سبک زندگی

10 راه های رسیدن به آرزو ها که باید بدانید

راه رسیدن به خواسته هایمان

همه این موارد که در ادامه بازگو خواهیم کرد می توانند منبع الهامی برای افراد خواهان ترقی و پیشرفت محسوب شود. تقویت بعضی عادات می تواند تاثیر گسترده ای بر این وضعیت داشته باشد.

نویسندگان بسیاری درباره راه های رسیدن به موفقیت و دستیابی به آرزوها نوشته اند. صد ها جلد کتاب در این زمینه به چاپ رسیده و هزاران جلسه سخنرانی برپا شده است. با این حال شاید شمار زیادی از ما هنوز هم سردرگم باشیم!

مطالعه زندگی برخی اشخاص که در زندگی شان به همه چیز رسیده اند و به آرزو های خود تحقق بخشیده اند؛ شاید برای چند روز یا چند مدتی احساس خوشایند انگیزه و پیروزی را در وجودمان ایجاد کند.

علیرغم این مسئله امکان دارد پس از مدتی دوباره احساس آشفتگی و خستگی به سراغ مان بیاید. مجددا خود را درگیر شرایطی ببینیم که از آن چندان هم راضی نیستیم. در این زمان دیگر هیچ داستان واقعی و شرح شکست ها و موفقیت آدم های بزرگ به کار مان نمی آید!

بسیاری از افراد در همین موقعیت باقی می مانند و برای مدتی طولانی رشته امور از دست شان رها می شود؛ با این حال هنوز هم می توانیم درخواست هایی از خود و زندگی مان داشته باشیم!

در ادامه به بررسی ۱۰ راهکار عملی برای رهایی از یاس و دست یافتن به آمال و آرمان ها خواهیم پرداخت؛ مواردی شاید بتواند تاثیری در انتخاب ها و تصمیم گیری ها آینده تان داشته باشد.

راه رسیدن به آرزو,راه رسیدن به ارزوها,راه رسیدن به خواسته هایمان

۱۰. از منطقه امن خود خارج شوید

می توانید تمام روزهای عمر تان را گوشه ای بنشینید و از زمین و زمان گله کنید و از همه چیز و همه کس شاکی باشید. راه دیگر هم این است که منطقه امن ذهنی تان خارج شوید و اجازه ندهید تا حسرت عنصر پر رنگ وجود تان بشود.

می گویند جهنم واقعی روزی ست که انسانی که می توانستید باشید، با انسانی که الان هستید دیدار کند! خیلی از ما می گذاریم تا ترس ها و نگرانی ها به جای خودمان سکان امور را به دست بگیرند.

اضطراب برای اتفاق هایی که شاید هرگز پیش نیایند؛ بدترین ظلمی ست که آدم در حق خود روا می دارند. افکار منفی که با اگر و اما آغاز می شوند؛ ترک کنید. یکی راه رسیدن به خواسته هایمان این است که نمی توانم و نمی شود را دور بریزیم. اولین و مهم ترین قدم شجاع بودن است.

۹. ایده آل گرایی را کنار بگذارید

اگر می خواهید آرزو های تا به واقعیت تبدیل شوند؛ ایده آل گرایی می تواند دیواری ضخیم بین شما و آن ها باشد. هیچ کس همیشه کامل، بی نقص و عاری از اشتباه نیست. اگر غیر از این تصور می کنید، اشتباه بزرگ تان درست همین جاست.

شاید بخواهید روزی به کارآفرین موفقی تبدیل شوید، کتابی فوق العاده بنویسید، موسیقی بی نظیری بسازید و یا هر خواسته دیگری! اجازه دهید کمال گرایی تا جای خود را به وسواس بدهد؛ اگر نه تا ابد در همین نقطه ای که هستید می مانید.

داستایوسکی، برای تبدیل شدن به کسی که همه ما می شناسیم، سال های طولانی را پشت سر گذاشت تا جنگ و صلح را بنویسد! مثال های بزرگ در ابعاد کوچک تر هم کاربرد دارند، فراموش نکنید که آدم ها قدم به قدم رشد می کنند، ایده آل بودن، تنها مفهومی نسبی است، واقع بین باشید.

راه رسیدن به هدف و آرزوها,راه های رسیدن به آرزو,راه های رسیدن به آرزو ها

۸. با خود روراست باشید

صادق و روراست بودن صفت برازنده ای است که بسیاری از آن را در رابطه با خود از یاد می بریم. برای رسیدن به آرزو زمانی را به تنها بودن و فکر کردن اختصاص دهید. این که مدتی سردرگم باشید ایرادی ندارد؛ اما همیشه در همان حالت باقی نمانید.

با خود خلوت کنید و واضح و مشخص خواسته واقعی تان را شرح دهید. آرزوی ثروتمند شدن دارید و این مهم ترین رکن در زندگی شماست؟ برای رسیدن به آن چه راهکار هایی وجود دارد؟ قطعا قرار نیست یک کیسه پر از پول از آسمان پرت شود!

به جای فریب دادن و گول زدن خود، روشی معقول برای دستیابی به چیزی که در تمنایش هستید بیابید. عجول بودن هم کمکی نمی کند، به زمان اجازه بدهید تا درست پیش بروید.

آدم ها گمراه می شوند چون در اغلب موارد، خودشان هم نمی دانند به راستی چه می خواهند. همه ما آرامش، ثبات، نظم و… را دوست داریم؛ واقعا برای بدست آوردنش کاری هم می کنیم؟

وقتی صادق بودن را انتخاب کنید، بهتر از استعداد های تان آگاه می شود؛ چشم ها و ضمیر روشن تری می یابید. در نتیجه تصمیم گیری های درست تری هم خواهید داشت. خودشناسی نکته موثری و یکی از راه های رسیدن به آرزو ها است.

۷. دوست خوبی باشید

خیلی از افراد مدام در حال سرزنش کردن خود هستند؛ درست نقطه مقابل کسانی که همیشه دیگران را مقصر می دانند! اینکه شما بزرگ ترین منتقد خود باشید؛ صفت فوق العاده ایست، اما افراط هم نکنید.

شما حق اشتباه دارید، زندگی هم مسابقه نیست. سرکوفت زدن را کنار بگذارید. بسیاری با اولین شکست در حرفه جدید شان یا پروژه تازه ای که بدست گرفته اند، از خود قطع امید می کنند و تمام مشکلات ریز و درشت از کودکی تا به حال را پیش می کشند.

( از اول هم بی عرضه بودی)، ( همیشه گند می زنی!)، ( هیچوقت از پس چیزی برنمیای) و…احتمالا برای خیلی ها جمله آشنایی باشند! اگر این طور است، همین حالا گفتن آن ها به خودتان را بس کنید.

زمانی که اشتباه های بزرگ انجام می دهید و یا خراب کاری آن چنانی به بار می آورید؛ یک دوست خوب هرگز قضاوت تان نمی کند. سرکوفت نمی زند و با صبر و حوصله به حرف های تان گوش می دهد.

شما برای او مهم هستید و این شخص نسبت به وضعیت تان با اهمیت و دلسوزی برخورد می کند. همین رفتار و نگرش را در رابطه با خود هم به کار ببنید. در واقع به زبان ساده، برای شخص خود تان هم دوست خوبی باشید.

سریعترین راه رسیدن به ارزوها,قدرت ذهن در رسیدن به آرزوها,راه رسیدن به آرزو

۶. مراقبت را از قلم نیندازید

کودک خردسالی را تصور کنید که در حال بازی کردن با چاقو است؛ مادر یا پدر به محض دیدن همچین صحنه ای سعی م کن هرطور شده چاقو را از دست او بگیرد.

شاید فرزند به گریه بیفتد، فکر کند چه مادر یا پدر بدی دارد که او را از بازی محروم کرده اند؛ اما واقعیت این است که وادی در حال مراقبت بوده اند.

اگر گاهی مجبور شوید تا جایی که نایی برای تان نمانده کار کنید، بی خوابی متحمل شوید، با آدم های اعصاب خرد کن ناچارا کنار بیایید، تتمه صبر تان را تا جایی که حتی شاید اشک تان دربیاید؛ مصرف کنید.

اینکه گاهی شرایط سخت و چه بسا دردآور را در جهت رسیدن به نتیجه ای مطلوب تحمل کنید؛ نه تنها ایرادی ندارد بلکه لازم است. شما در حال مراقبت از خود و آرزوی تان هستید.

ورزش کردن یا رعایت رژیم غذایی می تواند سخت باشد، ولی اندام ورزیده حتما ارزشش را دارد. آسودگی همیشه هم خوب نیست!

۵. متعهد باشید

برنامه ریزی نمی تواند به تنهایی رمز تحقق خواسته ها باشد. همه توانایی نقشه کشیدن دارند، اما کسانی که به آن عمل می کنند؛ دستاورد های بزرگ خواهند داشت.

زمانی که آرزو تان را به وضوح مشخص کنید، متصور شوید که دستیابی به آن تا چه اندازه شیرین و دلچسب است. در آن صورت تنبلی کردن و پشت گوش انداختن امور سخت ترین کار دنیا خواهد شد.

اگر چشم انداز روشنی داشته باشید، متعهد خواهید ماند. فداکاری می کنید و همواره عواقب جدی نگرفتن امور را به خود گوشزد می کنید.

راه رسیدن به آرزو,راه رسیدن به ارزوها,راه رسیدن به خواسته هایمان

۴. آموزش ببینید

نه شما و نه هیچکس دیگر همه چیز را نمی داند. اگر می خواهید تا ورزشکار موفقی باشید، کسب و کار تازه ای را آغاز کنید و یا هر مرد دیگری، آموزش دیدن را از قلم نیندازید.

آن هایی که به آرزو های شان می رسند روح جست و جو گری دارند، از هر فرصتی برای آموختن بهره می برند. ابایی از پرسیدن و گشتن ندارند و همواره در صدد افزودن به دانسته های خود می باشند.

۳. نتیجه گرایی همیشه خوب نیست

بسیاری از اتفاقات تنها به واسطه نتیجه حاصله اهمیت ندارند، بلکه پیش می آیند تا متوجه نکته ای خاص بشویم. این جمله یک دیدگاه شهودی نیست، بلکه یک واقعیت به شمار می رود.

اگر یک یا چند بار یک غذای بدمزه نپزید، چطور متوجه می شوید که چه اشتباهاتی در روش پخت و پز تان وجود دارد؟ تجربه کردن فرصتی استثنایی برای آموختن است. پس نسبت به آن ها صبور و خوشبین بمانید.

راه رسیدن به آرزو,راه رسیدن به ارزوها,راه رسیدن به خواسته هایمان

۲. به افکارتان فرصت بدهید

هرگز ندای درونی خود را ساکت نکنید. با دقت به افکار خود گوش فرا دهید. گاهی گفت و گوهای ما با خودمان و اساسات شخصی مان در اثر بی توجهی، به کلاف هایی سردرگم تبدیل می شوند.

به مرور کوهی از استرس ها، تنش ها و ذهنیت و هاله ای تاریک در وجودمان احساس خواهیم کرد، اگر آنقدر که باید هوشیار نباشیم. یک قلم و کاغذ نزدیک خود داشته باشید تا هرچه مثل خوره به جان تان افتاده، مثبت یا منفی یادداشت کنید.

این عمل یکی از راه های رسیدن به آرزو هاست و به شما این اجازه را می دهد تا با فکری باز تر به تصمیم گیری و انتخاب دست بزنید. تخیل بالاتری داشته باشید و قدرت حل مسئله تان بیشتر شود.

باور بکنید یا نه گاهی دو خط نوشتن نگرانی ها تاثیری عمیق به جا می گذارند.

۱. در لحظه حاضر باشید

مهم ترین توصیه ای که هر فردی باید در زندگی به کار ببندد، در لحظه حاضر بودن است. گذشته به اتمام رسیده و آینده هم نامعلوم و دور به نظر می رسد. هرچه که دارید همین حالاست.

اینکه واقعا درباره زندگی چه فکری می کنید، چندان اهمیتی ندارد. چه آن را به چشم موهبتی الهی ببینید و یا شکنجه ای وصف نشدنی، در هر صورت در حال بودن بهترین انتخاب است.

شما تنها به انجام وظایف، مسئولیت ها و امور شخصی تان مشغول شوید و همراه با زمان پیش بروید. قدم به قدم به برنامه ریزی متعهدانه خود پایبند باشید و اجازه بدهید صبورانه تجربه کنید و بیاموزید.

در مسیر رسیدن به آرزو ها، هرچه آرام تر بوده و به خود و توانایی های تان اتکا کنید؛ خوشحال هستید. در این صورت روز های لذت بخش زندگی نیز به نسبت اوقات غم انگیز آن حتما بیشتر خواهد شد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا