سبک زندگیسرگرمی

10 نکته برای داشتن آخر هفته ی شاد

آخر هفته شاد,آخر هفته شادی,آخر هفته ی شاد

چگونه آخر هفته شادی داشته باشید؟

آخر هفته ها موقعی برای گریز از همه استرس ها، تنش های کاری و روتین بودن وظایف شغلی و همچنین خستگی های طول هفته، خوشحال بودن و روحیه به دست آوردن برای آغاز هفته دیگر است؛ فرصتی که هفته ای دو بار رخ می دهد و سپس با گذشت پنج روز ادامه خواهد یافت. برای اینکه آرامش بگیرید و بتوانید افکار منفی و ناراحتی هایتان را از خود دور کنید و لحظات شادی را برای خود ایجاد کنید، 10 توصیه ای را که در این مقاله می خوانید انجام دهید و هر کدام را که بیشتر موثر است در آخر هفته ها از آن استفاده کنید تا اخر هفته خوب و شادی داشته باشید.

آخر هفته شاد,آخر هفته شادی,آخر هفته ی شاد

1. با دوستان تان رفت و آمد کنید

همیشه سعی کنید روابط اجتماعی خود را طوری ساماندهی کنید و بیشتر با اشخاصی رفت و آمد کنید که روحیه شادی داشته باشند و با افکار و منش مثبتی که دارند باعث بهبود وضع روحی شما نیز می شوند و تاثیر زیادی که این افراد بر روند سلامتی روح و روان شما دارند را باید قابل توجه در نظر گرفت. می توانید برای ادامه دادن این روابط در آخر هفته ها و روزهای تعطیل کمک بگیرید و با برنامه ریزی، دورهمی با آن ها در منزل خود یا منزل آن ها برگزار کنید.
اگر این امکان برایتان فراهم نبود، در مکان های آزاد و یا از کافه های گوناگونی که در سطح شهر وجود دارد استفاده کنید و قرارتان را هماهنگ کنید. همیشه در برخورد هایتان خبرهای ناراحت کننده را بازگو نکنید و بیشتر از مطالب طنز و جوک های جدیدی را که خوانده اید، بگویید و نکات مثبتی که در زندگی تان وجود دارد را شرح دهید حتی با وجود اینکه شرایط سخت است، از این طریق هم به خود و هم به دوستان تان با گفتن این صحبت ها کمک می کنید و آخر هفته ی شادی را برای خود رقم میزنید.

آخر هفته شاد,آخر هفته شادی,آخر هفته ی شاد

2. از خانه بیرون بروید

یکی از مشکلاتی که در بین اکثر خانواده ها وجود دارد این است که موقع تعطیلی هیچ برنامه ریزی ندارند و ترجیح می دهند در خانه بمانند، این کار نه تنها باعث رفع خستگی نمی شود بلکه باعث می شود بیشتر احساس کسالت کنید و هفته بعد را با روحیه ی ناخوشایندی شروع کنید. به همین دلیل باید حداقل یک روز، از دو روز آخر هفته را به پیکنیک رفتن و گشت و گذار در هوای آزاد سپری کنید، یا توانایی این را هم ندارید و پنج شنبه نیز تا نیمه وقت به کار مشغول هستید و جمعه را فقط به استراحت در منزل اختصاص داده اید، می توانید با خوردن شام در بیرون از منزل و یا به دیدن خانواده خود و یا بستگانتان بروید، این اقدام باعث می شود حال روحی تان بهتر شود و آخر هفته شادی داشته باشید.

آخر هفته شاد,آخر هفته شادی,آخر هفته ی شاد

3. مطالعه کنید

اگر از آن دسته از افراد هستید که همیشه کتاب می خوانند و مباحث علمی و تاریخی در روزهای که تعطیل نیست می خوانید. می توانید روز های تعطیل و آخر هفته را به خواندن رمان بپردازید و از ژانر عاشقانه ایرانی و خارجی استفاده نمایید، یا نسخه های صوتی آن را گوش دهید. همیشه قبل از خواندن رمان تحقیق کنید که قلم قوی دارد و پایانش خوش است که روحیه تان خراب نشود و آخرهفته تان هدر نرود.

آخر هفته شاد,آخر هفته شادی,آخر هفته ی شاد

4. خوردن غذاهایی که تا به حال نچشیده اید

اگر از خوردن غذاهای تکراری در طول هفته اذیت می شوید و یا در محل کار همیشه یک منوی تکراری از غذا برای شما می آورند، بهترین کار می تواند در آخر هفته تان آشپزی با سبک غذاهای دیگر کشورها باشد قبل از درست کردن غذا بی شک دستور پخت آن را می خوانید و به دلخواه خود غذایی را که دوست دارید و با ذائقه تان سازگاراست را می توانید درست کنید. اگر در شرایط مالی مناسبی به سر نمی برید و توانایی درست کردن غذایی با گوشت را ندارید، غذاها ی گیاهی را امتحان کنید و انواع سالاد های گیاهی و سوپ ها را با خلاقیت خود در آشپزی درست کنید.

آخر هفته شاد,آخر هفته شادی,آخر هفته ی شاد

5. از خواب زیاد بپرهیزید

اکثر افراد که در طول هفته از خواب کافی برخودار نیستند عقیده دارند باید آخر هفته را بخوابند تا بتوانند کمبود خوابی را که داشته اند به این صورت جبران کنند، اما شما این تفکر را نداشته باشید؛ به دلیل اینکه عادت خوابتان به هم می ریزد و برای شروع دوباره و وفق دادن خودتان با شرایط دچار دردسر خواهید شد، چون زمان بندی خوابتان به هم می ریزد. می توانید برای داشتن خواب کافی از بعضی از فعالیت هایتان که ضروری نیستند در طول هفته صرف نظر کنید و ساعت خوابتان را طوری تنظیم کنید که مشکلی برایتان در اثر کم خوابی به وجود نیاید.

این مطلب را از دست ندهید
10 تاثیر دوست اجتماعی از جنس مخالف

آخر هفته شاد,آخر هفته شادی,آخر هفته ی شاد

6. به طبیعت بروید

زندگی شهر نشینی باعث شده که انسان های امروزی همیشه با ساختمان های بلند و محیط های شلوغ عمومی برخورد داشته باشند، تا دیدن طبیعت و سرسبزی و رنگ آمیزی زیبای گل ها و درخت ها، اشخاصی که در محیط های اداری مشغول هستند بیشتر درگیر این مورد هستند. در تعطیلات آخر هفته می توانید با وجود رفتن به مراکز خرید، کافه و رستوارن ها به فضاهای در دسترس سرسبز همانند پارک های جنگلی بروید که نتیجه اش بدون شک برای روحیه تان خوب است و باعث نشاط شما می شود، چون از لحاظ علمی هم می توان گفت مناطق سرسبز اکسیژن بیشتری دارد و باعث می شود که علاوه بر حال روحی حال جسمی تان هم بهبود یابد.

آخر هفته شاد,آخر هفته شادی,آخر هفته ی شاد

7. به یک سفر یک روزه بروید

اصولا محیط های جدید و مکان های جدید انسان ها را از عادی شدن دور می کند، و این برای تمام افراد خوشایند است. مسافرت و خارج شدن از محدوده ای که در آن زندگی می کنید باعث خواهد شد ناراحتی و استرس هایی که داشته اید از شما دور شود و نوعی حس آزاد شدن را به شما القا کند. این حس به طوری در ضمیر ناخودآگاه شما جای می گیرد که برای فعالیت های دوباره شما انرژی می گیرید، و از رکود در کارهایتان جلوگیری می کنید. پس برای بهبود روحیه تان با دوستان یا خانواده تان به سفر بروید، می توانید از تورهای مسافرتی نیز استفاده کنید. حتما در هر جایی که زندگی می کنید جاذبه های گردشگری زیادی برای مسافرت های کوتاه مدت وجود دارد و نیازی به صرف هزینه زیادی ندارد.

آخر هفته شاد,آخر هفته شادی,آخر هفته ی شاد

8. چند فیلم کمدی تماشا کنید

همیشه تماشای یک فیلم خنده دار برای هر فردی که علاقه اصلیش فیلم هایی با ژانر اکشن یا درام می باشد، برای آخر هفته ای با نشاط بیشتر، لازم است. دیدن فیلم های کمدی یا ترکیب کمدی با موضوعی دیگر تاثیر زیادی در روحیه شما دارد. اگر از پس هزینه سینما رفتن بر نمی آیید؛ میتوانید با هزینه کم و مناسب عضو یکی از شبکه‌ های اینترنتی تماشای آنلاین فیلم شوید و از آرشیو طنز آن‌ ها، فیلمی را که دوست دارید و بازیگرانش مورد علاقه شما هستند را مشاهده کنید.

آخر هفته شاد,آخر هفته شادی,آخر هفته ی شاد

9. به پیاده روی بروید

پیاده روی برای کنترل استرس و آرامش گرفتن خوب است، می توانید با قدم زدن در مسیرهایی که خاطره خوبی از آن ها دارید و احساس خوبی را به شما منتقل می کنند و یا در دل طبیعت، خستگی های ذهن تان را به در کنید؛ همراه پیاده روی گوش کردن به موسیقی های آرام با هر وسیله ای که دارید احساس بهتری را به شما منتقل می کند. پس اگر به به طور حرفه ای پیاده روی نمی روید، سعی کنید در طول هفته و یا آخر هفته مسافتی را به این کار اختصاص دهید.

آخر هفته شاد,آخر هفته شادی,آخر هفته ی شاد

10. از تکنولوژی و اینترنت دور بمانید

استفاده و عادت کردن به اینترنت در بین همه انسان ها همه گیر شده است. بسیاری هستند که برای کم کردن وابستگی‌ شان به اینترنت یک روز در هفته به خصوص آخر هفته را بدون استفاده از اینترنت می گذرانند. زمان بدون اینترنت تمام استرس‌های ناشی از اخبار ناگوار جنگ ومشکلات اقتصادی، دغدغه های فکری محصولات مختلف و احساسات گوناگون را کم می کند و به شما کمک می کند که احساس بهتری داشته باشید و از کنار هم بودنتان لذت ببرید، این تصمیم را با مخاطبان و دوستانتان در میان بگذارید تا اگر برای کار واجبی نیاز داشتن شما در دسترس باشید به جای فضای مجازی با شما تماس بگیرند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن