سلامت

۱۰ راهکار رفع بوی بد دهان

افزایش بازدید در گوگل

بوی بد دهان نشانه چیست؟

بوی بد دهان ممکن است به‌ علت وجود بیماری ‌های دهان و دندان یا اختلال گوارشی رخ دهد. در واقع درمان ‌های مختلفی برای رفع بوی بد دهان در طب سنتی و علم پزشکی وجود دارد که از میان آن ‌ها می ‌توان به استفاده از روغن درخت چای، گلاب، دهان‌ شویه، دانه رازیانه، جوش شیرین و … اشاره کرد.

شاید برای بسیاری از افراد پیش‌ آمده باشد که هنگام صحبت کردن به‌ علت بوی بد دهان مجبور به سکوت شوند و حتی افراد دیگر ممکن است از بوی بد دهان نفر کناری خود احساس خیلی بدی داشته باشند و دیدار خود را کوتاه می‌ کنند، از طرفی بوی بدی که از دهان استشمام می‌ شود یک مشکل غیر قابل‌ تحمل می ‌باشد و اعتماد به ‌نفس را در افراد کاهش می‌ دهد.

اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید به‌ راحتی می ‌توانید با راه‌ حل‌ های مختلف این مشکل را برای خود به حداقل برسانید به‌ همین علت در ادامه‌ مطالب ۱۰ راهکار برای رفع بوی بد دهان به شما معرفی خواهیم کرد.

راهکار برای رفع بوی بد دهان,رفع بوی بد دهان,رفع بوی بد دهان برای همیشه

۱۰. روغن دارچین

دارچین از دیگر گیاهانی است که در طب سنتی کاربرد زیادی دارد، در واقع شما با استفاده از روغن دارچین می‌ تواند از اثرات ضد باکتریایی آن استفاده کنید، چرا که برای از بین بردن بوی بد دهان تاثیر بسیار زیادی دارد و هیچ‌ گونه آسیبی به سلول ‌های لثه وارد نمی ‌کند.

۹. استفاده از گلاب

گلاب  بر این ‌که بسیار خوش‌ بو کننده است می‌ تواند به سلامت بهداشت دهان و دندان کمک کند. از دارچین به روش‌ های مختلفی می‌ توانید استفاده کنید، به‌ عنوان مثال زمانی‌ که در حال پختن غذا هستید مقداری از گلاب را درون غذای خود بریزید یا این ‌که یک قاشق از آن را به‌ صورت رقیق شده میل کنید، همچنین شربت گلاب از خاصیت‌ های بی ‌نظیری برخوردار است.

راهکار برای رفع بوی بد دهان,رفع بوی بد دهان,رفع بوی بد دهان برای همیشه

۸. استفاده از روغن درخت چای

تا این قسمت از مطالب روش‌ های پیشنهادی مختلفی را به شما ارائه دادیم، اما اگر به ‌دنبال کاهش بوی بد دهان در طب سنتی هستید بهتر است از روغن درخت چای استفاده کنید، چرا که بیماری ‌های دهان و التهاب لثه را کاهش می‌ دهد.

دهان ‌شویه ‌های گیاهی به‌ راحتی می‌ توانند با توجه به خواص ضد میکروبی که دارد بوی بد دهان شما را از بین ببرد. بسیاری از باکتری هایی که درون دهان وجود دارند ترکیبات گوگرد را آزاد خواهند کرد و روغن درخت چای هم می ‌تواند این باکتری ‌ها را کاهش دهد. برای استفاده از این روغن باید آن را با آب گرم رقیق نمایید و محلول را حدود ۳۰ ثانیه درون دهان خود بچرخانید و آن را مثل دهان‌ شویه استفاده کنید.

۷. استفاده از جوش شیرین

راهکار های مختلفی چون استفاده از جوش شیرین برای رفع بوی بد دهان وجود دارد که می ‌توانند به‌ صورت مستقیم بر روی باکتری ‌های دهان تأثیر بگذارد. با استفاده از جوش شیرین می ‌توانید دهان خانگی درست کنید و به سلامت دهان و دندان کمک نمایید. برای تهیه‌ دهان‌ شویه ابتدا یک فنجان آب گرم را با ۲ قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کنید سپس ۳۰ دقیقه آن را درون دهان خود نگه دارید.

راهکار برای رفع بوی بد دهان,رفع بوی بد دهان,رفع بوی بد دهان برای همیشه

۶. استفاده از سرکه

سرکه با توجه به این ‌که دارای اسید استیک است به باکتری ‌ها اجازه رشد نمی‌ دهد، بنابراین اگر از آن به ‌عنوان دهان‌ شویه استفاده کنید می‌ توانید رشد باکتری ‌های دهان را متوقف نمایید. برای استفاده از این محصول می‌ توانید ۲ قاشق غذاخوری سرکه را همراه با یک فنجان آب ترکیب کنید سپس به مدت ۳۰ ثانیه دهان خود را با آن بشویید.

۵. جعفری

از بین گیاهان خوشبو می ‌توان جعفری را نام برد که تاثیر زیادی برای رفع بوی بد دهان دارد و رایحه‌ تازه‌ آن کلروفیل بالایی را تولید می‌ کند که تاثیر خوشبو کنندگی دارد. جعفری می ‌تواند ترکیبات گوگردی را هم از بین ببرد، بنابراین به‌ راحتی می‌ توانید بعد از وعده‌ های غذایی خود یک برگ تازه جعفری را بجوید.

راهکار برای رفع بوی بد دهان,رفع بوی بد دهان,رفع بوی بد دهان برای همیشه

۴. دانه رازیانه

رازیانه خود دارای طعم شیرینی است و از اسانس‌ های معطری برخوردار می‌ باشد که می توان  بوی تازه ‌ای را به دهان شما ببخشد و در کشورهایی چون هند از اثر خوشبوکنندگی آن استفاده می کنند، بنابراین شما هم می ‌توانید برای رفع بوی بد دهان در صبح از رازیانه به صورت برشته یا ساده استفاده کنید.

۳. آب آناناس

مؤثرترین راهکار برای رفع بوی بد دهان استفاده از آب آناناس می ‌باشد. بسیاری از افراد معتقدند هیچ‌ گونه مدرک علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد، اما افراد زیادی از آب آناناس برای رفع بوی بد دهان استفاده کرده و از آن راضی هستند.

شما هم می ‌توانید بعد از وعده‌ های غذایی خورد یم لیوان آب آناناس خالص را استفاده کنید یا این‌ که یک تکه آناناس را به مدت چند دقیقه بجوشانید سپس جوشانده آن را به عنوان دهان‌ شویه استفاده کنید.

راهکار برای رفع بوی بد دهان,رفع بوی بد دهان,رفع بوی بد دهان برای همیشه

۲. استفاده از چای سبز

چای سبز خود دارای خاصیت خوشبو کنندگی و ضد عفونی کنندگی است و می‌ توانید آن را به ‌صورت موقت برای خوشبو کردن دهان خود استفاده کنید. در واقع علاوه‌ بر چای سبز نعنا هم همین اثر را دارد، بنابراین می ‌توانید هنگام استفاده از چای سبز چند تکه نعنا را هم به‌ کار ببرید تا تاثیر آن دو برابر شود.

۱. حفظ رطوبت دهان

اگر دهان شما خشک باشد می‌ تواند بوی بدی را ایجاد کند، بنابراین رطوبت رسانی به از بین رفتن باکتری‌ های دهان کمک زیادی می ‌کند. برای رفع بوی بد دهان برای همیشه بهتر است در طول روز آب زیادی استفاده کنید تا دهان شما خشک نشود، همچنین جویدن آدامس هم برای تولید بزاق روش بسیار مناسبی است که به از بین رفتن بوی بد دهان کمک خواهد کرد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا