سلامت

10 خاصیت لیمو ترش برای سلامتی که باید بدانید

افزایش بازدید در گوگل

فواید لیمو ترش برای سلامتی

همانطور که خودتان هم می دانید، لیمو ترش جزء جدایی ناپذیر از بسیاری از دستورات غذایی می باشد که گاهی اوقات طعم و مزه اصلی غذا بدون عصاره این میوه چندان جالب نخواهد بود.

در کنار استفاده های غذایی، این میوه دارای خواص فوق العاده ای نیز هست که ممکن است برخی از آن ها را بارها شنیده باشید.

اما بهتر است بدانید که خواص لیمو ترش تنها به این موراد ختم نمی شود و از محافظت از بدن در برابر بیماری ها گرفته تا کمک به تناسب اندام را شامل می شود.

بنابراین به راحتی می توان گفت که افزودن لیمو ترش به سبد و رژیم غذایی فرد می تواند باعث بهبود سلامتی او شده و به عملکرد کلی بدنش نیز کمک کند.

چنانچه شما هم در مورد این میوه پر خاصیت و خوشمزه کنجکاو شده اید، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ تا از بهترین مزایای لیمو ترش برای سلامتی آشنا کنیم.

خاصیت لیمو ترش,خواص لیمو ترش,فواید لیمو ترش

۱۰. خواص ضد سرطانی

هر چند که این مورد کاملا اثبات نشده است، اما نتایج برخی از تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که لیمو ترش و سایر مرکبات شامل ترکیباتی هستند که می توانند خواص ضد سرطانی داشته باشند.

این گروه از ترکیبات در بدن حیوانات می توانند سرعت گسترش سلول های سرطانی را کاهش داده و همچنین بر سلول های مرده بدن نیز تاثیر بگذارند.

اینکه این خاصیت شگفت انگیز بر بدن انسان ها هم تاثیر دارد یا نه، هنوز به اثبات نرسیده و به تحقیق و پژوهش های بیشتری نیاز دارد.

۹. کمک به تناسب اندام

یکی از بهترین خواص لیمو ترش برای سلامتی، کمک به تناسب اندام و جلوگیری از افزایش وزن می باشد.

این میوه فوق العاده در ترکیباتش دارای آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول می باشد که می تواند سرعت افزایش وزن بدن را کاهش دهد.

علاوه بر آن، این آنتی اکیسدان باعث بهبود عملکرد بدن در کنترل قند خون و همچنین عملکرد هورمون انسولین می شود.

فواید لیمو ترش برای سلامتی,مزایای لیمو ترش,خاصیت لیمو ترش

۸. جلوگیری از ابتلا به اسکوربیت

پیش از هر چیز بهتر است بدانید که اسکوربیت نوعی بیماری است که از کمبود شدید ویتامین ث ناشی شده و بیشتر در بزرگ سالانی که دچار سوء تغذیه هستند دیده می شود.

اسکوربیت با علائمی همچون خونریزی لثه، شل شدن دندان ها، احساس درد در اعضای مختلف بدن، احساس اندوه و زود رنجی، درد شدید مفاصل، ریختن دندان ها، کبودی بدن، یرقان، خستگی مداوم، بیماری های مهلک قلبی و آب آوردن دندان ها شناسایی می شود.

یکی از مزایای لیمو ترش آن است که می تواند از این بیماری جلوگیری کرده و عملکرد بدن را بهبود ببخشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که حتما این میوه فوق العاده را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

۷. جلوگیری از ابتلا به کمبود ویتامین ث

ویتامین ث از دسته ویتامین های بسیار ضروری در بدن می باشد که کمبود آن می تواند مشکلات مختلفی همچون خونریزی لثه، کم خونی، کاهش توان بدن برای ترمیم زخم و مقابله با عفونت ها، خونریزی بینی، التهاب لثه، خشکی مو، کند شدن سوخت ساز و احتمال افزایش وزن، ورم و درد مفاصل، تضعیف مینای دندان، کبودی سریع پوست و.. ایجاد کند.

در این زمینه مصرف لیمو ترش می تواند موثر واقع شده و از ابتلا به کمبود ویتامین ث در بدن جلوگیری کند.

خاصیت لیمو ترش,خواص لیمو ترش,فواید لیمو ترش

۶. بهبود علائم سرما خوردگی

جالب است بدانید که یکی از فواید لیمو ترش، کمک به بهود عملکرد بدن در مبارزه با سرما خوردگی بوده و باعث کاهش علائم ناشی از آن می شود.

این خاصیت لیمو ترش به علت آن است که این میوه سرشار از ویتامین ث است و از همین رو می تواند در مقابله با بیماری هایی مانند سرما خوردگی موثر واقع شود.

۵. جذب بهتر آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی بسیاری مهم و ضروری در بدن هستند که با جلوگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، از بدن محافظت می کنند.

جالب است بدانید که نتایج تحقیقات مختلف نشان داده که اضافه کردن آب لیمو ترش به چای سبز می تواند به جذب بهتر آنتی اکسیدان ها کمک کند.

چای سبز که خودش نیز از نوشیدنی های بسیار پر خاصیت می باشد، با مقداری عصاره لیمو ترش به ترکیبی شگفت انگیز تبدیل می شود که برای سلامتی تان مفید خواهد بود.

خاصیت لیمو ترش,خواص لیمو ترش,فواید لیمو ترش

۴. کاهش ریسک ابتلا به بیماری های التهابی

جالب است بدانید که در بررسی های انجام گرفته نشان داده شده است که بتا کریپتوگزانتین می تواند خطر تشدید انواعی از بیماری های التهابی مثل آرتروز روماتیسمی را کاهش می دهد.

۳. حفاظت از بدن در برابر بیماری ها

پیش از هر چیز بهتر است بدانید که بتا کریپتوگزانتین نوعی پرو ویتامین آ می باشد که در بدن به شکل ویتامین آ درمی آید.

تحقیقاتی که بر روی این ماده انجام شده است نشان می دهد که بتا کریپتوگزانتین می تواند از بدن در مقابل بیماری های قلبی عروقی و همچنین پوکی استخوان جلوگیری کند.

در این زمینه یکی از خواص لیمو ترش دارا بودن مقادیر زیادی از بتا کریپتوگزانتین می باشد که مصرفش می تواند در بهبود عملکرد بدن و سلامتی آن نقش ویژه ای داشته باشد.

خاصیت لیمو ترش,خواص لیمو ترش,فواید لیمو ترش

۲. حفظ PH مناسب بدن

دانشمندان در این زمینه می گویند که لیمو ترش با دارا بودن اسید سیتریک می تواند PH بدن را در حد مناسبی نگه داشته و از مواردی مانند بیماری های قلبی، سرطان، افزایش وزن، خستگی و.. نیز جلوگیری کند.

بنابراین حتما پیشنهاد می کنیم تا این میوه شگفت انگیز و پرخاصیت را به رژیم غذایی تان اضافه کنید تا از مزایای بی شمارش بهره مند شوید.

۱. جلوگیری از ابتلا به سنگ کلیه

همانطور که پیش از این گفتیم، لیمو ترش در ترکیباتش دارای مقادیری اسید سیتریک نیز هست که در سوخت و ساز بدن نقشی کلیدی ایفا می کند.

در میان انواع این میوه، معمولا لیمو ترش های سبز و زرد میزان بیشتری اسید سیتریک داشته که حدودا ۸ درصد از وزن خشک این میوه را شامل می شود.

بد نیست بدانید که اسید سیتریک با ویتامین ث یا همان اسید آسکوربیک متفاوت است. این اسید می تواند سرعت تشکیل شدن سنگ در کلیه را کاهش داده و هم چنین از به هم چسبیدن کریستال ها به منظور تولید کریستال های بزرگ تر نیز جلوگیری کند.

به همین دلیلی یکی از خواص لیمو ترش به توانایی آن در جلوگیری از ابتلا به این بیماری مربوط می شود.

زمانی که میزان اسید سیتریک در ادرار بالا می رود، بدن در برابر تشکیل سنگ های حاوی کلسیم در کلیه مصونیت بیشتری خواهد داشت.

دانشمندان توصیه کرده اند که مصرف روزانه نیم فنجان از آب این میوه می تواند همان مقدار اسید سیتریکی که در داروها موجود است را به بدن برساند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا