اعزام دانشجو

شرایط اعزام دانشجو به چین

پیشنهاد ویژه بست فارسی

اگر دنبال بهترین سایت برای اعزام دانشجو و مهاجرت به ترکیه می گردی بزن رو دکمه پایین

قیمت لیر ترکیهاعزام دانشجوتحصیل در ترکیهمهاجرت به ترکیه

اعزام دانشجو به چین چگونه است؟

عوامل گوناگونی سبب اعزام دانشجو به چین شده است که یکی از اصلی ترین آن ها پایین بودن هزینه شهریه دانشگاه می باشد. همه ساله در دانشگاه ‌های کشور چین بورسیه های مختلفی را در اختیار متقاضیان قرار می ‌دهند تا افراد به راحتی بتوانند به این کشور مهاجرت کرده و تحصیلات خود را بگذرانند‌. یکی از مهمترین عواملی که سبب شده سالانه تعداد زیادی از متقاضیان تصمیم به تحصیل در چین بگیرند، آن است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان فراهم خواهد بود و گذراندن تحصیلات دانشگاهی تنها محدود به فراگیری زبان چینی نمی باشد.

دانشگاه های کشور چین برای دانشجویان بین‌المللی خود برنامه ‌های مختلفی را با سطح آموزشی بسیار بالا در نظر می ‌گیرند و از آن جایی که این برنامه ها با زبان انگلیسی عرضه می شوند دانشجویان از آن ها استقبال بسیار زیادی می کنند. اعزام دانشجو به چین علاوه بر این که می تواند به افزایش مهارت و دانش آنان کمک کند می تواند آن ها را نیز با فرهنگ غنی این کشور آشنا سازد. در کشور چین حدود ۲۰۰۰ دانشگاه وجود دارد و به همین علت با جرئت می توان گفت که سالانه حدود ۷ میلیون دانشجو از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند. به طور کلی می ‌توان بیان کرد که کشور چین از لحاظ تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است.

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور چین حدود ۴ سال طول خواهد کشید و متقاضیان می‌ توانند از طریق زبان انگلیسی ایام تحصیلات خود را سپری کنند. دانشجویان به منظور ورود به این مقطع می بایست مدرک زبان انگلیسی تافل و یا آیلتس خود را دریافت نموده و سپس جهت پذیرش در دانشگاه ارائه کنند. اگر تمایل دارید در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه چین تحصیل کنید باید ابتدا مدرک کارشناسی خود را ارائه دهید. یکی از نکات قابل توجه آن است که گذراندن مقطع کارشناسی ارشد با دو زبان انگلیسی و چینی امکان پذیر خواهد بود و به همین علت اعزام دانشجو به چین طرفداران زیادی دارد.

تحصیلات مقطع دکترا معمولا به زبان انگلیسی ارائه می گردد، اما در برخی از دانشگاه ها با هر دو زبان انگلیسی و چینی می ‌توانید تحصیلات خود را به پایان برسانید. دانشجویان در رشته های مختلف مانند علوم پایه، علوم مهندسی، پزشکی و غیره فارغ التحصیل می شوند و می توانند با سطح دانش بسیار بالا وارد بازارهای کاری شوند. دانشگاه های پکن،‌ فودان، شانگهای و ژجیانگ در زمره بهترین دانشگاه های کشور چین هستند. هزینه تحصیل در کشور چین برای دانشجویان اهمیت زیادی دارد و به طور کلی باید گفت که لیسانس پزشکی و جراحی به عنوان پرهزینه ترین رشته ها محسوب می شود و به میزانی که رتبه و اعتبار دانشگاه بالا تر باشد، هزینه ها نیز بیشتر خواهد بود.

اعزام دانشجو به چین,اعزام دانشجو به کشور چین,تحصیل در چین

اعزام دانشجو به چین و شرایط ویزای دانشجویی

همان طور که می دانید دانشجویان برای ورود به کشور چین به ویزا احتیاج خواهند داشت. ویزای تحصیلی که برای اعزام دانشجو به چین مورد استفاده قرار می گیرد با عنوان ویزای اکس نیز شناخته شده خواهد بود. یکی از مهمترین مزایای اصلی تحصیل در این کشور اخذ ویزای تحصیلی می باشد و به همین جهت است که افراد زیادی متقاضی گذراندن تحصیلات خود در کشور چین هستند. هم اکنون به بررسی انواع ویزای اکس برای شما عزیزان خواهیم پرداخت که شامل موارد زیر می ‌شود.

  1. ویزای اکس ۱: این ویزا برای افرادی قابل استفاده خواهد بود که قصد ورود تحصیلی بیشتر از ۶ ماه به کشور چین را دارند. در حقیقت این نوع ویزا برای ورود چندگانه بوده و حدود ۵ سال اعتبار خواهد داشت. فرد پس از ورود به کشور چین تا یک ماه فرصت خواهد داشت که به اداره پلیس مراجعه کرده و این ویزا را تهیه کند.
  2. ویزای اکس ۲: این ویزا برای افرادی که جهت ورود تحصیلی به کشور چین قصد اقامت کمتر از ۶ ماه را دارند صادر می شود. در حقیقت مدت زمان اعتبار این نوع ویزا کوتاه مدت بوده و تنها یک بار قابلیت استفاده را خواهد داشت.

افرادی که ویزای اکس دارند مجبور به انجام کار های تمام وقت نخواهند بود و می توانند درخواست خود را به دولت و دانشگاه جهت انجام کار های نیمه وقت بدهند. دانشجویانی که قوانین کشور را رعایت نمی ‌کنند و بیش از قوانین تعیین شده، کار می‌ کنند تحت عنوان مشاغل غیرقانونی خوانده شده و از کشور اخراج خواهند شد. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی شامل پاسپورت، پذیرش دانشگاه و پرداخت هزینه صدور ویزا خواهد شد. برای اعزام دانشجو به چین در نظر گرفتن برخی نکات مهم حائز اهمیت خواهد بود، به عنوان مثال لازم است که شخص فاقد سوء سابقه بوده و تا حدودی با قوانین و شرایط زندگی در این کشور آشنایی داشته باشد. دانشجو باید مدرک معتبری مبنی بر تمکن مالی را از بانک تهیه نموده و به دانشگاه عرضه نماید تا در پرداخت شهریه ها با مشکل خاصی مواجه نگردد.

ویزای تحصیلی چین,اعزام دانشجو به چین,اعزام دانشجو به کشور چین

مزایای اعزام دانشجو به چین

تحصیل دانشجو در کشور چین مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت و به همین علت است که دانشجویان زیادی از تمام نقاط جهان تمایل دارند که تحصیلات دانشگاهی خود را در این کشور سپری کنند. یکی از مهمترین مزایای اعزام کردن دانشجو به کشور چین مقرون به صرفه بودن شهریه دانشگاه نسبت به کشور های اروپایی می باشد و در حقیقت متقاضیان می ‌توانند سال ‌های تحصیل خود را با پرداخت هزینه های کمتری بگذرانند. همان گونه که شما عزیزان در جریان هستید چین به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشور های جهان محسوب می ‌شود و تحصیل دانشجویان در این کشور می ‌تواند به‌ عنوان یکی از مهمترین مزایای اصلی این امر به شمار برود.

با توجه به این که زبان چینی به عنوان یکی از سخت ترین زبان های دنیا به شمار می ‌رود شما عزیزان با تحصیل در این کشور می توانید به راحتی این زبان را فرا بگیرید و از طرفی نیز آینده شغلی خود را تضمین نمایید و وارد بازار های کاری شوید. آشنا شدن با فرهنگ کشور چین از دیگر مزایای تحصیل در این سرزمین خواهد بود. چین به عنوان یکی از سخاوتمند ترین کشور های جهان است که سالانه بورسیه های زیادی را در اختیار دانشجویان کشور های مختلف قرار می ‌دهد و به همین علت اعزام دانشجو به چین نسبت به سایر کشور ها بالا تر خواهد بود.

هم اکنون به بررسی فرآیند درخواست ویزای تحصیلی برای شما عزیزان خواهیم پرداخت که مراحل آن عبارت است از:

  1. در وهله اول لازم است که دانشجو یکی از دانشگاه ‌های این کشور را که دانشجویان خارجی را می ‌پذیرد انتخاب کند.
  2. مرحله دوم پر کردن فرم مربوط به درخواست ویزای تحصیلی خواهد بود.
  3. سومین مرحله درخواست اخذ ویزای تحصیلی در یکی از سفارت های چین می باشد.
  4. در این مرحله لازم است که هزینه مربوط به درخواست ویزا را پرداخت کنید.
  5. حدود ۳ روز طول خواهد کشید تا نتیجه درخواست شما اعلام گردد.
  6. پس از صادر شدن ویزای تحصیلی به راحتی می توانید به کشور چین سفر کنید.
  7. پس از مهاجرت به چین دانشجویان باید به اداره امنیت این کشور مراجعه نموده و درخواست اقامت خود را ثبت نمایند.

همان گونه که شما عزیزان نیز متوجه شدید برخی از دانشجویان با استفاده از بورسیه و برخی دیگر به صورت آزاد قصد تحصیل در این کشور را خواهند گرفت. با توجه به این که تحصیل در کشور چین مزایای زیادی را به همراه دارد، دانشجویان و متقاضیان عزیز می توانند با گذراندن تحصیلات دانشگاهی خود در این دولت و ورود به بازار های کاری آینده موفقی را برای خود رقم بزنند‌.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دکمه بازگشت به بالا