سبک زندگی

10 راز پنهان برای بهبود سبک زندگی تان

خلاصه نوشته

  • داشتن سبک زندگی سالم نه تنها باعث می شود که همیشه در شادی و نشاط و سلامتی زندگی کنید، بلکه با وجود رفتارها و عادت های صحیح سبب می شوید تا دیگران هم از شما الگو برداری کنند و در نظرشان یک فرد عالی و دوست داشتنی جلو کنید.

پیشنهاد برای بهبود سبک زندگی

همه ما آدم هایی را می شناسیم که به نظرمان بسیار جذاب و دوستداشتنی می آیند. کسانی که سبک و شیوه زندگی‌ شان برای بسیاری از افرادی که آن ها را از نزدیک می شناسد یا حتی نمی شناسند، جالب توجه است. اشخاصی که مهم نیست چه ظاهری دارند، عطر گرانی استفاده می کنند، لباس های مارک دار می پوشند یا نه! آن ها هر طور که باشند؛ هرجا پا بگذارند، دیگران را مجذوب خود می کنند. یکی از دلایل مهم این اتفاق، سبک خوب و با شوق زندگی کردن این آدم هاست!

در واقع این مفهوم به معنای عادت های رفتاری، نظرات و عقاید ماست که شخصیت و مدل زیست ما را شکل می دهد. اولین بار روانشناس مطرح اتریشی، آلفرد آدلر این ترکیب را به کار برد. تاثیر دیگران در شکل گیری شیوه زندگی، امری کتمان نکردنی است، اما همه ما اتفاق نظر داریم که نقش اصلی و بزرگ را خودمان بازی می کنیم و عمیق ترین و پا برجا ترین تاثیرات، نشات گرفته از خود آدم هاست. به همین دلیل، Bestfarsi در ادامه ده پیشنهاد برای بهبود سبک زندگی که می تواند یاریگر شما در سر و سامان بخشیدن، به روش زندگی‌ تان باشد، را بیان کرده ایم که حتما در صورت عملی کردن ایده های پیشنهادی، ثمرات شان را لمس خواهید کرد.

بهبود سبک زندگی,بهبود سبک زندگی سالم,داشتن سبک زندگی سالم

10. بیشتر آب بنوشید

یکی از لطف های بزرگی که می توانید در حق خودتان انجام دهید نوشیدن آب است. تا به حال به شگفت آور بودن این ماده دقت کرده اید؟ عنصری بی رنگ و بی بو و بی هیچ طعم خاصی، اما مایه حیات! با مصرف آن به اندازه کافی، بدن خود را از خشکی، که می تواند موجب مسائل بسیاری مانند چین و چروک، تیرگی زیر چشم و جوش زدن شود، دور کنید. همچنین عملکرد مغزی و خلق و خو  تمرکز و دقت شما نیز بهبود پیدا می کند. آب، دوست دستگاه گوارش شما در هضم غذاست، همینطور متابولیسم بدن تان را بالا می برد تا از چاقی شما جلوگیری کند. مطمئن باشید با صرف زمان برای مراقبت از سلامت بدن تان حال بهتری را تجربه خواهید کرد.

9. ورزش را فراموش نکنید

اگر می خواهید خوش اخلاق تر باشید این گزینه را فراموش نکنید که ورزش کردن از شما فردی با نشاط تر می سازد، تحقیقات جدید نشان داده اند که این عمل بر روی هورمون های شادی ساز بدن تاثیر گذارند و این یعنی اینکه بعد از پایان ورزش، سرشار احساس خوب خواهید بود. همچنین این فعالبت توانایی این را دارد که سلامتی قلب شما را تامین کند، تحرک داشتن، جریان خون را بهتر کرده و به طور همزمان، با ورزش منظم در یک دوره زمانی چند ماهه، خوابی دلچسب تر را تجربه خواهید کرد. اعتماد به نفس را هم از قلم نیندازید. به توضیح اضافه نیاز نیست! حتما اگر دوره ای از زندگی تان، به طور مرتب به باشگاه رفت و آمد داشته اید، بهتر می دانید که چقدر به داشتن سبک زندگی سالم کمک کرده است و حال تان با خودتان بهتر بوده!

راههای بهبود سبک زندگی,پیشنهاد برای بهبود سبک زندگی,پیشنهاد شما برای بهبود سبک زندگی

8. دنبال علاقه تان بروید

کاری بوده که از بچگی یا زمانی طولانی به انجام آن علاقه مند بوده باشید؟ کاری که وقتی حتی فرد دیگری را در  حال انجام آن ببینید، روحتان پر بکشد؟ اگر نقاشی کشیدن سر حال تان می کند امتحانش کنید! خوشنویسی، نوشتن، نواختن یا گوش دادن به موسیقی و هر کاری که باعث می شود حس خوبی به دست بیاورید را امتحان کنید. منتظر چه چیزی هستید این یک پیشنهاد برای بهبود سبک زندگی شماست؟ مهم نیست تا این لحظه چقدر در انجام آن ها خوب هستید یا نه. در هر صورت پشت گوش نیندازید و حتی در روز سی دقیقه هم که شده بابت کارهای مورد علاقه خود وقت صرف کنید. بی شک بعد از انجام این گزینه، خوشحال تر خواهید بود.

این مطلب را از دست ندهید
10 حقیقت خشن که بسیاری از مردم تمایلی به اعترافش ندارند

7. نصفه کاره ها را تمام کنید

در اولین فرصت به دست آمده لیستی از کارهای نیمه تمام خود تهیه کنید؛ کارهایی که مدت هاست امروز و فردا کرده اید و هنوز نتوانسته اید آن ها را به پایان برسانید و هر روز بیشتر روی هم تلنبار می شوند. پس یک فهرست از تمام آن ها تهیه کنید و شروع کنید و جلوی شان تیکی بر مبنی اتمام آن بزنید! کتابی که چند وقت است از اتاق خواب به روی مبل نشیمن، آشپزخانه یا هرجای دیگری این طرف و آن طرف میبرید، تا انتها بخوانید و کنار بگذارید. برایتان باور نکردنی خواهد بود که بعد از پایان همگی کارهای در لیست چه احساس سبکی دلچسبی را تجربه می کنید.

بهبود سبک زندگی,بهبود سبک زندگی سالم,داشتن سبک زندگی سالم

6. تمیزکاری وظیفه نه، اما دوست شماست

اگر حال خوشی ندارید دست روی دست نگذارید و به غصه خوردن ادامه ندهید، یک لباس راحت بپوشید و شروع کنید به جمع کردن بهم ریختگی ها و تمیز کردن آلودگی های محل زندگی تان! این یک بار اهمیتی ندارد چه کسی مسئول این نامرتبی ها و کثیفی هاست، لباس را سرجای شان قرار دهید، ظرف های کثیف را بشویید، به گل های خانه آب بدهید و فراموش نکنید یک محیط منظم و پاکیزه، موجب نظم فکری ما هم می‌ شود.‌

5. مراقب محیط زیست باشید

چقدر به فکر محیط زیست هستید؟ اگر می خواهید سرتان را پیش خودتان بالا بگیرید و به سبک زندگی خود افتخار کنید؛ هرگز نباید دغدغه محیط زیست از برنامه های تان جدا شود. یک نهال بکارید، مصرف از ظروف پلاستیکی را به حداقل ترین حالت ممکن برسانید، هرجا زباله ای جلوی پای تان سبز شد، خم شوید و در سطل زباله بیندازید، در خانه تان برای پسماند خشک و کاغذ یک محفظه جدا قرار دهید، در مصرف آب بیشتر صرفه جو باشید و یک همیار محیط زیست شوید. هر انسان مفیدی برای زمینی که رویش زندگی می کنیم، نگران است.

راههای بهبود سبک زندگی,پیشنهاد برای بهبود سبک زندگی,پیشنهاد شما برای بهبود سبک زندگی

4. یادگیری را از قلم نیندازید

بیاموزید! شروع به آموزش دیدن و آموختن یک مهارت کنید. اهمیتی ندارد که یادگیری یک زبان جدید باشد یا نقاشی کشیدن و تمرین خوشنویسی! در هر صورت برای پرداختن به یک مهارت جدید که تا به حال امتحان نکرده اید یا در گذشته سراغش رفته و در نهایت رهایش کرده اید، وقت صرف کنید. حتما نتیجه زیبای این کار را در آینده ای نزدیک مشاهده می کنید.

3. تشویق و تحسین

به دیگران احساس خوش هدیه کنید و خودتان هزار برابر بیشتر لذت ببرید. اگر آدمی برایت ان مهم است، یاد آوری کنید. به همسر، فرزندان، پدر و مادر و خانواده تان بگویید که چقدر از داشتن شان خوشحالید و حضور آن ها برای تان سرشار از خوشحالیست. اگر کسی لباسی زیبا به تن داشت حتما به زبان بیاورید. زبانی خوش، تحسین‌ گر و گرما بخش داشته باشید. مطمئن باشید خودتان بیشتر از بقیه از این صفت تان، حظ خواهید کرد.

بهبود سبک زندگی,بهبود سبک زندگی سالم,داشتن سبک زندگی سالم

2. از یک حیوان خانگی نگهداری کنید

اگر شرایط و امکانات این گزینه برای شما فراهم است، حتما یک حیوان را به سرپرستی بگیرید. علم روانشناسی عقیده دارد برقرار کردن پیوند عاطفی با حیوانات و نگهداری و تیمار آن ها، روحیه ما را بهتر می کند. این موجودات لطیف دوستداشتنی، به درمان احساس افسردگی و ناراحتی شما کمک زیادی می کنند؛ همینطور بعد از مدتی خودتان متوجه خواهید شد که چقدر خلق تان باز شده و مسئولیت پذیر تر و شاد تر هستید.

1. تشکر کنید

برای بهبود بخشیدن به سبک زندگی تان، قدر دان بودن و تشکر کردن را جزء خصوصیات بارز خود، کنید. هیچکس علاقه ای به آدم های مغرور که هرگز کلمه ممنونم از دهان شان خارج نمی شود، ندارد. اگر می خواهید محبوب تر و محترم تر باشید و آدم ها بیشتر دوست تان داشته باشند، این صفت را در خود تقویت کنید.

این مطلب را از دست ندهید
10 اشتباه پولی که افراد موفق از آن بیزارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
بستن