سلامت

10 راه افزایش وزن فوری

افزایش بازدید در گوگل

راه های افزایش وزن سریع بدن

یکی از خواسته های هر انسانی داشتن وزنی مناسب آست. اما آیا همه وزن ایده آلی دارند؟ کلمه لاغری جزء آن دسته از کلماتی است که برای همه نا خوشایند می باشد. لاغری در افراد باعث پایین آمدن اعتماد به نفس، تضعیف روحیه، احساس نا توانی و اظطراب می شود. آیا راه حلی برای حل این مشکل وجود دارد؟ تنها راه نجات این افراد افزایش وزن سریع است. افزایش وزن به معنای جمع آوری چربی ها نیست، بلکه باید از طریق راه های مناسبی به اندام خود عضله اضافه کنید. برخی از کارهایی که در طی روز انجام می دهید به افزایش وزن شما کمک خواهد کرد. افزایش وزن  برای افراد لاغر و ناتوان باعث می شود قدرت ورزشی و استقامت آنها افزایش یابد.

افزایش سریع وزن,بهترین راه افزایش وزن سریع,راه سریع برای افزایش وزن

۱۰. افزایش کالری روزانه

یکی از راه های افزایش سریع وزن بالا بردن میزان کالری در طی روز است. بدون افزایش کالری افزایش وزن غیر ممکن است، پس استفاده بیشترین مقدار کالری بالاتر رفتن وزن را به همراه دارد. برای اینکه بدانید که اندازه کالری را در روز باید مصرف کنید، بهتر است که به یک پزشک تغذیه مراجعه نمایید.

۹. استفاده از مواد غذایی با کالری بالا

برای افزایش سریع وزن باید از مواد غذایی استفاده کرد که کالری بالایی دارند. کالری بالا در مواد غذایی همچون: گوشت، غلات ها، تخم مرغ، سیب زمینی، نان هاو بسیاری موارد دیگر است. این مواد را می توان در وعده های غذایی روزانه و یا میان وعده های خود جای داد. مواد غذایی پر کالری را جایگزین غذا های سبک و کم کالری کنید، به جای این که ناهار خوراک سبزیجات بخورید از سیب زمینی سرخ کرده استفاده کنید و یا آب گوشت، برای میان وعده ها هم آجیل و شیرینی میل کنید. به طور کلی مواد غذایی پر کالری از جمله راه های افزایش وزن سریع هستند.

راه های افزایش وزن سریع,راه های افزایش سریع وزن,راه های افزایش وزن سریع

۸. خوردن بیش از ۳ وعده غذایی در روز

افرادی که به افزایش وزن روی آورده اند بجای خوردن ۳ وعده غذایی در روز باید از میان وعده نیز استفاده کنند. افزایش وعده های غذایی نه تنها باعث دریافت انرژی می شود بلکه وزن را نیز افزایش می دهند. میان وعده های سنگین هم بهترین راه افزایش وزن سریع هستند اما نه تا جایی که باعث مسمومیت غذایی شود. براى این گونه وعده ها می توان از موادی همچون: شیرینی، نان و خرما، غذاها، سیب زمینی، تخم مرغ آب پز و… استفاده کرد.

۷. افزایش وعده های غذایی و فاصله زمانی آن

با افزایش وعده ها کالری دریافتی هم بالا می رود و باعث بالا رفتن وزن می شود. این وعده ها را زود به زود بخورید، خوردن ۶ تا ۷ بار غذا در روز نتایج قابل قبولی را به همراه دارد. تمامی این وعده ها با وعده های اصلی نباید فاصله زیادی داشته باشد، در حدی که بعد از یک وعده احساس سبکی و گشنگی کنید. این راه می تواند پاسخ مناسبی برای افزایش وزن سریع باشد که در آن واحد انرژی را نیز بالا می برد.

روش های افزایش وزن بدن,سریع ترین راه افزایش وزن,افزایش سریع وزن

۶. ورزش های قدرتی انجام دهید

قصد از افزایش وزن جمع آوری توده های چربی نیست بلکه باید عضلات را بزرگتر و سنگین تر کرد. دوچرخه سواری و دمبل زدن از جمله ورزش هایی است که باعث بزرگتر شدن عضلات بدن می شود. دمبل خود نیز در وزن های مختلفی وجود دارد یعنی هرچه وزن دمبل بالا برود عضلات نیز بزرگتر می شوند، در این صورت بر روی عضلات فشار وارد شده و برای قوی شدن باید خود را ترمیم کنند. در صورتی که ورزش کنید ممکن است کالری بدن نیز کاهش پیدا کند برای همین وعده های غذایی را مرتبا بخورید و از کالری بیشتری استفاده کنید.

۵. استفاده از چربی های غیرضروری

چربی های غیر اشباع یا غیر ضروری سریع ترین راه افزایش وزن در افراد لاغر می شود. چربی غیر اشباع به میزان چربی گفته می شود که بدن در حالت عادی دیگر نیاز به آن نداشته باشد، و در واقع به سیرشدگی دست پیدا کرده است. از نظر انجمن قلب آمریکا باید مصرف چربی های غیر ضروری را محدود کرد، اما این محدودیت برای افراد دارای وزن مناسب است. افرادی که کمبود وزن و لاغری دارند باید این چربی ها را مورد استفاده قرار دهند. کالری در چربی ها متراکم است بنابراین باعث افزایش وزن می شود، به همین دلیل این چربی ها را در وعده ها و میان وعده های خود قرار دهید.

افزایش سریع وزن,بهترین راه افزایش وزن سریع,راه سریع برای افزایش وزن

۴. نوشیدنی های مقوی افزایش وزن

برای افزایش کالری نوشیدنی هایی مانند: شیر، شیر موز، شیر کاکائو، شیر توت فرنگی، آب میوه ها را جای گزین آب کنید. نوشیدنی های گاز داری مانند نوشابه را به هیچ وجه استفاده نکنید زیرا به غیر از کالری هیچ موادی برای افزایش وزن ندارد. از سودا ها نیز اصلا نباید استفاده کرد.

۳. خوردن تنقلات

قبل از هرچیز باید بگوییم که خوردن تنقلات باعث عضله سازی نمی شود بلکه از طریق افزایش چربی باعث بالا رفتن وزن خواهد شد. خوردن بیش از حد تنقلات، فست فود ها، کربوهیدرات ها و مواد غذایی فرآورده شده باعث افزایش وزن می شود. این مواد از طریق بالا بردن میزان لیپیدها وزن را افزایش می دهد. اگر مایل به افزایش وزن از طریق عضله سازی هستید خوردن این گونه مواد به شما کمکی نمی کند.

افزایش سریع وزن,بهترین راه افزایش وزن سریع,راه سریع برای افزایش وزن

۲. مواد نشاسته دار

استفاده از مواد نشاسته دار یکی از روش های افزایش وزن بدن است. نشاسته از آن دسته موادی است که در سبزیجاتی مانند: سیب زمینی، ذرت، کدو، چغندر، سویا، هویج وحشی و… پیدا می شود. سبزیجات سبز را تقریبا نمی توان از سبزیجات نشاسته دار در نظر گرفت. به دلیل تاثیر به سزایی که نشاسته در افزایش وزن دارد، از آن در تمامی رژیم های غذایی برای چاقی استفاده می کنند. مواد نشاسته دار را حتما در وعده های اصلی و حتی میان وعده ها بکار ببرید و مطمئن باشید که به سرعت شاهد معجزه آن خواهید بود.

۱. تمرین ورزش های قلبی – عروقی

ورزش های قلبی و عروقی از جمله ورزش های هوازی هستند. این تمرینات برای افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند بسیار مناسب است، زیرا علاوه بر بالارفتن اشتها و وزن برای سلامت قلب نیز مفید هستند. این ورزش مانع جمع شدن چربی ها در اطراف قلب می شوند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا