سلامت

۱۰ خواص شگفت انگیز نمک سیاه برای بدن

افزایش بازدید در گوگل

فواید نمک سیاه برای بدن

چندین راه وجود دارد که می ‌توانید از این ماده با ارزش برای درمان مشکلات مربوط به دستگاه گوارش و معده استفاده کنید.

نمک سیاه دارای مواد معدنی و ویتامین‌ های بسیاری می‌ باشد که اگر به ‌طور مرتب از آن استفاده کنید، متوجه خاصیت آن خواهید شد. این چاشنی هندی موجب آرام کردن روده ها و کاهش وزن می شود، همچنین به مبارزه با هیستری و چندین بیماری دیگر نیز کمک می‌ کند.

ترکیبات نمک سیاه شامل سدیم کلرید، سدیم بی سولفیت، سدیم سولفیت، سدیم  سولفات، آهن سولفید، سدیم بی سولفات و هیدروژن سولفید می شود که معروف به نمک سیاه هیمالیا می باشد.

منشا تولید نمک سیاه رشته‌ کوه‌ های هیمالیا می باشد که سرشار از آهن، پتاسیم و سایر مواد معدنی است. نمک سیاه به‌ خاطر وجود مواد گوگردی درون آن، اغلب طعمی شبیه به زرده تخم مرغ آب پز دارد. در ادامه مطالب ۱۰ مورد از فواید نمک سیاه را برای شما بیان خواهیم کرد.

خواص سنگ نمک سیاه,خواص نمک سیاه,فواید نمک سیاه

۱۰. نمک سیاه موجب تحریک گردش خون می ‌شود

یکی از مزایای نادیده گرفته شده نمک سیاه کمک به تضمین دستگاه گردش خون است که به دلیل سطح سدیم پایین‌ تر موجب رقیق شدن خون می ‌گردد و به گردش خون کمک می ‌کند؛ از طرفی سبب تعادل سطح فشار خون می گردد، همچنین از لختگی خون جلوگیری می ‌کند و با مشکل کلسترول مقابله خواهد کرد.

۹. درمان اختلالات مفصلی با نمک سیاه

اگر از دردهای مفصلی و سایر دردهای بدن رنج می‌ برید پیشنهاد ما به شما این است که نمک سیاه را امتحان کنید. ضماد نمک سیاه به‌ همراه انجام ماساژ حرارتی موجب بهبود درد مفاصل می‌ شود، به این صورت که مقداری نمک سیاه را در پارچه تمیزی قرار دهید تا به مرهم تبدیل شود.

در مرحله بعد باید کیسه پارچه‌ ای را روی یک قابلمه یا تابه گرم کنید، البته مواظب باشید که آن را بیش‌ از حد گرم نکنید یا نسوزانید؛ سپس این کیسه را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به آرامی روی قسمت آسیب دیده فشار دهید.

نمک سیاه,خواص سنگ نمک سیاه,خواص نمک سیاه

۸. نمک سیاه مشکلات تنفسی را از بین می برد

استنشاق نمک سیاه در درمان بسیاری از مشکلات تنفسی و سرماخوردگی و آلرژی  کمک زیادی می کند. افرادی که مبتلا به بیماری آسم و مشکلات سینوسی هستند، می ‌توانند با استنشاق نمک سیاه به بهبودی خود کمک کنند.

مقداری نمک سیاه را در دستگاه بخور بریزید و دو بار در روز از آن استفاده کنید، بعد از انجام این کار تغییرات چشمگیری را در سلامت تنفس خود مشاهده خواهید کرد.

۷. کنترل سطح کلسترول خون با نمک سیاه

افرادی که سطح کلسترول خونشان بالا است باید نمک سیاه را در رژیم غذایی خود بگنجانند، زیرا  باعث رقیق شدن خون می ‌شود که این کار سبب گردش خون کارآمد و کنترل سطح کلسترول خون خواهد شد.

برای جلوگیری از مشکلات بعد از خوردن غذا سعی کنید که نمک سیاه را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

خواص سنگ نمک سیاه,خواص نمک سیاه,فواید نمک سیاه

۶. نمک سیاه از پوکی استخوان جلوگیری می‌ کند

از خواص نمک سیاه می توان جلوگیری از پوکی استخوان را نام برد، به طور کلی یک چهارم از کل نمک موجود در بدن انسان در استخوان ها ذخیره شده است، بنابراین برای استحکام استخوان‌ ها، نمک به همراه مصرف کلسیم نیز ضروری می‌ باشد.

پوکی استخوان باعث می شود بدن سدیم را از استخوان ‌ها خارج  کند که به‌ مرور قدرت استخوان‌ ها کاهش می ‌یابد، در واقع این چاشنی با خواص درمانی که دارد از بروز این اختلال جلوگیری خواهد کرد.

اگر هر روز مقداری نمک سیاه را همراه با مقدار فراوانی آب بنوشید می ‌توانید از پوکی استخوان پیشگیری کنید.

۵. درمان دل درد با استفاده از نمک سیاه

نمک سیاه به‌ خاطر ماهیت قلیایی که دارد باعث متعادل کردن اسید در معده می ‌شود، این خاصیت از برگشت اسید معده جلوگیری می ‌کند و به درمان سوزش سر دل کمک خواهد کرد.

اگر معده شما در معرض حرارت زیاد قرار دارد، برای درمان اسیدیته و یبوست از نمک سیاه کمک بگیرید، از طرفی در صورت استفاده از غذای چرب، نمک سیاه را با سالاد مصرف کنید.

خواص سنگ نمک سیاه,خواص نمک سیاه,فواید نمک سیاه

۴. نمک سیاه برای جلوگیری از گرفتگی یا اسپاسم عضلانی

طبق اطلاعاتی که وجود دارد می توان گفت  نمک سیاه دارای مقادیر فراوانی پتاسیم است که گرفتگی عضلانی را برطرف می ‌کند، زیرا پتاسیم برای عملکرد صحیح ماهیچه‌ ها ضروری می‌ باشد. از دیگر مزیت های نمک سیاه کمک به جذب مواد معدنی ضروری بدن است.

۳. کنترل دیابت با استفاده از نمک سیاه

اگر می‌ خواهید از شر خطرات بیماری دیابت رهایی یابید، توصیه می ‌کنیم که همین امروز نمک سیاه را جایگزین نمک معمولی کنید. این چاشنی که به حفظ سطح قند خون در بدن کمک می‌ کند، برای کسانی که دیابت دارند، بسیار سودمند است.

اگر هر روز صبح ناشتا یک لیوان آب مخلوط با نمک سیاه بنوشید تمام سموم را از بدن خود دفع خواهید کرد.

خواص سنگ نمک سیاه,خواص نمک سیاه,فواید نمک سیاه

۲. کمک به کاهش وزن

فواید نمک سیاه برای بدن بسیار زیاد است به نحوی که از بیماری های بسیاری جلوگیری می کند، در واقع این چاشنی چون باعث تجزیه لیپیدها و آنزیم‌ ها می شود، می ‌تواند برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند بسیار سودمند باشد.

کمک به حرکات روده و مبارزه با نفخ و یبوست از طریق استفاده از نمک سیاه صورت خواهد گرفت و در کاهش وزن نقش بسزایی دارد.

۱. درمان نفخ و اسیدیته

نمک سیاه در داروهای آیورودا و تعدادی از  قرص ها و داروهای گوارشی استفاده می ‌شود، همان طور که گفته شد این نوع چاشنی به دلیل داشتن خاصیت قلیایی به درمان مشکلات معده و یبوست کمک می‌ کند، همچنین مشکلات مربوط به معده و رفلکس اسید را بهبود می‌ بخشد.

نمک حاوی سدیم کلرید، سولفات، آهن، منگنز، اکسید آهن است که نفخ را از بین می ‌برد،  اگر یک وعده غذایی سنگین و چرب میل کنید ممکن است با اختلال معده مواجه شوید، بنابراین نصف قاشق نمک سیاه را با آب معمولی مخلوط کرده و بنوشید تا باعث رفع سوء هاضمه شود.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا