سلامت

10 روش موثر از بین بردن جوش های صورت

افزایش بازدید در گوگل

راه های سریع از بین بردن جوش های صورت

جوش ها از دسته بیماری های پوستی هستند که اصلی ترین علت به وجود آمدن شان به ترشح زیاد سبوم مربوط می شود. این التهاب ها که اغلب با چرک پر می شوند به وسیله باکتری ها ایجاد شده اند.

این جوش ها ممکن است روی پوست صورت، گردن، کمر و حتی بازوهای تان نیز ایجاد شوند. اولین و بهترین کار ممکن برای درمان هر نوع جوش، مراجعه به پزشک می باشد.

در این بین، مواد طبیعی بسیار مفیدی نیز هستند که می توانید از آن ها برای بهبودی و یا کم کردن التهاب استفاده کنید.

💥 فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی 💥
🔷 نگران زمان نباش، قیمت ها را بررسی کرده و آنلاین خرید کنید 🔷

اگر علاقه دارید که اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید، پس با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ روش موثر از بین بردن جوش های صورت، آشنا کنیم.

از بین بردن جوش های صورت,بهترین درمان جوش صورت,درمان جوش صورت

۱۰. استفاده از یخ

یخ یکی از معروف ترین درمان های موجود در این لیست به شمار می رود که برای کاهش التهابات ناشی از جوش، تاثیر فوق العاده ای دارد.

استفاده از یخ باعث بسته شدن منافذ باز پوست و همچنین بهبود جریان گردش خون می شود و نقشی اساسی در از بین بردن چرک و چربی اضافی پوست تان خواهد داشت.

برای اینکه از این روش استفاده کنید، یک تکه یخ را درون پارچه پیچیده و به مدت چند ثانیه روی ناحیه مد نظرتان قرار دهید. سپس چند لحظه صبر کرده و دوباره این کار را تکرار کنید.

۹. استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای یکی از معروف ترین راه های از بین بردن جوش های صورت به شمار می رود که احتمالا شما هم بارها نامش را شنیده اید.

این روغن فوق العاده با دارا بودن خاصیت ضد باکتری، از فعالیت باکتری های ایجاد کننده جوش جلوگیری می کند.

در کنار ویژگی بالا، روغن درخت چای تسکین دهنده نیز هست، بنابراین استفاده از آن می تواند التهابات ناشی از جوش های صورت تان را تا حد زیادی کاهش دهد.

اگر شما جوش های سر سیاه و یا تو پر دارید نیز این روغن برای تان نتیجه بخش خواهد بود.

برای استفاده از خواص روغن درخت چای، یک پنبه را با میزان کمی روغن آغشته کرده و به آرامی روی نواحی مورد نظرتان اعمال کنید.

۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت تان را به آرامی شسته و خشک کنید. یکی از راه های دیگر برای استفاده از این روغن، مخلوط کردنش با ژل آلوئه ورا است.

پس از تهیه این مخلوط آن را روی جوش ها و بخش های ملتهب شده پوست تان بمالید و بعد از حدود ۲۰ دقیقه آبکشی کنید.

درمان سریع جوش صورت,از بین بردن جوش های صورت,بهترین درمان جوش صورت

۸. استفاده از عسل

بدون شک همه ما با عسل و خواص فوق العاده اش آشنایی داریم. بد نیست بدانید که این ماده یک منبعی غنی از آنتی بیوتیک هاست که علاوه بر افزایش سرعت بهبودی، از ایجاد جوش های جدید نیز جلوگیری خواهد کرد.

بنابراین استفاده از عسل، یکی از بهترین روش های درمانی برای جوش صورت می باشد که می توانید از آن کمک بگیرید.

برای استفاده از خواص این ماده، یک پنبه کوچک را به عسل آغشته کرده و بعد آن را به مدت نیم ساعت روی ناحیه مد نظرتان قرار دهید.

سپس صورت تان را با آب ولرم بشویید. سعی کنید که در طول روز چندبار این مراحل را تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

یکی دیگر از راه هایی که می توانید از آن استفاده کنید، ترکیب عسل و دارچین می باشد. چنانچه این ترکیب را پیش از خواب روی جوش های تان قرار دهید، روز بعد می بینید که میزان التهاب و قرمزی آن ها خیلی کمتر از قبل شده است.

۷. استفاده از بخار آب

بخار دادن پوست از آن دسته روش هایی است که احتمالا بارها نامش را شنیده اید و باید بدانید که این مورد در درمان سریع جوش صورت نیز نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت.

بخار آب باعث باز شدن منافذ بسته پوست تان شده و در نتیجه موجبات تنفس آن را فراهم می کند. این نفس کشیدن پوست باعث از بین رفتن باکتری ها و همچنین چربی های موجود در پوست تان خواهد شد.

برای استفاده از این روش، یک ظرف بزرگ را از آب جوش پر کرده و اجازه دهید که بخارات حاصل از آن به پوست شما برسد.

پس از این کار، صورت تان را با آب ولرم شست و شو داده و بعد از یک مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید.

از بین بردن جوش های صورت,بهترین درمان جوش صورت,درمان جوش صورت

۶. استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین از دسته موادی است که به علت خواص ویژه اش کاربردهای زیادی دارد. یکی از این کاربردها، درمان جوش های پوستی است که در واقع با از بین بردن چرک و روغن اضافی پوست، از ایجاد آن ها جلوگیری می کند.

برای کمک گرفتن از این روش باید یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با آبلیمو یا آب مخلوط کنید تا خمیر سفتی به دست بیاید.

صورت تان را به خوبی بشویید و درحالی که پوست تان هنوز کمی مرطوب است این خمیر را روی نواحی مورد نظر قرار دهید.

صبر کنید تا خمیر روی پوست تان خشک شود، اما حواس تان باشد که نگه داشتن زیاد آن روی صورت می تواند ایجاد التهاب و یا خشکی کند. بنابراین پس از چند دقیقه آن را برداشته و صورت تان را با آب گرم شست و شو دهید.

پیشنهاد می کنیم که برای نتیجه گیری بهتر، دوبار در روز از این روش استفاده کنید.

۵. استفاده از میوه پاپایا

پاپایا نوعی میوه پرخاصیت همراه با ویژگی های درمانی می باشد که می توانید از آن برای درمان جوش صورت نیز استفاده کنید.

وجود آنزیم ها و همچنین ویتامین A در این میوه، التهابات پوستی تان را تا حد یادی کاهش خواهد داد.

در این روش ابتدا آب پاپایا را گرفته و به کمک یک پنبه آن را روی جوش های تان بمالید. سپس حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد آن را بشویید.

اگر دوست دارید که از این میوه به عنوان ماسک نیز استفاده کنید، تنها کافیست که له شده این میوه را با کمی عسل مخلوط کرده و بعد خمیر به دست آمده را روی پوست تان بمالید.

پس از آنکه خمیر روی پوست تان خشک شد، آن را با آب شسته و صورت تان را به آرامی خشک کنید.

از بین بردن جوش های صورت,بهترین درمان جوش صورت,درمان جوش صورت

۴. استفاده از سیر

سیر یکی از پرخاصیت ترین مواد طبیعی به شمار می رود که بدون شک شما هم از ویژگی های فوق العاه آن با خبرید.

از آنجایی که سیر دارای ترکیبات ضد قارچ، ضد ویروس و همچنین آنتی اکسیدان هاست، در درمان جوش های تان بسیار موثر خواهد بود. علاوه بر آن، وجود گوگرد نیز از دیگر دلایل اثر بخشی این ماده در درمان بیماری های پوستی محسوب می شود.

برای استفاده از این روش، یک حبه سیر را به دو نیم تقسیم کرده و سپس آن را روی جوش های تان بمالید.

پس از گذشت ۵ دقیقه پوست تان را به آرامی آبکشی کنید. برای نتیجه گیری بهتر، پیشنهاد می کنیم که این کار را به طور منظم، تا از بین رفتن جوش های تان ادامه دهید.

در کنار موارد بالا، مصرف سیر به صورت خام در تصفیه خون تان بسیار موثر خواهد بود، اما حواس تان باشد که زیاده روی در آن می تواند برای معده تان مشکل ساز شود.

۳. خیار

خیار یکی از بهترین موارد برای درمان جوش صورت به شمار می رود که منبع فوق العاده ای از پتاسیم و همچنین ویتامین های E، A و C نیز می باشد.

خیار به دلیل دارا بودن اثر خنک کنندگی، در تسکین التهابات پوستی تاثیر بسیار ویژه ای خواهد داشت. علاوه بر آن، این ماده در کنار ویژگی های بی شمارش قیمت مناسبی نیز دارد که حسابی برای تان به صرفه خواهد بود.

برای استفاده از این روش، یک یا دو عدد خیار را خرد کرده و بگذارید که یک ساعت در آب بمانند. این کار باعث می شود که مواد مغذی خیار به آب منتقل شود.

سپس آب را از صافی عبور داده و از آن برای نوشیدن و یا شست و شو دادن صورت تان استفاده کنید.

علاوه بر این راه، شما می توانید از خیار به صورت مستقیم و به عنوان ماسک نیز استفاده کنید.

برای این کار خیار را برش زده و به مدت ۱۵ دقیقه آن را روی صورت تان قرار دهید و سپس پوست تان را بشویید. این کار باعث می شود که پوست تان از آلودگی ها پاکسازی شده و التهابات آن نیز کاهش پیدا کند.

از بین بردن جوش های صورت,بهترین درمان جوش صورت,درمان جوش صورت

۲. استفاده از خمیر دندان

استفاده از خمیر دندان برای تسکین و بهبود جوش های پوستی، یکی از روش های قدیمی است که طرفداران زیادی دارد.

اگر این روش را به همراه یخ درمانی امتحان کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

پیشنهاد می کنیم که برای درمان جوش صورت، به جای خمیر دندان های ژله ای از انواع سفید آن استفاده کنید.

در این روش، برای کاهش التهابات ناشی از جوش، پیش از خواب مقداری خمیر دندان را روی جوش های تان مالیده و سپس فردا صبح با آب ولرم آن را بشویید.

خواهید دید که التهاب و تورم جوش ها تا حد زیادی کاهش یافته است. برای آنکه سریع تر نتیجه بگیرید، بهتر است که در طول روز چندبار این روش را امتحان کنید.

فقط حواس تان باشد که برای اثر بخشی، خمیر دندان باید نیم ساعت روی محل مورد نظرتان بماند و سپس شسته شود.

۱. استفاده از لیموترش

آب لیمو ترش یکی از منابع غنی برای ویتامین ث به شمار می رود که در درمان جوش صورت، تاثیرات فوق العاده ای خواهد داشت.

آبلیمو به خشک شدن سریع جوش های تان کمک زیادی می کند. پیشنهاد می کنیم که به جای آبلیمو های آماده که پر از مواد نگهدارنده هستند، از انواع طبیعی آبلیمو استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

برای استفاده از خواص این ماده راه ها زیادی دارید. شما می توانید پیش از خواب یک پنبه کوچک را به آبلیمو آغشته کرده و آن را روی جوش های تان بمالید.

علاوه بر آن، شما می توانید از ترکیب آبلیمو و دارچین نیز استفاده کرده و آن را به مدت یک شب روی پوست تان قرار دهید. بدون شک روز بعد که صورت تان را می شویید متوجه می شوید که التهاب جوش های تان تا حد زیادی کمتر شده است.

حواس تان باشد که استفاده از آبلیمو برای افرادی که پوست حساسی دارند چندان مناسب نخواهد بود.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا