سلامت

۱۰ توصیه‌ برای پایین آوردن اوره و کراتینین خون

رژیم غذایی برای کاهش اوره و کراتینین

اگر اسید اوریک خون شما بالا باشد مطمئنا در آینده با مشکلات زیادی رو به رو خواهید بود، بنابراین متخصصان تغذیه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌ دهند تا بتوانید به کاهش اوره و کراتینین خود کمک کنید.

خوردن غذاهای مختلف ممکن است به شما کمک کند که اسید اوریک خود را پایین بیاورید. در ادامه مطالب شما را با ۱۰ توصیه‌ غذایی برای پایین آوردن کراتینین و اوره آشنا خواهیم کرد.

پایین آوردن اوره و کراتینین خون,کاهش اوره و کراتین,کاهش اوره و کراتین خون,

10. افرادی که آب بیشتری در طول روز میل کنند، معمولاً باعث پایین آوردن اوره و کراتینین خون و اسید اوریک خواهند شد، در واقع یکی از توصیه ‌هایی که به شما می ‌شود این است که در طول روز بیشتر از ۶ لیوان آب مصرف کنید.

9. کاهش استفاده از انواع حبوبات و قارچ از دیگر توصیه های غذایی بشمار می ‌رود که می‌ تواند به شما کمک کند اسید اوریک خود را پایین بیاورید، چرا که انواع حبوبات معمولاً به تولید اوره و کراتینین کمک زیادی می‌ کنند.

کاهش سریع اوره و کراتین,کراتینین خون,پایین آوردن اوره و کراتینین خون,

8. از مواد غذایی دیگری که می ‌تواند سطح کراتینین و اوره شما را بالا ببرد فرآورده‌ های لبنی هستند، بنابراین بهتر است در خوردن شیر و انواع پنیر محدودیت‌ هایی را به کار ببریم.

7. استفاده از مواد غذایی که منشأ خوبی از مواد پروتئینی هستند را باید به حداقل برسانید، به‌ عنوان مثال در مصرف گوشت قرمز، تخم‌ مرغ، میگو، انواع ماهی و … باید نهایت دقت خود را به خرج دهید. حتی عصاره گوشت هم از موادی به شمار می ‌رود که نباید آن را در لیست برنامه غذایی خود به کار ببرید تا به کاهش اوره و کراتینین کمک زیادی نمایید.

کاهش اوره و کراتین,کاهش اوره و کراتین خون,کاهش سریع اوره و کراتین,

6. خوردن آب سبزیجات تازه معمولاً به فراهم آوردن املاح مورد نیاز بدن شما کمک زیادی می‌ کند، بنابراین بهترین توصیه‌ ای که برای پایین آوردن اوره و کراتینین به شما می‌ شود، این است که به‌ طور مکرر آب سبزیجات تازه را مورد استفاده قرار دهید.

5. افرادی که در طول روز مقدار زیادی از مایعات کافئین‌ دار مثل چای، نسکافه، قهوه و … را استفاده می ‌کنند باید مطمئن باشند که با افزایش اسید اوریک مواجه هستند، چرا که این نوع از نوشیدنی ها ادرار آور هستند که معمولا بدن شما را با کم‌ آبی مواجه خواهند کرد.

کراتینین خون,پایین آوردن اوره و کراتینین خون,کاهش اوره و کراتین,

4. گاهی بسیاری از افراد ممکن است از شرایطی برخوردار باشند که پزشک معالج آن‌ ها رژیم غذایی را برای این افراد در نظر گرفته باشد و این رژیم غذایی اگر کم پتاسیم باشد شما باید از خوردن مواد خوراکی چون پودر فلفل قرمز، شکلات، برگه زردآلو، کشمش، تخمه آفتاب ‌گردان، تخمه کدو، آووکادو، گوجه ‌فرنگی و … پرهیز کنید.

3. ماالشعیر همراه با غذا کاملا ممنوع است، چرا که ماالشعیر باعث می ‌شود اوره و کراتینین در بدن بسیار افزایش پیدا کند.

این مطلب را از دست ندهید
10 نشانه که میگوید خوردن گوجه فرنگی برای شما ضرر دارد

کاهش اوره و کراتین خون,کاهش سریع اوره و کراتین,کراتینین خون,

2. رژیم غذایی کم فسفر از دیگر مواردی می باشد که ممکن است متخصصین تغذیه با توجه به شرایطی که افراد دارند آن را تجویز کنند که در این شرایط باید به خوردن میوه‌ هایی چون گلابی، انبه، سیب، هویج، گل‌ کلم و مواد غذایی که میزان فسفر را افزایش نمی‌ دهند بپردازید، چرا که باعث کاهش اوره و کراتینین می شوند. اما مواد دیگری چون تخم کدو و تخمه آفتاب‌ گردان و پنیر و کنجد می ‌تواند فسفر بدن شما را بالا ببرد.

1. مصرف مواد غذایی مثل شلغم، کاهو، گل‌ کلم، انواع جوانه‌ ها، تربچه، شیر، سویا، خیار و … می ‌تواند به کاهش اوره و کراتینین بدن شما کمک زیادی کند، بنابراین می ‌توانید با متخصصین مربوطه مشورت کنید و این مواد غذایی را در برنامه روزانه خود مورد استفاده قرار دهید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت خرید فالوور اینستاگرام بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

دکمه بازگشت به بالا