سبک زندگی

10 راهکار برای بالا بردن اعتماد به نفس

نکاتی راجع به کسب اعتماد به نفس

یکی از مواردی که برای دستیابی به موفقیت به آن احتیاج دارید اعتماد به نفس است. معمولا افرادی که در زندگی خود موفق شده اند این ویژگی را دارا هستند. چرا که با داشتن این ویژگی به سادگی به بیان نیازهای خود می پردازند.

به همین خاطر اکثر انسان ها دوست دارند از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشند. این خصیصه تا حدودی شبیه پول است. زمانی که ثروت شما زیاد است بازهم دوست دارید آن را بیشتر کنید. هرگاه سرشار از این ویژگی شدید رسیدن به اهداف زندگی تان ساده تر می شود.

اعتماد به نفس را باید مانند یک شی فوق العاده ارزشمند همواره با خود حمل کنید. اگر احساس می کنید گاهی در داشتن این مشخصه دچار افتان و خیزان می شوید، با بست فارسی همراه باشید تا نکاتی را باهم مرور کنیم.

اعتماد به نفس,دستیابی به موفقیت,اعتماد به نفس,

به طور کلی چگونه می توان اعتماد به نفس را زیاد کرد؟

راهکارهای متفاوتی برای این کار وجود دارد که در ذیل به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  1. هواهای نفسانی خود را کنترل کنید. این کار یکی از بهترین راه های افزایش اعتماد به نفس است. انسان هایی که هوس ران هستند کمتر به خود اهمیت می دهند و انرژی روانی پایینی دارند و از اعتماد به نفس کمتری هم برخوردار هستند.
  2. اگر شما بزرگسال هستید باید اراده به خرج داده و کارهای نیمه تمام خود را هرچه سریع تر به اتمام برسانید. برای این کار دست به قلم شوید و لیستی از کارهای ناقص خود را در آن یاد داشت کنید. حال یا آن ها را انجام دهید و یا برای همیشه از ذهن و لیست خود حذف کنید.
  3. رژیم غذایی خود را مدیریت کنید و سعی کنید مصرف گوشت و مرغ را کاهش دهید. غذاهای دریایی را در برنامه هفتگی خود بگنجانید و از سبزیجات تازه استفاده کنید. مصرف حبوبات و جوانه ها را نیز از یاد نبرید.
  4. هیجانات خود را کنترل کنید. در مشکلات و سختی ها خیلی غمگین و ناراحت نشوید و در شادی هایتان نیز زیاده روی نکنید. با رعایت این دو مورد سطح درک شما بالا می رود و یاد می گیرید که چگونه از پس هیجانات زندگی بر بیایید.
  5. احساسات و هیجانات را تفکیک کنید و بر روی آن ها کنترل درستی داشته باشید. در این صورت از خودتان رضایت قلبی دارید. بیش از حد احساساتی شدن می تواند کار دست شما بدهد و باعث کاهش عزت نفس تان شود.
  6. برای افزایش اعتماد به نفس روزانه یک برنامه مطالعاتی منظم برای خود قرار دهید. قرار نیست حتما حجم زیادی از یک کتاب را به سرعت تمام کنید، بلکه می توانید روزانه 10 دقیقه مطالعه کنید.
  7. دعوا کردن و جدال با دیگران را کنار بگذارید. وقتی که بیش از حد عصبی می شوید و داد می زنید آدرنالین خون به شدت بالا می رود و سروتونین کاهش می یاید. در این هنگام توانایی ادارک شما کاهش چشمگیری پیدا می کند و احتمال این که تصمیمات نادرست بگیرید خیلی زیاد می شود.
  8. رابطه تان با پرودگار را خالص تر و عمیق تر کنید. افراد سست ایمان از اعتماد به نفس و در ادامه از عزت نفس پایینی برخوردار هستند.
  9. صاف بنشینید، قوز کردن در هنگام نشستن علاوه بر این که اندام شما را کاملا از نظر ظاهری خراب می کند، حتی شما را فردی کاملا بی اعتماد به نفس نشان می دهد.
  10. با خود به خوبی سخن بگویید، از تکرار کردن حرف های دلسرد کننده و منفی راجع به خودتان به شدت دوری کنید. برای خودتان ارزش قائل باشید و از خود یک شخصیت متفاوت و جذاب بسازید.
این مطلب را از دست ندهید
10 پیشنهاد برای کاهش هزینه ها

نشانه های عدم اعتماد به نفس

کسانی که از عدم اعتماد به نفس رنج می برند نسبت به خودشان خیلی سخت گیری می کنند. حتی در مقابل تعریف دیگران از خود حساس می شوند، چرا که نسبت به اهداف شان سوءظن دارند. آن ها نسبت به خود شکاک بوده و مدام فکر می کنند لیاقت تعریف و تمجیدهای دیگران را ندارند.

سخت نگیرید، زندگی را ساده بگیرید. هیچ وقت اخم نکنید، همیشه به دیگران لبخند بزنید. با مردم مهربانی کنید و ارتباط خوبی با آن ها برقرار کنید.

لزوما همه به راجع به شما فکر نمی کنند، هیچ وقت نگران این نباشید که دیگران راجع به شما چه فکردی می کنند چون ممکن است در واقع آن ها اصلا به شما به فکر نکنند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا