مشهورترین ها

10 تنیس باز مشهور دنیا – منصور بهرامی تا راجر فدرر

افزایش بازدید در گوگل

معرفی تنیس بازان معروف جهان

ورزش محبوب تنیس سال هاست که در کل جهان با شور و حال خاصی توسط علاقه مندانش دنبال می شود. بازیکنان بزرگ و عنوان دار این رشته مهیج جزو ثروتمندترین مردان و زنان دنیا به شمار می روند.

تنیس خاکی گرانترین مسابقات جایزه بزرگ را به صورت سالانه برگزار می کند، که با سیل عظیم تماشاگران نیز رو به رو می گردد. ورزش راکتی بین دو نفر یا تیم های دونفره زنان، مردان و مختلط و با کسب امتیاز محاسبه می گردد.

خاستگاه تنیس را کشور بریتانیا می دانند و در ابتدای کار فقط توسط اشراف زادگان و خانواده سلطنتی انجام می پذیرفت. بعدها با رواج در بین مردم به سبک و سیاق امروزی در آمد. اکنون در بست فارسی قصد داریم ۱۰ تن از برترین تنیس بازان جهان را به حضورتان معرفی نماییم، لطفا همراه مان باشید.

بزرگترین تنیسور دنیا,بهترین تنیسور دنیا,تنیس باز مشهور

۱۰. اشتفی گراف | Steffi Graf

اشتفانی ماریا گراف متولد سال ۱۹۶۹ میلادی در آلمان غربی ، یکی از تنیس بازان مشهور دنیا به شمار می رود که تا مدت ها در صدر جدول برترین های این رشته ورزشی قرار داشت.

او به شیوه راست دست و بک هند تک دست بازی می کرد. ۲۲ دوره قهرمانی مسابقات گرند اسلیم و ۳ قهرمانی مسابقات آزاد استرالیا را در کارنامه خود دارد.

تنیس باز معروف,تنیس باز معروف جهان,تنیس باز معروف سوئیسی

۹. منصور بهرامی | Mansour Bahrami

منصور بهرامی معروف ترین تنیس باز ایران مقیم فرانسه متولد سال ۱۹۵۶ ازکودکی علاقه خود را به تنیس نشان داد و موفق شد در سن ۱۳ سالگی بر سکوهای قهرمانی بایستد.

او بارها با پیراهن تیم ملی فرانسه مقام های قهرمانی فراوانی را کسب نموده. دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق ایالت متحده آمریکا از او به دلیل کارهای خیرخواهانه برای درمان بیماران سرطانی بی بظاعت مورد تحسین قرار داد.

تنیس بازان مشهور دنیا,تنیس بازان معروف جهان,معروف ترین تنیس باز ایران

۸. مارتینا ناوراتیلووا | Martina Navratilova

مارتینا ناورا تیلووا تنیس باز اهل کشور چک اسلواکی متولد سال ۱۹۵۶ می باشد، که ۱۸ مقام قهرمانی گرند اسلیم، دوازده فینال ویمبلدون و ۳۱ عنوان قهرمانی دونفره زنان و مختلط جهان را از آن خود نموده است.

این تنیس باز مشهور از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۰ همیشه یک پای ثابت مسابقات ویمبلدون بود.

معروف ترین تنیسور دنیا,پرافتخارترین تنیسور دنیا,بزرگترین تنیسور دنیا

۷. پیت سمپراس | Pete Sampras

پیت سمپراس تنیسور بازنشسته آمریکایی تبار متولد ۱۹۷۱ در طول ۱۵ سال فعالیت حرفه ایش موفق به کسب ۱۴ مقام نخست مسابقات گرند اسلم در رشته تک نفره گردید. او در نظرسنجی دهه ۹۰ میلادی در بین تمام ورزشکاران سکوی اول مرد قهرمان تنیس را از آن خود نمود.

سمپراس در سن ۱۹ سالگی در کمال ناباوری و با وجود قرعه ای سخت به فینال مسابقه اوپن آمریکا راه یافت و با شکست آندره آغاسی بهترین تنیسور دنیا نام خود را در دنیا بر سر زبان ها انداخت.

بزرگترین تنیسور دنیا,بهترین تنیسور دنیا,تنیس باز مشهور

۶. ماریا شاراپووا | Maria Sharapova

بانوی تنیسور روسی با نام ماریا شاراپووا متولد سال ۱۹۸۷ با کسب ۵ دوره قهرمانی مسابقات گرند اسلم نام خود را در لیست بزرگترین تنیسور دنیا به ثبت رساند.

او همچنین بیشترین دستمزد را در بین بانوان تنیس باز دنیا دریافت می کرد و همواره از سوی مجلات مد و زیبایی مورد تحسین قرار می گرفت.

بزرگترین تنیسور دنیا,بهترین تنیسور دنیا,تنیس باز مشهور

۵. آندره آغاسی | Andre Agassi

آندره آغاسی تنیس باز مشهور آمریکایی متولد سال ۱۹۷۰ یکی از پرافتخارترین ورزشکاران جهان تنیس به شمار می رود، که از ۱۶ سالگی فعالیت حرفه ای خود را در رشته تنیس آغاز نمود.

با کسب ۶۰ عنوان قهرمانی در مسابقات مختلفی همچون ۸ دوره گرند اسلم، ۳ دوره جام دیویس و مدال طلای المپیک ۱۹۹۶ به عنوان پرافتخارترین تنیسور دنیا نیز دست یافت.

بزرگترین تنیسور دنیا,بهترین تنیسور دنیا,تنیس باز مشهور

۴. سرینا ویلیامز | Serena Williams

سرینا جیمکا ویلیامز بانوی قهرمان آمریکایی در رشته تنیس متولد سال ۱۹۸۱ که در سال ۲۰۱۵ در صدر جدول رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس ایستاد. او ۲۳ قهرمانی گرند اسلم، مدال طلای تک نفره و دو مدال طلای دو نفره مسابقات المپیک را از آن خود نموده است.

در حال حاظر او آخرین بازیکنی که در تمام ۴ رشته گرند اسلم مقام های نخست را به دست آورده، می باشد. عضلات تنومند و سرویس های غیر قابل دفاعش او را به محبوب ترین زن تنیسور دنیا بدل کرده.

بزرگترین تنیسور دنیا,بهترین تنیسور دنیا,تنیس باز مشهور

۳. رافائل نادال | Rafael Nadal

رافائل نادال پاررا تنیسور بزرگ اسپانیایی متولد ۱۹۸۶ از سن ۸ سالگی به عناوین قهرمانی مسابقات تنیس اسپانیا دست یافت. نادال در سن ۱۵ سالگی پا به عرصه تنیس حرفه ای نهاد و در ۱۸ سالگی مقام دوم مسابقه جام دیویس را کسب نمود.

کارنامه درخشان او پر از افتخارات بی نظیری همچون ۲۰ دوره قهرمانی گرند اسلم، ۳۴ دوره قهرمانی مسترز و ۴ دوره مقام نخست جام دیویس می باشد. عنوان مرد شماره یک تنیس جهان را در سال ۲۰۰۹ از آن خود کرد. بدون شک او یکی از تنیس بازان معروف جهان به شمار می رود.

بزرگترین تنیسور دنیا,بهترین تنیسور دنیا,تنیس باز مشهور

۲. راجر فدرر | Roger Federer

راجر فدرر تنیس باز معروف سوئیسی متولد سال ۱۹۸۱ یکی دیگر از مشهورترین تنیسورهای دنیا محسوب می گردد، که رکورد برد در ۲۳۷ هفته پی در پی و در مجموع ۳۰۲ هفته را در کارنامه خود دارد.

فدرر تا به حال ۲۰ عنوان قهرمانی گرند اسلم، ۵ دوره جام ویمبلدون، مدال برنز المپیک سیدنی، مدال طلا المپیک پکن، مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن و فتح ۵ دوره پیاپی مسابقات تنیس آزاد آمریکا را به دست آورده است.

بزرگترین تنیسور دنیا,بهترین تنیسور دنیا,تنیس باز مشهور

۱. نواک جوکوویچ | Novak Djokovic

نواک جوکوویچ تنیس باز مشهور دنیا اهل کشور صربستان و نفر شماره یک تنیس جهان متولد سال ۱۹۸۷ می باشد، که طی دو سال پی در پی عنوان مرد شماره یک تنیس جهان را از آن خود نمود.

وی تا کنون ۴ گرند اسلم بدون وقفه، ۸ گرند اسلم استرالیا، ۳ قهرمانی جام آزاد استرالیا، ۳۱ برد جام مسترز و نفر نخست مسابقات بیشماری از جایزه بزرگ دنیا را به دست آورده است. نواک رکورد فینال نفسگیر گرند اسلم را در ۵ ساعت و ۵۳ دقیقه به نام خود ثبت کرده.

به نظر شما پرافتخارترین تنیسور دنیا کیست؟

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا