سلامت

10 خوراکی برای کاهش میل به شیرینی/ چه بخوریم تا هوس شیرینی نکنیم؟

خلاصه نوشته
  • کاهش میل به شیرینی جات یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی است که به دلایل مختلفی همچون اضافه وزن، دیابت و... با آن درگیر هستند. حتی اگر چندان هم اهل خوردن شیرینی جات نیستید، بد نیست که با خوراکی های کمک کننده به کاهش میل به شیرینیجات آشنا شوید.

برای کاهش میل به شیرینی جات چه کار باید کرد؟

مصرف شیرینی یکی از عمده ترین دلایل ابتلا به بیماری هایی همچون چاقی، دیابت، کلسترول بالا، کند ذهنی، فراموشی در دوران سالمندی، بیش فعالی در کودکان و تولد نوزادان با وزن بیش از 5 کیلو می باشد. حذف هر ماده غذایی به طور کامل هرگز توصیه ای عاقلانه و دائمی نیست، اما می توان با مصرف برخی خوراکی ها میل به خوردن شیرینی جات را تا حد زیادی کاهش داد.

ذرات شیرینی با چسبیدن به بافت دندان موجب ایجاد پلاک شده و فرسایش ریشه را در پی دارد. از سویی دیگر ورود ذرات بافت استخوان ها را نیز با دفع کلسیم مواجه می سازد. اگر شما هم جزو افرادی هستید، که بسیار هوس شیرنی می کنید با Bestfarsi همراه شوید تا 10 خوراکی موثر در کاهش میل به شیرینی را با هم بررسی نماییم.

برای کاهش میل به شیرینی جات,راههای کاهش میل به شیرینی,کاهش میل به شیرینی,

10. شکلات تلخ

هر زمان که هوس شیرینی می کنیم، استفاده از شکلات یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود. شاید بپرسید مگر شکلات هم جزو شیرینی جات محسوب نمی گردد؟

باید بگوییم بله اما شکلات تلخ علاوه بر خوش طعم بودن؛ هوس شما را نسبت به مصرف شیرینی رفع می نماید و برای بدن نیز عوارضی در پی نخواهد داشت.

کاهش میل به شیرینی جات,کاهش میل به شیرینی در طب سنتی,برای کاهش میل به شیرینی جات,

9. ماست

ماست از جمله خوراکی هایی است که می توان با سبزیجات متنوع طعم های متفاوتی را در آن پدید آورد و برای کاهش میل به شیرینی جات بسیار موثر است. از آن جا که ماست غذایی سرشار از کلسیم می باشد، جایگزین خوبی برای شیرینی جات به شمار می رود.

هر زمان که حس گرسنگی به سراغ شما می آید با خوردن یک پیاله از انواع ماست مانند خیارماست، ماست بورانی، ماست نعنا و یا هر طعمی که می پسندید، می توانید به راحتی بر هوس شیرنی جات غالب آیید.

راههای کاهش میل به شیرینی,کاهش میل به شیرینی,کاهش میل به شیرینی جات,

8. تخم مرغ

زمانی که بدن با کمبود پروتئین مواجه شود، مغز به صورت خودکار تقاضای دریافت شیرینی می کند، زیرا مصرف مواد قندی به سرعت می توانند حس سیری در فرد ایجاد نمایند.

از همین رو شما با مصرف تخم مرغ که منبع خوبی از پروتئین می باشد، قادرید هوس درخواست شیرینی را در خود کاهش دهید.

کاهش میل به شیرینی در طب سنتی,برای کاهش میل به شیرینی جات,راههای کاهش میل به شیرینی,

7. گوشت قرمز و سفید

انواع گوشت قرمز و گوشت سفید مثل مرغ و ماهی نیز از جمله خوراکی هایی به شمار می روند، که میل به خوردن شیرینی را در شما به نحو چشمگیری کاهش می دهند.

خوردن این منابع پروتئین علاوه بر ایجاد حس سیری بیشتر، قادر است تناسب وزن را به همراه آورد و یکی از راههای کاهش میل به شیرینی می باشد.

کاهش میل به شیرینی,کاهش میل به شیرینی جات,کاهش میل به شیرینی در طب سنتی,

6. خرما

خرما از میوه هایی با قند طبیعی است که در بدن با سرعت بالاتری تجزیه و دفع می گردد. هر زمان احساس می کنید، نیاز به مصرف شیرینی دارید، دو عدد خرما میل نمایید تا به سرعت احساس ولع نسبت به خوردن مواد قندی را در شما کاهش دهد.

این مطلب را از دست ندهید
10 خاصیت برتر وانیل که روی سلامت و زیبایی شما تاثرگذار است

خرما خشک از ارزش غذایی بالاتری در مقایسه با نوع رطب آن برخوردار بوده و معمولا ماندگاری بسیار بیشتری خواهد داشت و برای کاهش میل به شیرینی جات بسیار موثر است.

برای کاهش میل به شیرینی جات,راههای کاهش میل به شیرینی,کاهش میل به شیرینی,

5. غلات کامل

غلات کامل به دلیل وجود سبوس علاوه بر ارزش غذایی خوبی که در تامین نیازهای بدن دارند، می توانند به عنوان جایگزینی برای مصرف شیرینی جات به شمار بروند.

نان ها و بیسکوییت هایی که از آرد غنی شده با سبوس و بدون قند و شکر تهیه می شوند؛ بهترین گزینه برای کاهش میل به مصرف مواد قندی در افراد دیابتی هستند.

کاهش میل به شیرینی جات,کاهش میل به شیرینی در طب سنتی,برای کاهش میل به شیرینی جات,

4. جویدن آدامس

جویدن آدامس از قدیمی ترین راه های کاهش میل به شیرینی است، که اگر از نوع بدون قندش بهره بگیرید بازهم همان نتیجه را برای شما به بار می آورد.

آدامس بدون قند علاوه بر کالری بسیار پایین موجب تحریک عضلات معده شده و به مغز فرمان دریافت را ارسال می دارد. همین روند موجب می شود تا شما دیگر هوسی برای خوردن مواد قندی نداشته باشید.

راههای کاهش میل به شیرینی,کاهش میل به شیرینی,کاهش میل به شیرینی جات,

3. توت خشک

انواع توت ها که به صورت خشکبار به بازار عرضه می گردند، منابع خوبی برای تامین انرژی و قند مورد نیاز بدن به شمار می روند. از آن جا که قند موجود در توت خشک به سرعت ترکیب و در دیواره روده ها جذب می شود، می تواند جایگزین انواع مواد قندی برای افراد سالم و مبتلا به دیابت باشد.

اگر جزو افرادی هستید که بسیار هوس خوردن شیرینی جات دارند، بهتر است همیشه مقداری توت خشک در جیب تان نگهدارید.

کاهش میل به شیرینی در طب سنتی,برای کاهش میل به شیرینی جات,راههای کاهش میل به شیرینی,

2. سبزیجات

مصرف سبزیجات به صورت روزانه و تازه باید جزو برنامه های غذایی همگان قرار بگیرد. در این میان سبزیجاتی که منبع آب فراوانی به شمار می روند، مانند هویج، کرفس، کاهو، کلم سفید و خیار قادرند شما را تا حدود زیادی از خوردن مواد قندی برحذر دارند.

یکی از دلایل میل به مصرف قند کم شدن آب بدن بوده که با نوشیدن آب یا خوردن سبزیجات به راحتی برطرف می گردد.

کاهش میل به شیرینی,کاهش میل به شیرینی جات,کاهش میل به شیرینی در طب سنتی,

1. سیب زمینی

سیب زمینی ماده خوراکی سرشار از نشاسته و کربوهیدرات است، که در زمان هوس شدید به مصرف مواد قندی می تواند به راحتی این حس شما را مهار نماید. ورود کربوهیدرات به بدن کبد را برای ساخت انسولین تحریک کرده و میزان قند خون را بالا می برد.

از همین رو استفاده از سیب زمینی به ویژه نوع سرخ کرده یکی از راه های کمک به کاهش میل شدید در خوردن مواد قندی می باشد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا