سلامت

10 درمان خانگی برای درد مفاصل و آرتروز

خلاصه نوشته

  • آرتروز و دردهای مفصلی همراه با آن، بیماری است که سالانه میلیون ها انسان را درگیر می کند. بهترین دفاعی که دنیای پزشکی در برابر آن دارد تجویز بیش از حد داروهای ضد درد پر از مواد شیمیایی است. در حالی که این داروها موثر هستند، اما می توانند خطرناک بوده و عوارض جانبی ناتوانی را به همراه داشته باشند.

درمان های خانگی برای درد مفاصل

درمان های خانگی فوق العاده مفید هستند و جایگزینی عالی برای داروها می باشند. در بیشتر موارد، هزینه آنها کمتر از دارو است و برخی از درمانهای مبتنی بر فعالیت می توانند سرگرم کننده باشند. Bestfarsi در زیر 10 راه درمان خانگی مفاصل که ثابت شده درد مفاصل ناشی از آرتروز را از بین می برند را حمع آوری کرده است. با ما همراه باشید

درمان خانگی برای درد مفاصل,درمان خانگی درد مفاصل,درمان خانگی درد مفاصل پا

10. یوگا انجام دهید

یوگا مانند تمرین از بهشت ​​آمده است. به تسکین بسیاری از بیماریها از جمله درمان خانگی درد مفاصل کمک می کند. حتی استرس ناشی از مقابله با بیماری را کاهش خواهد داد. بعلاوه، شروع کار آسان است و برای انجام این کار در راحتی خانه خود فقط به حداقل تجهیزات دنده ای نیاز دارید.

یوگا حالت های کششی عالی دارد که در مفاصل را برطرف می کند. در ابتدا، ممکن است هنگام شروع، کمی دردناک باشد، اما اگر با ژست های مبتدی و برنامه های کششی شروع کنید، می تواند قابل کنترل باشد. با بهتر شدن درد مفاصل، می توانید مسیرهای پیشرفته تری داشته باشید و به کشش مفاصل دردناک ادامه دهید تا آرتروز شما از بین برود (حداقل برای مدتی).

9. غذاهای مناسب بخورید

شما همان چیزی هستید که می خورید، بنابراین اگر غذاهایی بخورید که باعث التهاب می شوند، فردی دردناک و ملتهب خواهید بود. به نظر ساده می رسد، اما ممکن است از این نکته غافل باشید که برخی از چیزهایی که می خورید باعث تشدید آرتروز می شود. شما باید یک رژیم ضد التهابی را انتخاب کنید.

رژیم غذایی گیاهی انتخاب بسیار خوبی است. میوه ها و سبزیجات آنتی اکسیدان هایی فراهم می کنند که با التهاب مقابله می کنند. این نکته به این معنی نیست که شما باید یک گیاهخوار شوید. حذف گوشت قرمز و افزایش غذاهای گیاهی می تواند یک موقعیت عالی برای شروع باشد.

از غذاهای فرآوری شده، قندهای اضافه شده و چربی های ترانس دور باشید. این غذاها التهاب را تشدید می کنند. آنها همچنین خط کمر شما را گسترش داده و چندین مشکل دیگر سلامتی ایجاد می کنند.

درمان خانگی مفاصل,درمان های خانگی برای درد مفاصل,راه درمان خانگی مفاصل

8. شنا کردن را از یاد نبرید

شنا یک روش عالی برای تسکین درد مفاصل یا تقریباً هر نوع مشکل سلامتی برای آن ماده است. نه تنها باعث تسکین درد می شود، بلکه راهی عالی برای ورزش است و سرگرم کننده هم می باشد. حتی می توانید آن را به گردش خانوادگی یا دوستان خود تبدیل کنید.

یکی از دلایلی که شنا در تسکین درد مفاصل بسیار مثر است این است که آب از 90٪ وزن بدن شما پشتیبانی می کند. کاهش وزن از روی مفاصل (که در ادامه مقاله به آن پرداخته شد) به طور چشمگیری درد را کاهش می دهد.

این ورزش برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند مناسب است زیرا آنها مجبور نیستند با فشار حرکت از اطراف وزن خود کنار بیایند. همچنین این دلیل می شود که برای شنا رفتن به عنوان یک ورزش برای افراد چاق بیمار که از درد مفصل رنج می برند استفاده شود.

7. هیدراته بمانید

این یک نکته آسان است زیرا شما به هر حال قرار است هیدراته بمانید. حداقل 60٪ از بدن انسان از آب تشکیل شده است، بنابراین برای زنده ماندن به مقدار زیادی از آن نیاز دارید. خوشبختانه نوشیدن آب می تواند به دردهای مفصلی شما کمک کند.

نوشیدن آب به انعطاف پذیری مفاصل کمک می کند و با سختی مبارزه می کند. هرچه مفاصل شما سفت و خشک شود، بیشتر آسیب می بینند. اگر برای مدت طولانی بی آب باشید، ممکن است به نقطه ای برسید که استفاده از آنها خیلی دردناک باشد.

مایعات زیادی بنوشید، عمدتا آب. این برای مفاصل و سلامت کلی شما عالی است.

این مطلب را از دست ندهید
10 غذایی که به تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا کمک میکند

درمان خانگی برای درد مفاصل,درمان خانگی درد مفاصل,درمان خانگی درد مفاصل پا

6. مدیتیشن را امتحان کنید

مدیتیشن خیال شما را از مفاصل دردناک راحت می کند. ثابت شده است که ذهن و بدن به هم متصل شده اند، بنابراین تسکین ذهنی می تواند به بدن شما ریخته شود و باعث کاهش درد و درمان خانگی مفاصل شود. این اساساً “فکر کردن” درد است.

مطالعات نشان می دهد که کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR) بهترین شکل مراقبه برای کاهش آرتروز است. اساساً این شناخت درد است و به جای آنکه یک فکر منفی را با آن مرتبط کنید، آن را تصدیق می کنید و رها می کنید. تفکر منفی مسئله را بدتر می کند، بنابراین MBSR به شما می آموزد که این افکار منفی را دور بریزید.

5. مکمل های کانابیدیل کمک می کنند

کانابیدیل (CBD) ترکیبی است که در گیاه شاهدانه یافت می شود. این ماده فقط حاوی مقادیر کم و ناچیز THC است، ماده ای که باعث قوی تر شدن افراد می شود، بنابراین اغلب برای اهداف دارویی استفاده می شود. در برخی از افراد، CBD به تسکین درد از بسیاری از بیماری ها از جمله آرتروز کمک می کند.

استفاده از CBD هنوز توسط دانشمندان در حال تحقیق است. اگرچه هنوز هیچ مدرک قطعی وجود ندارد، اما انکار میلیونها نفری که از آن رهایی یافته اند دشوار است. به علاوه، این یک ماده طبیعی است، بنابراین امتحان کردن آن صدمه ای به شما نخواهد زد.

مکمل های کانابیدیل به طور گسترده به صورت روغن، تنتور و موارد دیگر در دسترس هستند. مهم نیست که از چه راهی امتحان کنید زیرا لزوماً یکی بهتر از دیگری نیست.

درمان خانگی مفاصل,درمان های خانگی برای درد مفاصل,راه درمان خانگی مفاصل

4. لاغر شوید

همانطور که در قسمت شنا رفتن ذکر شد، برداشتن وزن از مفاصل راهی عالی برای فشار آوردن روی مفاصل است. این درد را تسکین می دهد.

کاهش وزن یک راه حل سریع نخواهد بود. با توجه به اینکه در هنگام کاهش وزن باید با درد کنار بیایید، این یک تلاش باورنکردنی خواهد داشت. توصیه می شود که از چند روش درمانی دیگر به همراه کاهش وزن استفاده کنید تا مشکل شما تا زمان رسیدن به وزن دلخواه کاهش یابد.

اگر در حال حاضر وزن ایده آل دارید، این ممکن است درمانی برای شما نباشد. با این حال ، تسلیم نشوید. بسیاری از موارد دیگر وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

3. درمان های سرد و گرم را امتحان کنید

از درمان های گرم و سرد برای تسکین درد برای همیشه استفاده شده است. آنها دو مورد از قدیمی ترین درمان های کتاب هستند. آنها بسیار موثر هستند به طوری که مربیان و درمانگران ورزشکاران حرفه ای معمولاً از روش های درمانی سرد و گرم برای مشتری های خود استفاده می کنند. چند نکته برای استفاده از روش های درمانی سرد و گرم وجود دارد که باید رعایت کنید:

  • برای آرتروز، گرما بهترین انتخاب از بین این دو است. جریان خون در منطقه را تشویق می کند. این باعث شل شدن عضلات می شود و برای درد مزمن بهتر است.
  • اگر درد مفصل شما حاد است، اگر در طی 48 ساعت اعمال شود، درمان سرماخوردگی بهتر می شود. جریان خون در منطقه را کاهش می دهد، که باعث کند شدن التهاب می شود.
  • هرگز یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید.
  • هرگز گرمای شدید را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید.

درمان خانگی برای درد مفاصل,درمان خانگی درد مفاصل,درمان خانگی درد مفاصل پا

2. گیاهان و ادویه ها می توانند کمک کنند

به عنوان بخشی از رژیم ضد التهابی، باید از برخی گیاهان و ادویه جات استفاده کنید. ثابت شده است که آنها دارای خواص ضد التهابی هستند، که به کاهش درد مفاصل کمک می کند. به علاوه ارزان هستند و طعم بسیاری از آنها در غذاها و نوشیدنی ها عالی است.

برخی از بهترین گیاهان و ادویه جات برای کاهش درد و درمان خانگی درد مفاصل عبارتند از:

  • زردچوبه – عامل ضد التهاب در زردچوبه کورکومین است. زردچوبه در کاری، سوپ و آب سبزیجات بسیار عالی است.
  • پوست درخت کاج دریایی – عامل ضد التهابی در این مورد، پیکنوژنول است. این ماده یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان های اطراف ماست و همچنین برای کاهش فشار خون عالی است.
  • کند هندی – این یک گیاه رایج است که برای درمان التهاب و درد آرتروز استفاده می شود. می توانید عصاره را به عنوان مکمل مصرف کنید.
  • چای سبز – چای سبز به عنوان یک ماده ضد التهاب بسیار عالی است. اگر سنبله کافئین نمی خواهید، می توانید نسخه بدون کافئین آن را دریافت کنید.
  • فلفل سیاه – عامل ضد التهاب پیپرین است. پیپرین نه تنها به فلفل سیاه ضربه می زند بلکه باعث کاهش درک درد می شود.
  • فلفل چیلی – این انتخاب تند، کپسایسین را به عنوان ماده ضد التهاب در اختیار دارد. عامل نیز باعث گرم شدن فلفل می شود. غذاهای زیادی وجود دارد که می توانید در آنها از فلفل چیلی استفاده کنید.
این مطلب را از دست ندهید
10 خوراکی مفید دوران بارداری که در رژیم غذایی خانم ها الزامیست

1. خودتان را ماساژ دهید

ماساژ راهی عالی برای آرامش، تسکین درد و فراموش کردن تمام مشکلات پزشکی خود برای مدتی است. یک روز، یا حتی یک ساعت در یک مرکز آبگرم یا ماساژ، می تواند سلامت روحی و جسمی شما را در یک روحیه مثبت قرار دهد. مثبت بودن، درد را ذوب می کند.

کریستوفر مویر، دکتری، یک روانشناس از دانشگاه ویسکانسین اظهار داشت که دنیای علمی درک نمی کند که چگونه ماساژ درد را تسکین می دهد. با این حال، منکر این کار نیست. تولید کورتیزول (هورمونی از استرس)، تولید سیتوکین های التهابی و فشار خون را کاهش می دهد.

هنگام ماساژ، اطمینان حاصل کنید که برای بهترین نتیجه به یک ماساژدرمان مجاز مراجعه می کنید. در صورت آسیب شدید به استخوان یا عضله یا داشتن سندرم استخوان شکننده نیز باید مراقب باشید.

کلام آخر

آرتروز یک بیماری چالش برانگیز است که باید روزانه با آن مقابله کنید. این می تواند بی امان باشد و کیفیت زندگی شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. رهایی از آرتروز یک ضرورت مطلق است.

داروهای زیادی در بازار وجود دارد که پزشک ممکن است برای تسکین درد تجویز کند، اما این داروها می توانند برای سیستم شما نا ایمن باشند و یا حتی مشکلات پزشکی بیشتر از آنچه شما در وهله اول داشته اید، ایجاد کنند. بعلاوه، آنها طعم وحشتناکی دارند، و لازم است که روزانه هزاران قرص را ببلعد و این ناامید کننده است.

استفاده از درمان های خانگی برای درد مفاصل – جایگزین های طبیعی برای مواد شیمیایی موجود در داروها – ایمن ترین راه برای تسکین درد ناشی از آرتروز است. برخی از آنها ممکن است کمی بیشتر از مصرف قرص ها تلاش کنند، اما بسیار ایمن تر است. لیست بالا نکات بسیار خوبی در مورد درمان های خانگی دارد، بنابراین با دادن یک فرصت عادلانه به چند مورد از آنها چیزی از دست نخواهید داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
بستن