سرگرمی

10 اختراع تصادفی جالب که شما را به وجد می آورد

افزایش بازدید در گوگل

با اختراعات تصادفی جالب آشنا شوید

قطعا مهم ترین اختراعات بشری، به زمان زیادی برای اجرایی شدن ایده اولیه شان احتیاج داشته اند، اما در بین آن ها موارد معروفی نیز وجود دارد که کاملا اتفاقی به وجود آمده اند و خیلی سریع به یکی از محبوب ترین محصولات تبدیل شده اند.

احتمالا برای شما هم بارها پیش آمده است که برنامه خاصی داشته باشید اما در حین عمل به آن، با موارد جدیدی رو به رو شوید که کاملا خارج از برنامه بوده اند اما نتیجه خوبی به همراه داشته اند.

در واقع داستان اختراعات تصادفی نیز به همین شکل بوده است و مخترع آن ها اصلا انتطار چیزی که پیش آمده را نداشته است اما خوشبختانه نتیجه برایش موفق آمیز بوده است.

اگر شما هم درمورد این اختراعات کنجکاو شده اید پس بهتر است با ما همراه باشید تا با ۱۰ اختراع تصادفی جالب که شما را به وجد می آورد، آشنا کنیم.

اختراع تصادفی,اختراعات تصادفی,اختراعات تصادفی بشر

۱۰. دستگاه تنظیم ضربان قلب

یکی از اختراعات مهم بشر که کمک بزرگی به علم پزشکی کرد، دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب بود و جالب است بدانید که این دستگاه کاملا تصادفی اختراع شد اما نتیجه فوق العاده ای داشت.

مخترع این دستگاه که در واقع مهندسی آمریکایی به نام ویلسون بود، در حال تحقیق بر روی دستگاه ضبط کننده ریتم قلب بود تا بتواند با آن پالس های الکتریکی را ضبط کند اما قضیه زمانی جالب شد که ویلسون به طور تصادفی از قطعه ای استفاده کرد که به جای ضبط پالس ها، شروع به تولید و ایجاد آن ها کرد.

این کار باعث شد که ویلسون به سرعت متوجه شود که چیزی شبیه ضربان قلب را شبیه سازی کرده است و تصمیم گرفت که تحقیقات قبلی اش را کنار بگذارد و روی اختراع تصادفی اش تمرکز کند.

در نهایت این اتفاق باعث شد که دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب با قابلیت ایمپلنت مدرن ایجاد شود و تاثیر بزرگی بر زندگی افراد بگذارد.

اختراعات تصادفی جالب,داستان اختراعات تصادفی,اختراع تصادفی

۹. شیشه های محافظ و ایمن

شیشه های ایمنی که در سال ۱۹۰۳ اختراع شدند، یکی دیگر از اختراعات بزرگی به شمار می روند که کاملا اتفاقی ایجاد شده اند.

مخترع این محصول شخصی به نام Edouard Benedictus است و داستان جالبی دارد. این شیمیدان فرانسوی زمانی با ایده شیشه ایمن رو به رو شد که فلاسک توی دستش را زمین انداخت و در کمال تعجب مشاهده کرد که شیشه اش خرد نشده است.

او به یاد آورد که از این فلاسک برای نگهداری سلولوز نیترات استفاده کرده و متوجه شد که این ماده باعث ایمنی شیشه شده است و لایه محافظی روی آن ایجاد کرده است.

اختراع تصادفی,اختراعات تصادفی,اختراعات تصادفی بشر

۸. اختراع فولاد ضد زنگ

جالب است بدانید که تا پیش از تولید فولاد ضد زنگ، کاملا برنامه چیز دیگری بود اما در نهایت باعث شد تا یکی از کاربردی ترین مواد موجود اختراع شود که امروزه در محصولات زیادی به کار می رود.

Harry Brearley متالوژیستی با ملیت انگلیسی بود که تلاش می کرد تا تفنگ هایی با لوله های خاص بسازد که قابلیت مقاومت در برابر ساییدگی و فرسودگی را داشته باشند اما خیلی اتفاقی در سال ۱۹۱۳ و در بین تلاش هایش، فولاد ضد زنگ را اختراع کرد.

اختراع تصادفی,اختراعات تصادفی,اختراعات تصادفی بشر

۷. تفلون نچسب

شاید کمی برای تان خنده دار و غیر قابل باور باشد که بگوییم تفلون در حین تولید یک یخچال مدرن و به طور اتفاقی اختراع شد!

مخترع تفلون شخصی به نام Roy J.Plunkett بود که که در حین تلاش هایش برای تولید یخچالی مدرن، ۲ گاز مختلف را برای نگهداری در محفظه بسته ای قرار داد اما وقتی در آن را باز کرد، به جای گاز با ماده نچسبی رو به رو شد که فهمید در برابر گرما نیز مقاوم است.

همین ویژگی ها باعث شد تا تفلون اختراع شود و بعدها یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده برای تولید ظروف و قابلمه های نچسب به شمار رود.

اختراع تصادفی,اختراعات تصادفی,اختراعات تصادفی بشر

۶. رنگ های مصنوعی

قطعا همه ما می دانیم که رنگ های ممصنوعی یکی از پرکاربرد ترین مواد در صنایع به شمار می روند که مصارف مختلفی دارند.

اما جالب است بدانید که رنگ های مصنوعی اصلا قرار نبود تولید شوند و زمانی که ویلیام پرکین در سال ۱۸۵۶ قصد داشت داروی مالاریا را کشف کند، خیلی اتفاقی وارد میدان شدند و جزو اختراعات مهم بشر به شمار آمدند.

بنابراین از این به بعد به خاطر داشته باشید که اغلب محصولات طراحی شده با رنگ های مصنوعی، رنگارنگ بودن شان را مدیون اتفاقی تصادفی هستند!

اختراع تصادفی,اختراعات تصادفی,اختراعات تصادفی بشر

۵. پنی سلین

یکی از معروف ترین اختراعات تصادفی در این لیست پنی سلین می باشد که احتمالا همه ما داستان کشف شدنش را بارها شنیده ایم. این ماده که امروزه یکی از مهم ترین داروها در زمینه پزشکی می باشد، کاملا تصادفی کشف شد اما نتایج فوق العاده ای داشت.

الکساندر فلمینگ در واقع شخصی بود که پنی سلین را در سال ۱۹۲۸ کشف کرد و زمانی متوجه این موضوع شد که به جای نتایج آزمایش هایش بر روی ویروس آنفولانزا، قارچی را پیدا کرد که از رشد ویروس ها جلوگیری کرده بود.

همین اتفاق باعث شد تا فلمینگ خاصیت این قارچ را کشف کند و پنی سلین با ارزش را به دنیای پزشکی عرضه کند.

اختراع تصادفی,اختراعات تصادفی,اختراعات تصادفی بشر

۴. بستنی یخی

احتمالا شما هم کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که آلاسکا یا بستنی یخی را دوست نداشته باشد. این اختراع تصادفی خوشمزه که جایگاه چهارم لیست ما را به خودش اختصاص داده است نیز حاصل اتفاقی تصادفی است که خوشبختانه نتایجی محبوب و دوست داشتنی داشته است!

Frank Epperson تنها ۱۱ سال داشت که این بستنی های رنگارنگ را کشف کرد!

او به طور تصادفی و شب هنگام مخلوطی از پودر سودای شیرین و آب را بیرون از خانه گذاشت و در نهایت آلاسکاهای خوشمزه ای پیدا کرد که امروزه از محبوب ترین خوراکی های دنیا به شمار می رود.

اختراع تصادفی,اختراعات تصادفی,اختراعات تصادفی بشر

۳. ماکروویو

شاید برای تان جالب باشد که بدانید ماکروویو هم از اختراعات تصادفی بشر به شمار می رود که امروزه در تمام خانه ها وجود دارد و یکی از پر استفاده ترین وسایل آشپزخانه ای به شمار می رود که خاستگاهش به زمان جنگ جهانی دوم بر می گردد!

در زمان این جنگ بود که دانشمندان حین تحقیقات شان بر روی دستگاهی شناساگر متوجه شدند که شکلات موجود در جیب یکی از آن ها در اثر پرتوهای تابیده شده آب شده است.

این اتفاق باعث شد که برای شناساگر محفظه ای طراحی شود و در نهایت به شکل امروزی اش برسد و با نام ماکروویو به عنوان یکی از کاربردی ترین اختراعات بشر ثبت شود.

اختراع تصادفی,اختراعات تصادفی,اختراعات تصادفی بشر

۲. چیپس!

یکی دیگر از جایگاه های خوشمزه لیست اختراعات تصادفی به چیپس سیب زمینی تعلق دارد که در نتیجه عصبانیت یک سر آشپز به نام George Crum و در سال ۱۸۵۳ اختراع شد و طولی نکشید که محبوبیتی جهانی پیدا کرد.

داستان از این قرار است که یکی از مشتری های این سرآشپز از ترد نبودن سیب زمینی سرخ کرده هایش ایراد گرفت و آن ها را پس فرستاد، این کار باعث شد تا crum از کوره در برود و برای تلافی، سیب زمینی ها را به شکل ورقه های بسیار نازک برید، به آن ها نمک زیادی اضافه کرد و درنهایت پس از سرخ کردن شان به مشتری تحویل داد.

البته نتیجه آن طوری که انتظارش را داشت پیش نرفت، زیرا از غذایش استقبال شد و مشتری باز هم از سیب زمینی هایش سفارش داد!

این داستان بامزه در واقع باعث شد تا یکی از خوشمزه ترین خوراکی های دنیا با عنوان چیپس سیب زمینی اختراع شود و طرفداران زیادی پیدا کند.

اختراع تصادفی,اختراعات تصادفی,اختراعات تصادفی بشر

۱. نوشابه کوکاکولا

رتبه اول لیست اختراعات تصادفی جالب به هیچ مورد دیگری تعلق ندارد جز نوشابه های محبوب کوکاکولا که تقریبا هیچ فردی وجود ندارد که تا کنون نامش را نشنیده باشد.

جالب است بدانید که در ابتدای تولید این نوشیدنی، یعنی در دهه ۱۸۸۰، کوکاکولا بیشتر از آن که یک نوشیدنی روزانه باشد، خاصیت درمانی داشت و حتی پیش از آن ۹ میلی گرم کوکایین در مواد اصلی اش به کار برده می شد!

اما خب زمان زیادی طول نکشید تا سازندگانش متوجه شوند که این نوشیدنی خاصیت درمانی ویژه ای ندارد، بنابراین به جای آن تصمیم گرفتند با ترکیب کردنش با سودا، نوشیدنی خوشمزه و شیرینی بسازند که امروزه ما آن را با عنوان کوکاکولا می شناسیم.

هرچند که مصرف نوشابه توصیه نمی شود اما در نهایت باید از John Pemberton     برای این اختراع تصادفی و خوشمزه ممنون باشیم.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا