سلامت

۱۰ روش برای رفع تیرگی پشت گردن

افزایش بازدید در گوگل

رفع تیرگی پشت گردن در یک هفته

برای درمان سیاهی پوست گردن می توانید از سرکه سیب، آب سیب زمینی، لیزر، جوش شیرین و … استفاده کنید.

در فصل تابستان به‌ خاطر هوای گرم و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است دچار تیرگی پشت گردن شوید. تیرگی پشت گردن یا همان آکانتوز نیگریکانس زمانی اتفاق می ‌افتد که پشت گردن شما دچار تغییراتی می‌ شود .

یکی از مواردی که ممکن است بعد از سیاه شدن پوست پشت گردن با آن مواجه شوید ضخیم شدن پوست آن قسمت است، بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که گاهی ممکن است این عارضه یک بیماری جدی باشید، بنابراین برای درمان تیرگی پشت گردن باید اقدامات لازم را انجام دهید.

درمان تیرگی پشت گردن,رفع تیرگی پشت گردن,رفع تیرگی پشت گردن در یک هفته

علائم و نشانه‌ های سیاهی پشت گردن

ممکن است بعضی از نقاط بدن شما مثل گردن، کشاله ران، زیر بغل و… دچار تیرگی شود که برای رفع آن باید علائم را در ابتدا شناسایی کنید.

علائمی که نشان می ‌دهد شما دچار تیرگی گردن می‌ شوید شامل ایجاد خارش در آن قسمت، خشک شدن پوست، زبر شدن، ضخیم شدن، تیره شدن، سوزش و التهاب، بوی بیش ‌از حد بدن می شود. البته توجه داشته باشید که اگر علائمی مثل افسردگی، افزایش فشار خون، کم شدن اشتها و… برای شما پیش آمد آن‌ ها را جدی بگیرید.

علت سیاهی پشت گردن

قبل از اینکه اقدام به درمان سیاه شدن پوست اطراف گردن خود کنید ابتدا باید از دلیل مبتلا شدن به آن آگاه شوید. تیرگی پشت گردن ممکن است برای همه افراد حتی افرادی که دچار بیماری ‌های دیگری هستند رخ دهد.

عده ای از افراد از بدو تولد به‌ صورت مادرزاد دچار این بیماری می شوند. بی توجهی به بهداشت، استفاده از گردن‌ بند و … می‌ تواند موجب تیره شدن پشت گردن شما باشد.

یکی از دلایل سیاه شدن گردن افزایش انسولین در بدن است، بنابراین برای درمان تیرگی پوست گردن ابتدا لازم است که به پزشک مراجعه کنید و آزمایش قند خون را انجام دهید. گاهی ممکن است اضافه‌ وزن هم موجب تیره شدن پوست گردن شما شود.

اگر فردی در زمان نوزادی به این بیماری مبتلا شود ممکن است به دیابت نوع دو نیز مبتلا باشد، از طرفی تومورهای سرطانی در اندام ‌هایی مثل معده و کبد یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن تیرگی در پشت گردن است.

داروهای کلسترول مانند اسید نیکوتین، داروهای ضد بارداری می‌ تواند باعث تیره شدن پوست گردن شود، از طرفی کم کاری تیروئید، مصرف داروهای هورمونی برای رشد، قرار گرفتن در معرض نور خورشید وجود اختلال در غده هیپوفیز تیره شدن پشت گردن را به همراه دارد

به طور کلی غذاهای مضری که مقدار انسولین را در خود افزایش می ‌دهند عبارتند از مصرف بیش ‌از حد قند، نشاسته و…‌اگر انسولین در خون افزایش پیدا کند علاوه ‌بر این ‌که فرد دچار اضافه وزن می‌ شود تیرگی پشت گردن را هم به‌ دنبال خواهد داشت.

درمان تیرگی پشت گردن,رفع تیرگی پشت گردن,رفع تیرگی پشت گردن در یک هفته

راه ‌های درمان تیرگی کردن

همان طور که گفته شد برخی از بیماری‌ ها وجود دارند که می ‌توانند باعث تیره شدن پشت گردن شوند، بنابراین شما با شناخت علت مبتلا شدن به تیرگی پشت گردن هم می ‌توانید بیماری که باعث آن شده است را درمان کنید و پوست خود را به حالت قبلی بازگردانید.

اگر تیرگی پشت گردن شما به‌ خاطر مصرف بعضی از داروهای خاص بود با کنار گذاشتن آن دارو بیماری شما رفع می‌ شود، اما اگر در اثر افزایش مقدار انسولین در خون پوست اطراف گردن شما سیاه شد با رفع اضافه وزن می ‌توانید این مشکل را درمان کنید.

البته توجه داشته باشید ممکن است با از بین بردن علت مبتلا شدن به تیرگی پوست بازهم آن را در پوست خود مشاهده کنید که در این‌ صورت باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بیماری شما رفع شود.

ابتدا با انجام راهکارهای خانگی به درمان بیماری خود بپردازید و در صورت درمان نشدن می‌ توانید به پزشک مراجعه کنید و راهکارهای پیشنهادی را انجام دهید.

۱۰. میکرو درمی اوری ژن

انجام لایه ‌برداری میکرو درم اوری ژن به درخشان شدن پوست و درمان سیاهی پشت گردن کمک می‌ کند. میکرو درم اوری ژن از دسته لایه برداری ‌هایی است که بدون به وجود آمدن هیچ دردی در بدن فرد انجام می ‌شود، بنابراین اگر پوست اطراف گردن شما دچار تیرگی شده می‌ توانید با مراجعه به پزشک این لایه‌ برداری را انجام دهید تا پوست شما به حالت قبلی خود بازگردد.

۹. لایه برداری شیمیایی

اگر می ‌خواهید دارای پوست درخشانی باشید و پوست مرده و قدیمی شما از بین برود می ‌توانید این کار را از طریق لایه‌ برداری شیمیایی انجام دهید، از طرفی ممکن است از این طریق در مدت کمی تیرگی پوست شما رفع شود یا درمان شما بیشتر از هشت هفته طول بکشد، بنابراین توصیه می ‌شود برای انجام اینکار ابتدا با پزشک مشورت کنید تا راهکار پیشنهادی را در اختیار شما بگذارد.

۸. داروها

برخی از داروها توانایی این را دارند که تیرگی پوست شما را کاهش یا کاملا از بین ببرند، بنابراین شما با استفاده از داروی که دارای ترتینوئین اسید لاکتیک است می توانید به رفع تیرگی پشت گردن کمک کنید.

۷. کرم ‌ها و پمادهای رفع تیرگی پشت گردن

کرم های سفید کننده نیز می ‌توانند به روشن شدن پوست بدن کمک کنند که این راهکار نسبت ‌به روش‌ های قبلی گزینه مناسب‌ دری است، زیرا از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و به‌ سرعت روی پوست تاثیر می ‌گذارد.

به طور کلی توصیه می‌ شود برای درمان تیرگی پوست خود کرم ‌هایی که دارای آلفا هیدروکسی اسیدها هستند را به‌ خوبی روی پوست بمالید.

۶. تأثیر لیزر در رفع تیرگی پشت گردن

پرتوهای لیزر می ‌تواند تاثیرات مثبتی بر روی پوست شما داشته باشد به ‌عنوان مثال میزان هیپرپیگمان تاسیون را به حالت تعادل می ‌رساند و سلول‌ هایی را در پوست ایجاد می ‌کند که نسبت ‌به سلول ‌های قبلی سفت تر هستند.

۵. داروی گیاهی اکتان

اکتان یک نوع داروی گیاهی است که برای درمان تیرگی پوست استفاده می‌ شود، علاوه ‌بر این پودر گیاهی اکتان می‌ تواند به درخشان شدن پوست کمک کند.

بهتر است یک ترکیب از دو قاشق غذاخوری آرد، نصف قاشق چای ‌خوری آب‌ لیمو، زردچوبه و گلاب به میزان لازم را تهیه کنید سپس خمیر درست شده را روی قسمتی که آسیب ‌دیده قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه منتظر بمانید سپس می‌ توانید آن را با آب شستشو دهید.

۴. درمان تیرگی پشت گردن با جوش شیرین

جوش شیرین به حذف سلول ‌های قدیمی، تمیز شدن، تقویت و رفع تیرگی پوست شما کمک می ‌کند. برای استفاده از این راهکار سه قاشق جوش شیرین را در آب حل کنید سپس مواد را روی پوست بمالید و بعد از چند دقیقه انگشت خود را کمی خیس کنید و پوست را تمیز نمایید.

۳. رفع تیرگی پشت گردن با آب سیب ‌زمینی

سیب ‌زمینی می ‌تواند به درخشان شدن پوست، درمان تیرگی پشت گردن، از بین بردن لک ها و… کمک کند. بهتر است سیب زمینی را با رنده خرد کنید و آب آن را روی پوست قرار دهید سپس منتظر بمانید تا روی پوست حالت خشکی پیدا کند و آن با آب شستشو دهید. توجه داشته باشید بیشتر از دو بار در هفته از این روش استفاده نکنید.

۲. سرکه سیب

با استفاده از سرکه سیب می‌ توانید سلول‌ های قدیمی که در پوست وجود دارد را از بین ببرید علاوه‌ بر این با استفاده از سرکه سیب میزان ph در پوست شما به نسبت مناسبی می‌ رسد.

دو قاشق غذاخوری سرکه را با چهار قاشق آب قاطی کنید و مقداری از پنبه را به مواد آغشته کنید و روی قسمت تیره شده بمالید. توجه داشته باشید که باید این مواد به میزان ده دقیقه روی پوست باقی بماند، در نتیجه اگر می‌ خواهید پوست درخشان ‌تری داشته باشید این کار را در روزهای متوالی تکرار کنید تا تیرگی پوست شما از بین برود.

۱. استفاده از روغن بادام

روغن بادام دارای ویتامین E است که با استفاده از آن می‌ توانید به لطافت، درخشان شدن و رفع تیرگی پوست خود کمک کنید، بنابراین یک ترکیب از روغن بادام و روغن درخت چای تهیه کنید و آن را روی قسمتی که آسیب ‌دیده قرار دهید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا