سلامت

10 حرکت یوگا که برای تسکین درد کمر پیشنهاد می شود

خلاصه نوشته

  • حرکات یوگا برای کمر درد بسیار تکسین دهنده و موثر هستند، البته به شرط آنکه این ورزش دوست داشتنی و آرامش بخش را به صورت مداوم انجام دهید! فواید یوگا آنقدر بسیار است که به جرعت می توانیم بگوییم بر هر درد بی درمان دواست! پس این ورزش دوست داشتنی را برای تجربه هم که شده امتحان کنید.

حرکات یوگا برای درد کمر

یکی از فوق العاده ترین ورزش ها یوگاست. ورزشی با عمر بسیار طولانی!  یوگا علم کنترل است آن هم کنترل ذهن و جسم که باعث می شود بتوانید تنفس صحیح تری داشته باشید، کشش و استقامت تان هم افزایش یابد. یوگا ورزشی است که همیشه و در همه حالت راه حلی برای شما دارد. راهی عالی برای افزایش انعطاف پذیری و قدرت بدن.

بهترین حرکات یوگا برای کمر درد,تمرین های یوگا برای کمر درد,تمرین یوگا برای کمر درد

این ورزش شما را خوش خلق تر و اجتماعی تر هم می کند. همینطور آگاهی فرد را نسبت به بدن و تنفس خود بالا می برد و در نهایت سرشار از حس آرامش و رهایی خواهید شد. همانطور که گفتیم یوگا علم کنترل است. شما با انجام آن بر روی ذهن خود کنترل زیادی پیدا می کنید، و همزمان به کاهش فشارخون خود نیز کمک کرده‌اید.  درمان دردهای عضلانی، ستون فقرات، گردن درد و کمردرد هم بخشی دیگر از معجزات ورزش یوگا هستند.

کمردرد یکی از مشکلات بسیار شایع برای همه ماست که می‌ تواند ناشی از درست نایستادن، نشستن و حتی طرز اشتباه خوابیدن ما باشد. ممکن است ساعت ها جلوی تلویزیون لم بدهیم بدون توجه به اینکه چه آسیبی به کمرمان وارد می کنیم؛ و یا شغل مان به نحوی باشد که مجبوریم ساعت های طولانی را پشت میز صرف کنیم، به همین دلیل Bestfarsi در این مقاله 10 تا از بهترین حرکات یوگا برای کمر درد را بیان کرده است که حتماً به کارتان خواهد آمد.

حرکات یوگا برای درد کمر,حرکات یوگا برای درمان کمر درد,حرکات یوگا برای کمر درد

10. حرکت سگ سر پایین | Downward Facing Dog Pose

حرکت سگ سر پایین یکی از قدیمی ترین و عالی ترین حرکات یوگا برای درد کمر است. برای انجام آن باید ابتدا صاف بایستید سپس پاهای تان را چسبیده و کنار هم نگه دارید. دقت داشته باشید که باید نسبت وزن بر روی دو کف پا را متعادل کنید. دست ها صاف و کشیده کنار بدن باشند و کتف ها محکم نگه دارید بعد شکم و باسن را منقبض کنید و  بر روی تنفس تان تمرکز داشته باشید. از شکم تا مچ پا را منقبض کرده و با زانوها و دست های صاف به جلو خم شوید. باسن را به سمت بالا بیاورید و نگهدارید.  سر و گردن در راستای ستون فقرات بین دست ها باشد.

حرکت های یوگا برای کمر درد,ورزش یوگا برای درمان کمر درد,بهترین حرکات یوگا برای کمر درد

9. حرکت کودک شاد | Half Happy Baby

کودک شاد، حرکتی کارآمد برای کشش سراسری و انعطاف بدن می باشد. به صورت سجده کردن روی زمین قرار بگیرید و انگشتان و کف پا را به سمت نگه دارید. حالا دستان تان را به سمت جلو صاف کنید و بکشید. با این حرکت تمام خستگی های اطراف ناحیه کمر را از بین می برید. 10 بار دم و بازدم شمرده انجام دهید و به حالت عادی برگردید. این حرکت را به صورت مداوم و روزانه اندازه 3 ست انجام دهید.

تمرین های یوگا برای کمر درد,تمرین یوگا برای کمر درد,حرکات یوگا برای درد کمر

8. حرکت گربه.گاو | Cat-Cow Stretch

بعد از یک روز سخت کاری، حرکت گربه گاو تمام دردهای کمرتان را به شدت کاهش می دهد. برای انجام آن ابتدا چهار دست و پا بنشینید و دست ها را به صورت عمودی درست زیر شانه های تان قرار دهید، حالا یک دم عمیق بگیرید و قفسه سینه و باسن را به سمت بالا و شکم را به سمت پایین بکشید. در حین انجام این حرکت سرتان را به هیچ وجه پایین نگیرید، زیرا به گردن تان فشار خواهد آمد!

پس در تمام طول انجام حرکت گربه گاو که از حرکات یوگا برای درمان کمر درد می باشد باید سر خود را در راستای ستون فقرات بالا نگه داشته و به روبرو نگاه کنید. حالا چند ثانیه حالت تان را حفظ کنید و پشت خود را گرد کرده، همراه با کتف ها به سمت بالا بکشید. در راستای ستون فقرات سر را پایین بیاورید و صاف نگه دارید و این حرکت را چند بار تکرار کنید.

این مطلب را از دست ندهید
10 دلیل مهم که اهمیت مصرف روزانه پروتئین را نشان می دهد

حرکات یوگا برای درمان کمر درد,حرکات یوگا برای کمر درد,حرکت های یوگا برای کمر درد

7. حرکت مثلث یا تریکون آسانا | Revolved Triangle Pose

برای انجام حرکت مثلث با شکم باسن و پاهای منقبض به صورت حرکت سگ سر به پایین در بیایید. حالا یک پا را بین دو دست خود بگذارید. دقت داشته باشید که وزن تان حتما باید بر روی پایی که جلو گذاشتید بیفتد. حالا در همین حالتی که هستید قفسه سینه خود را با کشش به جلو کشیده و لگن را سفت و منقبض و صاف کنید و در این بین حواس خود را به تنفس تان جمع کنید.

در این حرکت باید دست مخالف با پای جلویی را صاف به سمت بالا بیاورید با پیچش کمر، سر و گردن را نیز بالا برده و به دستی که به بالا کشیده اید نگاه کنید. صاف نگه داشتن پاها و پشت را فراموش نشود. این حرکت را با پای مخالف هم تکرار کنید. این حرکت از تمرین های یوگا برای کمر درد می باشد.

ورزش یوگا برای درمان کمر درد,بهترین حرکات یوگا برای کمر درد,تمرین های یوگا برای کمر درد

6. لانچ و پیچ | launch pose

با انجام حرکت لانچ و پیچ تعادل خود را افزایش دهید و همزمان درد کمر را کم کنید، آن هم به این صورت که ابتدا یک پا را نود درجه کنید و پای مخالف را صاف به عقب بکشید. دست مخالف با پای نود درجه را صاف و کشیده روی زمین بگذارید. حالا دست موافق روی کمر قرار بگیرد و کمر را بپیچانید، و همراه با سر، گردن و قفسه سینه به سمت پای نود درجه بچرخانید. سر و گردن با نگاه رو به جلو، در راستای ستون فقرات باشد. با پای بعدی، همین مراحل را انجام دهید.

تمرین یوگا برای کمر درد,حرکات یوگا برای درد کمر,حرکات یوگا برای درمان کمر درد

5. حرکت کبوتر | eka pada raja kapotasana

حرکت کبوتر هم از جمله حرکت های یوگا برای کمر درد می باشد که باید باز هم به حالت سگ سر پایین قرار بگیرید. یک پا را جلو بیاورید و بدن را به زمین برسانید. پای جلو را به شکل نود درجه به سمت بیرون خم کنید. پای پشتی را صاف به عقب کشیده و نگه دارید. در همان حالت به جلو خم شده و دستان تان را با یک کشش روی هم بگذارید. سرتان هم باید روی دست ها قرار بگیرد. حرکت را با پای بعدی هم انجام داده و چند بار تکرار کنید.

حرکات یوگا برای کمر درد,حرکت های یوگا برای کمر درد,ورزش یوگا برای درمان کمر درد

4. حرکت توله سگ | Dog Pose

برای انجام این حرکت ورزشی یوگا باید روبه روی یک دیوار قرار بگیرید و شکم پاها و باسن را منقبض کنید و سمت دیوار خم شوید سپس دست ها را به دیوار بچسبانید در این حین پاها و پشت اصلاً خم نشوند و شکم و باسن همچنان باید منقبض باشند. سر و گردن در راستای ستون فقرات بین دستها بمانند. باسن را هم به سمت عقب کشیده و نگه دارید. تا ۱۵، ۲۰ ثانیه در این حالت بمانید و چندین بار تکرار کنید.

بهترین حرکات یوگا برای کمر درد,تمرین های یوگا برای کمر درد,تمرین یوگا برای کمر درد

3. حرکت پل | Supported Bridge Variation

برای حرکت پل در یوگا ابتدا در مرحله اول به پشت بخوابید. گردن، شکم و کتف ها را محکم به زمین بچسبانید. دست ها صاف کشیده روی زمین قرار داشته باشند. پاها را نود درجه نزدیک به هم کنید. در مرحله دوم،  کمر، شکم و باسن را به سمت بالا بکشید.  بدون از جا بلند شدن سر، گردن، قفسه سینه و کتف ها ده ثانیه در این حالت بالا بمانید. حالا شکم کمر و باسن را، پایین آورده، به زمین سفت بچسبانید. این حرکت را ده بار تکرار کنید.

حرکات یوگا برای درد کمر,حرکات یوگا برای درمان کمر درد,حرکات یوگا برای کمر درد

2. حرکت پیچ پشت | Supine Twist

در حرکت پیچ پشت در حالت به پشت دراز کشیده، پاها را با پشت و قفسه سینه ثابت نگه داشته شده؛ نود درجه کنید و به سمت راست یا چپ بگردانید. دست ها راصاف از هم باز کنید سپس بدن را به سمت مخالف پاها در همان حالت چسبیده به زمین بکشید. حالا  تا 10 بار و در سمت مخالف این کار را تکرار کنید.

این مطلب را از دست ندهید
10 عادت شبانه زمینه ساز چاقی

حرکت های یوگا برای کمر درد,ورزش یوگا برای درمان کمر درد,بهترین حرکات یوگا برای کمر درد

1. حرکت جسد یا ساواشانا | Corpse Pose

جسد یا همان ساواشانا در یوگا یعنی یک استراحت رویایی! به پشت روی زمین دراز کشیده و مانند یک جسم بی جان شوید. دست ها صاف کنار بدن قرار بگیرند و کف دست ها رو به بالا باشند. پاها را هم صاف به جلو بکشید و انگشتان و پنجه پا منقبض رو به بیرون باشند. می توانید از یک جسم کوچک و نرم زیر گردن استفاده کنید. کاملاً بر روی دم و بازدم خود تمرکز داشته باشید و آرام و شمرده نفس بکشید. حالا تمام خستگی ها و دردهای خود را از یاد ببرید.

به نظر شما کدام حرکات یوگا برای درمان کمر درد موثر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
بستن