سلامت

10 عادت سالم که می توانند بدن شما را متحول کنند

خلاصه نوشته

  • اگر می خواهید بدن خود را متحول کنید ، آسانتر از آن است که فکر می کنید. بنابراین چه شما به لاغر شدن احتیاج دارید و چه فقط می خواهید بدن خود را تناژ کنید، این عادت های سالم به شما کمک می کنند.

چگونه بدن سالم داشته باشیم

با مقداری اراده و عزم راسخ، شما قادر خواهید بود تغییراتی را ایجاد کنید تا بدن خود را متحول نمایید. با عادت به سبک زندگی جدید، حفظ تغییرات سالم با گذشت زمان آسانتر خواهد شد. به سرعت از آن لذت خواهید برد و باعث می شود که شما احساس راحتی بیشتری نسبت به همیشه داشته باشید.

ایجاد عادت های سالم چیزی غیر از تغییر ظاهر نیز هست. همراه با تقویت بدن و کمک به کاهش وزن، این عادات سالم می توانند به موارد زیر کمک کنند:

  • سلامت روان مثبت را افزایش دهید
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن
  • مدیریت بیماری های مزمن
  • یک عمر طولانی تر
  • از افزایش سطح انرژی لذت ببرید

Bestfarsi به شما قول می دهد اگر این ده تغییر سبک زندگی را اتخاذ کنید، تحول بزرگی در بدن و سلامت خود ایجاد خواهید کرد.

داشتن بدن سالم,مواد غذایی برای بدن سالم,نشانه بدن سالم

10. مقدار زیادی آب بنوشید

این توصیه ای است که شما احتمالاً اغلب می شنوید، اما یکی از مهمترین تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی است. اگر آب کافی ننوشید قادر به تغییر شکل بدن خود نخواهید بود. بدن انسان 60٪ آب است و آب برای هر عملکردی، مهم نیست که کوچک یا بزرگ باشد. بدون این نیاز اساسی، بدن شما قادر به عملکرد در حد توانایی خود نخواهد بود. به علاوه، کمبود آب می تواند منجر به مشکلات هضم و کاهش سطح انرژی شما شود.

وقتی بدن شما به طور کارآمد کار می کند، بیشتر حرکت می کنید و تصمیمات بهتری می گیرید. با افزایش سطح انرژی و حرکت، بدن شما تغییر خواهد کرد. تصمیم گیری بهتر، انتخاب گزینه های سالم را برای شما آسان تر و طبیعی تر می کند.

نشانه های یک بدن سالم,چگونه بدن سالم داشته باشیم,داشتن بدن سالم

9. به جای رانندگی قدم بزنید

اگر در نزدیکی مکانی زندگی می کنید که مرتباً از آن بازدید می کنید، برداشتن اتومبیل خود را متوقف کنید. رسیدن به آنجا ممکن است کمی بیشتر طول بکشد اما مزایای آن برای بدن شما ارزش آن را خواهد داشت. انجام این کار به شما امکان می دهد در مدت زمان کوتاهی بدن خود را به شدت متحول کنید و به داشتن بدن سالم خود ببالید.

هم در پاها و هم در هسته عضله خواهید یافت و کالری اضافی خواهید سوزاند. این کار را به یک عادت روزانه تبدیل کنید و به زودی متوجه می شوید که همزمان وزن کم می کنید و بدن را تون می کنید.

مواد غذایی برای بدن سالم,نشانه بدن سالم,نشانه های یک بدن سالم

8. میوه و سبزیجات بیشتر بخورید

اگر فکر می کنید سبزیجات یا میوه را دوست ندارید، دوباره امتحان کنید. حتماً باید یک زن و شوهر وجود داشته باشد که بتوانید از آن لذت ببرید؟ شما می توانید آنها را امتحان کنید یا به روش های مختلف بپزید. سعی کنید در هر وعده غذایی نیمی از بشقاب خود را با میوه یا سبزیجات بپوشانید.

بخاطر داشته باشید که فقط نمی توانید میوه خود را افزایش دهید. سبزیجات به همان اندازه میوه مهم هستند و شاید مهمتر از میوه. تهیه انواع ویتامین ها و مواد مغذی به بدن ضروری است، بنابراین سعی کنید سبزیجات را در آن بگنجانید.

سبزیجات از مواد غذایی برای بدن سالم هستند که حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی ضروری هستند. آنها به شما کمک می کنند تا چربی بیشتری بسوزانید زیرا سلولهای شما با این ملزومات دوباره پر می شوند.

چگونه بدن سالم داشته باشیم,داشتن بدن سالم,مواد غذایی برای بدن سالم

7. آشپزی در خانه

غذا خوردن در رستوران ها و مراکز فست فود برای بسیاری از افراد یک لذت گناه است. با این وجود کاملاً ناسالم بوده و بسیاری از مردم متوجه تأثیرات آن نمی شوند.

هر وعده غذایی که در خانه می پزید می تواند صدها کالری صرفه جویی کند که اگر بیرون غذا می خوردید می توانستید مصرف کنید. به علاوه، به احتمال زیاد وقتی در رستوران هستید، به کارهای اضافی نیز می بپردازید و در نتیجه کالری کمتری دریافت می کنید.

این مطلب را از دست ندهید
10 نکته تغذیه ای پزشکان برای پیشگیری از بیماری کرونا

اگر بتوانید از عادت غذا خوردن در خارج از خانه چند بار در هفته خارج شوید، متوجه تفاوت فاحشی خواهید شد. ظاهر بهتری خواهید داشت و احساس بهتری خواهید کرد.

نشانه بدن سالم,نشانه های یک بدن سالم,چگونه بدن سالم داشته باشیم

6. بیشتر اوقات به بیرون بروید

برای داشتن زندگی سالم به ویتامین D و هوای تازه نیاز دارید. هوای تازه می تواند به بدن در سم زدایی از عوامل بیماری زایی که درون آنها استنشاق می کنید، کمک کند. آفتاب نیز به شما انرژی می بخشد، زیرا تولید ملاتونین را کند می کند.

ویتامین D ناشی از نور خورشید به حفظ یا رشد استخوان ها و دندان های سالم نیز کمک می کند. به علاوه، می تواند سطح انسولین را تنظیم کند. وقتی سطح انسولین طبیعی باشد، به اندازه غذاهای شیرین هوس نخواهید کرد.

داشتن بدن سالم,مواد غذایی برای بدن سالم,نشانه بدن سالم

5. یک ساعت قبل از خواب وسایل الکترونیکی را خاموش کنید

ممکن است در ابتدا متوجه نشوید که این می تواند به تغییر شکل بدن شما کمک کند، اما تأثیر زیادی دارد. اگر یک ساعت قبل از خواب از تلفن هوشمند، رایانه خود استفاده نکنید، تأثیرات مثبت زیادی را متوجه خواهید شد. زمان صفحه نمایش قبل از خواب می تواند باعث مشکل در خوابیدن، بی قراری و چربی سوزی شود.

بدن شما برای بهبودی خود به خواب نیاز دارد و خواب خوب از نشانه های یک بدن سالم است. بعلاوه، هنگام خواب فرآیندهای ترمیم و بازسازی بسیاری را طی می کند. بدون این زمان، بدن شما آنطور که باید کار نمی کند و در بهترین حالت هم نخواهید بود.

نشانه های یک بدن سالم,چگونه بدن سالم داشته باشیم,داشتن بدن سالم

4. زود بیدار شدن را امتحان کنید

اگرچه ممکن است فکر کنید زود خوابیدن برای شما مفید است، اما عکس این قضیه صادق است. وقتی تا آخرین لحظه بیدارید، احتمالاً احساس کندی خواهید کرد. این باعث می شود تنبل شوید و حرکت کمتری داشته باشید.

اگر زودتر بیدار شوید، احساسی بهتر، انرژی بیشتری و هوشیاری بیشتری نیز خواهید داشت که به شما کمک می کند روز را بهتر پشت سر بگذارید.

این ممکن است حداقل در آغاز کار چالش برانگیز باشد، اما اگر شما اراده کنید که آن را به یک عادت تبدیل نمایید، انجام آن آسان تر می شود. بعد از مدت کوتاهی طبیعی می شود و بدن شما در آن زمان خود شما را بیدار می کند. پس از آن، هوشیارتر و با انرژی بیشتری خواهید بود و احتمال حرکت و ورزش بیشتر در شما شکل می گیرد.

مواد غذایی برای بدن سالم,نشانه بدن سالم,نشانه های یک بدن سالم

3. وعده های غذایی کمتری بخورید

به جای اینکه هر روز سه وعده غذایی بزرگتر بخورید، شش بار در روز وعده های غذایی کمتری بخورید. وعده های غذایی کم حجم و مکرر از احساس گرسنگی بیش از حد و پرخوری در وعده بعدی جلوگیری می کند.

خوردن وعده های غذایی کم حجم و فقط چند ساعت بین هر یک از آنها به شما در انتخاب سالم تر کمک می کند. اگر نگذارید بین وعده های غذایی بیش از حد گرسنه شوید، به همان اندازه ولع مصرف ناسالم نخواهید داشت.

یکی دیگر از مزایای این امر این است که متابولیسم شما بالا خواهد بود. از آنجا که بدن شما تقریباً تمام مدت غذا را هضم خواهد کرد، متابولیسم شما فرصتی برای استراحت نخواهد داشت. بین وعده های غذایی سالم، کوچکتر و متابولیسم بالا، مطمئنا بدن خود را متحول خواهید کرد.

چگونه بدن سالم داشته باشیم,داشتن بدن سالم,مواد غذایی برای بدن سالم

2. الکل مصرف نکنید

ممکن است هر زمان که بخواهید الکل مصرف کنید بی ضرر به نظر برسد، اما این طور نیست. این برای بدن شما مضر است و انجام بیش از حد آن نیز مشکل ساز خواهد بود. الکل باعث التهاب می شود و شما قادر نخواهید بود غذا را به اندازه لازم متابولیزه کنید. بعلاوه، بدن شما قادر به بهبودی خود نیست که در تلاش است الکل را از سیستم خود خارج کند.

به خاطر داشته باشید که ممکن است بعد از یک شب نوشیدن نیز خسته باشید. همانطور که قبلاً نیز گفته شد، خستگی باعث تنبلی شما می شود و احتمال حرکت کافی شما کمتر است. در آن مرحله ، ورزش یا هر چیزی که نیاز به انگیزه داشته باشد احتمالاً دور از ذهن است.

این مطلب را از دست ندهید
دندانپزشکی دیجیتال

وقتی بدن شما مجبور است روی خارج کردن الکل از سیستم کار کند، این یک روند سریع نخواهد بود. بسته به میزان نوشیدن، بهبودی ممکن است چندین روز طول بکشد. نوشیدنی های الکلی معمولاً حاوی مقدار زیادی کالری یا قند نیز هستند. وقتی می خواهید بدن خود را متحول کنید، احتمالاً نمی خواهید وزن اضافه کنید.

نشانه بدن سالم,نشانه های یک بدن سالم,چگونه بدن سالم داشته باشیم

1. از آسانسور یا پله برقی رد شوید

این نکته فراتر از به دست آوردن حرکت بیشتر است. درست است که وقتی روی آسانسور یا پله برقی هستید، بی حرکت ایستاده اید، بنابراین تکان نخواهید خورد. با این حال، دلیل واقعی این عادت این است که سوار شدن به پله ها از بیشتر کارهایی که هر روز انجام می دهید سودمندتر است.

اگر تا به حال از مرکز تناسب اندام محلی یا سالن بدنسازی خود دیدن کرده اید، احتمالاً وسایل ورزشی را که از پله ها تقلید می کنند دیده اید. دلیل محبوبیت این تجهیزات وجود دارد. هنگام حرکت پله پله بر روی گلوت، همسترینگ، چهار پا، ساق پا و بسیاری از عضلات دیگر تأثیر می گذارد.

علاوه بر کمک به تغییر شکل بدن ، استفاده از پله ها می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد. برای یک قلب سالم ، بعضی اوقات باید بتواند تمرین کند. با استفاده از پله ها اطمینان حاصل کنید که این اتفاق منظم رخ می دهد.

اگر برای یافتن انگیزه درونی تلاش می کنید ، این حتی برای شما مفیدتر است. شما در حال تمرین خواهید بود ، اما اینطور فکر نخواهید کرد. در عوض ، این به عنوان بخشی از رژیم روزمره شما ، به یک کار روزمره دیگر تبدیل خواهد شد.

کلام آخر

با ایجاد چند مورد از این عادت های سالم می توانید بدن خود را متحول کنید. اگر در ابتدا زیاد طاقت فرسا به نظر برسد، به سرعت به یک عادت تبدیل می شود و به بخشی منظم از روز شما تبدیل می گردد. سپس، این آسان تر خواهد بود، و شما بدون فکر دوم این کار را خواهید کرد.

خواه در تلاش برای لاغر شدن باشید یا فقط بدنبال خوش اندام شدن خود هستید، این عادت ها به شما کمک می کنند. ظاهر بهتری خواهید داشت بعلاوه، شما بعد از تغییر سبک زندگی به سرعت انرژی بیشتری خواهید داشت. تغییر شکل بدن آسانتر از آن است که فکر می کنید و از هیچ یک از این تغییرات پشیمان نخواهید شد.

بنابراین، دفعه بعدی که قصد رفتن به آسانسور یا پله برقی را دارید، این مقاله را بخاطر بسپارید و به جای آن از پله ها استفاده کنید. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید و از سه وعده غذایی بزرگ به شش وعده غذایی کوچک تغییر دهید. به همین ترتیب، سعی کنید برخی از تکنیک های دیگر را پیاده کنید و ببینید چه تفاوتی ایجاد می کند.

به نظر شما چگونه بدن سالم داشته باشیم؟ ما را با نظرات خود همراهی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
بستن