عجیب ترین ها

10 تا از عجیب ترین صحراهای دنیا – دره مرگ تا کالاهاری

معرفی عجیب ترین صحراهای دنیا

صحرا و بیابان در تصور همه ما به معنی منطقه ای پوشیده شده از خاک و شن است، که هیچ جنبنده یا گیاهی قادر به زندگی در آن نیست. اما صحراها نیز همچون سایر مناطق جغرافیایی جهان زیستگاه شماری از حیوانات خاص می باشند.

کویر برای علاقه مندان به ماجراجویی یکی از بهترین گزینه ها محسوب می گردد، که می تواند بسیاری از خلاقیت های بشر را در ایجاد رفاه در کمترین امکانات فعال سازد.

زندگی در صحرا نیز شیوه های خاص خود را دارد؛ که برای ما شهرنشین ها تقریبا غیرقابل تحمل به نظر می رسد. در دنیا بیابان های فراوانی هست که به لحاظ شکل و تنوع جاندارانش، شهرت فراوانی کسب نموده و در برخی مناطق به گونه ای خارق العاده و عجیب به قطب بزرگ گردشگری تبدیل شده اند. اگر به کویرعلاقه مندید با Bestfarsi همراه شوید تا ۱۰ صحرای عجیب جهان را بشناسیم.

صحراهای عجیب ترین,عجیب ترین بیابان های جهان,عجیب ترین صحراها

۱۰. دره مرگ، صحرای نوادا | Nevada Desert

صحرای نوادا و دره ای که در مرکزش جای دارد، یکی از عجیب ترین بیابان های جهان به شمار می رود. این صحرا در کالیفرنیا، بسیار گرم و سوزان بوده و از اسرار ویژه ای برخوردار می باشد.

سنگ ها در این کویر کشنده به طرز عجیبی حرکت می کنند و ردی که از خود برجای میگذارند تا هفته ها پاک نخواهد شد. در اولین نگاه شاید غیر ممکن به نظر برسد، اما کاملا واقعیت داشته و سالانه جمعیت کثیری را برای تماشای اتفاقات باورنکردنیش به آن جا می کشاند.

عجیب ترین صحراهای جهان,عجیب ترین صحراهای دنیا,صحراهای عجیب ترین

۹. بیابان گبی | Gobi Desert

اگر بیابان ها را فقط با گرمای طاقت فرسا می شناسید، باید بگوییم کاملا در اشتباهید. صحرا گبی با سرمایی استخوان سوز یکی از عجیب ترین و مرگبارترین بیابان های جهان به شمار می رود، که در کشور مغولستان قرار گرفته. دمای منفی ۴۰ درجه شن های صحرا را به تلی از برفک تبدیل می گرداند.

صحراهای عجیب ترین,عجیب ترین بیابان های جهان,عجیب ترین صحراها

۸. قطب جنوب | South Pole Desert

قبول داریم که این مورد واقعا غیر قابل باور است، اما کاملا حقیقت دارد، و قطب جنوب با سرمای منفی ۶۰ درجه تماما از یخ و برف تشکیل شده و به عنوان خشک ترین منطقه دنیا محسوب می گردد. سرما و نبود گونه های جانوری در کنار عدم کوچکترین امکانات برای زندگی قطب جنوب را به بیابانی مملو از برف بدل ساخته.

صحراهای عجیب ترین,عجیب ترین بیابان های جهان,عجیب ترین صحراها

۷. صحرای کالاهاری | Kalahari Desert

بیابان کالاهاری در آفریقا جنوبی با کمترین میزان بارش در سال خبر از تشنگی مفرط می دهد و یکی از عجیب ترین صحراهای دنیا محسوب می شود.

نبود شرایط مساعد برای زندگی دام و طیور، این منطقه را به مکانی مرگبار تبدیل کرده. سگ های وحشی صحرا نیز از جمله خطرات آن به شمار می روند، که هیچ راه نجاتی از دستشان وجود ندارد.

صحراهای عجیب ترین,عجیب ترین بیابان های جهان,عجیب ترین صحراها

۶. صحرا کاراکوم | Karakum Desert

صحرا کاراکوم در آسیای مرکزی با مساحتی بالغ بر ۳۵۰۰۰۰ کیلومتر مربع حدود ۷۰ درصد از کشور ترکمنستان را به خود اختصاص داده است. کاراکوم به دروازه جهنم شهرت داشته و با حفره هایی انباشته از گاز متان و داغی هوا همواره مشتعل می باشند.

خطر این حفره های سوزان زمانی مشخص می شود؛ که به یکباره از دل زمین به آسمان دهان گشوده و حجم عظیمی از آتش را به هوا پرتاب می نماید. اگر به کاراکوم سفر می کنید مراقب زیر پایتان باشید.

صحراهای عجیب ترین,عجیب ترین بیابان های جهان,عجیب ترین صحراها

۵. صحرا ساحارا | Sahara Desert

بزرگ ترین صحرا جهان با نام ساحارا در آفریقای شمالی با مساحتی حدود ۹۲۰۰۰۰ کیلومتر مربع از جمله مشهورترین مناطق مرگبار جهان به شمار می رود.

دمای هوا در این صحرا به حدی زیاد است که می تواند در عرض کمتر از یک ساعت انسان را به مشتی از خاکستر بدل سازد. داغی و حرارت فراوان موجب تغییر شکل لایه های زمین در بخش های مرکزی بیابان گردیده.

صحراهای عجیب ترین,عجیب ترین بیابان های جهان,عجیب ترین صحراها

۴. صحرا مارانچسس | Maranhenses Desert

صحرا مارانچسس در برزیل با مساحت ۳۰۰ کیلومتری و تالاب های فراوانی که مشخص نیست چگونه پدید آمده اند، از عجیب ترین بیابان های جهان به شمار می رود.

این تالاب ها زیستگاه نوعی ماهی است که در زیر لایه های گل زندگی می کند و در فصول خشک سال نیز در همان حفره های خود باقی می مانند. جالب است بدانید خشکی زمین ماهی ها را نمی کشد و آن ها تا فصل بارش چشم به راه باران می نشینند. حتی اگر در تابستان به صحرا مارانچسس سفر کنید می توانید با ماهی گیری کلی سرگرم شوید.

صحراهای عجیب ترین,عجیب ترین بیابان های جهان,عجیب ترین صحراها

۳. صحرا مک موردو | McMurdo Desert

صحرا مک موردو بیشتر از اینکه به بیابان های زمین شبیه باشد، به منطقه ای از سیاره مریخ شباهت دارد. بادهای سوزان و شن هایی که بر اثر گرما به رنگ سرخ در آمده اند؛ فضایی ایده آل برای ساخت فیلم های فضایی می باشند. البته دمای بالا در این صحرا امکان سکونت یا اقامت را برای حتی یک شب نیز نخواهد داشت.

صحراهای عجیب ترین,عجیب ترین بیابان های جهان,عجیب ترین صحراها

۲. صحرا سینا | Sinai Desert

صحرا سینا در حد مرز کشورهای مصر و اسرائیل علاوه بر شهرت فراوانش به دلیل ماسه های طلایی و شب های پرستاره اش به یکی از عجیب ترین بیابان های جهان نیز معروف گردیده است. شاید قدمت و تقدس این صحرا در ادیان مختلف و مکانی برای رسالت حضرت موسی بودنش نیز آن را در جایگاهی بالا قرار می دهد.

صحراهای عجیب ترین,عجیب ترین بیابان های جهان,عجیب ترین صحراها

۱. صحرا آتاکاما | Atacama Desert

بیابان آتاکاما در آمریکا جنوبی یکی از عجیب ترین مناطق جهان است که هر ۲۰۰ سال یکبار بارش باران را به چشم می بیند. خشکی و غیر قابل سکونت بودن آتاکاما، آن را به منطقه ای امن برای انجام آزمایش های فضایی و هسته ای بدل کرده.

به نظر شما عجیب ترین بیابان های جهان کدامند؟

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

2 واکنش کاربران به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا