کسب و کار

10 اشتباه تاثیرگذار در مدیریت زمان

خلاصه نوشته
  • برای موفقیت در هر کاری باید حتما به عنصر مهم زمان توجه بسیاری نمود. اگر تا به حال چیزی از اشتباهات مدیریت زمان، نشنیده اید لطفا این مطلب را تا پایان دنبال کنید، و از ارزشمندترین ترفندهای استفاده صحیح از وقت آگاه شوید.

معرفی اشتباهات رایج در مدیریت زمان

مدیران موفق در عرصه رقابت های کوچک و بزرگ، با در نظر گرفتن زمان و نحوه استفاده از وقتشان توانسته اند، به درجات بالایی از پیشرفت دست یابند. اگر به عنوان یک مدیر، حجم کاری زیادی دارید، و همیشه از کمبود وقت شکایت می کنید، باید ابتدا ترفندهای لازم در مدیریت زمان را بیاموزید.

برای رهایی از بحران های رایج ناشی از عدم آگاهی در امور استفاده صحیح از وقت، راهکارهای بسیار مهمی وجود دارند، که می توانند، شما را به موفقیت های باورنکردنی برسانند. یک مدیر باید همچون فرمانده ای ماهر و شجاع، زمام امور را در دست گرفته و پیشرفت را برای تمام اعضا گروه به ارمغان بیاورند.

در ادامه Bestfarsi می خواهد 10 اشتباه رایج در مدیریت زمان را برای شما بیان کند. همراه ما باشید.

اشتباهات رایج در مدیریت زمان,اشتباهات فنی در مدیریت زمان,اشتباهات مدیریت زمان,

10. به تعویق انداختن کارها

یکی از اشتباهات مدیریت زمان به تعویق انداختن کارها می باشد. برای هر روز یک برنامه مدون  را در نظر گرفته و تمام تلاش خود را به کار ببندید تا در همان زمان تعیین شده تمام امور به سرانجام برسند.

یک مثل قدیمی مشهور می گوید: ” هرگز کار امروز را به فردا نیاندازید” همین جمله خردمندانه می تواند کلید طلایی موفقیت را در اختیارتان قرار دهد. انباشته شدن امور محوله موجی از سردرگمی را به زندگی و کار شما وارد می نماید.

9. اولویت بندی نکردن امور

شما به عنوان یک مدیر مدبر باید توانایی دسته بندی امور و در اولویت قرار دادن مسائل با اهمیت را داشته باشید. اگر یکی از کارکنان خبری غافلگیر کننده از بحرانی را بیان می کند و شما همزمان در حال اندیشیدن به امری مهم هستید، نباید رشته افکارتان به تشویش و سردرگمی دچار شوند.

با یک مدیریت زمان درست اول موضوع مهم تر را در نظر گرفته و بعد به دنبال بهترین راه حل ها در جهت رفع مشکلات بگردید.

ده اشتباه رایج در مدیریت زمان,مدیریت زمان,اشتباهات رایج در مدیریت زمان,

8. پرمشغله بودن به معنی موفقیت نیست

موفقیت به معنای ایجاد پیشرفت در یک زمینه مشخص می باشد، و انجام چندین کار به طور همزمان هم از اشتباهات رایج در مدیریت زمان محسوب می شود و هم  قطعا از درصد نتیجه مطلوب خواهد کاست.

به جای پرمشغله بودن به یک یا دو امری که به صورت هدفمند به آن ها اندیشیده اید بپردازید. زمانی که سر خود را بیخودی شلوغ می کنید، فقط حجم عظیمی از آدرنالین را در بدن تولید نموده و به استرس و اضطراب کارها می افزایید.

7. زمان بندی اشتباه کارها

هر انسانی بنا بر نوع زندگی و شرایط فیزیکی بدنش در ساعات مختلفی از روز بیشترین انرژی لازم را برای انجام فعالیت های روزمره خود خواهد داشت.

اگر فردی هستید که در نیمه دوم روز قابلیت بالاتری از خود به نمایش می گذارید، پس سحرخیز بودن قطعا موفقیت و خلاقیت چشمگیری از ذهن تان به نمایش نمی گذارد. یک زمان بندی درست را در مورد وظایف و امور کاری خود تدوین نمایید، تا بازدهی بهتری را شاهد باشید.

این مطلب را از دست ندهید
تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

اشتباهات فنی در مدیریت زمان,اشتباهات مدیریت زمان,ده اشتباه رایج در مدیریت زمان,

6. عملکرد چند وظیفه ای

خیلی از افراد برای صرفه جویی در وقت و انجام بیشتری از کارها، به طور همزمان به چند عملکرد می پردازند. فراموش نکنید، ذهن در امور مشخص کارکرد بهتری خواهد داشت و زمانی که در یک مسیر چند بعدی قرار بگیرد، سردرگمی و اشتباهات زیادتری به دنبال می آورد.

تمرکز یکی از عوامل رسیدن به موفقیت های بزرگ است و نباید صرفا برای چند دقیقه زمان بیشتر، تمام پروژه محوله را درگیر ساخت.

5. پذیرفتن بیش از حد مسئولیت ها

افراد مسئولیت پذیر قطعا انسان های موفق و تلاشگری هستند، اما این سخن به معنای این نیست که شما باید چندین مسئولیت همزمان را به دوش بکشید.

توان ذهنی و جسمی افراد متفاوت و محدود می باشد و تا محدوده خاصی می تواند موثر واقع شود. پس به جای پذیرش چند مسئولیت، تمام سعی و همت خود را بر یک هدف متمرکز نموده و از نتیجه ایده آل پایانی نهایت لذت را ببرید.

مدیریت زمان,اشتباهات رایج در مدیریت زمان,اشتباهات فنی در مدیریت زمان,

4. مدیریتی همراه با حواس پرتی

مدیران حواس پرت از اشتباهات و شکست های بیشتری رنج می برند و دچار اشتباهات رایج در مدیریت زمان می شوند. اگر نمی توانید ذهن تان را بر یک موضوع مشخص متمرکز نمایید، حتما از شیوه های مراقبه و مدیتیشن بهره بگیرید.

از هر چیزی که حتی برای مدتی کوتاه حواس شما را از امور محوله منحرف می سازد بپرهیزید. فقط به آنچه که به عنوان هدف در نظر گرفته اید بیاندیشید، و هر فعالیت متفرقه ای را به زمان بعد از کار موکول کنید.

3. نداشتن فهرستی از کارهای پیش رو

کارهایی که به عهده گرفته اید را در یک لیست مشخص دسته بندی نموده و بر اساس اولویت ها به انجام برسانید تا دچار اشتباهات فنی در مدیریت زمان نشوید.

در پروژه های گسترده همیشه حجمی زیاد از وظایف را مقابل خود می بینیم؛ و اگر با زمان بندی مدون و فهرستی منظم پیش نروید، به طور قطع نتایج مطلوبی نصیب تان نخواهد شد.

اشتباهات مدیریت زمان,ده اشتباه رایج در مدیریت زمان,مدیریت زمان,

2. استراحت نکردن

هر فرد موفقی در کنار فعالیت های گسترده و هدفمند حتما باید زمانی را به استراحت و رفع خستگی های کاری اختصاص بدهند. اوقات فراغت ذهن را به آرامش رسانده و می توان با تمرکز بالاتری به وظایف خود پرداخت.

یک پیاده روی ساده یا انجام چند حرکت کششی وقتی که پشت میز نشسته اید، تا حدود زیادی خستگی را از تن شما می زداید. هرگز استراحت را به چشم اتلاف وقت یا تنبلی نگاه نکنید، بلکه همان چند دقیقه ساده انرژی مضاعفی را برای ادامه امور به ارمغان خواهد آورد.

1. تعیین نکردن اهداف شخصی

تعیین نکردن اهداف شخصی افق های دید شما را نسبت به موضوعات مهم می بندد و دچار اشتباهات رایج در مدیریت زمان می شوید. در نظر گرفتن هدف های مشخص همچون رسیدن به پستی بالاتر یا دست یابی به یک پروژه ی با اهمیت نیازمند بررسی های همه جانبه و پرداختن به توانایی های فردی می باشد.

این مطلب را از دست ندهید
معرفی شرکت رایان پشتیبان

اهداف شخصی گاهی جامه آرزوها را بر تن می کنند، که به طور قطع می تواند انگیزه ای مضاعف برای گام برداشتن در مسیرهای موفقیت را به همراه بیاورد. هر کاری که موانع پیشرفت را از سر راه تان بردارد، به عنوان هدفی مدون گستره ای از افق های روشن را پیش روی شما به تصویر می کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا