مشهورترین ها

10 تا از مشهورترین ویولونیست های جهان

افزایش بازدید در گوگل

لیست بهترین ویولنیست های جهان

ویولون از سازهای زهی بسیار زیبا با نوایی دلنشین می باشد، که به عنوان کوچک ترین نوع از مجموعه آلات موسیقی زهی نیز به شمار می رود. مهد ویولون را ایتالیا می دانند و برای نواختن باید آن را بر شانه چپ خود قرار دهید.

کوک سیم های ویولون به چهار دسته به ترتیب از صدا زیر به بم شامل می(سیم اول)، لا(سیم دوم)، ر(سیم سوم) و سل (سیم چهارم) است. قدمت این ساز دلنواز را مربوط به قرن ۹ میلادی ، و نمونه تکامل یافته ساز رباب می دانند.

نخستین سازندگان ویولون را به ترتیب گاسپارو برتولتی، آندره آماتی و آنتونیو استرادیواری معرفی کرده اند. بخش های مختلف تشکیل دهنده ویولون با نام های آرشه، جعبه طنینی، دسته یا گردن، خرک، گریف، سیم گیر و سیم ها هستند. ویولون از جمله سازهای کلاسیکی است، که علاوه بر نواختن موسیقی کهن می توان در سبک های نوین هم از آن بهره گرفت. در ادامه بست فارسی شما را با ۱۰ تن از معروف ترین ویولونیست های جهان آشنا خواهد کرد. با ما همراه باشید.

برترین ویولونیست های جهان,بزرگترین ویولونیست های جهان,بهترین ویولونیست های جهان

۱۰. ساموئل یروینیان | Samvel Yervinyan

سموئل یروینیان ویولون نواز و آهنگساز بزرگ اهل کشور ارمنستان، متولد سال ۱۹۶۶ در شهر ایروان می باشد، که از سن ۷ سالگی تحت آموزش استاد بزرگی همچون آرمن ویناسیان قرار گرفت.

او مدرک دکترای موسیقی خود را از کنسرواتور ملی ایروان در سال ۱۹۹۳ دریافت نمود و از سال ۲۰۰۳ به عنوان یکی از بهترین ویولونیست های جهان در آلبوم های یانی به فعالیت مشغول شد.

لیست بهترین ویولنیست های جهان,مشهورترین ویولونیست جهان,مشهورترین ویولونیست ها

۹. آنتونیو لوچو ویوالدی | Antonio Vivaldi

آنتونیو ویوالدی ویولونیست متبحر و چیره دست اهل کشور ایتالیا متولد سال ۱۶۷۸ شهر ونیز می باشد. آنتونیو علاوه بر نوازنده، کشیش هم بود و به دلیل موهای قرمزش به کشیش موقرمز نیز شهرت داشت.

ویوالدی از بیماری تنفسی رنج می برد و نواختن ویولون برای ساعات طولانی او را اذیت می کرد، اما عشقی که به ساز در وجودش شعله می کشید، تحملش را برای آموزش بالا می برد. بعدها در سن ۲۵ سالگی به صورت رسمی به جامعه کشیشان در آمد.

آنتونیو یکی از برترین ویولونیست های جهان در سال ۱۷۴۱ بر اثر یک عفونت بد خیم داخلی چشم از جهان فرو بست.

معروف ترین ویولونیست های جهان,برترین ویولونیست های جهان,بزرگترین ویولونیست های جهان

۸. جوزپه تارتینی | Giuseppe Tartini

جوزپه تارتینی ویولونیست مشهور، اهل کشور ایتالیا از متبحرترین نوازندگان زمان خود محسوب می گردید. او در سال ۱۶۹۲ متولد شد و با علاقه ای که به موسیقی نشان داد، به سرعت مراحل فراگیری و نوازندگی ویولون را آموخت و یه یکی از مشهورترین ویولونیست های جهان مبدل شد.

در آن زمان آموختن موزیک جزو کارهای مترود شده از سوی کلیسا بود، و جوزپه به صورت پنهانی به تمرین می پرداخت. عقاید خاص تارتینی در زمینه عرفان و شهودات الهی نیز در نوع خود منحصر به فرد و عجیب به نظر می رسید و کمتر کسی از یک خانواده اشراف زاده توقع چنین تفکراتی داشت.

برترین ویولونیست های جهان,بزرگترین ویولونیست های جهان,بهترین ویولونیست های جهان

۷. آندره ریو | André Rieu

آندره لیون ماری نیکولاس ریو رهبر ارکستر، نوازنده و از مشهورترین ویولونیست ها متولد سال ۱۹۴۹ در شهر ماستریخت هلند می باشد.

او همزمان در سبک های کلاسیک، متقاطع و والس فعالیت می کند و از بهترین آثارش که در ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است، مارش ایرانی و در بازار ایرانی هستند. ریو در خانواده ای هنرمند رشد کرده و رهبریت ارکستر همچون میراثی ارزشمند از سه نسل قبل در آن ها می گردد.

برترین ویولونیست های جهان,بزرگترین ویولونیست های جهان,بهترین ویولونیست های جهان

۶. ایتساک پرلمان | Itzhak Perlman

ایتساک پرلمان ویولونیست، آهنگساز و رهبر ارکستربا اصالتی اسرائیلی-لهستانی متولد سال ۱۹۴۵ در شهر تل آویو می باشد. او در سبک کلاسیک با شهرت و مهارت فراوان امپراطوری می کند و چندین جایزه بزرگ در جشنواره های مختلف کسب نموده است و همکنون نام خود را در لیست بهترین ویولنیست های جهان می بیند.

پرلمان در سن چهار سالگی به بیماری اطفال ابتلا پیدا کرد و برای راه رفتن از عصا بهره می گرفت. ایتساک به همراه همسر و ۵ فرزندش همگی در ساز ویولون حرفی برای گفتن دارند.

برترین ویولونیست های جهان,بزرگترین ویولونیست های جهان,بهترین ویولونیست های جهان

۵. آرکانجلو کورلی | Arcangelo Corelli

آرکانجلو کورلی متولد سال ۱۶۵۳ فوزینیانو، ایتالیا از مشهورترین ویولونیست های جهان می باشد، که چندین سونات و بیش از ۱۲ کنسرتو گروسو را نوشته و به جامعه موسیقی تقدیم نموده است.

او نیز همچون کودکان هم عهد خودش ابتدا تحصیل را با آموزه های دینی در کلیسا آغاز کرد و با علاقه و استعدای که از خود نشان داد به فراگیری ساز سخت و سنگین ویولون پرداخت.

برترین ویولونیست های جهان,بزرگترین ویولونیست های جهان,بهترین ویولونیست های جهان

۴. پابلو دو ساراساته | Pablo de Sarasate

یکی از بزرگترین ویولونیست های جهان اهل کشور اسپانیا به نام پابلو دوساراساته، متولد سال ۱۸۴۴ می باشد، که نقش تاثیرگذاری در موسیقی جهان ایفا نمود.

آوای کولی یک از بهترین آثار پابلو به شمار می رود، که از سوی نوازندگان جهان برای نواختنش رقابت تنگاتنگی برای نشان دادن مهارت موسیقایی شان وجود دارد.  دوساراساته در سال ۱۹۰۸ چشم از جهان فرو بست.

برترین ویولونیست های جهان,بزرگترین ویولونیست های جهان,بهترین ویولونیست های جهان

۳. اوله بورنمن | ole bornemann

اوله بورنمن ویولون نواز چیره دست اهل نروژ متولد سال ۱۸۱۰ میلادی ، است که در اوج فقر و کمبود امکانات توانست هنر موسیقی را آموخته و نام خود را سطح جهان طنین انداز نمود.

بورنمن یکی از برترین ویولونیست های جهان در سال ۱۸۸۰ بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

برترین ویولونیست های جهان,بزرگترین ویولونیست های جهان,بهترین ویولونیست های جهان

۲. نیکولو پاگانینی | Niccolò Paganini

نیکولو پاگانینی متولد سال ۱۷۸۲ اهل کشور ایتالیا می باشد، که با ابداع تکنیک های خاص و منحصر به فرد در نواختن ساز ویولون توانست، انقلابی شگرف در دنیای موسیقی پدید آورد.

پاگانینی به دلیل جنگی که بین ایتالیا و فرانسه در سال ۱۷۹۶ در گرفت، مجبور به مهاجرت و سفر به لیورنو شدند، و بعد نیکولو به فراگیری ویولون پرداخت. پس از آن با استعداد بی نظیری که از خود نشان داد، توانست به سرعت پله های ترقی را طی کرده و شهرت جهانی در عرصه موسیقی کسب نماید.

برترین ویولونیست های جهان,بزرگترین ویولونیست های جهان,بهترین ویولونیست های جهان

۱. یاشا هایفتز | Jascha Heifetz

بدون شک یکی از اسطوره های نوازندگی و مشهورترین ویولونیست جهان کسی نیست جز یاشا هایفتز، از هنرمندان آمریکایی و روسی متولد سال ۱۹۰۱ که با مهارتی خارق العاده هنر نوازندگی خود را به رخ دنیا می کشید.

زمانی که هایفتز به نواختن ویولون می پرداخت گویی که تمام وجودش در نت های سازش غرق شده و از دنیایی ماورایی لحنی بهشتی را طنین انداز می کند. یاشا هایفتز در ۱۰ دسامبر سال ۱۹۸۷ چشم از جهان فرو بست.

به نظر شما بهترین ویولونیست های جهان کدامند؟

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

3 واکنش کاربران به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا