سلامت

10 حرکت ورزشی عالی برای درمان غبغب

خلاصه نوشته

  • راه درمان غبغب در خانه یکی از راحت ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید آن هم بدون نیاز به کمک پزشک، و اگر به صورت مرتب تکرار شوند می توانند تاثیر بسزایی در رفع آن داشته باشند.

روش های درمان غبغب با حرکات ورزشی

غبغب یکی از مشکلاتی است که خیلی افراد با آن درگیر هستند و به دنبال راهی برای درمانش می گردند چراکه تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی هر فرد دارد. از این رو ما تصمیم گرفتیم که 10 ورزش مناسب برای درمان غبغب را به شما معرفی کنیم.

بهترین درمان غبغب,درمان غبغب,راه درمان غبغب

10. حرکت سر به سمت بالا | Head Lfts

در این حرکت باید طاق باز دراز کشیده به طوری که گردن در لبه تخت قرار داشته باشد و عضلات جلوگردن منقبض شده باشند و پس از آن سر را به سمت قفسه سینه حرکت دهید. البته این حرکت نباید طوری انجام شود که شانه های تان از تخت جدا گردد. این حالت باید 10 ثانیه حفظ گردد و به آرامی به حالت اولیه برگردید که دچار سرگیجه نشوید. حرکت بالا بردن سر باید 3 مرتبه تکرار شود. در صورت احساس سرگیجه بهتر است بین هر حرکت مکث کوتاهی داشته باشید.

راه های درمان غبغب,راههای درمان غبغب صورت,روش های درمان غبغب

9. قرار دادن زبان در خارج از دهان | Stick Out Tongue

یکی از بهترین حرکات برای رفع غبعب حرکت زبان خارج از دهان می باشد. برای انجام این حرکت کافی است با آرامش کامل نشسته یا سرپا بمانید و بعد با باز کردن دهان خود تا آخرین حد ممکن و خارج نمودن زبان تا آخر عضلات صورت خود را منقبض نمایید به طوری که حس کنید گردن  و چانه کاملا سفت شده است. هر بار خارج نمودن زبان از دهان باید 10 ثانیه طول بکشد و نیاز به 10 مرتبه تکرار دارد.

ورزش مناسب برای درمان غبغب,بهترین درمان غبغب,درمان غبغب

8. کبوتر | Pigeon

در حرکت کبوتر انگشت شصت در یک طرف فک و انگشت اشاره همان دست در قسمت استخوان فک قرار می گیرد. با انجام این حرکت سر و گردن خود را به سمت جلو حرکت داده و 30 ثانیه در این حالت بمانید. پس از این مدت دست خود را رها نموده و گردن را به حالت اولیه بازگردانید. این حرکت نیاز است که سه مرتبه تکرار گردد روش یکی از بهترین راه های درمان غبغب می باشد.

بهترین درمان غبغب,درمان غبغب,راه درمان غبغب

7. رها کردن فک | Jaw Release

ستون فقرات خود را به صورت نشسته یا ایستاده بکشید و سپس به شکل جوییدن لب ها، هر دو فک خود را حرکت دهید. در همین حین با بینی نفس کشیده و بازدم خود را خارج کنید. توجه داشته باشید که در زمان خارج نمودن هوا از دهان، حتما دهانتان تا آخرین حد باز باشد و زبان در پشت دندان های تان قرار داشته باشد. هر بار انجام این حرکت باید 90 ثانیه طول بکشد و نیاز است دو مرتبه تکرار شود.

بهترین درمان غبغب,درمان غبغب,راه درمان غبغب

6. کشش گردن به طرفین | Side Neck Stretch

برای این حرکت بهتر است که بر روی زمین بنشینید و یکی از دستان خود را با حفظ یک فاصله 30 سانتی متری از لگن بر روی زمین قرار دهید. البته مراقب باشید که بر روی نوک انگشتان خود تکیه ننمایید. سپس کف دست دیگر خود را با عبور از روی سرتان بر روی گوش خود قرار دهید. در همین حین با نگه داشتن سر خود گردنتان را به سمت شانه خود خم نمایید و به آرامی فشار دهید. پس از این کار آهسته نوک انگشتتان را از زمین جدا نموده و به بازو خود نزدیک کنید، به طوری که شانه به سمت پایین کشیده شود و سر به سمت دیگر حرکت کند. این حرکت را با دست دیگر خود نیز امتحان کنید و هر بار 10 ثانیه نگهدارید. نیاز است این حرکت  3 مرتبه تکرار گردد.

بهترین درمان غبغب,درمان غبغب,راه درمان غبغب

5. چرخش چانه | Chin Rotation

از راههای درمان غبغب صورت چرخش چانه است. در این روش صاف بنشینید به طوری که ستون فقراتتان کشیده شود. آنگاه سر خود را به آرامی به همراه چانه و غبغب دایره وار از شانه به سمت سینه و مجددا به سمت شانه دیگر و عقب بچرخانید. در صورتی که انجام کامل این حرکت برای تان دشوار است آن را به صورت نیم دایره شانه به شانه انجام دهید. حرکت چرخش شانه باید 10 مرتبه تکرار گردد.

این مطلب را از دست ندهید
۱۰ تا از راه های تقویت هوش و حافظه

بهترین درمان غبغب,درمان غبغب,راه درمان غبغب

4. بوسه زدن به سقف | Kiss The Ceiling

این حرکت از راه های درمان غبغب است که باید به صورت ایستاده و سر به سمت عقب باشد. با قرار گرفتن در این حالت سعی کنید دهان خود را به حالتی که گویی در حال بوسیدن سقف هستید قرار دهید و بکشید، در همان حال 5 ثانیه بمانید. طوری که انقباض و کشش را در صورت، چانه و گردن خود احساس کنید. پس ازانجام این حرکت دهان خود را به حالت عادی برگردانید و این حرکت را در دو ست 15 دقیقه ای تکرار نمایید.

بهترین درمان غبغب,درمان غبغب,راه درمان غبغب

3. حالت The O | O

در این روش باید طوری بنشینید که پشتتان صاف باشد و شانه ها نیز به سمت پایین متمایل باشند. سر نیز باید در حالتی باشد که بتوانید به سقف نگاه کنید. دهان خود را ببندید و لب ها را روی هم قرار دهید سپس لب های خود را به مدت 20 ثانیه  شکل O باز و بسته نمایید. در حین انجام این حرکت باید حس کنید که زیر گردنتان منقبض می گردد. پس از انجام این حرکت  دهان و چانه را شل کنید و این حرکات را ده بار تکرار نمایید.

بهترین درمان غبغب,درمان غبغب,راه درمان غبغب

2. برگرداندن لب ها | Pout And Tilt

این حرکت را می توان به صورت نشسته یا ایستاده انجام داد. برای انجام این حرکت کافی است که  لب پایین خود را بچرخانید و آن را برای یک ثانیه نگهدارید و بعد دوباره به حالت قبل باز گردید. برای آنکه بدانید حرکت را درست انجام می دهید انگشت تان را روی غبغب قرار دهید و چک کنید که ببینید پوستتان کشیده می  شود یا نه. در حرکت برگرداندن لب ها باید  با منقبض نمودن عضلات جلوی گردن، چانه و غبعب را به قفسه سینه نزدیک نمایید، سپس لب های خود را شل کرده و مجداا به حالت قبل باز گردید. این حرکت در مجموع باید 20 ست تکرار گردد.

بهترین درمان غبغب,درمان غبغب,راه درمان غبغب

1. فشار وارد کردن به زبان | Tongue Press

همانند حرکت قبل صاف بنشینید، سپس سر را به سمت بالا و شانه ها را به سمت پایین قرار دهید. پس از این کار با فشار دادن زبان به سقف دهان مدتی آن را نگه دارید. در همین حین چانه خود را تا جایی که امکان دارد به قفسه سینه نزدیک کنید البته توجه داشته باشید که حالت صاف پشتتان حفظ گردد. اگر این حرکت را به درستی انجام داده باشید باید در قسمت غبغب و جلوگردن خود انقباض را احساس نمایید. با انجام این مراحل دوباره زبان و گردن خود را به حالت قبل باز گردانید. هر ست این حرکت باید 20 مرتبه انجام شود. این جرکت بهترین روش درمان غبغب می باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
بستن