سبک زندگی

10 گام عملی راه های رسیدن به خودباوری

افزایش بازدید در گوگل

تعریف باور چیست؟

به افکاری که در ضمیر ناخودآگاه هر شخصی ایجاد می شود باور گفته می شود. اگر بخواهیم باور های ذهنی را دسته بندی کنیم آن ها را در دو دسته باور های مثبت و باور های منفی قرار می دهیم. باور های مثبت اشاره دارد به موفقیت افراد؛ کسی که باور دارد می تواند در یک رشته ورزشی و یا یک سطح علمی پیشرفت کند. اما باور های منفی منشاء ناامیدی و ناتوانی افراد برای پیش برد فعالیت ها می باشد. همیشه تلاش کنید باور های مثبت را در خود پرورش دهید و باور های منفی را از زندگی خود حذف نمایید. مطمئن باشید اگر به توانایی های خود باور داشته باشید حتماً به موفقیت می رسید.

باور های محدود کننده

اگر باور های منفی و محدود کنند ایجاد شوند تغییر دادنشان به سختی انجام می شود و در این راه مشکلات زیادی دامن گیر افراد ناتوان می شود، چون ناچار اند در راهی قدم بگذارند که خود باور دارند نمی توانند به موفقیت دست یابند.

در ادامه به برخی از مشکلاتی که در اثر بروز باور های محدود کننده ایجاد می شوند اشاره می کنیم:

  • باور های محدود کننده باعث می شوند افراد قید موفقیت را زده و بیخیال فعالیت دلخواه خود شوند
  • چنانچه باور محدود کننده ای در وجودمان رخنه کند اولین چیزی که به فراموشی سپرده می شود اهداف و آرزوها می باشند
  • اتفاق بعدی که باعث آن باور های غلط است سلب تصمیم گیری درست در شروع کارها از شخص می باشد
  • در نهایت کاهش اعتماد بنفس آخرین آسیبی است که از جانب باور های غلط به شخص وارد می شود.

با دانستن این شرایط راحت تر می توان برای تقویت خودباوری خود اقدام نمایید.

افزایش خودباوری,باور های محدود کننده,تعریف باور

خودباوری و موفقیت

فردی که دارای باور های مثبت است برخلاف شخص قبلی امید به زندگی زیاد تری دارد و خیلی سریع تر به موفقیت دست پیدا می کند.

تاثیر خودباوری در موفقیت باعث می شود تا شخص اهداف بزرگی را دنبال کند و در راه دستیابی به آن ها از هیچ تلاشی فروگذار نباشد. انگیزه رسیدن به هدف ها آنقدر در او بزرگ است که آینده ای روشن برای خود تصور می کند.

دلیل نیاز به خودباوری در افراد

تا به حال پیش آمده است که بخواهید به ضرورت خود باوری در زندگی فکر کنید؟ آیا می دانید تمامی فرصت هایی که در زندگی تان ایجاد شده و شما نتوانسته ای از آن به خوبی استفاده کنید به دلیل نداشتن خودباوری کافی می باشد؟ بله درست است تمامی ناتوانی هایی که با آن ها رو به رو می شوید به وجود باور های منفی مربوط می شود. باور های محدود کننده ای که باعث تعضیف شدن باور های مثبت می شوند.

خودباوری باعث می شود افراد تمامی توانایی های خود را به دست آورند و اعتماد به نفس آن ها با افزایش مواجه شود. از جمله دلایل دیگر نیاز به خود باوری کاهش افسردگی و نزدیک شدن به اهداف اصلی در زندگی می باشد. پس اگر می خواهید با قدرت بیشتری برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید خود باوری را فراموش نکنید.

تعریف باور چیست,تقویت خودباوری,خودباوری و اعتماد به نفس

خود باوری و اعتماد به نفس

داشتن اعتماد به نفس و خودباوری دو مهارت بسیار مهم برای رسیدن به موفقیت در زندگی می باشند. این دو مهارت دارای ارتباط مستقیمی با یک دیگر می باشند به گونه ای که اگر کسی در وجود خود یکی از این دو مهارت را نداشته باشد دست یابی به مهارت دیگر بسیار مشکل ساز و حتی امکان ناپذیر می باشد. هر فردی برای آن که بخواهد به موفقیت برسد بایستی از هردو این مهارت ها به میزان یکسانی برخوردار باشد.

لازمه دستیابی به خودباوری قوی داشتن اعتماد به نفس بالا در زندگی می باشد پس حتما پیش از شروع به تقویت خودباوری اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

راه های افزایش خودباوری

راه رسیدن به خودباوری,راه های افزایش خودباوری,راه های رسیدن به خودباوری

۱۰. کمال گرایی نداشته باشید

یکی مواردی که باعث می شود پیشرفت افراد در مشاغل و فعالیت های مختلف کاهش یابد کمال گرایی می باشد. علاوه بر این کمال گرایی از رسیدن افراد به خودباوری جلوگیری می کند. به طور کلی کمال گرایی یک ویژگی روانشناختی است که امروزه در بسیاری از اشخاص مشاهده می شود. به کسانی که نمی توانند عیب و نقصی را در خود و یا زندگی شان مشاهده کنند و همیشه انتظار دارند در چشم دیگران بهترین باشند کمال گرا گفته می شود. بسیاری از روانشناسان کمال گرایی را بزرگترین دشمن اعتماد به نفس می شناسند. همانطور که از پیش هم گفتیم اعتماد به نفس و خودباوری دارای ارتباط تنگاتنگی با یک دیگر هستند. چنانچه کسی کمالگرا باشد نمی تواند اعتماد به نفس کافی به دست آورد و به همین علت با نداشتن اعتماد به نفس، رسیدن به خودباوری نیز برای او به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل می شود.

رسیدن به خودباوری,قدرت خودباوری,افزایش خودباوری

۹. برای خودتان اهدافی تعیین کنید

تعین اهداف یکی از راه های افزایش خودباوری است. با تعیین اهداف انگیزه بسیار قوی در شما ایجاد می شود و همین انگیزه کمک می کند به خود، باور داشته باشید که می توانید به اهداف دست یابید. افراد با انگیزه هرگز در راه رسیدن به اهداف دست از تلاش بر نمی دارند و تمامی نیروی فکری و جسمانی خود را در این راه به کار می بندند.

افزایش خودباوری,باور های محدود کننده,تعریف باور

۸. جملات تاکیدی خودتان را بسازید

یکی از قوانین جذب استفاده از جملات تاکیدی برای افزایش خودباوری درونی می باشد. با پیدا کردن جملات تاکیدی که به آن جملات اعتماد به نفس دهنده هم گفته می شود مناسب با شرایط هریک از افراد می توانند انرژی درونی، اعتماد به نفس و انگیزه دستیابی به اهداف را در خود پرورش دهند. توجه کنید که جمله انتخابی کاملا مناسب با حال و احوالات روزانه شما باشد و آن را با توجه به سلیقه دیگران پیدا نکنید، زیرا یک جمله ممکن است در خور شخصیت یک فرد باشد و دیگری حتی به خواندن آن ترغیب نشود.

افزایش خودباوری,باور های محدود کننده,تعریف باور

۷. دائماً خودتان را شارژ کنید

دستگاه های الکترونیکی هم پس از مدتی برای آن که بتوانند مجدد به فعالیت خود ادامه دهند شارژ می کنند اما مگر مغز انسان تا چه حد می تواند بدون شارژ شدن و تولید انرژی مجدد به فعالیت ادامه دهد؟ نه تنها مغز انسان بلکه وضعیت جسمی و روحی او پس از مدتی فعالیت مداوم دچار خستگی شده و کارایی شخص به شدت افزایش میابد. در این میان انگیزه شخص برای ادامه فعالیت برای رسیدن به هدف مورد نظر کاهش میابد و کم کم خودباوری و اعتماد به نفسی که از خود دارد از بین می رود. بنابر این چنانچه با کاهش انرژی در طی روز مواجه شدید مدتی از لحاظ جسمی و روحی به خود استراحت دهید. پس از این مدت وقتی که به فعالیت عادی خود باز گردید متوجه می شوید که می توانید بیش از قبل در طی روز به فعالیت های لازم برای دست یابی به هدف بپردازید.

افزایش خودباوری,باور های محدود کننده,تعریف باور

۶. اطلاعات و مهارت های خود را افزایش دهید

افزایش اطلاعات در هر زمینه ای باعث می شود چنانچه در جمعی قرار بگیرید و بحثی ایجاد شود بتوانید به راحتی در گفتگو ها شرکت کرده و قابلیت های خود را به همگان ثابت کنید. با این کار به شما احساس غروری دست می دهد و پس از آن با درک توانایی های خود به خودباوری بسیار بالایی دست میابید.

افزایش خودباوری,باور های محدود کننده,تعریف باور

۵. افزایش رشد فردی

اگر بخواهیم ارتباط رشد فردی و خودباوری را بررسی کنیم ابتدا لازم است تعریف کاملی از رشد فردی را ارائه دهیم. رشد فردی یعنی تمامی فعالیت ها را برای پیشرفت خود به کار ببندیم. به عبارتی دیگر رشد فردی به معنای گردن گرفتن تمامی مسئولیت ها، قدم برداشتن به سمت موفقیت و تمرکز بر روی عملکرد های روزانه خود می باشد و این یعنی راه رسیدن به خودباوری. کسانی که بتوانند به رشد فردی کاملی برسند می توانند خیلی راحت تر به خودباوری نیز دست یابند، چون رشد فردی باعث می شود افراد به توانایی های خود اطمینان بیشتری داشته باشند و این یکی از مهم ترین رموز افزایش خودباوری می باشد.

افزایش خودباوری,باور های محدود کننده,تعریف باور

۴. خودتان تصمیم گیری کنید

مشورت گرفتن از دیگران با این که بخواهید تصمیمات مهم خود را به دیگران بسپارید بسیار تفاوت دارد. از قدیم انسان ها را به مشورت گرفتن از دیگران راهنمایی می کردند و این هیچ عمل بدی نیست، شما می توانید نظرات دیگران را دریافته و سپس از آن ها برای تصمیم گیری های مهم در زندگی خود استفاده نمایید. همیشه سعی کنید پس از دریافت مشورت تصمیم گیرنده نهایی خودتان باشید، زیرا حتی اگر یک بار تصمیمات مهم زندگی خود را در اختیار دیگران قرار دهید دیگر توانایی تصمیم گیری برای آینده خود را ندارید و برای همیشه به آنان متکی می شوید. این عملکرد منفی اعتماد به نفس را در شما کاهش می دهد و پس از آن به مرور زمان خود باوری نیز دارای شیب نزولی شده و کاهش میابد.

افزایش خودباوری,باور های محدود کننده,تعریف باور

۳. سحرخیز بودن

به طور کلی سحرخیز به کسانی گفته می شود که می توانند به راحتی از خواب خود گذشته و صبح ها زودتر از دیگران فعالیت های روزانه خود را آغاز کنند. در صبح ها اکسیژنی در هوا تولید می شود که رسیدن آن به بدن الزامی می باشد و باعث می شود انرژی جسمی افراد افزایش یافته و هورمون های ضد افسردگی در آن ها با شدت بیشتری تولید شود. معمولاً کسانی که صبح های خیلی زود جهت به اتمام رساندن فعالیت ها بیدار می شوند اهداف بزرگتری دارند که باید آن ها را با تلاش بیشتری دنبال کنند. همانطور که گفتیم تعیین اهداف یکی از الزامات راه های رسیدن به خودباوری می باشد؛ در نتیجه خودباوری با سحرخیز بودن ارتباط مستقیمی دارد.

افزایش خودباوری,باور های محدود کننده,تعریف باور

۲. برنامه ریزی

شاید بپرسید برنامه ریزی چه ارتباطی با قدرت خودباوری دارد و درست هم هست در نگاه اول نمی توان هیچ ارتباطی بین این دو پیدا کرد؛ اما پس از آن که با دقت بیشتری به مسئله فکر کنید متوجه می شوید که برنامه ریزی هم می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی افزایش خودباوری بگذارد. اما چگونه؟

کسانی که کارهای خود را با برنامه ریزی پیش می برند شانس موفقیت بیشتری دارند. آن ها  می توانند در سریع ترین زمان مراحل کار خود را به اتمام برسانند و در این میان زمان هایی را هم اضافه در اختیار داشته باشند. این موفقیت است که با اثرات مثبت خود ارتباط بین خود باوری و برنامه ریزی را ایجاد می کند.

افزایش خودباوری,باور های محدود کننده,تعریف باور

۱. دست کم گرفتن خودتان ممنوع

دست کم گرفتن خودتان یکی دیگر از مهم ترین مسائلی است که می تواند باعث کاهش خودباوری در شما شود. بیشتر کسانی که در امور کاری و حتی ورزشی خود را دست کم می گیرند و ضعیف تر از دیگران تصور می کنند به مرور زمان توانایی هایشان را از دست داده و باور های منفی بر آنها غلبه می کند. این چنین است که خودباوری از وجود این افراد به کلی خارج می شود.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا