به صورت تنها در خانه و طی ساعات مشخص و متمادی مشغول به کار شوید. باید تمام تلاش خود را بکنید که علاوه بر ایجاد یک محیط آرام از آن هم لذت ببرید. ممکن است در اثر این سکوت حوصله و میل تان نسبت به کار را از دست بدهید، پس بهتر است هر آنچه فضا را برای تان جذاب می کند را انجام دهید. مثلا می توانید از یک موسیقی بی کلام برای روانی آرام کمک بگیرید و یا رنگ های ملایمی را در دیزاین محل کار خود بکار ببرید، رنگ های یاسی، صورتی، آبی آسمانی و سبز بسیار مناسب هستند. در سکوتی که هستید سعی کنید تمام تمرکز خود را مشتمل کار و آینده روشن کنید تا از آن نهایت استفاده را برده باشید. سکوت را بهترین راه پیشرفت کاری خود در نظر بگیرید تا نتیجه مثبت آن به سوی شما باز گردد.

دورکاری در منزل,دورکاری در منزل تهران,دورکاری در منزل مشهد

۹. کاهش ساعات مشغول به کار

شما در دفتر خانگی خود تنها کار می کنید و به هیچ وجه زمان تلف شده ندارید، در نتیجه می توانید با صرف نصف زمان کارمندان به تمام کارهای خود برسید. بنابراین لازم نیست که کل روز را مشغول باشید و تمام وقت کار کنید. کارمندان در شرکت بیش از نیمی از زمان خود را پی کارهای متفرقه می گذرانند. اما دورکاری و کار در خانه چنین نیست و تنها طی آن زمان مشخص به موضوع اصلی می پردازید. قطعا با کاهش ساعات کاری خود لطمه ای به کیفیت کار شما وارد نمی شود زیرا همان زمان در دسترس را کامل صرف اصل موضوع می کنید.

دورکاری و کار در خانه,دورکاری کار در منزل,کار دورکاری در خانه

۸. بهتر است فقط در خانه کار کنید

بعضی افراد مشتاق انجام کارخود در خارج از منزل هستند و معمولا به مکان های شلوغ می روند که در هیاهو به کار خود برسند. اما باید گفت که این روش اشتباه است چرا که همیشه نمی توان مکان های مناسبی گیر آورد، گاهی اوقات انقدر شلوغ می شوند که به هیچ وجه اجازه تمرکز و کار را پیدا نمی کنید. پس اگر به کار در مکان هایی مثل: کافه و رستوران عادت کنید در صورت دسترسی نداشتن به آنها نمی توانید در سکوت خانه مشغول شوید. پس بهتر است به سکوت دلچسب خانه راضی باشید و از هیاهو های بی وقفه دوری کنید، در این صورت کار شما هم کیفیت خوبی خواهد داشت و هم برای خودتان راحت تر هستید.

دورکاری در منزل,دورکاری بسته بندی در منزل,دورکاری در خانه

۷. از آشپزخانه دوری کنید

هنگام کار بین زمان های مختلف میل به خوردن غذا و خوراکی در شما ایجاد می شود که بهتر است از آشپزخانه دوری کنید و فکر خوردن میان وعده را از سر خود بندازید. این میان وعده ها برای بدن شما ضروری نیست، شما تنها با خوردن مواد غذایی به اضافه شدن وزن خود کمک می کنید. برای دور ماندن از چاقی بهتر است این وعده ها را از لیست غذایی خود حذف کنید. اما از خوردن وعده های اصلی به هیچ وجه اجتناب نداشته باشید. در حین کار دورکاری در خانه از تنقلات استفاده نکنید، خوردن هله هوله سطح هوشیاری را پایین آورده و به دلیل سنگین شدن احساس خستگی و خواب آلودگی می کنید.

دورکاری در منزل,دورکاری بسته بندی در منزل,دورکاری در خانه

۶. تنظیم زمان انجام تفریح های بین کاری

یکسره و متداول کار کردن براى برخی افراد کسل کننده است و هدف ما خسته شدن در حین کار نیست! پس این افراد می توانند تایم مشخص و کوتاهی را بین کار خود به موارد متفرقه که حوصلشان را جا بیاورد بپردازند. اگر شما جز این دسته از آدم ها هستید، حتما تایمی که مشخص می کنید را در آخر به نحوی به خود اعلام کنید، برای این منظور می توانید موبایل تان را روی هشدار قرار دهید که در پایان زمان تفریحی شما را خبر کند. در غیر این صورت ممکن است مشغول شوید و زمان را فراموش کنید، به خصوص اگر تفریح شما بازی های آنلاین و فضای مجازی است، که در این مورد باید بیشتر حواستان را جمع کنید. هرگاه که وارد فضای مجازی و اینترنت می شویم یقینا ساعاتی در آن هستیم، که هنگام کار اشتباه است.

دورکاری در منزل,دورکاری بسته بندی در منزل,دورکاری در خانه

۵. اتاق خواب را محل کار خود قرار ندهید

به هیچ وجه محل کار و خواب خود را یکی نکنید، چراکه یا باعث بی خوابی شده و یا باعث می شود که همواره خواب آلوده باشید و نتوانید روی کار متمرکز شوید. می توانید از اتاق زیر شیروانی که در سکوت است یا اگر اتاق اضافه ای دارید از آن به عنوان محل کار خود استفاده کنید. همچنین اگر تنها زندگی می کنید محل دورکاری کار در منزل شما می تواند هر گوشه ای از خانه باشد.

هرگاه که برای خواب به اتاق خود می روید از پاسخ یا دریافت مسیج ها و ایمیل های کاری بپرهیزید چرا که فکر شما را مشغول کرده و دچار بی خوابی می شوید. این نکات را حتما رعایت کنید، زیرا در غیر این صورت یا کاری بی کیفیت و سرسری را تحویل می دهید یا اینکه میل به انجام دورکاری در خانه را از دست خواهید داد.

دورکاری در منزل,دورکاری بسته بندی در منزل,دورکاری در خانه

۴. محدود کردن تماس های غیر ضروری

تماس تلفنی در حین دورکاری در خانه می تواند تایم زیادی را هدر دهد و باعث شود آنچه که از موضوع در ذهن تان بوده را فراموش کنید. بهتر است در حین انجام کار فقط تماس های ضروری را پاسخ دهید و یا در صورت، توان گوشی خود را از دسترس خارج کنید و با تمرکز بیشتری به کار خود ادامه دهید و بعد از پایان کار تمامی تماس های بی پاسخ خودرا جویا شوید. این عمل آنقدر روی کیفیت کار شما تاثیر گذار است که قطعا توسط کارفرما تشویق خواهید شد. در ابتدای کار برای آنکه از زیر کار در بروید حاضر هستید به بی اهمیت ترین مسائل نیز بپردازید، پس اگر از همان موقع به راه حل مکالمه با گوشی روی نیاورید، عادت کرده و بعد از دوره مقدماتی خود نیز همچنان با گوشی در حین انجام کار رابطه خوبی نخواهید داشت.

دورکاری در منزل,دورکاری بسته بندی در منزل,دورکاری در خانه

۳. مرتب کردن محل کار

نا منظم و نا مرتب بودن محل کار شما باعث ایجاد استرس و اظطراب می شود و تمرکز شما را برای ارائه یک کار با کیفیت از بین می برد. چون محل کار شما خانه است و چندان برای تان اهمیت ندارد به سادگی می تواند به یک مکان کثیف تبدیل شود و این سبب استرس شما خواهد بود. بهتر است در نظم شخصی خود بسیار دقت کنید و همچنان به محل و اتاق کار خود اهمیت دهید. نا منظم بودن تنها در این مسئله مهم نیست بلکه به طور کلی انظباط موجب سر زندگی افراد می شود و حس خوشایندی را به وجود می آورد. هدف ما هم ارائه کاری با کیفیت است و تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که در آرامش به کار خود برسیم. یادتان باشد که نا مرتب بودن، تمایل شما را برای کار کردن از بین می برد.

دورکاری در منزل,دورکاری بسته بندی در منزل,دورکاری در خانه

۲. به راحتی خود اهمیت دهید

همانطور که گفته شد راحتی و آرامش تنها عاملی است که باعث تمایل شما به کار خواهد شد، پس همواره برای رسیدن به آن تلاش کنید. راحتی خود را همه جوره به هر روشی فراهم کنید، شاید برای شما فضایی با موسیقی درام آرامش بخش باشد حتما این کار را انجام دهید تا متوجه شوید که چقدر در کارایی خود کمک کرده اید. این نکته برای کیفیت کار بهتر است پس هیچ دلیلی ندارد که از انجام آن دوری کنید. فراهم کردن محل مناسب، استفاده از میز و صندلی راحت،  وجود بهترین امکانات، سیستم با ویندوز بالا، تنظیم نور نمایشگر طی ساعات های مختلف روز و مهم تر از همه مکانی آرام و خالی از هیاهو از جمله امکانات آرامش بخش برای شما خواهد بود و راحتی را به دنبال دارد.

دورکاری در منزل,دورکاری بسته بندی در منزل,دورکاری در خانه

۱. به شرایط کاری خود عادت نکنید

شرایطی که اکنون در آن هستید و سخت برای آن تلاش می کنید، ممکن است روزی دیگر نباشد پس خیلی هم به آن وابسته نشوید. اینکه این شرایط برای شما باقی بماند به هیچ وجه تضمینی نیست و اگر اینگونه فکر می کنید که تا ابد برایم باقی می ماند باید گفت که سخت در اشتباه هستید، کار همانطور که روزی برای شما پیدا شده ممکن است روزی هم همان طور برود. به این فکر کنید که این کار تنها برای امروز است و فردا دیگر وجود ندارد در این صورت هم کار با کیفیت تری به دست می آید و هم به شرایط وابسته نمی شوید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا