سلامت

10 نشانه جسمی هشدار دهنده سرطان

افزایش بازدید در گوگل

مهمترین علائم هشدار دهنده سرطان

پیش از هر چیز بهتر است بدانید که برخی سرطان ها هستند که بدون آن که متوجه شان شوید، شروع به پیشروی در بدن می کنند، اما تعداد زیادی نیز وجود دارند که با علائم مختصری همراه اند.

این علائم به علت جدی نبودن شان، معمولا زیاد جلب توجه نمی کنند و برای افراد اهمیتی ندارند، در حالی که گاهی اوقات شناختن آن ها می تواند از بروز مشکلات بزرگی که از آن ها بی خبریم جلوگیری کند. یکی از بهترین راه های ممکنی که می توان در این زمینه انجام داد، شناختن علائم هشدار دهنده و توجه به آن ها می باشد.

💥🩺 بهترین سایت های خدمات پزشکی ایران 🩺 💥
❤️ نگران بیماری خود نباشید، مقالات آموزشی، مشاوره و خدمات پزشکی ❤️

چنانچه شما هم می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کرده و آگاهانه تر زندگی کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ نشانه جسمی هشدار دهنده سرطان، آشنا کنیم.

علائم هشدار دهنده سرطان,عوامل هشدار دهنده سرطان,علائم هشدار دهنده سرطان

۱۰. وجود تورم یا برآمدگی های مختلف در بدن

وجود تورم یا برآمدگی های مختلف در بدن، یکی از علائم هشدار دهنده سرطان به شمار می رود که بهتر است آن ها را جدی بگیرید.

چنانچه در بخش هایی مانند کشاله ران، زیر بغل، پستان، بیضه، شکم و یا قسمت های دیگر، برآمدگی یا تورم ببینید (به خصوص اگر بیشتر از ۳ هفته باقی بمانند) بهتر است که حتما به پزشک مراجعه کنید.

تورم و بزرگ شدن غددی که در زیر بغل هستند می توانند نشانه ای از وجود سرطان سینه باشند و بهتر است که جدی گرفته شوند.

۹. ابتلا به یرقان یا زردی پوست

هر چند که ابتلا به یرقان یا همان زردی معمولا نشان دهنده مشکلات و بیماری های مربوط به کیسه صفرا و کبد می باشد، اما گاهی ممکن است نشان دهنده سرطان پانکراس نیز به شمار رود.

زردی نوعی بیماری است که با زرد شدن سفیدی چشم ها و پوست بدن قابل تشخیص می باشد. بنابراین اگر احساس کردید که چنین مشکلی دارید، حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

علائم هشدار دهنده سرطان,عوامل هشدار دهنده سرطان,علائم هشدار دهنده سرطان

۸. مشکلات گوارشی یا مشکل در بلع غذا

چنانچه احساس می کنید که در سیستم گوارشی تان تغییراتی به وجود آمده که بیش از ۴ هفته پایدار مانده است، پیشنهاد می کنیم که حتما برای معاینه دقیق تر به پزشک مراجعه کنید.

این نشانه های به ظاهر ساده می توانند از علائم وجود سرطان در بخش های مختلف دستگاه گوارش باشند، به خصوص اگر در رده های سنی سالمندان مشاهده شوند.

در کنار این مورد، هر گونه احساس مشکل در بلع، مانند چسبیدن غذا به گلو یا سخت پایین رفتن آن نیز ممکن ست از نشانه های سرطان مری یا گلو به شمار رود.

علاوه بر آن، احساس درد یا سوزش به هنگام بلع غذا نیز می توانند از عوامل هشدار دهنده سرطان باشند. باید بدانید که سرطان مری معمولا هیچ نشانه خاصی از خودش بروز نمی دهد، بنابراین بهتر است که این موارد را جدی بگیرید.

وجود مشکل در بلع می تواند نشان دهنده سرطان های دیگری مانند سرطان کبد نیز باشد، پس در صورت هر گونه تغییر در این مورد بهتر است که به پزشک مراجعه کنید.

۷. نفخ های بی دلیل و یا سوزش سر دل

سوزش سر دل که معمولا به علت بیماری رفلاکس معده ایجاد می شود، در صورتی که مدت زیادی پایدار بماند می تواند نشان دهنده سرطان های مربوط به مری و یا دهانه معده باشد.

مورد دیگر، نفخ های طولانی و بدون علت هستند که اگر مدت هاست درگیرشان شده اید می توانند از علائم ابتلا سرطان تخمدان باشند. از دیگر نشانه های ین سرطان می توانیم به احساس پر بودن شکم، ورم روده و درد لگن اشاره کنیم.

اگر بلافاصله بعد از خوردن غذاهای مختلف نفخ می کنید هم ممکن است به سرطان معده مشکوک باشید. بنابراین هر گونه رویه غیرعادی در بدن تان را حتما به پزشک گزارش کنید.

علائم هشدار دهنده سرطان,عوامل هشدار دهنده سرطان,علائم هشدار دهنده سرطان

۶. مشاهده تغییرات پوستی

وجود و رؤیت تغییرات غیرعادی در پوست بدن می تواند نشان دهنده وجود سرطان پوست باشد. همچنین وجود لکه های سفید رنگ در دهان، از مواردی هستند که ممکن است به علت سرطان دهان ایجاد شده باشند.

همچنین وجود تومورها و برآمدگی های غیر عادی نیز می تواند نشان دهنده سرطان های مختلفی مانند سرطان سینه باشند.

در صورت مشاهده لکه های تیره روی پوست یا هیپرپیگمانتاسیون، افزایش رشد مو، یرقان و یا سرخی در بدن بهتر است که در اولین فرصت حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

۵. سرطان هایی بدون علائم هشدار دهنده

از آنجایی که برخی سرطان ها بدون نشانه های خاص در بدن، شروع به پیشروی می کنند، تصمیم گرفتیم تا یک مورد را به این دسته اختصاص دهیم.

به عنوان نمونه سرطان پانکراس هیچ گونه علائم خاصی ندارد و چنانچه شما در این زمینه سابقه خانوادگی داشته اید و یا به تورم مکرر لوزالمعده دچار هستید، بهتر است که حتما برای معاینات دقیق تر به پزشک مراجعه کنید.

سرطان ریه هم از مواردی است که ممکن است فکر کنید نشانه خاصی به همراه خواهد داشت، اما این مورد ممکن است بدون علامت سرفه نیز در بدن گسترش پیدا کند.

علائم هشدار دهنده سرطان,عوامل هشدار دهنده سرطان,علائم هشدار دهنده سرطان

۴. وجود سرفه های مداوم

سرفه از آن دسته مواردی است که می تواند به دلایل مختلفی همچون رطوبت کم و یا ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا ایجاد شده باشد.

اما بهتر است بدانید که سرفه های طولانی و مقاوم به درمان می توانند یکی از علائم هشدار دهنده سرطان به شمار روند که باید آن ها را جدی گرفت.

سرفه های پی در پی معمولا با گرفتگی صدا همراه اند. علاوه بر آن، مشاهده سرفه های خونی از مواردی هستند که باید حتما به پزشک گزارش شوند.

گاهی اوقات وجود سرفه های طولانی مدت و مداوم می تواند از نشانه های سرطان تیروئید نیز باشد.

۳. خستگی و دردهای بدون توضیح

وجود خستگی های مداوم و بدون دلیل معمولا یکی از شایع ترین علائم سرطان به شمار می رود که بهتر است به آن توجه کنید. این مورد یکی از واضح ترین علامت هایی است که می تواند نشان دهنده ابتلا به لوسمی باشد.

علاوه بر آن، خستگی های بی دلیل ممکن است به علت از دست رفتن خون بدن و یا دلایل دیگر نیز ایجاد شده و یا به سرطان های دیگری ربط داشته باشند.

برخی موارد مانند متاستاز و یا شماری از سرطان ها می توانند باعث ایجاد درد در بدن نیز بشوند. از این قبیل موارد می توان به سرطان روده بزرگ، تخمدان، پروستات و مقعد اشاره کرد که با درد در ناحیه کمر همراه اند.

علائم هشدار دهنده سرطان,عوامل هشدار دهنده سرطان,علائم هشدار دهنده سرطان

۲. وجود تب یا از دست دادن خون بدن

همانطور که خودتان هم می دانید، تب از نشانه هایی است که در صورت التهاب یا وجود عفونت در بدن پدیدار می شود.

بد نیست بدانید تب کردن افرادی که مبتلا به سرطان هستند، معمولا نشان دهنده آن است که سرطان در بخش جدیدی از بدن شان شروع به پیشروی کرده است.

البته به خاطر داشته باشید که تب معمولا از نادرترین علائم هشدار دهنده سرطان در مراحل اولیه می باشد، اما گاهی ممکن است نشان دهنده سرطان خون، لنفوم و یا لوسمی باشد.

علاوه بر آن، خون ریزی نیز از دیگر علائمی به شمار می رود که باید آن را جدی بگیرید. در این زمینه باید بدانید که سرطان کولون و رکتال معمولا با وجود خون در مدفوع همراه اند.

مشاهده خون در ادرار نیز می تواند نشانه ای از ابتلا به سرطان های پروستات یا مثانه به شمار رود.

پیشنهاد می کنیم که در صورت مشاهده هر کدام از این موارد، حتما برای انجام معاینه های دقیق تر به پزشک مراجعه کنید.

۱. تغییرات ناگهانی وزن

تغییرات شدید و ناگهانی وزن از آن دسته علائمی می باشد که ممکن است در اثر حمله سلول های سرطانی به بدن ایجاد شده باشند.

بسیاری از افرادی که سرطان در بدن شان تشخیص داده نشده است، معمولا به صورت ناگهانی ۱۰ پوند و یا حتی بیشتر از آن کاهش وزن دارند.

البته کاهش وزن می تواند به علت بیماری هایی همچون مشکلات مربوط به تیروئید هم ایجاد شده باشد، اما در برخی موارد ممکن است از علائم نشان دهنده سرطان نیز باشد.

به عنوان نمونه، کاهش وزن های ناگهانی از علائم شایع برای سرطان های لوزالمعده، ریه، معده و مری به شمار می روند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا