سلامت

10 دلیل برای اینکه علی رغم بهترین تلاش ها چرا لاغر نمی شویم

خلاصه نوشته

  • بیا با آن روبرو شویم. کاهش وزن بسیار راحت تر از اضافه وزن است. در بسیاری از موارد، شما ممکن است سخت تلاش کرده تا وزن خود را کم کنید اما این مهم اتفاق نمی افتد. این می تواند برای شما ناامید کننده باشد و در نهایت ممکن است انگیزه خود را از دست بدهید.

دلیل تعجب آور برای اینکه لاغر نمی شوید

اگر برای کاهش وزن سخت کار کرده اید اما موفق نبوده اید، از اهداف خود دست نکشید. دلایل زیادی وجود دارد که باعث کاهش وزن شما نمی شود. در بیشتر موارد، چند تغییر جزئی در روند روزمره شما می تواند نتایج باورنکردنی به شما بدهد.

10 دلیل پایین یک نقطه شروع عالی برای فهمیدن این است که چرا لاغر نمی شویم؟ یک احتمال خوب وجود دارد که مشکل را در این لیست پیدا کنید تا بتوانید به یک راه حل برسید. با بسیاری از تفکرات مثبت و کمی تلاش اضافی، به زودی شروع به ریختن آن وزن های ناخواسته خواهید کرد.

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که شما آنها را انجام می دهید (یا انجام نمی دهید) که باعث می شود وزن سنگین بماند و شما از آنها آگاهی نداشته باشید. BestFarsi در این لیست 10 دلیل را که ممکن است لاغر نشوید را جمع آوری کرده تا بخوانید و ببینید کدام یک از آنها مانع رسیدن شما به اهداف کاهش وزن می باشد. با ما همراه باشید، شاید از یادگیری موانع کاهش وزن در بدن متعجب شوید.

چرا با رژیم لاغر نمی شویم,چرا با ورزش لاغر نمی شویم,چرا لاغر نمي شويم

10. شما به اندازه کافی پروتئین نمی خورید

پروتئین مهمترین ماده مغذی مورد نیاز شما در هنگام کاهش وزن اصولی است. پروتئین از چند طریق به کاهش وزن کمک می کند. یک مطالعه توضیح می دهد که پروتئین مهمترین کمک به کاهش اشتها می باشد. خوردن یک رژیم غذایی پر پروتئین باعث می شود که گرسنگی کمتری داشته باشید. وقتی همیشه با اشتیاق به غذا خوردن مقابله نمی کنید، رعایت رژیم غذایی آسان است.

از همه مهمتر، باعث می شود احساس رضایت داشته باشید. اهمیت این احساس را خواهید فهمید، اگر تا به حال یک وعده غذایی خورده اید و مهم نیست که شام ​​چقدر بزرگ باشد، از آنچه خورده اید راضی نیستید و خواهان چیز دیگری هستید.

9. شما میان وعده های اشتباهی می خورید

میان وعده ها یک روش عالی برای مهار اشتهای شما از وعده غذایی به وعده غذایی است، اما ممکن است بسیار مشکل باشد. با این حال، غذاهای میان وعده ای که باید سالم باشند می توانند چربی یا قندهای مخفی داشته باشند. میان وعده هایی که ممکن است برای برخی از افراد مفید باشد ممکن است برای برخی دیگر چندان مفید نباشد.

یکی از راه های اطمینان از اینکه میان وعده های اشتباهی نمی خورید، دور ماندن از میان وعده های فرآوری شده است. حتی اگر برچسب سالم، کم کالری یا فاقد شکر داشته باشند، می تواند کالری خالی باشد که هیچ ارزش غذایی برای شما ایجاد نمی کند.

8. شما به اندازه کافی غذا نمی خورید

برای کمبود کالری، بسیاری از افراد ممکن است کالری زیادی را از دست دهند. این می تواند به همان اندازه مصرف کالری زیاد بد باشد. کم خوردن غذا می تواند یکی از دلایل لاغر نشدن شما باشد.

بدن انسان فوق العاده مقاوم است و برای زنده ماندن در شرایط چالش برانگیز آنچه را که باید انجام می دهد. مطالعات نشان داده که وقتی گرسنه می شوید، بدن شما شروع به ذخیره چربی و کالری می کند مانند خرسی که مواد غذایی را برای خواب زمستانی ذخیره خواهد کرد.

این چرخه در نهایت بر خلاف اهداف کاهش وزن شما موثر خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که به اندازه کافی غذا می خورید، بنابراین به حالت محرومیت در نمی آیید.

چرا لاغر نمی شوم,چرا لاغر نمی شویم,کاهش وزن

7. شما باید رژیم تمرینی خود را تغییر دهید

تمرین کردن بخشی جدایی ناپذیر در کاهش وزن است، اما گاهی اوقات ممکن است بر خلاف اهداف شما باشد. چند دلیل وجود دارد که این اتفاق می افتد.

یکی از دلایل اصلی این است که تمرینات را به درستی انجام نمی دهید. بعضی از افراد از فرم مناسب استفاده نمی کنند و یا خودشان را در سالن بدن سازی تحت فشار قرار نمی دهند. شما می دانید که آنها چه می گویند – بدون درد، بدون سود. در این حالت ضرر ندارد.

این مطلب را از دست ندهید
10 نکته تغذیه ای پزشکان برای پیشگیری از بیماری کرونا

دلیل دیگر این است که شما ممکن است کار اشتباهی انجام دهید. برخی از تمرینات برای کمک به شما در عضله سازی است. برخی بیشتر به چربی سوزی می پردازند. عضله سازی بسیار عالی است زیرا به شما کمک می کند تا سریعتر چربی بسوزانید.

6. خواب کافی ندارید

این بسیار جالب است که چگونه کمبود خواب می تواند منجر به کاهش وزن شما نشود. به گفته محققان موسسه ملی بهداشت (NIH)، کمبود خواب می تواند همان تأثیر ماری جوانا را در مغز شما بگذارد. انرژی شما را کم می کند، شما را تنبل می کند، و به شما مانیتور می دهد.

این کمبود انرژی به این معنی است که شما تا آنجا که می توانید حرکت نمی کنید، بنابراین به همان اندازه کالری نمی سوزانید. همچنین کمتر با اشتیاق به خوردن تنقلات ناسالم مبارزه خواهید کرد، بنابراین کالری خود را جمع می کنید. برای اینکه این اتفاق نیفتد، به اندازه کافی خوب و با کیفیت بخوابید.

5. آب کافی نمی نوشید

نوشیدن آب کافی قسمت عمده ای در کاهش وزن است. بدن شما برای همه چیز از آب استفاده می کند، بنابراین مصرف آب شما باید به اندازه کافی بالا باشد تا تمام این فعالیت ها را تأمین کند.

به گفته دکتر لوری شمک ، متخصص کاهش وزن و نویسنده پرفروش، هنگامی که کمبود آب بدن دارید، مغز می تواند تشنگی را با گرسنگی اشتباه بگیرد. این باعث می شود کالری اضافی بخورید. این را با متابولیسم آهسته جفت کنید و به راحتی می توان دریافت که مصرف کم آب می تواند منجر به کاهش وزن نشود.

کاهش وزن اصولی,چرا با رژیم لاغر نمی شویم,چرا با ورزش لاغر نمی شویم

4. شما اهداف غیرواقعی دارید

کاهش وزن چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد، دقیقاً مثل افزایش وزن ناخواسته یک شبه اتفاق نیفتاده است. هنگامی که اهداف غیر واقعی دارید، این می تواند به سرعت منجر به یک سری شکست ها شود، که می تواند به نظر برسد وزن شما کم نمی شود.

کاهش وزن یک مسابقه است. برخی اوج و فرودها وجود خواهد داشت. یک هفته ممکن است دو رقمی را رها کنید و در دو هفته آینده ممکن است چیزی را رها نکنید. آنچه یک ماه کار کرده ممکن است نیاز به تعدیلاتی در ماه آینده داشته باشد.

اهدافی را تعیین کنید، اما توجه داشته باشید که ممکن است مجبور شوید مسیر طی شده یا حتی زمان لازم برای رسیدن به آنها را تغییر دهید.

3. شما داروهایی مصرف می کنید که باعث می شود وزن کم نکنید

داروها می توانند مقصر دلیل اصلی اضافه وزن شما باشند یا نتایج طولانی مدت را مشاهده می کنید. به گفته محققان دانشگاه روچستر، این لیست از داروهایی را که به دلیل اضافه کردن وزن معروف هستند، مشاهده کنید :

  • داروهای دیابت
  • داروهای ضد روان پریشی
  • آنتی هیستامین ها
  • داروهای ضد تشنج
  • داروهای ضد افسردگی
  • داروهای صرع
  • مواد افیونی
  • استروئیدها
  • داروهای فشار خون بالا
  • کورتیکواستروئیدها
  • مسدود کننده های بتا
  • داروهای آلرژی

همانطور که می بینید، داروهای زیادی وجود دارد که می تواند مانع کاهش وزن شما شود. راه حل می تواند کمی بیشتر کار کردن باشد. با این حال، اگر این مسئله بیش از حد در تلاش شما تداخل ایجاد کند، ممکن است لازم باشد با پزشک خود در مورد داروهای جایگزین صحبت کنید.

2. استرس دارید

استرس علی رغم تمام تلاش شما برای کاهش وزن می تواند مستقیماً منجر به افزایش وزن شود. به طور مستقیم، استرس تولید هورمونی به نام کورتیزول را افزایش می دهد. اگرچه کورتیزول هنگامی که به میزان مناسب ترشح شود مفید است، کورتیزول اضافی باعث افزایش قند خون می شود تا در واکنش به هر آنچه شما را تحت فشار قرار می دهد، پاسخ “مبارزه یا فرار” ایجاد کند. با از بین رفتن عامل استرس زا، قند خون شما پایین می آید و گرسنه می شوید. شما احتمالاً خواهان غذاهای ناسالم هستید و از آنجا که از واکنش “جنگ یا گریز” خسته شده اید، احتمال بیشتری دارد که به تغذیه نامناسب تن دهید.

این مطلب را از دست ندهید
روش های مراقبت از پوست و درمان مشکلات پوستی

1. ذهنیت منفی دارید

انرژی ذهنی و جسمی شما با هم مرتبط هستند. افکار، احساسات و اعتقادات شما می تواند بر احساس و واکنش بدن تأثیر بگذارد. اگر ذهنیت منفی در مورد کاهش وزن دارید، بدن شما ممکن است با کاهش وزن پاسخ ندهد.

شما باید به یاد داشته باشید که در مورد اهداف کاهش وزن خود خوش بین باشید. حتی وقتی سفر چالش برانگیز به نظر می رسد، به یاد داشته باشید که مثبت اندیشی نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
بستن