سلامت

10 روش موثر برای جلوگیری از افزایش وزن در زمان کرونا

برای جلوگیری از اضافه وزن در دوران کرونا چه کنیم؟

COVID-19 (که با نام کروناویروس نیز شناخته می شود) همچنان در سرتاسر جهان رواج دارد و WHO به کشورها توصیه کرده است که مردم را در خانه های خود محدود کنند که اکثر آنها به عنوان یک تعهد احتیاط می کنند زیرا در واقع یک روش مؤثر برای جلوگیری از انتشار ویروس است. به علاوه فاصله اجتماعی که شامل حفظ حداقل دومتر فضا از سایر افراد، ماندن در خانه و جلوگیری از مکان های شلوغ است، راهی بسیار مؤثر برای کنترل شیوع ویروس محسوب می شود، اگرچه ممکن است بیشتر افراد به آن عمل نکنند زیرا ممکن است کسل کننده باشد.

از برخی نقطه همچنین ممکن است زمان مناسبی برای گذراندن وقت بیشتر برای انجام کارهایی باشد که دوست دارید انجام دهید اما در یک روز عادی وقت کافی برای انجام دادن آن ندارید. گذراندن وقت بیشتر در خانه به معنای این است که شما وقت زیادی دارید که چیزهای را امتحان کنید و این بدان معنی است که بیشتر بخورید، بیشتر بنوشید و بیشتر بخوابید همه اینها منجر به افزایش وزن در خانه می شود. با این وجود، بسیار مهم است که بدن خود را متناسب نگه دارید و از فرم خارج نشوید زیرا هم برای بدن و هم از نظر روحی واجب است.

در زیر لیستی از راههای جلوگیری از افزایش وزن در خانه در طی این دوره اجباری دوری اجتماعی آورده شده است. با ما همراه باشید.

افزایش وزن در خانه,جلوگیری از افزایش وزن,راه های جلوگیری از اضافه وزن

10. روال فعال داشته باشید

خوردن غذا آسان است، با دوستان خود به صورت آنلاین همراه باشید و تمام روز در رختخواب بمانید زیرا کارهای کمی انجام داده اید یا کاری ندارید اما این برای سلامتی شما بسیار بد است. بنابراین بسیاری از مطالعات پزشکی ثابت کرده اند که داشتن یک برنامه روزمره برای سلامتی روحی و جسمی شما مفید است. ممکن است شما نتوانید از خانه خارج شوید، یا به خرید بروید، یا به یک دوست مراجعه کنید اما می توانید روال جدیدی را ایجاد کنید که در اطراف خانه باشد و شما را به فعالیت خود درآورد.

9. تمرین بیشتر

شما با کار کردن، چربی اضافی را می سوزانید، به خصوص وقتی که صبح زود آن را انجام می دهید (ترجیحا قبل از صبحانه). خوشبختانه، تعداد زیادی از کارهای روزمره تمرین خانگی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید و باعث جلوگیری از اضافه وزن شوید. در این حالت، شما به یک مربی فیزیکی احتیاج ندارید زیرا می توانید خود را از طریق سری مقالات موجود به صورت آنلاین در مورد تمرین خانگی بپردازید.

راهای جلوگیری از افزایش وزن,راههای جلوگیری از افزایش وزن,روش جلوگیری از اضافه وزن

8. غذاهای سالم بخورید

ماندن در خانه می تواند باعث شود شما آنقدر غذا بخورید که حتی متوجه نشوید که وزن زیادی به دست می آورید تا اینکه کسی به شما بگوید، به همین دلیل باید از وسوسه همیشه داشتن چیزی در دهان خودداری کنید. یکی از راه های جلوگیری از اضافه وزن این است: غذاهایی بخورید که حاوی مقدار زیادی ویتامین و پروتئین هستند. اطمینان حاصل کنید که از خوردن غذاهایی که حاوی چربی اضافی هستند خودداری نمایید زیرا برای بدن مفید نیستند.

7. سرگرمی هایی را انتخاب کنید که شما را به حرکت نگه در بیاورد

شما وسوسه خواهید شد که تمام روز روی نیمکت بنشینید و فیلم تماشا کنید اما ممکن است خیلی سالم نباشد. سرگرمی هایی را انتخاب کنید که شما را برای مدت زمان بسیار طولانی در یک نقطه ثابت نگه نمی دارد. لزوماً لازم نیست همیشه در حال حرکت باشید. حرکت نیز می تواند دست شما را درگیر کند و تا زمانی که در هر قسمت از بدن شما حرکتی وجود داشته باشد، این ترفند انجام خواهد شد.

افزایش وزن در خانه,جلوگیری از افزایش وزن,راه های جلوگیری از اضافه وزن

6. میوه زیادی بخورید

یکی دیگر از راههای جلوگیری از افزایش وزن خوردن میوه جات هستند. اهمیت میوه ها برای بدن قابل تأمل نیست و از آنجا که وقتی در خانه هستید بیشتر غذا می خورید، بهتر است آنچه شما را سالم تر می کند بخورید. هندوانه، سیب، پرتقال، آناناس، موز و بسیاری موارد دیگر نقش موثری را در کاهش وزن دارند زیرا آنها حاوی ویتامین هایی هستند که برای بدن مفید است.

این مطلب را از دست ندهید
10 کاری که هرگز بعد از آفتاب سوختگی نباید انجام دهید

5. سالم بخوابید

خوابیدن بسیار مهم است. بدن به همان اندازه که به غذا و آب احتیاج دارد، برای زنده ماندن به خواب هم احتیاج دارد. با توجه به تحقیقاتی که از مردم به دست می آید، برخی ممکن است وقت بیشتری را در خواب بگذرانند که برای سلامتی بسیار بد است. وقتی فقط غذا می خورید و می خوابید وزن شما بسیار سنگین می شود و هضم غذا سخت. از طرف دیگر، نداشتن خواب کافی می تواند برای سلامتی فرد خطرناک باشد، بنابراین شخص باید راهی برای یافتن تعادلش پیدا کند.

راهای جلوگیری از افزایش وزن,راههای جلوگیری از افزایش وزن,روش جلوگیری از اضافه وزن

4. عطش خود را با آب فرو کنید

بسیاری از افراد عادت دارند هر زمان که تشنه باشند نوشیدنی های شیرین و نوشابه بخورند. با این حال، نوشیدن آب بسیار سالمتر است یا حتی اگر مجبور به نوشیدن نوشابه هستید، به جای نوشیدنی های حاوی قند، نوشابه های رژیمی مصرف کنید. با نوشیدن بیشتر وزن اضافه خواهید کرد و نه فقط این ، قند می تواند برای سیستم بدنی شما بسیار مضر باشد.  بنابر این یک روش جلوگیری از اضافه وزن این است که به جای نوشیدنی های قند دار از آب استفاده کنید.

3. 100٪ آب میوه مصرف کنید

برخی از آب میوه های طبیعی می توانند بسیار سالم تر باشد از آب میوه های موجود در بازار. آب میوه ها با قند اضافه شده سالم نیستند و برای کسی که در تلاش هستند وزن خود را کاهش دهند، ممکن است انتخاب خوبی نباشد.

افزایش وزن در خانه,جلوگیری از افزایش وزن,راه های جلوگیری از اضافه وزن

2. زیاد الکل مصرف نکنید

مصرف الکل متاسفانه به عنوان بخشی از معاشرت در جوامع دیده می شود، بنابراین از شما خواهش می کنیم اگر قبلاً عادت به انجام این عمل داشته اید آن را ترک کنید. مصرف زیاد الکل ممکن است باعث افزایش وزن شما شود و این به هیچ وجه برای سلامتی شما مناسب نیست.

1. به غذای بچه ها عادت نکنید

وعده های غذایی مخصوص بچه ها مخصوص بچه ها هستند و بیشتر آنها قند بیشتری از آنچه را که بزرگسالان مصرف می کنند تهیه می شود. ناخنک زدن به آنها  برای چند بار جرم محسوب نمی شود، اما وقتی این یک عادت محسوب شود به دلیل وجود قند زیاد می تواند منجر به افزایش وزن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
بستن