آشپزیراهنمای سفر به اروپا

10 تا از بهترین غذاهای پرتغال

افزایش بازدید در گوگل

لیست غذاهای معروف کشور پرتغال

اگر به تاریخ علاقه مند باشید احتمالا می دانید که پرتغال در زمان های قدیم از دسته کشورهایی به شمار می رفته که مناطق زیادی را تحت سلطه و استعمار داشته است و همین امرباعث شده تا از فرهنگ ها و آداب و رسوم کشورهای مختلف تحت سلطه اش نیز بخش هایی را به یادگار نگه داشته باشد.

بخشی از این تلفیق فرهنگ مربوط به غذا و فرهنگ غذایی مردم پرتغال می شود که در نتیجه آن می توانید انواعی از غذاهای مختلف را پیدا کنید که هر کدام شان طعم و مزه ای فوق العاده دارند.

غذاهای اصیل در سفر به پرتغال بیشتر از نوع دریایی هستند اما روش پخت متفاوت آن ها باعث می شود تا شما مزه های جدیدی را تجربه کنید که بدون شک فراموش تان نخواهد شد. بنابراین اگر به این کشور فوق العاده سفر می کنید بهتر است تا آن ها را امتحان کنید.

در صورتی که شما هم اطلاع زیادی از غذاهای این کشور ندارید پس با بست فارسی همراه باشید تا شما را با ۱۰ تا از بهترین غذاهای پرتغالی آشنا کنیم.

بهترین غذاهای پرتغال,بهترین غذاهای پرتغالی,غذاهای سنتی کشور پرتغال

۱۰. پوستا میراندزا | Posta Mirandesa

اگر از دسته طرفداران استیک هستید، پوستا میراندزا یکی از بهترین غذاهایی است که می توانید در پرتغال امتحان کنید. این غذای خوشمزه از فیله استیک گاو تهیه شده و به خوبی روی آتش پخته می شود و بافت بی نظیری نیز دارد.

راز لذیذ بودن این غذا به گوشت فوق العاده و با کیفیت آن بر می گردد، زیرا این گوشت از گاوهای “میراندزا” تهیه می شود که در دشت های سر سبز پرتغال چرا کرده و به خوبی رشد کرده اند.

غذاهای محلی پرتغال,غذاهای معروف پرتغال,غذاهای معروف کشور پرتغال

۹. پولو الاگارئیرو | Polvo à Lagareiro

اگر مدت کوتاهی را در کشور پرتغال گذرانده باشید، از همان ابتدا به خوبی متوجه می شوید که در فرهنگ آشپزی آن طعم دار کردن غذا از مهم ترین بخش های موجود به شمار می رود و همین امر باعث شده است تا غذاهای پرتغالی طعم بی نظیری داشته باشند که هوش از سرتان خواهد پراند.

یکی از این غذاهای فوق العاده هشت پای لذیذی است که به خوبی پخته شده و برای طعم دار کردنش به آن مقدار زیادی سیر اضافه کرده و با روغن زیتون زیاد برشته می کنند.

این غذا از محبوب ترین غذاهای پرتغال به شمار می رود که می توانید آن را در اکثر رستوران های این کشور سفارش دهید و از طعم فوق العاده اش حسابی لذت ببرید.

غذاهای پرتغال,غذاهای کشور پرتغال,بهترین غذاهای پرتغال

۸. پورکو پرتو | Porco Preto

پورکو پرتو هم از دیگر غذاهای پرتغالی به شمار می رود که از گوشت قرمز تهیه شده و مزه ای فراموش نشدنی دارد.

این غذا که در اصل از گوشت های جزیره ای به نام “ایبری” تهیه شده اند، به طور معمول به همراه سالاد و یا چیپس سرو شده و اگر قصد دارید که بهترین نوع آن را امتحان کنید، باید به دنبال رستوران هایی در مزارع آلدنجو و اطراف آن باشید.

اولین موردی که در این غذا توجه تان را جلب خواهد کرد عطر فوق العاده آن است که به علت ژامبون های دودی است و علاوه بر آن طعم عالی اش هم باعث می شود تا به سرعت به یکی از محبوب ترین غذاهای شما تبدیل شود. بنابراین حتما آن را در طول سفرتان امتحان کنید.

بهترین غذاهای پرتغال,بهترین غذاهای پرتغالی,غذاهای سنتی کشور پرتغال

۷. فرانسزینیا | Francesinha

یکی از شهرهای دیدنی و دوست داشتنی پرتغال “پورتو” می باشد که از قضا غذاهای فوق العاده ای نیز دارد که هوش از سرتان خواهد پراند. فرانسزینیا در واقع یکی از غذاهای پرتغال و این شهر به شمار می رود.

در این غذا از سوسیس، استیک و چوریتز استفاده می شود که آن ها را روی نان قرار داده و پنیر آب شده ای با عنوان “ادام” را روی آن می ریزند تا ترکیب فوق العاده ای ایجاد کنند که از ذهن تان فراموش نخواهد شد.

این غذا معمولا به همراه سس گوجه ای تند و سیب زمینی های لذیذ سرو می شود که اگر دل تان بخواهد می توانید آن را به همراه تخم مرغ نیمرو هم سفارش دهید و از مزه آن حسابی لذت ببرید.

بهترین غذاهای پرتغال,بهترین غذاهای پرتغالی,غذاهای سنتی کشور پرتغال

۶. کالدرادا دئینگیاس | Caldeirada de Enguias

همانطور که گفتیم پرتغال غذاهای متنوعی دارد که همه آن ها در استیک و گوشت خلاصه نمی شود. کالدرادا دئینگیاس در واقع غذایی بسیار سالم و دریایی است که اگر از طرفداران سبک زندگی سالم باشید بدون شک می تواند برای تان انتخاب فوق العاده ای باشد.

این غذا حالتی مانند سوپ های خودمان دارد که در آن از مارماهی سرخ شده و لذیذ استفاده می شود تا ترکیب بی نظیری را خلق کند. اگر به منطقه مورتوسا سری بزنید، این غذا را به صورت خورشت خوشمزه ای امتحان خواهید کرد که برای طعم دار شدنش از فلفل زیاد به همراه زعفران استفاده می شود.

بهترین غذاهای پرتغال,بهترین غذاهای پرتغالی,غذاهای سنتی کشور پرتغال

۵. باکالیائو | Bacalhau

باکالیائو از بهترین غذاهای دریایی پرتغال به شمار می رود که به شما پیشنهاد می کنیم تا حتما آن را امتحان کنید. در این غذا از ماهی کاد استفاده می شود که بین افراد محلی پرتغال با نام ماهی وفادار نیز شناخته می شود.

باکالیائو غذای سنتی این کشور است که غذای ثابت سفره های مردم این کشور در جشن سال نو به شمار می رود و طرفداران زیادی هم دارد. جالب است بدانید که این غذا در هر منطقه ای رسپی خاص خودش را دارد که هرکدام از آن ها طعم فوق العاده ای دارند که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

بهترین غذاهای پرتغال,بهترین غذاهای پرتغالی,غذاهای سنتی کشور پرتغال

۴. آلیرا د میراندلا | Alheira de Mirandela

اگر علاقه دارید تا در پرتغال غذای ارزانی امتحان کنید که طعم بسیار عالی نیز داشته باشد، آلیرا د میراندلا نه تنها این ویژگی ها را داراست، بلکه فرهنگ جالبی نیز دارد که امتحان کردنش را برای تان جذاب تر خواهد کرد.

در سال ۱۴۹۵ یهودیان بسیار زیادی مجبور بودند که پرتغال را به صورت همیشگی ترک کنند اما برخی از آن ها به بخش های شمالی این کشور فرار کرده و برای جلوگیری از شناسایی شدن شان به کاتولیک بودن تظاهر کردند.

این غذا که ترکیبی از سوسیس مرغ می باشد، در واقع در نتیجه فرهنگ آشپزی این یهودیان ایجاد شده است که با گذشت سال ها هنوز هم محبوبیت خاص خودش را دارد.

بهترین غذاهای پرتغال,بهترین غذاهای پرتغالی,غذاهای سنتی کشور پرتغال

۳. کاتاپلانا | Cataplana de Marisco

یکی از دیگر از غذاهای معروف کشور پرتغال خورشت کاتاپلانا می باشد که به همراه برنج و چیپس سیب زمینی سرو شده و در ماهیتابه های جذاب و مسی پخته می شود.

اگر به دهکده پورتو براندئو سری بزنید، بدون شک از بهترین مناطقی است که می توانید این غذای جذاب را امتحان کنید و همزمان با آن از مناظر فوق العاده اطراف تان نیز لذت خواهید برد.

بهترین غذاهای پرتغال,بهترین غذاهای پرتغالی,غذاهای سنتی کشور پرتغال

۲. آروز دتامبوریل | Arroz de Tamboril

چنانچه که شما هم عاشق غذاهای برنجی هستید، این غذا می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد. تامبوریل در واقع غذایی دریایی است که در کنار برنج سرو می شود و وعده بسیار کاملی به شمار می رود که حسابی شما را سیر خواهد کرد.

این غذا به شکل های مختلفی پخته می شود که در سواحل مختلف زیبای پرتغال می توانید انواعی از مزه های فوق العاده آن را امتحان کنید. در این غذا ماهی و برنج در کنار گوجه، سبزیجات و سیر به خوبی و به مدت ۴ تا ۵ ساعت  پخته می شوند تا حسابی طعم دار و لذیذ شوند.

بهترین غذاهای پرتغال,بهترین غذاهای پرتغالی,غذاهای سنتی کشور پرتغال

۱. سوپا جیکاسو | Sopa de Cação

این غذا یکی از خوشمزه ترین و بهترین غذاهای پرتغالی محسوب می شود که پیشنهاد می کنیم تا حتما آن را امتحان کنید. در این غذا ماهی را در لیمو، گشنیز و سیر خوابانده و به خوبی طعم دار می کنند و سپس آن را در آب می جوشانند.

این غذا در کنار نانی ترد و خوشمزه از ذرت سرو می شود تا طعم فوق العاده آن را برای تان چندبرابر کند. بنابراین اگر به پرتغال سفر کردید اصلا از این غذای خوشمزه غافل نشوید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا