سلامت

۱۰ کیلو اضافه وزن در 3 ماه (لاغرها بخوانند)

افزایش بازدید در گوگل

رژیم ‌هایی که برای افراد چاق مورد استفاده قرار می‌ گیرد خیلی سریع جواب خواهد داد، در واقع بر خلاف رژیم‌ هایی که برای کاهی وزن ارائه می شود کسانی که درصدد استفاده از رژیم برای اضافه وزن هستند باید مدت زمان زیادی را صبر کنند تا به نتیجه دلخواه برسند. درمان لاغری یکی از مواردی است که افراد ضعیف و لاغر اندام همواره به دنبال راه حل های آن هستند.

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که هیچ ‌کس دوست ندارد چاق شود و در برحه ای از زمان زندگی می‌ کنیم که بیشتر اطرافیان ما به ‌دنبال راه‌ حل ‌هایی برای رفع چاقی خود هستند، بنابراین اگر متوجه شویم که کسی در صدد استفاده از برنامه هایی برای چاق شدن است بسیار متعجب خواهیم شد، اما باید این نکته را ذکر کنیم که در اطراف ما تعداد افراد زیادی هستند که از لاغری رنج می‌ برند و دوست دارند کمی چاق شوند.

همچنین بسیاری از آن‌ ها ممکن است رژیم‌ هایی را برای چاقی مورد استفاده قرار داده باشند. از طرفی بسیاری از این افراد به متخصصین تغذیه و رژیم درمانی مراجعه می ‌کنند تا بتوانند راه‌ حل‌ هایی را برای رفع لاغری خود دریافت کند. در ادامه مطالب مواردی را برای شما ذکر می ‌کنیم که با رعایت آن‌ ها می ‌توانید به وزن ایده‌ آل خود برسید.

💥🩺 بهترین سایت خدمات پزشکی آنلاین 🩺 💥
❤️ نگران بیماری خود نباشید، مقالات آموزشی، مشاوره و خدمات پزشکی ❤️

درمان لاغری,پیدا کردن علت لاغری,درمان لاغری

۱۰. پیدا کردن علت لاغری

بسیاری از افراد ممکن است از بچگی لاغر بوده باشند یا اینکه  لاغری ممکن است در دوران های مختلف زندگی آن ‌ها ایجاد شده باشد. به ‌طور کلی می‌ توان گفت بسیاری از افراد از زمانی ‌که به دنیا می آیند با لاغری دست و پنجه نرم می کنند.

لاغری در دوران هیا مختلفی از زندگی ممکن است رخ دهد که شامل: لاغری دوران جنینی، لاغری دوران خردسالی، قبل ‌از بلوغ، دوران بلوغ، لاغری زمان میانسالی و کهنسالی می شود.

در این قسمت از مطالب لازم به ذکر است که بگوییم یکی از مقاوم‌ ترین نوع لاغری می ‌تواند لاغری دوران قبل ‌از بلوغ و جنینی باشد، چرا که استحکام و تمام بنیان بدن در این دو دوره پایه‌ گذاری می ‌شود.

برای درمان لاغری همواره باید به دنبال علل پیدایش آن باشید، در واقع نگرانی‌ هایی شدید، افسردگی، رقابت، اضطراب، کم ‌غذا بودن، بی ‌اشتهایی، بد اشتهایی، عوامل هورمونی، پرکاری تیروئید، کم‌ کاری هورمون رشد، عدم جذب مواد مغذی، مصرف موادی که باعث افزایش سوخت‌ و ساز بدن می‌ شوند و …  به ‌راحتی می ‌توانند بر روی لاغری شما تاثیرگذار باشد، نا گفته نماند که لاغری ممکن است کاملاً ژنتیکی باشد.

۹. داشتن شرایط چاقی

با توجه به این ‌که علت ‌های مختلف لاغری را برای شما بیان کردیم برای رفع لاغری و چاق شدن باید با پزشکان متخصصی مشورت کنید تا آن‌ ها لاغر شدن شما را مورد بررسی قرار دهند. شاید بسیاری از افراد با توجه به این‌ که در خوردن غذا کم‌ کاری نمی‌ کنند، همچنان هم لاغر باشند.

از نظر این افراد ممکن است غذا خوردن ا نها هیچ مشکلی نداشته باشد، اما زمانی ‌که یک پزشک سبک زندگی و نحوه غذا خوردن فرد مورد نظر را بررسی می ‌کند، این‌ موضوع را بیان می کند که غذایی که می‌ خورد نه‌ تنها کافی نیست بلکه شرایط مناسبی را هم برای افزایش وزن ندارد، بنابراین می ‌توان گفت استفاده از خوراکی هایی که هر کدام از ارزش غذایی مناسبی برخوردار هستند و در شرایط مناسب می ‌توانند باعث افزایش وزن شما شوند بسیار مهم می باشد، البته در این ‌میان علل هورمونی هم باید مورد بررسی قرار گیرد.

درمان لاغری,پیدا کردن علت لاغری,درمان لاغری

۸. پیدا کردن ریشه لاغری

بی ‌اشتها بودن یا کم‌ اشتهایی با اینکه از علل مختلف لاغری به شمار می‌ رود، اما گاهی اوقات می‌ تواند نشان‌ دهنده یک مشکل بزرگ در بدن باشد و این‌ که بخواهیم با استفاده از شربت‌ های اشتهاآور و راه‌ های دیگر اشتهای خود را افزایش دهیم ممکن است خطرات جبران‌ ناپذیری را به ‌همراه داشته باشد، بنابراین وقت خود را برای استفاده از این نوع داروها تلف نکنید.

گاهی اوقات ممکن است فردی که به دنیا می ‌آید از بدو تولد هیچ‌ گونه دارویی مصرف نکرده باشد و یا هیچ ‌گونه مشکلی نداشته باشد، همچنین هیچ ‌گونه فعالیت بدنی را هم انجام نمی دهد که باعث لاغری وی شود، بنابراین در این‌ جا باید بگوییم به دلیل استرس ‌های زیادی که زمان نوجوانی قبل ‌از امتحان به وی وارد می‌ شود و این ‌که مقاومت شدیدی که با هم کلاسی ‌های خود دارد هورمون استرس در بدن وی بیشتر از دیگر افراد ترشح می ‌شود که این خود باعث جلوگیری از ساخت چربی و پروتئین در بدن می‌ شود و لاغری را در فرزندان شما به وجود می ‌آورد. می ‌توانید برای مطلع شدن از این مشکل آزمایش های هورمونی را انجام دهید.

۷. خواب کافی

کسانی که کم‌ خوابی دارند بدون شک بیشتر از با چاقی مواجه می‌ شوند، بنابراین زمانی ‌که شما به پزشک متخصص مراجعه کنید برای درمان لاغری به شما توصیه می ‌کنند که خواب کافی داشته باشید.

زمانی ‌که خواب هستید بدن شما به ساخت  و ساز عضلات جدید می‌ پردازد، دقیقا مانند فردی که بدنش زخمی است اگر زودتر بخوابد خوب می‌ شود، فردی که لاغر است اگر از خواب کافی برخوردار باشد می ‌تواند به حجم عضلانی دلخواه خود برسد.

درمان لاغری,پیدا کردن علت لاغری,درمان لاغری

۶. دوری از خود درمانی

شاید بسیاری از افراد صرفا به دلیل این ‌که فرزندان آن ها بی‌ اشتها هستند تنها راه ‌حل رفع این مشکل را شربت اشتها آور بدانند که همین امر باعث می ‌شود فرصت رشد بدنی و قدی را از فرزندان خود بگیرید.

یا بسیاری دیگر ممکن است تصور کنند که هر چه از مکمل ‌های پروتئینی استفاده کنند در چاقی آن‌ ها تاثیر زیادی دارد، اما این‌ موضوع را به یاد داشته باشید که مصرف پروتئین بیش‌ از حد ممکن است در اثر افزایش دینامیک پروتئینی  باعث لاغری شما شود، بنابراین کاملا از خود درمانی دوری کنید و به پزشک ‌های متخصص مراجعه کنید تا راه ‌حل ‌های درستی را برای درمان لاغری در اختیار شما قرار دهند.

۵. دوری از زیاد خوردن

این‌ موضوع را به یاد داشته باشید که زیاد خوردن یک روش مناسب برای خلاصی از لاغری نیست، چراکه گاهی اوقات خوردن بسیاری از آب ‌میوه ها، میوه‌ ها، عرقیات و … باعث می ‌شود که دچار عادت‌ های بد غذایی شوید که این خود لاغری را برای شما ایجاد می ‌کنند.

در چنین شرایطی نمی ‌توان یک نسخه واحد و یکسان را برای تمامی افرادی که از لاغری رنج می ‌برند تجویز کرد، چرا که شرایط بدنی هر فرد باید توسط پزشکان متخصص مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به شرایطی که وی دارد نسخه‌ هایی را برای رفع لاغری تجویز کنند.

درمان لاغری,پیدا کردن علت لاغری,درمان لاغری

۴. اصلاح سبک زندگی

بسیاری از کسانی که با لاغری مواجه اند، ممکن است سبک زندگی ناسالمی را در پیش گرفته باشند. به‌ عنوان مثال ممکن است بسیاری از آن ‌ها شب‌ه ا بیدار باشند و روزها بخوابند و نهار و شام آن ‌ها با هم یکی شود.

یا بسیاری از افراد ممکن است مدت ‌زمان طولانی را در طول روز به کار بپردازند و به غذا خوردن خود هیچ ‌گونه اهمیتی ندهند، بنابراین داشتن وعده‌ های غذایی سالم و مناسب و استراحت کافی می ‌تواند به رفع لاغری شما کمک زیادی کند.

۳. لاغری بیماری نیست

شاید بسیاری از افراد تصور کنند کسانی که با لاغری مواجه می‌ شوند بیمار هستند، اما در این ‌جا باید بگوییم که تعداد کمی از افرادی که با لاغری دست‌ و پنجه نرم می‌ کنند ممکن است مبتلا به بیماری خاصی باشند.

بسیاری از افرادی که با لاغری مواجه می ‌شوند اعتماد به ‌نفس خود را از دست می‌ دهند و احساس می‌ کنند که فرم بدن آن‌ ها کاملا زشت شده‌ است.  این افراد به‌ هیچ‌ وجه خود را زیبان نمی‌ بینند، افرادی که با لاغری مفرط دست‌ و پنجه نرم می ‌کنند از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستند و ممکن است کوچیک ‌ترین ویروسی آن ‌ها را تحریک کند.

درمان لاغری,پیدا کردن علت لاغری,درمان لاغری

۲. ورزش کردن

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که تنها افرادی که از اضافه‌ وزن برخوردار هستند باید ورزش کنند، اما باید بگوییم که ورزش کردن تنها کالری ‌های اضافی بدن را می ‌سوزاند و شما می ‌توانید با داشتن یک برنامه تمرینی مناسب در طی چند ماه به وزن ایده ‌آل و دلخواه خود برسید.

۱. استفاده از پروتئین و سبزیجات

اگر شما از افرادی هستید که وعده‌ های غذایی زیادی را میل  می‌ کنید اما همچنان لاغر هستید، بایدبه شما بگوییم که می ‌توانید مخلوطی از غذاها را در بشقاب خود جای دهید و ابتدا از غذاهای کم‌ کالری و پروتئینی مصرف کنید و سپس سبزیجات را میل نمایید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا