سرگرمی

10 راه تشخیص عینک ری بن اصل از تقلبی

افزایش بازدید در گوگل

روش های تشخیص عینک ریبن اصل از فیک

بدون شک طرفداران عینک آفتابی با نام و آوازه ی ری بن به خوبی آشنایی دارند و خرید آن را در اولویت نسبت به سایر برندها قرار می دهند.

عینک های ری بن در سال ۱۹۳۷ توسط شرکت های آمریکایی برای استفاده افسران نیروی هوایی طراحی و به بازار ارائه شدند.

در سال ۱۹۹۹ امتیاز ساخت و صادرات ری بن به شرکتی ایتالیایی به نام لوکساتیکا واگذار گردید و پس از آن همه سازندگان ری بن را ایتالیا می دانند.

در نگاه اول این عینک ها تصویری از خلبانان را در ذهن تداعی می کنند و تا به حال رتبه نخست بهترین کیفیت، بالاترین درجه محافظت از اشعه های مضر خورشیدی و زیباترین طراحی را به خود اختصاص داده است.

حال می خواهیم ۱۰ را تشخیص عینک ری بن اصل از تقلبی را به شما بگوییم لطفا با بست فارسی همراه شوید.

می توانید عینک مورد نظر خود را از بهترین سایت خرید عینک آفتابی تهیه نمایید.

تشخیص عینک ری بن اصل,تشخیص عینک ری بن اصل از تقلبی,تشخیص عینک ریبن اصل امریکا

۱۰. بررسی لنز

در اولین نگاه برای تشخیص عینک آفتابی اصل همیشه به جنس لنز توجه می کنیم. با کمی دقت چند ضربه آرام به شیشه عینک بزنید، اگر صدایی کریستالی و ظریف داشت یعنی شما عینکی درست را انتخاب نموده اید.

البته در بازار جهانی ری بن هایی هم با لنزهای شیشه مصنوعی یافت می شوند، اما آن ها هم از شفافیت و وضوح فوق العاده ای برخوردارند. چنانچه نمای پشت لنز تیره یا کدر بود، قطعا ری بنی تقلبی را در دست گرفته اید.

۹. بررسی علائم روی دسته و قاب

علائم روی دسته عینک ری بن اصل حکاکی شده و هولوگرام قسمت جلوی عینک نیز باید کاملا واضح و غیرقابل کنده شدن باشد.

اگر علامت ها به شکل برچسب یا مات بودند، بدون شک ری بن تقلبی و نامطمئن است.

تشخیص عینک ریبن اصل و تقلبی,تشخیص عینک ری بن اصل,تشخیص عینک ری بن اصل از تقلبی

۸. جعبه و جاعینکی

لوگو و مارک ری بن بر قسمت جعبه و پاکت کیسه ای داخل آن به صورت کاملا واضح و با کیفیت حک شده و با ناخن قابل ایجاد خش یا برداشتن نخواهد بود. هیچ عینک ری بنی بدون جعبه و جاعینکی به بازار عرضه نمی شود.

در بیشتر جا عینکی ها هولوگرام به شکل گلدوزی و دوخته تعبیه گردیده و معمولا از جنس چرم مرغوب هم هستند. استفاده از دکمه های منقش به نشان ری بن نیز یکی دیگر از فاکتورهای تشخیص عینک ری بن اصل به شمار می رود.

۷. بررسی پد بینی

پد های بینی یکی دیگر از فاکتورهای تشخیص عینک ری بن اصل از تقلبی می باشد.

در ری بن اصل پدها از جنس پلاستیک مرغوب و لطیف طراحی شده اند، و زمانی که بر بینی قرار می گیرد، بسیار سبک و راحت هستند.

رنگی که در ساخت پدها به کار می برند، هلویی یا کرمی ملیح بوده و با قطعات فلزی به فریم اصلی می چسبند.

تشخیص عینک ری بن اصل,تشخیص عینک ری بن اصل از تقلبی,تشخیص عینک ریبن اصل امریکا

۶. به برچسب لنز توجه کنید

در هنگام خرید عینک آفتابی ری بن تنها وجود برچسب نباید شما را متقاعد سازد که حتما جنس اصل را در دست گرفته اید.

برچسب باید مشخصات گوناگونی مانند شفافیت، وضوح مارک، رنگ طلایی، وجود کلمات “UV Protecction” و “Sunglasses by Luxottica”، ثبت نشان ری بن در وسط برچسب و استفاده از نوعی چسب بدون لک برای تعبیه مارک بر لنز را دارا باشد. فراموش نکنید برچسب نباید رنگ زرد یا مات را به نمایش بگذارد.

۵. بررسی شماره مدل

در دو طرح تولیدی عینک ری بن به نام های “ویفرر” و “کلاب مستر” در قسمت داخلی دسته ی سمت چپ شماره سریال و شناسه ساخت، و در قسمت داخلی دسته سمت راست مارک ری بن و نام کشور سازنده حک می شوند.

اگر چه در تمام دنیا نام ایتالیا به عنوان تولید کننده ی ری بن بیان می گردد، اما به تازگی کشور چین نیز امتیاز ساخت آن را تحت لیسانس ایتالیا انجام می دهد پس چنانچه به نام چین بر دسته ری بن برخورد کردید، نشان از تقلبی بودن نمی باشد.

ضمن اینکه شماره شناسه منقوش بر عینک به راحتی از طریق سایت ری بن قابل پیگیری است تا با خیال راحت از خرید خود لذت ببرید.

تشخیص عینک ری بن اصل,تشخیص عینک ری بن اصل از تقلبی,تشخیص عینک ریبن اصل امریکا

۴. بررسی علامت “RB” بر لنز

یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای تشخیص عینک ریبن اصل و تقلبی حک نشان RB بر لنز می باشد؛ که تنها در مقابل نور قابل مشاهده است.

این نشان اختصاری از نام اولین سازنده ی ری بن در جهان به نام ” بوش اند لومب” بوده که هنوز هم توسط شرکت ایتالیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

از سویی دیگر در مدل های پلاریزه نشان لاتین “Ray.Ben P” را نیز حک می نمایند که در نمونه های تقلبی P  را از قلم می اندازند.

۳. بررسی کیفیت ساخت بدنه

تولید کنندگان عینک ری بن از قالب های یکدست برای ساخت آن بهره می گیرند و به همین جهت هیچ ناصافی و چندتکه بودنی را در فریم ری بن مشاهده نمی کنید.

در بخش های بالایی عینک به سمت دسته ها سطحی صاف و لطیف طراحی گردیده و چنانچه عینک شما از خطوط زبر تولید تشکیل شده متاسفانه نمونه ای تقلبی را دراختیار دارید.

در عینک ری بن برخلاف برخی عینک های آفتابی دیگر فریم نباید بسیار سبک، ظریف و شکننده باشد، زیرا در مغزی دسته ها از فلز مرغوب بهره گرفته اند که به وزن آن افزوده و استحکامش را تضمین می نماید.

تشخیص عینک ری بن اصل,تشخیص عینک ری بن اصل از تقلبی,تشخیص عینک ریبن اصل امریکا

۲. بررسی اتصالات

در ادامه معرفی گزینه های تشخیص عینک آفتابی اصل به نکات مهم در مورد اتصالات آن می رسیم.

تمام بخش های عینک ری بن اتصال ها توسط قطعات فلزی محکم و متناسب به یکدیگر متصل شده اند و از هیچگونه چسب یا لولاهای پلاستیکی بهره نگرفته اند.

لولاهای ری بن در قسمت متصل شدن دسته ها از ۷ دندانه طلایی برخوردار بوده که یکی دیگر از نمادهای شرکت سازنده به شمار می رود. در نمونه های خلبانی نیز تمام لولاها و اتصالات با فریم و سایر قسمت ها رنگی یکسان خواهند داشت.

۱. بررسی کتابچه و دستمال عینک

بدون شک هیچ شرکت تولیدکننده موفق و معتبری محصولات خود را بدون کتابچه توضیحات و دستمال مخصوص پاکیزگی لنزها رها نمی کند، اما تنها وجود این گزینه ها نمی تواند فاکتوری مناسب برای تشخیص عینک آفتابی اصل به شمار برود.

در برند ری بن کتابچه با ورقه های بسیار مرغوب و با فونت واضح و بدون هرگونه اشتباه تایپی بوده ضمن اینکه دستمالی که برای نظافت لنز در نظر گرفته شده از جنسی بسیار لطیف به همراه لوگوی دوخته یا حکاکی شده را در جاعینکی قرارداده اند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا