سلامت

10 نوشیدنی فوق العاده برای درمان آنفولانزا

افزایش بازدید در گوگل

نوشیدنی های مفید برای سرماخوردگی و آنفولانزا

معمولا همه ما زمانی که سرما می خوریم، در کنار مراجعه به پزشک و مصرف دارو ها، به دنبال راهکارهایی هستیم که بتوانیم بهبودی مان را سریع تر به دست آورده و دوباره سر پا شویم.

یکی از این راه ها استفاده از دمنوش ها و یا نوشیدنی های مختلفی است که به درمان ما کمک می کنند. در واقع شما با تغییر رژیم غذایی و مصرف مایعات بیشتر باعث می شود تا این ویروس زودتر بدن تان را ترک کند. بنابراین به راحتی می توان گفت که استفاده از این نوشیدنی ها حسابی برای سلامتی تان حائز اهمیت خواهد بود.

💥🩺 بهترین سایت های مقالات پزشکی 🩺 💥
❤️ نگران بیماری خود نباشید، مقالات آموزشی، مشاوره و خدمات پزشکی ❤️

اما اگر شما اطلاعات زیادی در این باره ندارید و دوست دارید که طرز تهیه این نوشیدنی های فوق العاده را فرا بگیرید، پس با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ نوشیدنی مفید برای آنفولانزا آشنا کنیم.

درمان آنفولانزا,نوشیدنی برای آنفولانزا,نوشیدنی برای سرماخوردگی

۱۰. نوشیدنی کیوی، نعناع و توت فرنگی

اگر شما هم از دسته عاشقان اسموتی هستید، پیشنهاد فوق العاده ای برای تان داریم. برای آنکه بتوانید این نوشیدنی خوشمزه و سرشار از خاصیت را تهیه کنید، به چهار لیوان توت فرنگی خام نیاز دارید.

این میزان توت فرنگی را به همراه یک یا دو عدد کیوی و مقداری برگ نعناع مخلوط کرده و اگر علاقه دارید چند قاشق ماست یونانی نیز به آن اضافه کنید، زیرا ماست یونانی سرشار از منیزیم و غنی از پروبیوتیک می باشد.

پروبیوتیک ها دسته از باکتری ها هستند که فواید زیادی برای بدن ما دارند و از سلول های ما در برابر باکتری های مضر و ویروس ها محافظت می کنند.

اسموتی کیوی و توت فرنگی علاوه بر آنکه سرشار از ویتامین های B6، آ و ث می باشد، منبع فوق العاده ای از اسید فولیک و منیزیم نیز هست.

۹. ترکیب اسفناج، کلم پیچ و کاهو

این مورد یکی از بهترین نوشیدنی های مفید برای آنفولانزا و سرماخوردگی می باشد، که سیستم ایمنی تان را حسابی تقویت خواهد کرد.

ترکیب این سبزیجات، حاوی مواد بسیار مفید و ضروری مانند کلسیم، آهن و ویتامین های C و A است که علاوه بر درمان بیماری، برای سلامت عمومی بدن تان نیز فوق العاده خواهد بود.

اگر می خواهید خواص این نوشیدنی را بیشتر کنید، با اضافه کردن جعفری تازه، ویتامین B6 مورد نیاز بدن تان را نیز تامین کنید.

این نوشیدنی خوشرنگ و پر خاصیت به تکثیر سلولی شما و ساخت بیشتر آنتی بادی ها کمک کرده، و نقش زیادی در بهبودی تان خواهد داشت.

نوشیدنی مناسب برای آنفولانزا,نوشیدنی های مفید برای آنفولانزا,نوشیدنی های مفید برای سرماخوردگی

۸. آب هندوانه

نوشیدنی هندوانه، نه تنها سیستم ایمنی تان را تقویت می کند، بلکه درد عضلات به هنگام ابتلا به آنفولانزا را نیز تا حد زیادی کاهش خواهد داد. شما می توانید چند قطره آب لیمو ترش و یا چند برگ نعنا نیز به این نوشیدنی اضافه کنید.

اگر آب پرتقال و یا آب سیب مصرف می کنید، برای افزایش ویتامین A به خواص شان می توانید آن ها را با آب هندوانه مخلوط کنید.

نوشیدنی هندوانه بهترین نوشیدنی مناسب برای آنفولانزا است که در کنار خواص گفته شده سرشار از ویتامین C، منیزیم و زینک نیز می باشد.

۷. نوشیدن شیره تخمه کدو

شیره تخمه کدو، یکی از نوشیدنی های مفید برای آنفولانزا به شمار می رود که خاصیت های زیادی برای تان خواهد داشت. برای آنکه بتوانید این نوشیدنی را تهیه کنید، به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • یک لیوان تخمه کدو خام
  • ۳ لیوان آب جوش
  • یک قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • ۴/۱ قاشق چایخوری نمک دریا
  • به میزان دلخواه عسل

کافیست که تمامی مواد گفته شده را به مدت یک دقیقه، درون میکسر و یا غذاساز، با یکدیگر مخلوط کنید.

علاوه بر آن، برای آنکه همیشه این نوشیدنی در دسترس تان باشد، می توانید مقداری از آن را نیز به شکل قالبی فریز کرده و در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید.

نوشیدنی شیره تخمه کدو نه تنها برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا کاربرد دارد، بلکه برای پیشگیری از پوکی استخوان، سلامت پوست و مو، بهبود علائم مربوط به یائسگی، سلامت روان و همچنین پیشگری از بیماری های مربوط به پروستات نیز بسیار موثر خواهد بود.

درمان آنفولانزا,نوشیدنی برای آنفولانزا,نوشیدنی برای سرماخوردگی

۶. نوشیدنی توت فرنگی و انبه

یکی از نوشیدنی مناسب برای آنفولانزا، آب میوه انبه و توت فرنگی است که در فصل سرما می توانید از میوه های فریز شده برای درست کردنش استفاده کنید.

انبه سرشار از ویتامین E است و این ویتامین به علت داشتن آنتی اکسیدان ها یکی از بهترین میوه های موجود برای درمان سرماخوردگی به شمار می رود.

علاوه بر آن، این نوشیدنی سرشار از ویتامین های A و C، آهن و همچنین اسید فولیک می باشد که همگی آن ها سیستم ایمنی تان را تقویت خواهد کرد.

۵. ترکیب زنجبیل، هویج، لبو و زرد چوبه

این نوشیدنی فوق العاده نه تنها سیستم ایمنی بدن تان را تقویت می کند، بلکه برای درمان التهاب های ناشی از عفونت نیز فوق العاده خواهد بود.

در واقع التهاب همان دلیلی است که شما به هنگام سرما خوردگی دچار آبریزش بینی، بدن درد و سرفه می شوید.

علاوه بر آن، اگر شما به آرتریت و یا روماتوئید مبتلا هستید هم، این نوشیدنی خواص زیادی برای تان دارد، زیرا زنجبیل و زرد چوبه موجود در آن دارای خاصیت ضد التهابی قوی هستند.

نوشیدنی حاصل از ترکیب این میوه ها، سرشار از مواد مغذی همچون ویتامین های E، A و C، و همچنین کلسیم و آهن می باشند.

برای تهیه این نوشیدنی بی نظیر کافیست تا آب لبو و هویج را گرفته و آن را با زنجبیل تازه و زردچوبه طعم دار کنید. اگر علاقه داشته باشید می توانید به این ترکیبات، یک سیب تازه نیز اضافه کرده و خواصش را چند برابر کنید.

درمان آنفولانزا,نوشیدنی برای آنفولانزا,نوشیدنی برای سرماخوردگی

۴. مصرف آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی از آن دسته نوشیدنی هاییست که به علت خواص زیادش احتمالا آن را به صورت آماده نیز می توانید تهیه کنید. اما برای آنکه مطمئین باشید که نوشیدنی تان کاملا طبیعی و خالص است، بهتر است که خودتان آن را آماده کنید.

جالب است بدانید که گرفتن آب گوجه فرنگی اصلا کار سختی نیست و حتی به میکسر نیز نیازی ندارد. شما می توانید گوجه را رنده کرده و سپس آن را از الک رد کنید تا آب خالصش جدا شود.

این نوشیدنی سرشار از آهن، فولات، و ویتامین های C و A می باشد که آن را به یکی از بهترین گزینه های موجود برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی تبدیل کرده است.

۳. نوشیدنی کرفس، گوجه فرنگی و کلم پیچ

یکی دیگر از بهترین نوشیدنی های مفید برای آنفولانزا، ترکیب گوجه، کرفس و کلم پیچ است که سرشار از ویتامین های C و A می باشد. علاوه بر آن، این نوشیدنی به علت دارا بودن منیزیم، اسیدهای چرب، آهن و همچنین پتاسیم برای تقویت سیستم ایمنی تان عالی خواهد بود.

برای تهیه این نوشیدنی باید آب کرفس و گوجه را بگیرید، اما اگر تا حالا آب کلم نگرفته اید تنها کافیست یک فنجان آب جوشیده شده را به همراه ۳ فنجان کلم در میکسر ریخته و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

پس از آن می توانید آب گوجه و کرفس را نیز به آن اضافه کرده و نوشیدنی بی نظیری تهیه کنید.

درمان آنفولانزا,نوشیدنی برای آنفولانزا,نوشیدنی برای سرماخوردگی

۲. نوشیدنی گریپ فروت و پرتقال

آب پرتقال و گریپ فروت از ان دسته نوشیدنی های مفید برای آنفولانزا است که به علت داشتن ویتامین C دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان نیز هست.

این آنتی اکسیدان ها محافظان بدن شما در برابر ابتلا به آنفولانزا و حتی ویروس کرونا خواهند بود و همچنین در صورت ابتلا به سرماخوردگی، از بهترین نوشیدنی های ممکن برای درمان سریع آن می باشند.

کمبود ویتامین C در بدن شما باعث می شود که زخم های تان دیرتر بهبود یافته و همچنین سیستم ایمنی تان در مقابله با انواع عفونت ها دچار اختلال شود. بنابراین مصرف ویتامین C برای سلامت شما اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

از طرف دیگر، نوشیدنی پرتقال و گریب فروت منبعی غنی از این ویتامین بوده که در کنار آن ها، دارای ویتامین A، B6، زینک و اسید فولیک نیز هست که در درمان سرماخوردگی تان تاثیر بی نظیری خواهند داشت.

۱. ترکیب سیب، پرتقال و هویج

این نوشیدنی خوش طعم، منبع فوق العاده ای برای ویتامین های A، B6 و C به شمار می رود. علاوه بر آن با داشتن پتاسیم و فولیک اسید باعث می شود تا سیستم ایمنی تان قوی تر شده و روند درمان سرماخوردگی نیز سریع تر شود.

برای تهیه این نوشیدنی تنها کافیست که آب هویج، پرتقال و سیب را به میزان دلخواه با هم مخلوط کنید.

این ترکیب پر خاصیت علاوه بر آنکه یکی از نوشیدنی های مفید برای سرماخوردگی است، طعم و مزه ای بسیار دوست داشتنی نیز دارد که باعث می شود بتوانید از آن برای درمان سرماخوردگی کودکان نیز کمک بگیرید.

بنابراین پیشنهاد می کنیم که مصرف این نوشیدنی خوشمزه و مفید را اصلا فراموش نکنید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا