سلامت

10 عادت برای کاهش وزن صبحگاهی

خلاصه نوشته

  • کاهش وزن با ورزش صبحگاهی، یکی دیگر از متدهای موثر برای افرادی است که می خواهند لاغر شود و برای نتیجه گیری از کاهش وزن در صبح باید پیش از هر چیز یک زندگی سالم را شروع کنید و عادات بد غذایی تان را کنار بگذارید!

عادت هایی برای کاهش وزن صبحگاهی

اضافه وزن، مشکل نیمی از افراد جامعه است که تمامی ما با آن دست و ‌پنجه نرم کرده اند و متاسفانه اشکال کار همینجاست، دسته و پنجه نرم کردن! افراد زیادی را می بینیم که هیچ تلاشی برای لاغر شدن نمی کنند و انتظار دارند که یک شبه لاغر شوند و این در حالی است که یک شبه چاق نشدند! شاید برای شما هم این اتفاق افتاده است که عقربه ترازو هیچ تغییری نمی کند و احساس نا امیدی همه وجودتان را فرا می گیرد در صورتی که فکر می کنید هم به اندازه کافی ورزش کرده اید و هم رژیم غذایی مناسبی داشته اید. اما آیا تا به حال با خودتان فکر کرده اید که اگر واقعا یک رژیم غذایی سالم داشتید، قطعا نتیجه آن را می گرفتید؟! بیشتر ما بعد از رسیدن به وزن مطلوب دوباره شروع به ادامه زندگی قبل از رژیم می کنیم و همین باعث می شود شما باز هم دچار اضافه وزن شویم! زیرا دیگر مثل قبل کالری نمی سوزانیم.

برای رسیدن به وزن ایده ال چه کنیم,عادت هایی برای کاهش وزن,ورزش صبحگاهی برای کاهش وزن

برای رسیدن به وزن ایده ال چه کنیم؟

به طور کلی برای رسیدن به وزن ایده آل باید طرز زندگی را هم همراه رژیم غذایی تغییر داد، البته دیگر نامش  رژیم گرفت نیست بلکه زندگی سالم است. در واقع اگر یک رژیم اصولی داشته باشید به مرور زمان به خوردن غذاهای ارگانیک و غیر شیمیایی عادت می کنید، چون به این آگاهی می رسید که نباید هر چیزی را وارد بدن تان کنید. یکی از راحت ترین و ابتدایی ترین روش های زندگی سالم برای کاهش وزن رعایت و انجام چند اصول ساده در آغاز روز است، شما با انجام و رعایت یک ماهه این قبیل کارها نه تنها سلامتی را به زندگی خود باز می گردانید بلکه پس از گذشت مدتی به این نوع زندگی عادت خواهید کرد و دیگر دچار اضافه وزن نمی شوید. برای رسیدن به وزن ایده آل دیگر لازم به گرفتن رژیم های سخت و طاقت فرسا نیست شما تنها با رعایت و انجام چند راه پیشنهاد کلیدی ما به وزن مطلوب و دلخواه تان خواهید رسید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا این روش ها را برای تان شرح دهیم.

کاهش وزن,کاهش وزن با ورزش صبحگاهی,کاهش وزن صبحگاهی

10. مقدار غذا و کالری که به بدن تان منتقل می کنید را کنترل نمایید

اگر با برنامه ریزی دقیق ‌تری غذا بخورید می ‌توانید به کاهش وزن تان کمک کنید. اصلا لازم نیست خوراکی ها و غذاهایی که دوست ندارید را بخورید زیرا بعد از گرفتن که چنین رژیم هایی به وزنی بیش از وزن قبلی خود باز خواهید گشت. پس منظور ما از کنترل خورد و خوراک این است که با رعایت مقدار کالری، قند و چربی هر نوع مواد غذایی آن را مصرف کنید.

در مطالعه ای که در این زمینه کالری شماری روزانه انجام شده است، ثابت شده افرادی که میزان کالری دریافتی شان را یادداشت می کنند با کنترلی که بر نوع و شیوه غذا خوردن خود دارند راحت تر می توانند وزن خود را پایین بیاورند. بگذارید یک مثال ساده برای تان بزنی تا بدانید این روش چقدر در روند کاهش وزن تان موثر خواهد بود!  اما از آنجایی که نمی دانید، مقدار غذایی که در طول روز مصرف کرده اید چند کالری دارد، پیشنهاد می کنیم که حتما یکی از اپلیکیشن های کالری شمار را بر روی گوشی خود نصب کنید.

برای رسیدن به وزن ایده ال چه کنیم,عادت هایی برای کاهش وزن,ورزش صبحگاهی برای کاهش وزن

9. به جای تاکسی و وسایل نقلیه شخصی پیاده روی کنید!

اگر وقت کافی برای ورزش ندارید و نگران کاهش وزن تان هم هستید، توصیه می کنیم که حداقل کمی نحوه زندگی و رفت آمدهای تان را تغییر دهید. برای مثال اگر هر روز با ماشین و وسیله نقلیه عمومی به محل کار می روید، مقداری از آن را پیاده روی کنید یا موقع برگشت از وسیله نقلیه عمومی استفاده نکنید. حتی می توانید با دوچرخه به محل کار بروید اینگونه نه تنها به محیط زیست آسبی نمی رسانید، بلکه قدرت و سلامت جسم خود را نیز افزایش داده اید، در واقع با دوچرخه سواری «BMI» بدن را کاهش داده و روند تغییر سایز و وزن تان را بهتر و سریع تر طی خواهید کرد. اگر به فکر سلامتی خودتان هستید، در صورت امکان حداکثر سه بار در هفته به این کار بپردازید.

این مطلب را از دست ندهید
10 روش مناسب برای لاغری [100%تضمینی]

کاهش وزن,کاهش وزن با ورزش صبحگاهی,کاهش وزن صبحگاهی

8. داشتن خواب کافی

توصیه می کنیم که خواب کافی داشته باشید و این یعنی اینکه به موقع بخوابید، بهتر است که شب ها قبل از ساعت 11 به رخت خواب بروید و 8 ساعت بخوابید  در این ساعات چربی در بدن توسط هورمون رشد آزاد می شود، هورمون رشد در هنگام خواب فعال شده و روند چربی سوزی را آغاز می کند. پس برای چربی سوزی بیشتر بدن، خواب شبانه را هیچ گاه فراموش نکنید. نکته مهم دیگر اینکه کمبود خواب در بدن، باعث تحریک هومون کورتیزول می شود، که این امر سبب توقف چربی سوزی در بدن است. از طرفی کم بود خواب در بدن میل به غذاها و خوراکی هایی از قبیل چیپس و مواد انرژی زا مانند نوشابه را در فرد افزایش خواهد . برای نتیجه گیری در کنار ورزش حتما خواب کافی را در روتین روزانه خود بگنجانید. همچنین برای افزایش متالونین بدن تان می توانید (هورمونی که به مغز دستور می دهد زودتر به خواب رود و شما احساس خواب آلودگی کنید.) مصرف موز، گیلاس، زنجبیل، تربچه، شراب قرمز و گوجه فرنگی دو ساعت قبل از خواب مصرف کنید و در شام یا در وعده شام و سالاد خود بگنجانید.

برای رسیدن به وزن ایده ال چه کنیم,عادت هایی برای کاهش وزن,ورزش صبحگاهی برای کاهش وزن

7. برای هر وعده غذایی تان از پیش برنامه ریزی کنید

اگر از شب قبل فکر کنید که قرار است ناهار چه بخورید وزن تان به طور چشم گیری کاهش پیدا خواهد کرد! حال شاید این سوال برای نام به وجود بیاید که چگونه؟ بدین صورت که شما مقدار و حجم مصرفی را تخمین می زنید و میزان کالری که می خواهید دریافت کنید را یاد داشت می کنید و یا اینکه همه مواد غذایی که قرار است در طول روز مصرف کنید را به وسیله همان اپلیکشن های کالری شمار محاسبه می نمایید. با این کار بهتر متوجه می شوید که ارزش غذایی هر ماده چقدر است و از خوردن غذاها و خوراکی های نا سالم و شکم پر کن کاذب دوری می کنید و به سراغ خوراکی هایی مقوی با کالری مناسب می روید. مثلا اگر از قبل بدانید که برای ناهار می خواهید کتلت مرغ درست کنید، فر را آماده می کنید. ولی اگر در همان لحظه تصمیم به پخت همان کتلت بگیرید دست و پای خود را گم کرده و رژیم تان را به کل فراموش خواهید کرد و کتلت ها را در انبوهی از روغن سرخ خواهید کرد و…. منظور این است اگر با برنامه ریزی درست تصمیم به آشپزی بگیرید بهتر می توانید در طبخ غذاها عمل کنید.

کاهش وزن,کاهش وزن با ورزش صبحگاهی,کاهش وزن صبحگاهی

6. فعالیت های بدنی و ورزش های صبحگاهی را فراموش نکنید

برای رسیدن به وزن ایده ال، ورزش صبحگاهی یکی از مهم ترین عادت های سالم برای کاهش وزن و ثابت ماندن وزن تان است که اگر بتوانید حداقل روزی 30 دقیقه در پارک بدوید، در افزایش سوخت وساز بدنتان موثر تر عمل کرده اید. این عمل را بهتر است بعد از صبحانه انجام دهید زیرا مقدار و حجم خوردن صبحانه از دست تان در می رود و باعث افزایش وزن تان خواهد بود. ورزش کردن حس سرزندگی و سلامتی را به شما خواهد بخشید و امید به زندگی را چند برابر خواهد کرد. پس بهتر است که ورزش را نه تنها به خاطر کاهش وزن بلکه برای حفظ سلامتی خود باید انجام دهید. طی تحقیقات متخصصین، ورزش کردن در روز قبل آن هم پیش از صرف ناهار بهترین زمان است. ورزش صبحگاهی هم برای کنترل قند خون بسیار مفید می باشد. پزشکان به شدت ورزش و پیاده روی صبحگاهی را به افرادی که از دیابت رنج می برند توصیه می کنند. به طور کلی با روزش می توانید مقاومت و قدرت بدنی خود افزایش و از همه مهم تر برای لاغری باید مقداری از کالری های دریافتی به بدن را بسوزانید، پس ورزش یکی از مهم ترین اصول برای رسیدن به وزنی ایده آل است.

برای رسیدن به وزن ایده ال چه کنیم,عادت هایی برای کاهش وزن,ورزش صبحگاهی برای کاهش وزن

5. مواظب باشید که چه مقدار غذا می خورید!

یکی از بدترین عادات اکثر مردمی که دچار اضافه وزن هستند، این است که در حین غذا خوردن مشغول مکالمه می شوند و یا سرشان در گوشی فرو رفته و حواس شان جای دیگری است و از همه مهمتر در فکر و خیال فرو می روند و نهایتا متوجه نمی شوند گه تا چه اندازه غذا میل کرده اند! زمانی که حواس تان به مقدار غذایی که می خورید باشد، خود به خود پیغام سیری زودتر به مغز شما خواهد رسید و دیگر  آنقدر فکر نمی کنید که نفهمید چه قدر غذا خورده اید. پس فکر و خیال را برای نیم ساعت هم که شده کنار بگذارید و بر سر سفره نشسته و از خوردن غذا لذت ببرید و سعی کنید طعم تک تک چیزهایی که به دهان می برید را بچشید نه اینکه فقط برای زودتر سیر شدن هر چه غذا در بشقاب دارید را ببلعید!

این مطلب را از دست ندهید
10 دلیل فشار خون بالا که هرگز نباید نادیده بگیرید

کاهش وزن,کاهش وزن با ورزش صبحگاهی,کاهش وزن صبحگاهی

4. نور خورشید را فراموش نکنید!

روزانه بعد از بیدار شدن به سمت پنجره بروید پرده ها را کنار بکشید به طلوع و وجود خورشید نگاه کنید. آرامش حاصل از نگاه به خورشید موجب کاهش استرس و فشار های عصبی می شود، با کاهش استرس بهتر می توانید نفس بکشید و حس رهایی دارید و همین هم باعث می شود سوخت و ساز بدن افزایش یافته و وزن تان به طور چشم گیری کم شود و شما احساس سبکی کنید. در مطالعات مختلف، مشخص شده است که  قرار گرفتن در مقابل آفتاب در برخی از ساعات روز هم در کاهش وزن تاثیر دارد. ویتامین D موجود در بدن سبب کاهش وزن و افزایش سروتونین بدن می شود که نور خورشید سرشار از ویتامین D می باشد.

برای رسیدن به وزن ایده ال چه کنیم,عادت هایی برای کاهش وزن,ورزش صبحگاهی برای کاهش وزن

3. وزن کشی صبحگاهی

بهترین زمان برای اینکه خودتان را وزن کنید، صبح زود و پیش از خوردن صبحانه است. این حرکت موجبِ به وجود آمدن انگیزه در درون تان می شود اما نهاینکه هر روز صبح ترازو به دست باشید! بهتر است این کار را هفته ای یک بار و اگر تحملش را دارید دو الی سه هفته یکبار انجام دهید آن هم فقط صبح ها در هنگام ناشتا. اگر هر روز خودتان را وزن کنید چیزی جز بی انگیزگی و اعصاب خوردی برای تان باقی نخواهد ماند!

کاهش وزن,کاهش وزن با ورزش صبحگاهی,کاهش وزن صبحگاهی

2. نوشیدن آب مهم ترین اصل برای لاغری

آشامیدن یک الی دو لیوان آب قبل از صبحانه کمک شایانی به کاهش وزن و تناسب اندام شما خواهد کرد. خوردن آب بعد از بیدار شدن سوخت و ساز بدن شما را بدون هیچ گونه فعالیتی به مدت یک ساعت افزایش خواهد داد که برابر با افزایش 30 درصدی سوخت و ساز بدن شما است. شما تنها بدون گرفتن رژیم اگر میزان آب مصرفی روزانه خود را به یک لیتر برسانید، سالانه دو الی سه کیلو کاهش وزن خواهید داشت. خوردن و آشامیدن یک لیوان آب قبل از هر وعده غذایی سبب کم شدن اشتها و در نتیجه خوردن حجم کمتری از غذا خواد شد. نوشیدن آب قبل از صبحانه موجب کاهش ۱۳٪ از کالری آن می شود! همچنین نوشیدن مقداری آب در شروع روز معده و بدن را هیدراته نگه می دارد و سبب کاهش وزن خواهد شد.

برای رسیدن به وزن ایده ال چه کنیم,عادت هایی برای کاهش وزن,ورزش صبحگاهی برای کاهش وزن

1. صبحانه کامل

صبحانه یکی از مهم ترین و واجب ترین وعده های غذایی روزانه ماست و بدون شک بارها و بارها شنیده اید که می گویند در رژیم لاغری به هیچ وجه صبحانه حذف نشود بلکه کامل خورده شود. برای افزایش سوخت و ساز و تولید انرژی در هر روز نیاز به مقداری پروتئین خواهید داشت و برای دریافت آن بهترین زمان صبح زود در وعده صبحانه است. این امر به مرور زمان به روند کاهش وزن شما کمک خواهد کرد. با دریافت پروتئینی بالا در صبحانه هم به سلامت خود کم کرده و هم انرژی بیشتری را برای کار ها دارید همچنین میل کافی برای خوردن ناهار یا تنقلات پر کالری نخواهید داشت. پروتئین در بدن زود تر از کربوهیدرات ها هضم شده و به سوخت و ساز بدن کمک بیشتری می کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی انسان ها مشخص شده است که هر قدر میزان پروتئین دریافتی افزایش یابد دفع چربی های برای بدن آسان تر و راحت تر خواهد بود، همچنین به مقدار کم تر و کم حجم تری غذا خورده می شود و احساس سیری بیشتر نسبت به گذشته خواهید داشت. پروتئین با کاهش دادن سطح هورمون محرک احساس گرسنگی در بدن، موجب لاغری شما می شود. برای مصرف پروتئینی بالا در وعده صبحانه شما می توانید: سوسیس خانگی، سفیده تخم مرغ، شیر کم چرب، ماست یونانی، آجیل و دانه چیا مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
بستن